Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Recommended Posts

Astazi am avut treaba pe la un amik cu service asa ca mi-am desfacut si eu egr-ul.

avea o groaa de calamina si nu se mai inchidea supapa pt gaze arse. L-am curatat si acum vad ca sta curat, nu mai vomita ulei deloc insa haraitul in tobe a ramas asa ca eu nu m-am lamurit deloc. il mai las cateva mii de km si revin cu comment.

PS gasisem EGR la 700 ron si n18 la 170 RON

Link to comment
Share on other sites

liviuplaton

Am si eu o intrebare , deunde apare uleiu in eger si din ce cauza

?

Link to comment
Share on other sites

Cu putin SEARCH, am gasit un T O P I C in care se discuta despre acest aspect. :icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Dupa un drum de 400km a reaparut ulei pe EGR. Vrau si eu o idee, va implor!

Link to comment
Share on other sites

Iti dau cea mai buna idee, pe care o punem cam toti in aplicare. Lasa-l asa. Daca nu e defect nu are rost sa mai umbli acolo. Si la mine e un pic murdar de ulei, si la alte vag-uri tdi de 1.9 pe care le-am vazut.

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Eu am un plan, care e cam 50% terminat. Urmeaza maine sau poimaine sa-l termin. E vorba de conducerea vaporilor de ulei din cele 2 gauri problema, in alta parte, ca sa nu mai murdareasca tot in jurul lor.

Link to comment
Share on other sites

poate descrie cineva procedura de demontare si curatare a EGR-ului?. macar asa in mare ca presupun ca nu are nimeni timpt sa faca u DiY cu poze :)

Link to comment
Share on other sites

Am sa iti explic eu cum am desfacut egr-ul.

Primul pas care trebuie facut pt a ajunge la egr este demontarea capacului de plastic care acopera motorul apoi scoaterea sigurantei de la furtunul de admisie notat cu 1 avand culoarea rosie in poza atasata de mine urmand scoaterea furtunului 2 avand aceasi culoare.In mod normal nuj cum se demonteaza cel mai rapid aceasta piesa dar am sa va spun cum l-am demontat eu.Prima data am inceput cu demontarea suruburilor conductei de recirculare a gazelor si mai exact am inceput demontarea ei de sub egr fiind prinsa cu 2 imbusuri de 6, pozitia lor am marcat-o in poza cu galben indicand in mare locul acestora (nu sunt cele 2 suruburi care se vad in poza dupa cum am spus cele 2 suruburi ale conductei sunt sub egr).Dupa demontarea acestor 2 suruburi am inceput demontarea celor 3 imbusuri de 5 cu care este prins egr-ul, incepand cu surubul de sub egr.Ultima data eu am scos cele doua furtune colorate cu albastru in poza aceasta etapa putand fi facuta si la inceput. Montarea se face in sensul invers al demontarii.

Ca timp intreaga operatiune a durat cam 1:30min datorita pozitilor suruburilor ,fiind mai greu de desfacut.Eu am preferat sa desfac conducata de recirculare a gazelor de sub egr deoarece la celalat capat mai exact colectorul de gaze suburile erau ff stranse si nu am avut degripant..Sper sa fi explicat destul de bine

post-17118-1208793950_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A reusit cineva ca dupa curatarea EGR sa scape de scurgerile de ulei?

Nu de alta, sa stiu daca merita efortul sa il dau jos si sa il curat ... nu am horcait, numai scurgeri

Mersi

Link to comment
Share on other sites

Prin curatarea EGR-lui nu se rezolva si problema surgerii care se datoreaza uzurii axului central ce face legatura intre cele doua camere.

Singura rezolvare a "problemei" este inlocuirea lui, care de altfel, nu prea merita, doar in cazurile cand curge ulei abundent.

Edited by sebica79
Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Din tot ce am citit eu pana acum, se pare ca odata ce a inceput sa lacrimeze EGR-ul, nu mai ai ce-i face. Problema in sine nu e EGR-ul, ci, poate o usoara uzura a motorului (gaze de carter). Multi au schimbat EGR-ul, si dupa cateva luni iar a aparut problema. Concluzie: nu EGR-ul e de vina.

Link to comment
Share on other sites

ca sa am spatiu am demontat filtrul de aer si am scos egr-ul in 15 minute :P Apoi am spalat motorul cu o pensula si motorina din abundenta supa care am bagat jet de apa. Sclipea compartimentul motor de ziceai ca e noua masina. Pacat ca s-a umplut din nou cu ulei. :P

Link to comment
Share on other sites

Azi l-am dat jos, avea ceva calamina dar nu era blocat. L-am curatat cu motorina si cu ceva spray de curatat frane.

Aveam in schimb ceva ulei pe interior, insa nu ma sperie treaba asta. Orice motor TDi are si e normal, in unele limite. Ce ma enerveaza pe mine este faptul ca a inceput sa imi scuipe ulei acu de cand s-a mai incalzit vremea, asta iarna nu am avut probleme.

Ma gandesc sa ii pun pe acele gaurele pe unde scuipa 2 stuturi, la care sa racordez 2 furtunele si sa dirijez uleiul undeva sub masina.

Baiu e ca nu prea am timp ........ :Driver:

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n
Ma gandesc sa ii pun pe acele gaurele pe unde scuipa 2 stuturi, la care sa racordez 2 furtunele si sa dirijez uleiul undeva sub masina.

Exact asta explicam eu 8 posturi mai in sus ca vreau sa fac. :angry: Saptamana asta sper sa termin (adica sa am timp).

O sa pun poze.

Link to comment
Share on other sites

Cosmine, astept pozele. Sunt sigur ca daca il schimb cu unul nou, in max 10 - 15 k km o sa scuipe din nou. Cred ca este singura solutie de a scapa de pata de ulei.

Spor

Link to comment
Share on other sites

Din tot ce am citit eu pana acum, se pare ca odata ce a inceput sa lacrimeze EGR-ul, nu mai ai ce-i face. Problema in sine nu e EGR-ul, ci, poate o usoara uzura a motorului (gaze de carter). Multi au schimbat EGR-ul, si dupa cateva luni iar a aparut problema. Concluzie: nu EGR-ul e de vina.

Gaze de carter ai si la 5000 km si la 100.000 km ... cantitatea lor difera, oricum, nesemnificativa inca la 100.000 km. Problema mare este cu EGR-ul in sine ... si asa cum ai afirmat, doar inlocuirea rezolva problema insa depinde de noroc, nu toate sunt la fel de bune.

Link to comment
Share on other sites

Azi am incercat sa dau EGR-ul jos pentru o "inspectie" de rutina :) . Mentionez ca al meu e motor e un V6 de 2.5.

Nu am reusit sa-l desfac decat dintr-o singura parte (doua imbusuri), mai exact parte dinspre admisie, si sa arunc un ochi in el. Era un strat supeficial de funingine neuleioasa. M-am mirat cat de curat era. Oricum pe afara nu curge pic de ulei.

E o pozitie a dracu de dificila la doua suruburi ce prind corpul EGR-ului, care sunt insurubate de jos in sus. Vorbesc de alea pe care nu le-am putut desface.

O alta varianta ar fi fost sa dau jos EGR-ul cu tot cu furtunul dinspre evacuare insa aceeasi problema cu desfacutul unei piulite la care nu ai acces cu nicio cheie normala. Chiar ma intereseaza ce mai trebuie dat jos (banuiesc ca turbo) pe langa EGR ca sa poti sa-l dai jos.

Oricum se facuse tarziu si m-am lasat pagubas. Poate ii dau de cap altadata cand o sa am mai mult timp de surubarit.

Atasez o imagine unde am marcat cu verde ce am putut desface iar cu rosu ce nu.

post-314-1208900811_thumb.jpg

LE: Am postat aici pentru ca motorul meu se gaseste si pe Passat.

Edited by AndyG
Link to comment
Share on other sites

stie cineva cum trebuie sa lucreze acel EGR?

Eu cand l-am dat jos am pus un dop in gaura din evacuare, am cuplat furtunasul de servo pe EGR si am pornit motorul. Nu a inceput sa lucreze pana nu am pus si debitmetrul iar cand era totul cuplat si motorul pornit se tragea clapeta vreo 3 cm si ramanea acolo, pe forum am citit ca lucreaza la 80Hz ceea ce inseamna ca trebuia sa se miste nu sa strea inghetata

Link to comment
Share on other sites

Daca tu i-ai legat linia de vacuum la servo, asa va face. Nu mai ai in circuit N18 care s-o comande.

Link to comment
Share on other sites

am pus furtunele exacy cum stau ele pe masina, adica egr-ul legat pe N18 dar nu a facut nimik pana nu am pus mufa la debitmetru. singura conditie pe care nu am reprodus-o a fost presiunea din galeria de admisie pentru ca aerul pompat de turbina iesea afara si in motor intar aer atmosferic, nefiin EGR-ul la locul lui

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Dupa cum am promis, revin cu noutati.

Permiteti-mi sa va prezint o rezolvare la un EGR care "plangea" :Driver:

In cele 2 gauri laterale prin care se scurgea in timp ulei, am facut filet de 8mm. Am facut la strung 2 aerisitoare ca in imagine. Partea filetata a aerisitoarelor are 5mm, mai mult nu permite EGR-ul sa intre, iar gaura prin ele e de 4,5mm (atata permite diametrul lor).

Le-am insurubat in EGR, am cumparat de la un magazin de piese auto, 3m de furtun (atata e suficient cat sa treaca de scutul de la cutia de viteze) rezistent la ulei cu interiorul de 6mm, l-am bagat pe cele 2 aerisitoare, am tras celelalte 2 capete pe langa tubulatura de la turbo, pana in partea soferului, pe langa conducta cu lichid de la ambreiaj, le-am prins din loc in loc cu soricei de plastic, ca sa nu balangane pe-acolo, iar jos, le-am prins de caroserie cu o tablita la un surub din cele care tin izolatia pe caroserie (in fotografii inca nu facusem asta), lasand vreo 2cm pana la furtune, ca sa nu picure ulei pe caroserie daca va fi cazul.

Asadar, daca vrea sa planga, s-o faca, dar nu pe motorul meu. :rolleyes:.

post-8441-1209200638_thumb.jpg

post-8441-1209200665_thumb.jpg

post-8441-1209202816_thumb.jpg

post-8441-1209202834_thumb.jpg

post-8441-1209202841_thumb.jpg

post-8441-1209202847_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dragutz. o singura problema, uleiul ce se va scurge pe furtune sub masina va fi antrenat de curentul de aer si iti va spoi masina pe burta cu ulei plus ca vei lasa pete de ulei in parcare. Daca le bagi in recuperatorul gazelor de carter nu e mai sanatos?

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Asta a fost una din posibilitati, dar n-am vrut sa ma ating de racordul ala, ca e tare sensibil, si-asa greu l-am pacalit sa nu "planga" si pe-acolo.

Referitor la stropirea pe burta cu ulei, e cam exclus. Tocmai din acest motiv am lasat capetele mai sus decat scutul si in acelasi timp, departat de caroserie, ca sa cada tot pe asfalt. Oricum, probabil va fi un un picur la cateva sute de km. Iar daca o va face in parcare, va fi tot nesemnificativ. Daca iti curge pe motor, pana la urma ajunge si in scut. Iar de-acolo, prin gaurile lui, tot jos. Insa vei avea si motorul manjit.

Daca voi gasi vreodata o solutie sa racordez capetele la acel recuperator, oricand se poate face, si nu raman urme la ceea ce am facut acum.

Link to comment
Share on other sites

inseamna ca esti norocos, eu am curatat egr-ul si spalat motorul acum 500 Km si s-a facut din nou un strat de ulei pe el

Kiar nu a reusit nimeni sa repare nenorocita aia de piesa si sa dureze in timp?

din ce am vazut eu, deschizand la max clapeta ajunge pe partea unde ar trebui sa etanseze o parte mai subtire a axului si mi s-ar parea normal sa bage ulei printre el si ghidaj

Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Eu sant foarte multumit de rezultat, si prefer asta, decat sa dau vreo 7-800 de ron pe un EGR nou care sa faca la fel peste 2 luni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!