Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

Baiul este ca vechiul EGR e mort, are membrana din capsula aia de deasupra rupta

Si imi trepideaza motorul de zici ca-i tractor

Si parca imi papa si ceva mai multa motorina de ceva timp incoace

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FLORO cum pot sa verific adaca acea capsula vacumatica de la EGR functioneaza cum trebuie? ms :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

heh ce misto ca si eu am scos capacul, problema e ca eu NU am observat acea supapa, ms mult Floro, data viitoare cand o scot (ca sa mi-o etansez oricum) voi incerca sa rezolv si problema.

Explica-mi si mie te rog ceva, ca nu inteleg. Din ce-am vazut practic interiorul capacul de la culbutori comunica direct cu exteriorul prin acea supapa de la distributie care era infundata... Ea ce rol are? Sa iasa gazele pe acolo? Pai atunci ce rol mai are furtunul care duce in admisie?? Asta nu inteleg... Nu tocmai de aceea exista acea legatura pentru a colecta gazele si a recircula? Supapa aia ce permite sa iasa?

Sunt foarte curios daca de la porcaria asta se trag TOATE problemele cu EGR, ulei peste tot etc.

ah si apropo, azi am observat ca a inceput sa curga ulei pe furtunele alea lipite la gaurile de la EGR deci merge treaba :)

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia eu ma gandesc ca e o supapa prin care, in momentul in care se face o depresiune prea mare in carter (probabil datorita vitezei cu care trage turbina gazele) sa faca legatura cu mediul ambiant si sa isi traga pe acolo aer . Daca ea e infundata, eu ma gandesc ca in loc sa iti traga numai vaporii, apuca si ceva ulei de prin motor, rezultand murdarirea traseului de admisie.

Dar inca o data: asa o gandesc eu, nu stiu daca sta in picioare teoria mea

@Valibb: scoti furtunul de la capsula EGR-ului (aia de sus), trebuie sa ai un alt furtun care sa il cuplezi pe capsula si tragi cu gura prin el: daca face vid, membrana e ok, daca tragi in gol inseamna ca e dusa

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am rabdat, am desfacut si eu capacul de culbutori. Al meu nu e ca si cel al lui Florin.

Nu am nici supapa, nici canal de acces cu exteriorul, iar filtru nici asa. Pur si simplu doar camera de condensare si iesirea spre furtunas.

img0099jg1.th.jpgthpix.gif

Probabil difera fata de motoarele de B5.5. Desi sant 90% convins ca merge inlocuit cu acesta din urma.

Deja la noile motorizari s-or fi desteptat nemtii ca e nevoie de aer...

Deci deocamdata, la mine singura solutie ramane modificarea cu furtunase.

Cu aceasta ocazie vedeti si cat de curat trebuie sa fie capacul pentru a "unge" cu silicon garnitura daca aveti ceva scurgeri de ulei pe langa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu motorul si ma gandesc ca ar putea sa fie de la EGR. Cand sunt in treapta a 5-ea si a 6-ea si am 1600 ture daca o calc blana imi merge motorul in suturi pana la 2200 de ture cam asa, apoi isi continua accelerarea normal. Am fost la tot felul de mecanici si nu isi pot da seama ce are motorul, suportii motorului nu sunt rupti, iar pe vag com nu arata nimic suspect, totul pare perfect. Ma poate ajuta cineva???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km ai cu filtrul actual de motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ceea ce a facut florin a eliminat uleiul din tubulatura de admisie a aerului?

asta sa fie cauza tuturor problemelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghiby - Schimba filtrul de motorina, pune un aditiv de motorina in rezervor si daca nu da semne sa mearga mai bine scoate valva egr si curat-o. Si-ti mai dau un sfat pe care nici eu nu-l stiam: nu opri motorul imediat dupa o cursa, mai stai in masina cu el pornit 15-25 secunde. Mai ales daca ai facut un drum mai lung cu regim de turatie ridicat.

Computerul de bord nu ti-a indicat nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare ghiby nu are totusi parte de "surge"? Pana in 2000 rpm nu se da "blana" pt ca o sa-ti faci praf turbina, nu imediat, dar in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu curge, am dat tubulatura de admisie jos si nu mai am asa mult ulei pe admisie, e destul de curat.

Sper sa fii scapat de problema scurgerilor de ulei la EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si ca ghiby sa aiba parte de fenomenul de "surge". Asteptam sa ne spuna mai multe - cati km are masina, daca apar "fenomenele" cu motorul cald sau rece, daca a schimbat de curand filtrele de motorina si aer, cu ce motorina alimenteaza etc. Sunt o multime de factori de care trebuie sa tinem seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. cum fac sa curat si eu admisia, egr, clapeta si cam ce mai este pe acolo. motor 1.9 SDI. sincer nu stiu unde se afla. astept parerile voastre.

1 problema constatata azi, martor baterie aprins inainte si dupa pornire, ce este de schimbat baterie sau alternator?:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problema cu alternatorul vezi aici sa nu devenim offtopic. Alternatorul e de vina. Nu neaparat el cu totul. O anumita componenta din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si eu EGR si am observat ca dupa curatare la un drum de cca 20 km imi scoate ulei pe acele doua gauri laterale.

Ceeace nu inteleg de unde ajunge ulei acolo? Aerul trece prin EGR dar nu am vazut nicaieri nici un circuit care sa comunice cu acele doua gauri. Numai daca nu intra uleiul din aer pe langa axul supapei care obtureaza gaura unde intra gazele de esapament, dar asta ar insemna o cantitate insemnata de ulei in aer. M-am mai gandit la varianta ulei din vacum ca am putin si pe circuitul respectiv dar din momentul in care '' trage" aerul si trage deasupra membranei nu are cum.

Recunosc ca nu am citit de la cap la coada toate topicurile despre EGR dar va rog, lamuriti-ma si pe mine?

post-30770-1228307742_thumb.jpgpost-30770-1228307742_thumb.jpg

post-30770-1228307873_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste tot topicul si vei intelege. Eventual mai baga un ochi si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si la mine curge ulei, dar nu se aud sunete urate, insa intre 1500-1800 RPM se aude motorul mai pronuntat de parca ceva il limiteaza(exclus filtru motorina imbacsit). Zilele trecute am scos furtunele de admisie si sub ganiturile loc am pus banda de teflon ocazie cu care am inaltat garniturile de la aceste furtune si acum nu mai dau ulei deloc pe la imbinari. La pornire am cunsocut ca motorul merge mai rotund, dar tot tragea la fel ca inainte. Si dimneata la pornire(0 grade celsius) se auzea mai bine. Am verificat sistemul de vacuum si am observat sa furtunasul care actioneaza actuatorul turbinei iese prea usor. L-am taiat 1 cm si l-am bagat la loc. Acum masina se infige mai bine. dar intre 1500-1800RPM tot se auzea se auzea motorul mai pronutat de parca ar merge intrerupt(asa mi se pare cu toate ca nu). Am verificat furtunasul care intra in egr(care vine de la N18) si colierul nu mai strangea destul de bine. Am luat un colier bun si -lam strans foarte bine pe acel furtunas de la EGR. Acum sunt un om fericit s-au terminat poticnelile motorului intre 1500-1800RPM. Acum motorul merge rotund atat cand il accelerez cu masina pe loc cat si in mers cu treapta de viteza cuplata oricare ar fi aceasta. Ma uimeste cat s-a schimbat masina mea de la remedierea a doua furtunase. Toarce ca un pisicut si are 150.000km reali. Mentionez ca in tubulatura de admisie am gasit ulei, cred din cauza turbinei. O sa dau si capacul de culbutori jos sa fac filtrul gazelor de carter.

Cand am luat masina din germania, in depasiri cu a 4-a cand ajungeam la 2000rpm nu imi statea nimic in cale, dar in timp s-au intamplat cele de mai sus si nu se mai infigea asa bine. Acum problema e rezolvata > trage la fel ca inainte.

Sper sa va ajute ce am scris cu toate ca e cam mult scris(am scris tot pentru a evita lamuriri ulterioare in zeci de posturi de intrebare-raspuns cum am ajuns aici) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiati ca la marea majoritate a motoarelor responsabil de uleiul in admisie si intercooler e turbosuflanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si... Nu. :(

La cele la care nu e turbina de vina, sant vaporii creati in capacul culbutorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am curatat egr-ul si eu. Nu era prea murdar, chiar m-am mirat, ...fata de ce am vazut pe aici. Pe admisie e ceva 1-2mm de mizerie. La primavara o dau eu jos si pe aia. Beleaua e ca am scapat unul dintre cele 3 imbusuri in scut si nu il mai gasesc. L-am pus la loc asa fara 1 surub. a scazut consumul putin la relanti de la 0,6 la 0,5, dar nu sta tot timpul la 0,6(clima oprita). Usor de umblat totusi la egr. Am dat jos cu tot cu teava de pe evacuare si toate suruburile s-au desfacut usor. Nici pe teava nu era cine stie ce depuneri la intrarea in egr. Calamina nu prea am gasit. cu ceva wd40 s-a luat. Cu ocazia asta am gasit si furtunasul din ciuperca crapat. Taiat 1 cm si gata rezolvat. Acum merge frumos rotund pana la 2000rpm. nu mai zic peste 2000rpm. Atasez poze de dinainte de curatare. De dupa curatare le puteti vedea si in magazin.

post-15891-1229972597_thumb.jpg

post-15891-1229972609_thumb.jpg

post-15891-1229972615_thumb.jpg

post-15891-1229972621_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti un om fericit ! Vad ca nu ai ulei pe admisie !

Inseamna ca ai o turbina de invidiat :somnmare:

Eu mi-am pus EGR-u nou si nu mai am scurgeri de atunci, sper sa ii tina naravul :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de egr imi e mie. Ci de ce ajunge la el, in speta ulei. Urmeaza Capacul de culbutori sa vad care e miscarea cu el ca am ulei in admisie. Nu chiar mult ,dar este. Consumul de ulei e foarte redus la mine. Cam 100ml/6000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine singurul loc prin care pierde ulei e O-ring-ul ala din capatul EGR-ului. Oare gasesc undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine dadea ulei la oringul ala cosmine, pana am pus banda de teflon sub el. Sper ca te referi la oringul de pe tubulatura care vine dinspre intercooler si intra in egr. Sau e vorba de garnitura egr unde il fixezi pe admisie. Daca e vorba de aia merge scos egr. scoasa garnitura, curatata locatia ei, dai cu putin silicon rosu pe egr si pui usor garnitura peste silicon in asa fel incat sa iasa putin in relief acea garnitura. pui la loc egr si gata etansarea. Si la mine e cam dusa aia, e la nivel cu suprafata egr, dar nu i-am mai pus silicon. Iar la o-ring cu teflon chiar a functionat. La mufare in egr, nu sta chiar perfect tubulatura(e un pic departata in partea superioara), dar cand am scos tubulatura(la curatarea egr) am vazut garnitura ca era mai umflata decat tubulatura pe care era montata. Acum intra chiar greu la mufare. Adica etans. Si...nici un pic de ulei. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e vorba de garnitura dintre admisie si EGR. O sa pun si eu silicon la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!