Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

Deci inca o posibila problema in plus, oricum merci de raspuns.

Eu nu am probleme cu zgomote suspecte la motor la masinuta mea, dar as vrea sa fiu preventiv. Din ce am dedus eu citind discutiile voastre, multi dintre cei cu horcait la EGR merg cu el anulat si in afara de consum nu exista probleme. Sunt dintre cei care au probleme cu EGR care merg asa cum este, adica cu "greierasii" dupa ei si tot nu exista probleme. Deci, un EGR care nu da semne de oboseala nu reprezinta niciun motiv de ingrijorare, daca cele care se manifesta pot fi ignorate. Eu ma gandeam daca merita curatat preventiv, pentru a nu afecta si altceva pe acolo, dar nu cred ca este cazul.

Ar fi util un topic intitulat "Intretinerea motorului", asemantor cu cel despre intretinerea interiorului, unde sa se discute PREVENTIV despre anumite lucruri (piese), nu doar cand apare deja problema.

Daca sunteti amabili, poate ma ajutati si pe mine cu localizarea EGR la motorul meu (am atasat poze REALE), si eventual daca se observa probleme (ulei) la EGR din poze. Multumesc.

foto378mm3.th.jpg

foto376qz4.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stimati colegi,

Cine imi poate spune unde se afla electovalva care comanda EGR-ul la motorul 1.9 TDI 101 CP tip AVB

Mentionez ca nu sunt scurgeri de ulei in schimb se aude un zgomot din ciuperca de metal (un fel de cloncanit), mai ales la turatii mici

Din lectura topicului rezulta ca electrovalva care comanda EGR-ul este raspunzatoare.

Multumesc

Modificat de catalin_1967
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cataline iti atasez eu doua poze cu piesa si pozitionarea ei cred ca o sa-ti fie de ajutor .

post-14781-1221717399_thumb.jpg

post-14781-1221717431_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicule multumesc mult. Am identificat locul, am dat jos vasul de expansiune ca sa vad cum este prinsa electovalva.Miine am sa o schimb sper ca acolo sa fie defectul.

Electrovalva este identica cu cea care comnada turbo.

Modificat de catalin_1967
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu findca ele in programul SOTE au codul putin diferit si anume cea pentru EGR "1J0 906 627" iar cea pentru turbo are "1J0 906 627A"

deci nu stiu daca exista diferenta intre ele sau ma insel eu ,dar poate cineva care se pricepe mai bine ar putea sa ne spuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa precizeze unde se afla egr la un motor de 1.4 benzina la un golf4 din 2001.....sau daca are egr ca acesta din poza si daca pot sa il curat......multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat electrovalva care comanda EGR - ul si nu mai am zgomot la tuaratii mici sau cind pornesc clima.

La motoarele AVB 101 CP este cam greu de umblat dat fiind faptul ca trebuie sa dai jos vasul de expansiune iar locul este cam strimt.

Ii multumesc mult lui Nicolae Iliescu din Mangalia pentru sfaturi si poze.

Modificat de catalin_1967
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai pentru ce catalin_1967si eu m-am chinuit mult cu acel EGR. Prima oara am schimbat EGR acum un an si la inceput nu mai facea zgomot sau nu imi mai dadeam eu seama , acum am schimbat si valva si sper ca am terminat cu problema asta, dar acum am altele care ma framanta( turbina bato vina), dar asta e pentru alt topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De o perioada de timp a inceput sa imi arunce ulei pe la EGR (fara sa scoata sunete :icon_thumright: ) si din ce am citit pe forum si ce am mai gasit pe net am concluzionat ca nu se merita inlocuirea EGR-ului.

Pana acum am gasit 2 posibile metode de rezolvare a problemei:

1) C o s m i n FIX postul #146, care mi se pare cea mai potrivita solutie din punct de vedere practic si economic si pe care eu o sa o aplic in viitorul apropriat.

Eu as vrea sa aduc o "imbunatatire" metodei si anume unirea celor furtune care pleaca din gaurile de la EGR la vreo 5 cm de gauri cu ajutorul unui T-eu (ca sa nu ma plimb cu 2 furtune pe deasupra motorului) si as vrea sa stiu daca acest lucru ar avea vreun efect negativ asupra EGR-ului cat si asupra functionarii motorului.

2) A doua solutie gasita este Fix for weeping EGR valve care e complicata din punctul meu de vedere, dar este o alternativa demna de luat in considerare pentru cei care nu vor sa-si monteze furnune ca la Dacie :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut sa unesc furtunele cu un T, dar mi-a fost frica sa nu intervina in functionarea EGR-ului. In sensul ca gaurile alea nu permit sa se formeze vid in spatele membranei, iar o sectiune prea mica a furtunelor ar impiedica valva sa inchida destul de repede. Eventual pui un furtun mai gros de la T incolo, spre capatul de jos. Eu n-am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar e furtunas cu sectiune mai mare ca ale mele, de-aia. Eu am pus dinala ca si la vacuum, cu panza in el, si are gaura de doar 3-4mm, insa e rezistent la ulei in timp. Astea de plastic o sa se intareasca si crapa.

PS: interesant ca ne-a venit ideea si mie si la adi bm cam in acelasi timp. Habar n-aveam ca a rezolvat si el asa ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo metoda mea "low-tech" inca rezista bine, no oil, din pacate imi da ulei la capacul de la culbutori dar macar e curat pe la EGR unde se vedea mai rau :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cu uleiul m-am impacat, exista pe acolo si cu asta basta, adica il sterg din cand in cand, sau il las in pace pur si simplu.

Apropos de zgomot, am schimbat EGR in sine cu un altul, si zgomotul este in continuare. Am verificat si zgomotul nu e de la neetanseitatea membranei, am tras aerul cu altceva pana s-a deschis valva, si l-am lasat 10 min, si nu a coborat. Daca era fisurata membrana sigur cobora.

Am cumparat din germania electrovalva de la EGR, asa zisul N18, (20 euro) si urmeaza s-o inlocuiesc, dar ma bate gandul ca poate fi fisurat si furtunul de la valva la EGR !?!

Sperand ca furtunul e ok o sa procedez la inlocuirea electrovalvei, desi pozitia este foarte nasoala :icon_thumright:. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu era mai simplu sa verifici in maxim 5 minute furtunul dintre EGR si N18 inainte de a cumpara alt N18 :icon_thumright: ? Ca poate n-are nimic N18-le si ai dat banii aiurea pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cred ca era mai bine asa, dar trebuia oricum sa desfac o gramada de kestii pe acolo, si sincer mi-e sila sa fac treaba de 2 ori, o sa cumpar inainte de a ma apuca de treaba si furtun, sa vad daca trebuie inlocuit. Sper sa am timp duminica...desi nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu vrea nimeni sa raspunda , imi zice si mie cineva unde e valva aia egr ? E cumva in partea volanului la motoru de 1.4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca te poate ajuta iti pun o poza cu EGR de la un motor TDI ca forma ar fi aproximativ la fel as ca cauta ceva in forma de ciuperca sau cam asa ..

Sper sa-ti fie de ajutor .

post-14781-1223272528_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin.

Pentru mine problema cu zgomotul EGR s-a rezolvat. Am inlocuit valva care comanda EGR, asa numitul N18.

In cazul zgomotului, inlocuirea aceste valve de comanda rezolva problema, nu inlocuirea valvei EGR in sine.

Sper sa rezolvati si voi.

In ceea ce priveste uleiul... aia e alta problema si se pare ca nu prea are legatura cu EGR dupa parerea mea, ci mai degraba cu starea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am cedat `psihic` si mi-am comndat de la Volksman un EGR nou(650 RON)

Si asta dupa ce am fost la service si mi s-a zic ca e mort, verificat la vacuum nu mai tine deloc, cred ca s-a spart membrana. Sper ca trepidatul foarte nasol pe care il am la motor sa provina de la el.

Si cand te gandesti ca am tras furtune `gen` Cosmin, prinse frumos cu coliere .......... :)

Ceea ce ma ingrijoreaza pe mine este uleiul pe care il am pe la egr, ma gandesc ca nu cumva sa imi cedeze si asta noua din cauza acestui ulei.

Ce ziceti, sa imi desfac capacu de la culbutori si sa incerc sa curat acel asa-zis filtru epurator gaze de carte? Asta daca exista?

Ca daca curge si EGR-ul nou ii dau foc ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Floro... Citeste discutiile despre asta... SE PARE ca TOATE problemele (ulei in admisie, EGR, ulei aiurea in Intercooler) provin datorita acestui filtru de la culbutori. Inca nu am umblat la capacul meu dar f. curios ce-i acolo.

Daca cineva il desface sa ne traga si noua o poza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am tot citit pe net, se pare ca nu e niciun filtru acolo ci doar un plastic care ar "condensa" vaporii de ulei sa se scurga inapoi in capac. Probabil s-a intamplat ceva cu plasticul ala de nu-si mai face treaba. Poate ar merita comparatia acelui plastic cu unul de la un capac nou...

Dar si daca nu exista filtru, il putem noi pune, ceva in genul buretelui metalic de frecat vasele de la bucatarie... doar cat sa nu lase uleiul sa sara dincolo, ci sa-l scurga inapoi.

Idei imi vin mie, doar sa vad o poza cu nenorocitul ala de plastic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag eu in el cat de repede

Oricum noul EGR nu il pun pana cand rezolv treaba cu uleiul

Fac si ceva poze si le pun aici

Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, Doamne iarta-ma ca e duminica, l-am desfacut.

I-am facut si niste poze.

Daca il desface-ti, inspre partea cu cureaua de distributie a capacului culbutorilor exista un orificiu care comunica cu interiorul lui.

post-15333-1223826027_thumb.jpg post-15333-1223826095_thumb.jpg

De fapt eu am simtit acolo ca fiind o supapa, la mine acel orificiu era infundat, mai bine zis nu lucra deloc supapa aia. Am avut acasa ceva curatiror de frane, i-am bagat si am insistat pana a curs mizeria afara, dupa aceea pus gura pe orificiul acela, facut vid sau sufland in ea, supapa a inceput sa lucreze, facanduse auzita cum isi face treaba. Da sincer nu stiu ce face ea, ce functie are. Am mai vazut o chestie (incercuita cu albastru in desen), cu o lamela metalica, da nu mi-am dat seama ce rol are, am curatat-o un pic si pe aia daca tot am fost la capitolul asta.

Principiul e simplu in interiorul capacului, exista o canalizatie cu 2 intrari, pe unde gazele de carter intra, iar acea canalizatie are prevazute 4 pahare cu gauri, prin care curge uleiul care se depune pe acest canal (practic are loc condensarea uleiului).

post-15333-1223826548_thumb.jpg post-15333-1223826586_thumb.jpgpost-15333-1223826598_thumb.jpg

Apoi gazele ramase o iau frumos pe un traseu care duce spre stutul de pe capac, in care intra furtunul gazelor de carter. Pe stutul ala i-am mai dat ceva solutie de curatat frana, pana mi-a iesit in interiorul capacului, l-am clatit putin dar pot sa zic ca mizerie nu a iesit.

In partea de unde iese stutul, acel diametru, nu se poate unbla, este capsulat, nu stiu ce poate avea in el, dar daca suflati prin el nu cam intampina nimic rezistenta prin el, eu cred ca e gol, nu are filtru.

Dupa ce am montat totul la loc, am lasat masina sa meraga aprox 30 min, am pus un servetel alb la stut, fara sa conectez racordul care merge spre aspiratia de la turbo, am si turat-o, am si lasat-o la ralanti dar pot sa va zic ca nu am vazut picur de ulei, numai gaze care nu ar trebui sa imi faca mizeria de ulei pe care o am inaintea turbinei.

Sper sa fi scapat de scurgerile de ulei la EGR, intercooler si altele de genu, maine ii pun si EGR-ul nou si revin cu detalii

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Florine. Deci asa sta treaba pe-acolo.

Poate era mai bine daca faceai o curatare completa a traseului turbina-intercooler-EGR si sa lasi acelasi EGR, sa vedem daca mai scapa ceva pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!