Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Stie cineva unde se poate regla avansul la masina din profil? Dar cineva care stie ce face, ca idee:  Am intrebat la un service daca fac log in mers si m-au trimis la reprezentata pentru resoftare, ca ei nu fac resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se reglează prin rotirea pompei, dar îţi trebuie un vagcom să vizualizezi avansul

Ce treabă are logul în mers cu resoftarea?

Logul în mers

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

Interpretarea lui

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-341

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat intr-un service mare din Timisoara daca fac log in mers si ala a fost raspunsul lor. Deci foarte priceputi..De aia am zis cineva care stie ce face....Mersi de raspuns

Modificat de Askamp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Vento de 1.9 TD de 75 CP cod AAZ, la rece fluiera turbo mai tare ca si inainte, la cald nu suiera dar de la 2100rpm in sus se aude cand ii dau turatie se aude ca un copil dinala mic de face cu limba(daca aveti ventilator de camera si merge si suflati prin el, exact asa se aude) si parca nu trage ca inainte.

 Nu e al meu e al bunicului meu dar il conduc des si ceva nu e ok. O sa merg acusi la cineva care se ocupa cu turbo in TM sa verifice pana nu pica altceva si e mai scump. Are 320000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

verifica traseul de aer,posibil furtun spart.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am nevoie de niste sfaturi... Sambata 19.07.2014 am parcat masina intr-o curte cu panta foarte mare cu spatele. M-am jucat putin, adica am fortat - am turat destul de tare si m-am tot jucat din ambreiaj. Am scos-o destul de greu din marsarier si a intrat destul de greu in viteza 1. 

Masina a ramas in pozitie inclinata pana a doua zi cand am constatat urmatoarele : bag masina in marsarier, plec de pe loc si cand calc inca o data ambreiaj sa pun frana se zguduie putin motorul...are ca un hop-soc.In fata vitezele merg normal adica 1,2,3,4,5 fara niciun hop...

O parere ce ar putea fi si ce as putea sa fac .

Multumesc !

Modificat de Ady26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PT saviOr

Daca la rece porneste si la cald nu porneste parerea mea e ca este pompa de injectie :(

Desigur poate sa fie de vina si contactul de cheie sau electromotorul. Ca sa elimini  contactul de cheie, la cald cand nu iti porneste de la cheie fa urmatoarea chestie: SCOATE MASINA DIN VITEZA;    pune contactul,  scoate firul de la bobina electromotorului este mufare mama-tata un fir de culoare rosie din cate stiu,    ia un fir si leaga-l la borna de plus a bateriei iar cu celalalt capat atinge pe papucul tata de pe bobina electromotorului si vezi daca porneste.

Daca va porni e contactul de cheie, daca tot nu porneste, ramane electromotorul sau pompa.

Bafta !

Modificat de Ady26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar pompa se poate verifica prin răcirea cu apă. Dacă după duş rece porneşte atunci probabil că ai probleme cu capul hidraulic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Pentru returul motorinei de la injectoare la motorul 1z trebuie un furtun cu o dimensiune exacta? Asa banuiesc eu. Imi poate spune cineva domensiunea exacta? Ca vad urme de motorina pe langa 2 furtune( umede de motorina)  si banuiesc ca nu e bine . Mersi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai probabil este copt furtunul si scapa asa usor. Eu zic sa pui furtun cu acelasi diametru cu cel existent dar sa fie nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am pus un motor 1Z pe T3 si am performante foarte slabe in ture. Motorul nu trage; se misca chiar mai greu decat vechiul 1.6TD

 

Dupa ce am pus diagnoza am primit urmatorul rezultat:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 27 July 2014, 15:44:10.


Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III
Scan: 01,02,03,08,12,15,25,41,56
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 028-906-021-AHU.LBL
   Controller: 028 906 021 C
   Component: 1,9l R4 EDC SG      D60
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 0F51303F5E45
5 Faults Found:
00528 -  Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
            31-00 -  Open or Short to Ground
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            27-00 - Please Register/Activate
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            00-00 - Please Register/Activate
00522 -  Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
            30-00 -  Open or Short to Plus
00000 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            00-00 - Please Register/Activate
Readiness: N/A

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------


00528
Altitude sensor F96
---------------------------

Possible causes:
-Open circuit / short
circuit to positive
-Short circuit to earth    2223    -Short circuit to positive in F96 or
  in cable connection between F96 & J220
-Short circuit to earth in F96 or
  in cable connection between F96 & J220
-F96 faulty
-Input for F96 in J220 faulty (J220 faulty)
    
Possible effects:
-Poor performance
-Boost perssure not reached    

Rectifying Fault:
-Test F96
-Test boost pressure




00741 - Brake Pedal Monitoring
---------------------------------------

Possible Symptoms

    No accelerator pedal response
    Poor engine performance
    Glow Plug light flashing

Possible Causes

    Issue with Brake Light Switch F47
    Issue with Brake Lights

Possible Solutions

    Verify correct brake light bulbs are installed.
    Inspect brake light bulb sockets for damage.
    Test Brake Light Switch F47

Special Notes

    On 1.9L TDI ALH engine, go into Engine then Measuring Blocks group 006, Field #2 (01-08-006#2)
        Foot off brake field #2 should read 000
        Slowly press on brake, should then read 011 with both "1" activating at the same time
        If both "1" do not activate at same time, Brake Light Switch may be defective.


65535 - Internal Control Module Memory Error
------------------------------------------------------
        
      Internal Control Module Memory Error
Internal Control Module Memory Error
Possible Causes

    Wiring from/to Control Module faulty
        Voltage Supply and/or Ground Supply faulty
    Control Module faulty
        Control Module Housing leaky

Possible Solutions

    Check/Clean Wiring from/to Control Module
        Check Voltage Supply and Ground Supply including the Main Supply/Connections at the Battery
    Replace Control Module

Special Notes

    This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.). If you try to clear this fault, VCDS may tell you that there is an unexpected result or that the controller refused the command. This is normal since this specific fault can generally not be cleared.
    When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer.
    When found in Audi Airbag Generation 6 & 7 (see Audi TPI 1308401):
        A Problem with the Acceleration Sensor may result in the Airbag Control Module storing this Fault Code. Replace the Airbag Control Module and both Acceleration Sensors.
    When found in Audi Airbag Generation 8:
        Due to low Voltage the Control Module does not complete it's Self Test successfully. Replace Airbag Control Module and install a low Voltage Protection Relay to ensure future mishaps won't cause this again. UPDATE The Protection Relay may not be available anymore, though the Parts Catalog lists updated Control Modules now.
    When found in certain older TDI Engine Control Modules (ECM) which have a vacuum line going to them:
        Check/Repair the Vacuum Line before and inside the ECM.




 00522 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Break in wiring / short circuit to positive
Possible Symptoms
--------------------------------------------------------------------------------------------

    Difficulties with starting a cold engine.
    Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
    RPM at idle is irregular.
    With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm.
    With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.
    Bad acceleration during warming up.
        Diesel: an indication is extreme long time burning time of the glow indication light.

Possible Causes

    Wiring and/or connections faulty
    Moisture in wiring harness of G62
    Engine Coolant Sensor (G62) faulty

Possible Solutions

    Check wiring and connections
    Check / Replace Engine Coolant Sensor (G62)

Special Notes

    In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-cars the G2/G62 had the bad reputation of breaking down often. The default G2/G62 is black and all replacements are green.




Dintre cele care afecteaza teoretic performanta sunt:

 

00528
Altitude sensor F96

 

 si

 

00741 - Brake Pedal Monitoring

 

Cea din urma banuiesc ca e generata de faptul ca nu am legat Brake switch la lampa de frana cand am conectat calculatorul.

 

Nu inteleg prea multe despre prima eroare. Ce este acest Altitude Sensor si cum as putea testa componentele indicate:
-Test F96
-Test boost pressure ?

 

 

Merci anticipat


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

imi puteti spune va rog daca poate fi situat si prin alta parte releul ala pt ca eu nu il gasesc acolo sub bord langa sigurante,masina mea tot un golf 3 1.9 tdi 1995

multumesc

Modificat de dany198622
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
damnedbastard

Din cate am vazut pe aici sunt mai multi cu aceasi problema dar nu am vazut nici un raspuns concret asa ca intreb si eu iar si as vrea daca se poate sa se raspunda doar prin rezolvari.

 

De vreo saptamana am avut probleme cu pornirea masinii, pornea dimineata foarte greu dupa care mult fum alb in parcare dupa care nu mai aveam probleme cu pornirea toata ziua. De vreo 2 3 zile probleme cu pornirea chiar si in timpul zilei. Un prieten si un NENE care se pricepe el asa mi-au recomandat sa scot mufa de la senzorul de temperatura, sa pun contactul sa o las 10 15 seccunde dupa care sa o pornesc. Asa am facut porneste dar uneori tot imi face probleme la pornire. Se poate remedia problema in vrun fel ? Am inteles ca daca schimb senzorul ala de temperatura o fac degeaba pentru ca problema o sa fie acolo. Ce pot face ? As vrea sa fac cumva sa-mi indice si apa in bord sa nu merg cu mufa aia scoasa. Oare chiar nu se poate face nimic sa ponesc masina NORMAL cum o faceam odata ? :)

 

Am incercat acum (ora 02:50 cred ca am fost injurat de vecini putin) sa o pornesc, cu mufa de la senzorul de temperatura scoasa si cu contactul pus 10 15 secunde nu a mai pornit deloc. Nu mai inteleg nimic. Am facut mare prostie ca am luat motor diesel!

Modificat de damnedbastard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu, prietenul si NENEul nu ati auzit de diagnoza? fara asta nu ai cum incepe ceva.  S-au mai discutat de sute de ori problemele de pornite la tedeiurile voastre. ceva NORMAL este sa o duci la un service,nu sa pleci urechea la unul si la altul din parcare,ca iti distrugi si mai mult masina. Pot fi bujii proaste, senzorul de apa, turbina,  injectoare, fara un log cine crezi ca isi poate da seama?

 

Cu putin cautare gaseai asta http://vwforum.ro/topic/11607-probleme-pornire-motor-1z/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca da mult fum la pornire, e foarte posibil sa ai avansul dereglat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am un golf 3 / 1.9 TDI  / motor 1HX0 / 1995  .     referitor la relee , mi s-a ars releul care da comanda la bujii sa se incalzeasca in sezonul rece.  si am constatat ca e un releu foarte rar , costa o gramada de bani - peste 100 euro , amplasat in compartiment motor si nu in bord pe blocul de relee si sigurante.   (atasez poza - sa vedeti cum arata.)   include si siguranta aferenta.  intrebare - ma poate ajuta cineva sa adaptez releul ala standard ( si mult mai ieftin ) de golf 2-3 diesel sa functioneze in locul astuia ?

 

post-90939-0-54136500-1416594838_thumb.jpost-90939-0-54136500-1416594838_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei poti sa imi scrii pe privat. Eu am luat de pe un site la 150 de ron piesa aceea second hand. Sa ai o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau putem sa masuram pe siguranta de la golful meu si aflam cum se poate lega pe direct. (Pana am gasit piesa am avut legat pe direct)(stau in Timisoara, dar nu pot schimba orasul)

Modificat de deian90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. In vara am cumparat un Vento tdi fabricat in 1994. Motorul nu a fost schimbat, e cel original, si anu viitor dupa ce ii schimb distrbutia, vrea sa merg sa ii reglez si avansul. Ce mi se pare ciudat ca masina mea fiind fabricata in 1994 are pompa de injectie dieferita ca si aspect.Tipu asta de pompa lam vazaut pe motorul de 110cp AFN. Exista vreo posibilitate sa imi dau seama daca e pompa de injectie de 110cp? Sau toatele pompele de injectie is la fel fie ca e de 90 sau 110 cp? Mersi 


@

yellow green : Daca vrei iti dau numarul unui om care dezmembreaza golf 3 si vento. A dezmembrat vreo cateva tdi-uri si piesele le da pret-uri minime .Da-mi un semn si iti dau PM cu numarul lui.

post-62919-0-24659600-1416676452_thumb.j

Modificat de paul-tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest tip de pompa se gaseste si pe motoarele de 90 Cp tip AGR/ALH/etc, deci nu cred sa fie de 110 Cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor.

Detin un ford galaxy din '96 1.9 TDI de 90cp motor 1Z si am urmatoarea problema:

porneste foarte greu si la rece si la cald, aprox.10 sec. dupa care merge normal. Am facut pana acum 3 diagnoze si la toate nu arata nici o eroare electr. ,motorul trage nu se opreste in timpul mersului insa un pompagiu a facut o proba luand capacul pompei si mi-a spus ca este o chestie (probabil reostat) ce treb. sa se miste cand pui contactul, lucru care nu sa intamplat si cand a miscat cu degetul a pornit indata. Bujiile functioneaza, pe furtunul de tur ce intra la pompa nu se vad bule de aer, cred ca nu i-mi da debitul necesar de motorina la pornire? Daca ma poate ajuta cineva cu o solutie ,sfat ! 

va multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acela este ajustorul cantităţii de motorină. Uite aici un filmuleţ interesant despre el

https://www.youtube.com/watch?v=oe_0OIfDoFg

treaba stă cam aşa: ca să pornească bine trebuie să ai la pornire avansul corect şi cantitatea de motorină adecvată.

Pentru asta ai nevoie de un vagcom ca să vizualizezi parametrii (aşa ca fapt divers vizualizarea erorilor este doar primul pas dintr-o diagnoză). Mai ales că dacă ai umblat la capacul pompei el trebuie pus într-o anumită poziţie (el are legătură cu reostatul ăla şi mişcându-l stânga-dreapta se reglează cantitatea de motorină injectată la ralanti), poziţie pe care nu o nimereşti decât cu vagcom-ul.

Ajustorul de combustibil se poate verifica cât de cât şi cu un instrument de măsură (el are de fapt 2 elemente, ce se vede deasupra este senzorul care spune ECU durata injecţie pe care el o traduce apoi în cantitate injectată).

Deci problema este puţin delicată, dar nu complicată şi fără ajutorul vagcom-ului este cam greu.

fuel quantity adjuster position sensor.pdf

fuel quantity adjuster.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt.raspuns; am verificat valorile indicate in documentatia din fisierele atasate si sunt in graficul indicat acolo(rezistenta si tensiunea) ;mentionez ca debitul si avansul mi  l-au reglat prin miscarea pozitiei pompei asistat de tester la ultima diagnoza; am mai facut urmatorul lucru: am desfacut capacul de pe pompa , am pus pe contact si parghia ajustorului de motorina sa deplasat pana la jumatatea cursei (deci se deplaseaza mai nou) insa tot nu a pornit pana am deplasat cu degetul si mai mult acea parghie. Are acest motor (1Z) are ceva pompa de motorina in rezervor ce actioneaza doar la pornire si sa nu-si faca treaba ? poate fi o cauza? La primul pompagiu la care am fost si care i-a facut test a zis ca trebuie schimbat capul hidraulic. Poate fi ceva mizerii (apa, rugina,span sau alceva ) in pompa o alta cauza ce ingreuneaza pornirea ? pt ca dupa ce a pornit merge constant si rotund motorul; sau sa fie ceva segment sarit de pe piston si sa nu faca compresie dar nu prea cred.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect.

Se poate regla debitul de pornire din capacul de la pompa ? pt.motor TDI ,1Z 90 cai 

Stiti ca v-am descris problema la Ford Galaxy la pag 65.

Vamultumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca am uitat sa-ti raspund la postul precedent.

Deci:

-din ce stiu 1z nu are pompa in rezervor, dar nu sunt sigur

- prin rotirea pompei se reglează avansul nu si debitul

-capul hidraulic face de obicei figuri la cald

- comportamentul ajustorului este normala, dar nu stiu cat de mult trebuie sa se deplaseze

- din capac se reglează IQ la ralanti, el cred ca mișca opritorul acela de care se sprijina cursorul ajustorului după ce porneste, deci nu prea ar avea legatura cu poziția acestuia la pornire.

- se poate mari IQ la pornire cu o adaptare din vagcom, dar nu cred ca aici este problema

- încearcă sa vezi daca porneste cu turul băgat intr-un pet cu motorina, scoți furtunul din filtru si-l bagi in pet ca sa elimini problema aerului fals

- daca ai un laptop cumpara o interfață vagcom 409.1, o sa te ajute sa rezolvi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!