Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

932 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      563


Postare recomandată

Hai sa lasam punto diesel... eu n-am patit niciodata asa ceva iar masina la temperaturi f mici (-15 grade) dupa primele 2 min in care intr-adevar trage greu datorita vascozitatii uleiului, trage fara probleme. Caldura vine intr-adevar, mult mai greu decat la o benzinara. Pe de alta parte, am fost zilele trecute la un test-drive cu Octavia 2 RS, 2.0T, 200CP... senzatiile nu se compara de nici o culoare cu cele pe care ti le da un TDI de aceeasi putere, este incomparabil. As alege un TDI de 200CP peste un 2.0T 200CP cu ochii inchisi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic doar atat...la -15 grade punto diesel moare...ii scade temperatura la minim,si e impracticabil,abia se trage pe el....pe cand supernova e practicabila,isi pastreaza temperat mot si imi da si mie caldura inauntru.CLAR si SIMPLU...la -15 grade supernova e mai buna

Hai sa ne pastram cat de cat obiectivitatea. Masina aia ori avea termostatul defect ori pur si simplu nu exista, am avut diesel si am pornit si la -21 grade si am mers cu el fara probleme. Si CR de conceptie noua, si diesel aspirat cu pompa rotativa. Daca ai bujiile bune si termostatul bun nu ai probleme sa nu traga. Cu caldura e drept, dureaza mai mult pana se incalzeste un diesel, dar de aici si pana a zice ca e un chin la -15grade e cale lunga. Un diesel actual merge tot cu ulei 5W40, unele chiar 0W30,40. Vascozitatea uleiului din CV este la fel si la diesel si la benzina. Doar ca pierde mai multa caldura un benzinar, si ne incalzeste iarna mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic doar atat...la -15 grade punto diesel moare...ii scade temperatura la minim,si e impracticabil,abia se trage pe el....pe cand supernova e practicabila,isi pastreaza temperat mot si imi da si mie caldura inauntru.CLAR si SIMPLU...la -15 grade supernova e mai buna

Asta iarna am mers cu Golful ( diesel ) numai la drumuri lungi, restul drumurilor cu un Peugeot 405 diesel si de ce :

Golful se incalzea mai greu si imi parea rau de el sa-l fortez sub 90 gr C

405 D este diesel simplu ( fara turbo ), al meu, se incalzea foarte repede, fara pretentii de turatii inainte de temp optima de mers si pt drumuri de 3 Km oprit, iar 4 Km peste 2 ore si cum am scris in 2 min incepea sa bage caldura.

La iarna o sa-i pun Golfului un carton in fata ( daca la Canadieni se poate , nu vad de ce sa nu mearga si la noi ) si sa vad ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu as renunta la benzina in favoarea unui diesel, imi place mai mult senzatia pe care ti-o da un motor pe benzina, senzatie pe care nu am avut-o cand am condus diesel.

Diesel-ul mi se pare "puturos" in comparatie cu benzina, e parerea mea va rog sa nu-mi dati exemple de nu stiu ce masini cu nu stiu cati cai putere, turbine sau mai stiu eu ce.

Nu am nimic cu posesorii si iubitorii de diesel, din punctul meu de vedere e doar o chestiune de preferinta, amandoua motoarele avand avantaje si dezavantaje, care au fost mentionate de altii inaintea mea si pe care nu mai are sens sa le enumar.

So... gasoline all the way!!! :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La iarna o sa-i pun Golfului un carton in fata ( daca la Canadieni se poate , nu vad de ce sa nu mearga si la noi ) si sa vad ce zice.

S-ar putea sa ai surpriza sa arzi garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna? Fii serios... :lol: poate daca e cald afara (gen +5..+8 grade Celsius) si ii scoate pedala de acc. prin podea non-stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic doar atat...la -15 grade punto diesel moare...ii scade temperatura la minim,si e impracticabil,abia se trage pe el....pe cand supernova e practicabila,isi pastreaza temperat mot si imi da si mie caldura inauntru.CLAR si SIMPLU...la -15 grade supernova e mai buna

Eu am mers cu diesel doua ierni consecutiv ajungand si la temperaturi de -24 grade, si nu am avut nici un fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

405 D este diesel simplu ( fara turbo ), al meu, se incalzea foarte repede, fara pretentii de turatii inainte de temp optima de mers si pt drumuri de 3 Km oprit, iar 4 Km peste 2 ore si cum am scris in 2 min incepea sa bage caldura.

La iarna o sa-i pun Golfului un carton in fata ( daca la Canadieni se poate , nu vad de ce sa nu mearga si la noi ) si sa vad ce zice.

Dieselul fara turbo (SDI-ul) se incalzeste mai greu decit turbo. Turbo vechi (TDI ALH) se incalzeste mai greu decit turbo PD (generatia noua). Toate la un loc baga aer cald mai greu decat la Tico. Din punctul asta de vedere VAG sta prost inclusiv la benzina. Nu mai stiu ce masina iesise pe primul loc intr-un test de incalzire habitaclu dar VAG ocupa printre ultimele locuri (si la benzina si la motorina). Noi sa fim sanatosi ca are bile albe pe alte planuri.

PS: nu sunt adeptul cartonului la radiator.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti trebuiau scaune incalzite si scapai de balci , nu mai umblai cu carton in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel-ul mi se pare "puturos" in comparatie cu benzina

:cheers: Eu nu inteleg ceva la cei care spuneti asta... cum poate fi diesel-ul in general mai puturos decat benzina (tot in general). I don't get it...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I don't get it...

mi-am luat recent un TDI si dupa o saptamana facut cu el, nu ii inteleg pe cei ce ridica in slavi TDI-ul pentru acceleratie. Am un TDI variant de 110 CP nu e remapat, trage bine, dar tocmai la ce spuneti voi o da in bara, la demaraj... obisnuit fiind cu Scirocco 16v apoi Scirocco 1 GTI... nu se compara...

Poate dupa o remapare imi voi schimba parerea. Pana atunci : masina familie : motorina (TDI), masina de fun : benzina (GTI)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cate kg are gti-ul ala? de curiozitate

compari o masina de generatie noua cu enshpe mii de sisteme si tot felul care o fac foarte grea cu o masina de generatie veche, aceeasi putere si mult mai usoara...

cate kg are gti-ul ala? de curiozitate

compari o masina de generatie noua cu enshpe mii de sisteme si tot felul care o fac foarte grea cu o masina de generatie veche, aceeasi putere si mult mai usoara...

eventual fa o tura cu un Golf 4 1.6 16v (puteri aproximativ egale) si vezi daca se simte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Am mers cu O2 1.9 TDI si cred ca o sa ma gandesc mai serios la o masina pe motorina (daca nu scade intre timp acciza la 2.0 TFSI)! Intr-adevar, mai greu pleci cu scartait de roti de la semafor, mai greu "iei fata" tuturor, dar recuperezi repede si te tot duci!

OT: Ce ma deranjeaza in schimb (nu stiu daca este problema doar la O2): zgomotoasa rau! Si la relanti este un marait constant destul de deranjant. Si nu numai la cea condusa de mine, si la alte O2. Culmea este ca la 2.0 TDI de pe Touran nu se aude mai tare decat o benzinara. E boala doar la O2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zorro Clasic: Daca te obisnuiesti un pic cu tdi ai sa vezi ca scartzie si el cand pleci dela semafor; totul e sa il tii mai turat. ;)

Vreau sa subliniez o idee pe care am mai intalinit-o pana acum. Unii se asteapta ca un tdi de 100cp sa demareze mai rapid decat un 1.6 tot de 100 cp si asta doar pentru ca pe motor scrie tdi. Daca discutam de reprize e altceva, dar caii putere iti dau 0-100 in x secunde, nu cuplul. Multi "se lasa furati" de cuplu si atunci au asteptari mai mari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte, am fost zilele trecute la un test-drive cu Octavia 2 RS, 2.0T, 200CP... senzatiile nu se compara de nici o culoare cu cele pe care ti le da un TDI de aceeasi putere, este incomparabil. As alege un TDI de 200CP peste un 2.0T 200CP cu ochii inchisi.

Ice, as alege si eu un diesel de 200CP in dauna unuia pe benzina la aceeasi putere !

Insa RS II este f fasneata, dar din pacate cam grea (am condus acest model 50 km, pe autostrada si pe serpentine). Va trebui sa ne multumim cu RS II de 170 CP diesel...pana la prima remapare! :D

P.S. RECUNOSC, urmatoarea masina va fi Octavia II 4x4 diesel...nu din pricina consumului actual, care este f bun (in ultimii 2000km am consum mediu 7% - pot proba!), ci din pricina ca atunci cand ai copil in spate, degeaba ai turbo benzinar, ca nu poti calca pedala... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7% consum mediu? Este f.mic. Eu inregistrez unul de 7,3 si motorul de numai 100 CP, iar cel urban in jur de 11%. La acelasi stil de condus un Passat 1,9 TDI consuma doar cu 1 % mai putin.

+ otto - silentios si turatia creste (de nu se mai opreste) pana la 6500 rot/min;

+ diesel - cuplu mare la turatii mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:cheers: SAL, eu sunt cunoscut aici pe forum drept un pensionar la volan (fapt partial adevarat, pt ca o data pe saptamana ma descarc si conduc repede-repede :wub: ), schimb lin, nu accelerez brusc, ce mai, imi educ rabdarea. Merg f mult afara, asa se explica consumul mediu scazut, din ultimii 2000 km urban sunt efectuati maxim 300km. Viteza medie este in jurul valorii de 80km/h in acesti 2000km.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ultimii 2000 km urban sunt efectuati maxim 300km

Trebuia sa incepi cu asta :banghead: Daca erai diesel aveai 5.5% :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta sper sa fie consumul la urmatoarea Octavia II 4x4, diesel de aceasta data... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru_14 foarte bine ca reusesti sa-ti educi rabdarea. Eu nu stiu daca asi face asta cu un motor ca al tau. Imi place sa turez cate o data pana la 6500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: :banghead: Sa stii ca o data pe saptamana o alerg bine... si schimb minim la 6000 rot/min. Asta e refularea permisa in week, in rest cum merg repede, simt o mana pe picior si o voce imi spune: "Nu e prea mare viteza?"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, dar in momentul "refularii" consumul instantaneu este cam de 40%. Nu sunt vitezoman dar am o agresivitate in condus. Scurtez cat de mult pot durata unei depasiri si atunci nu mai uit la consum.

Revenind la topic, nu votez pentru nici un motor. Amandoua tipurile sunt bune. Am avut un diesel inainte care si-a facut datoria acum am un benzinar care este multumitor.

Au fost analizate diferentele dintre motoare dar nu-mi amintesc de o comparatie referitor la taxe. Aici benzinarele castiga. De exemplu daca se compara motoare cu puteri similare de 100 CP, respectiv

1,6 benzina si 1,9 TDI, castiga primul prin taxe mai mici la accize (mai putin cu 1,5% din pretul masinii noi), la RCA (mai putin cu cca 100 ron) si la impozit (din 2007 mai putin cu 300 ron). Daca faceti un calcul pe 5 ani, in functie de numarul de km parcursi, contrar asteptarilor este posibil sa va rezulte ca aveti cheltuieli mai mici cu o benzinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin, am fost in Galati intre 25-27 aug si imi pare rau ca nu ne-am intalnit...poate data viitoare. Apropo, nu ai nr tel in profil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faceti un calcul pe 5 ani, in functie de numarul de km parcursi, contrar asteptarilor este posibil sa va rezulte ca aveti cheltuieli mai mici cu o benzinara.

Ce spui tu e adevarat dar este valabil doar daca faci km putini; daca faci 30-40.000 pe an calculul tau nu mai este bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ci din pricina ca atunci cand ai copil in spate, degeaba ai turbo benzinar, ca nu poti calca pedala... :(

doru sincer mi se pare mai violent la tdi cum intra turbina decat la 1.8t...1.8t am condus leon 20vt si tt de 225cp...alea aveau turbo lag imens fata de tdi si cand turbina facea full boost nu zmucea ca la diesel...parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!