Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

pai daca tot se compara mere cu mere..sa comparam 2.0 tdi cu 2.0 tfsi... sau 1.9 tdi cu 1.8 t.. la consum si performante... deci topicul asta poate dura mii de pagini..vrei performante...sau consum? vrei cate un pic din amandoua??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 10 secunde de la 0-100 un turbo benzinar de 165cp o sa aiba cam acelasi consum ca si un turbo diesel de 130-150cp.

Asa ca si consumul la talpa este irelevant, daca dai talpa unui benzinar o sa ai consum mai mare dar si performante mai mari...

Oricum, in acest topic nu o sa se ajunga la nici o concluzie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vorbeam de talpa de moment nici de performantze...ci de conditii de mers asemanatoare...off !! :lol: interpretarea asta romaneasca...

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna am sustinut ca e aberant sa compari turbo-diesel cu benzina aspirat la aceeasi cilindree. Sau SDI cu aspirat (he!), sau TDI cu turbo-benzina (hehe!!).

Comparatii care mi se par de bun simt:

- 1.9SDI vs. 2.0i (sau, treaca, 1.8i)

- 1.9TDI vs. 1.8T

- 2.0TDI vs. 2.0TFSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia in sine nu are relevanta: ce reiese drept concluzie? Una are performante decente cu consum mai redus (dieselul mai nou nu mai este neaparat economic!), alta ofera performante bune cu consum proportional de benzina. Platesti senzatia, adica. Sunt zilnic momente cand ai nevoie atat de un diesel, cat si de o benzinara capabila, asa ca...ramane sa luam cate una din fiecare! :D

Benzina si diesel-ul sunt doua lucruri care pot sa reprezinte relevanta doar prin comparatie cu modelele anterioare, pe care le inlocuiesc. In rest, e discutie de dragul discutiei... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca niciodata un benzinar n-o sa spuna ca este mai economic motorinul; ar insemna sa recunoasca ca a gresit, atunci cand nu a tzinut seama de acest "mic" amanunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta-i culmea!

Poftim, eu recunosc ca motorul pe motorina e mai economic. So what? Am fost perfect constient de asta cand am ales motorul pe benzina, ma bucur fiecare minut de el si nu consider ca am facut nici un fel de "greseala".

Cu ce consideri tu ca "am gresit"???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am ajuns la o concluzie comuna sa intzeleg.

PS. scuze, dar ceea ce nu intzeleg este "aprinderea" daca tot spui ca ai ales in cunostintza de cauza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu spui asa:

1. "niciodata un benzinar n-o sa spuna ca este mai economic motorinul" - uite ca eu recunosc (si nu-mi pasa)

2. "ar insemna sa recunoasca ca a gresit cand nu a tzinut seama de acest "mic" amanunt" - adica toti cei cu motoare pe benzina sunt niste tampiti inconstienti pentru ca:

a ) habar n-au dinainte cat o sa le consume si

b ) datorita faptului ca nu stiu si nici nu tin seama (cam ciudata constructia logica - n-am cum sa tin seama de ceva ce nu cunosc, nu?) atunci comit cu totii "greseala"

Care e concluzia comuna la care am ajuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din contra..eu cred ca toti care isi iau benzina sunt constienti ca masina le va consuma mai mult, dar sacrifica asta pentru performanta! sau daca totusi vor perfromante mai mici, aleg un motor mai mic, si cu tenta de consumd e diesel..adica gen 1.6.

ar fi culmea sa caut un 1.8 T pe un leon de loc liber la pedala de acceleratie si sa vad un consum de 1.9 TDI. :D

toti care iau benzina sunt constienti..sau cei care au habar macar ce cumpara.. adica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca daca interesul primordial este consumul iti iei diesel.

Altfel iti iei benzina.

La puteri echivalente dieselul este mai economic cu 1-2 l functie de stilul de condus.

Restul este discutie fara sfarsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fiecare zi regret ca nu am luat diesel (gluma). In fiecare zi ma amuz cum singurul lucru discutat de cei cu diesel este: cat consuma masina lor. Culmea e ca se "cred" superiori (unii.. nu toti) ca e mai scumpa masina deci.. "are cu ce". Chiar m-am simtit prost cand am citit afirmatiile de mai sus ale lui VEKAU. Chiar credeti ca diesel e the holly grail si noi restu inca n-am aflat sau suntem prosti ca luam benzina?

@vekau. MOTOARELE DIESEL CONSUMA MAI PUTIN CA CELE PE BENZINA! Uite recunoastem aici sa stie lumea adevarul asta ascuns. Si sa stii ca in fiecare zi imi pare rau ca am luat benzina... (iar gluma).

PS Scuze de majuscule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact! fara alte interpretari.

ma refeream la ce a spus antonie.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt unul dintre aceia caruia "ii pare rau" ca si-a luat masina pe benzina :D ... E drept ca mi-as fi luat un TDI daca as fi avut bani mai multi la momentul achizitiei (tocmai datorita consumului scazut), insa acum nu regret nici o clipa achizitia: masina e super silentioasa, iar consumul motorului de 1.4 e suficient de mic incat sa nu am buzunarele roase.

Modificat de ullyse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu mie chiar imi pare rau ca am luat benzina. Benzina aspirata. Daca exista Golf GT in acel moment probabil era cea mai buna achizitie ( din punctul meu de vedere). Urmatoarea masina va fi turbo, insa turbo benzina. PS nu vrea nimeni un leasing la un golf ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea bani si as putea sa optez intre un 1,9TDI si un 1,8T stiti ce as alege. :D 1,8T.

In primul rand toti vorbesc de diesel in ideea ca e mai econom. Posibil sa fie asa :D Insa nu se gandesc la costurile de intretinere,etc.

Si daca faci economie de 1-2 litri la 100km. Mi se pare comic. As da si 2 litri la 100km in plus in ideea ca am o masina pe care te poti baza . SI e mult mai distractiv de condus :D

Am condus si Passat de 130cai cu motor de 1,9TDi . Pentru unul care vrea motorina e bun. Simti ca ai cuplu si atat. Insa la noi motorina e prosta calitativ si dupa 1 an motorul am vazut ca incepe sa fie mai galagios. In conitiile in care a avut parte de un ulei de calitate si tot ce ii mai trebuia.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce s-o fi scos 1.8T de pe modele VAG 2005-2006 (cu exceptia Beetle si Sharan)? Vad ca avem noi fani...

nu va ramane decat sa-l luati SH. Oricum, eu si S_C va putem spune ca merita... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e simplu: au investit multi bani in cele noi si nu vor sa-si faca singuri concurenta. Si eu zic ca 1.8T e un motor super-reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata discutia asta e o mare tampenie.

De ce?

Pentru ca e asa ambigua incat permite cam orice concluzie inclusiv ca ambele motorizari sunt cele mai bune, ca ambele sunt inacceptabil de proaste si asa mai departe.

Problema este pusa incomplet. Ce inseamna motor mai bun? Mai mare? Mai fiabil? Mai economic? Mai silentios? Mai fara vibratii? (silentios si fara vibratii nu sunt tot una) Mai usor de pornit? Mai simplu conceput? Cu reprize mai bune? Cu demaraj mai bun? Etc. etc.

Nu este definit clar conceptul de "mai bun" in acest context.

Apoi fiecare motor este apropiat de celalalt (azi) dpdv al sumei calitatilor si defectelor si fiind asa apropiate numai cu chestii subiective se vor putea departaja parerile (chestii subiective = "scoate fum" sau "Se taraste abia dupa o viteza" sau "la semafor plec mai tare" sau .... samd).

Trebuie definit ceva clar, un context riguros exprimat si apoi se poate discuta. Altfel ducem o discutie de tipul Steaua vs Dinamo vs Rapid. Ba ala a facut blat, ba ala a pierdut ca n-a dat pinalti arbitrul, ba arbitrul ala ne-a furat, ba jucatorul ala nu stiu ce a facut samd.

Un context mai clar ar putea fi:

Care motor dintre 1.8i, 125CP si 1.9 TDI 116CP ajunge de la 80 la 120 km/h mai repede montate amandoua pe caroseria X, cu cutiile de viteza in Y trepte, toate celelalte date (de ex. soferul) fiind identice/ideale.

sau

Care motor dintre <benzinarX> si <motorinarY> are statistic la mia de masini nereusitele la pornire iarna, la -Z grade?

sau

Care motor dintre <benzinarQ> si <motorinarW> consuma mai putin pe portiunea Bucuresti - Pitesti, A1, mergand cu viteza de 80 km/ constant, pe acelasi sens, aceeasi ora... etc

In concluzie in forma in care este acest topic imi pare util doar pentru refulat suparari si creat certuri inutile. Nu sugerez inchiderea lui pentru ca atunci alte scandaluri fara rost se nasc. Parca vad deja : "A... pai moderatorii sunt in majoritate diesel-ari, nu le convenea, d-aia l-au inchis" samd. Deci sa spun mai scurt: "Mi se pare stupid dar nu propun DELOC inchiderea lui". :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce zici tu.. doar ca exemplul dat nu e cel mai bun. Oricum am calcula singurul "dezavantaj" la turbo benzina e consumul. Daca cineva mai vede si altul chiar sunt curios. De aici rezulta ce a zis cineva mai sus. Vrei "sport" vrei "reprize" vrei "plecari de pe loc rapide" nu te doare de consum clar turbo benzina ( daca e cu injectie directa cu atat mai bine). Vrei cele enumerate mai sus.. da nu te impaci cu consumul de carburant si esti gata sa faci unele, mici, sacrificii iei turbo diesel. Nu te doare nici 1 din cele de mai sus, vrei doar sa consumi putin iei diesel aspirat, vrei totusi sa ai ceva "performante" iei benzina aspirata si ai "ceva" performante dar si consum. Cred ca la asta se rezuma tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele pe benzinare sunt mai chinuite termic si la suficiente se intampla sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2004 la inceputul anului am avut ocazia sa vorbesc cu unul din sefii service Skoda din Buc...citeam impreuna niste statistici realizate oficial pe anul 2003 despre subansamblele schimbate in service-urile din RO. Si una din concluzii era: picasera cateva turbine la 1.9TDI 110CP, insa la 1.8T nu era nici una busita...

Ceea ce afirm nu este inatacabil si nici o generalizare a fenomenului, insa e o statistica si atat.

Cel mai important este modul de utilizare al turbinei...asta poate reduce durata ei de viata sau o poate defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am auzit la un moment dat ca 90% din Octavii au fost vandute cu motoare diesel,deja ti-am ruinat faptele aflate de la dealer. Cate 1.8T sunt in comparatie cu 1.9? Infim de putine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: 1.8 T pe octavia nu prea am auzit si nici nu cred ca o sa aud de acum in kolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe octavia 1?? te inseli, exista :rolleyes: avem chiar colegi pe forum cu asa ceva, de exemplu DORU_14 :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!