Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

Liniile de mai sus sunt concluziile mele ca urmare a citirii informatiilor de pe forum si am observat ca este "periculos" sa folosesti argumentele de mai sus intr-o comparatie diesel/benzina. Si lista nu este completa!

Faptul ca anumite reviste de profil le folosesc ca argumente nu le face obiective, pentru ca si jurnalistii sunt subiectivi. Altfel am avea niste recenzii auto care ar semana cu fisele tehnice.

Nu pot fi obiectiv, dar cred ca pot spune subiectiv de ce am ales diesel si asta fara a naste flame-uri :P ba chiar am facut-o in topicul asta acum cateva pagini :huh:

Da, e dificil sa compari 2 lucruri care au fiecare plusuri si minusuri, coexista si au fanii lor. Si cum aici fiecare devine subiectiv, e clar: nu poate exista un castigator !

Nu am luat discutia noastra ca pe-un flame. :P

Doua mentiuni:

- exista motoare Otto cu longevitate ridicata (aici ma laud :P , 1.8T are viata precum un diesel)

- exista motoare Otto silentioase la viteze ridicate (cele de cilindree mai mare, evident).

Te salut, BJ ! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru 14 chiar eu am zis ca Superb 2.5 Tdi cu tiptronic ia intre 10-15 % in mediu urban. M-am uitat acum 10 min la masina si pe ultimii 1200km urban...consumul era 10.8%. Pot sa zic ca este f bine dupa parerea mea. Nu compara 1.8T chiar daca ai 4x4 de pe Octavia cu 1.8T de pe Superb. Daca eu merg cu Superb nu scot sub 11 % nici seara pt ca ma dau la ea, iar din 1.8T sub 15 nu cred ca as cam scapa. Tu mergi cu 1.8 T la limtia inferioara nu toata lumea merge ca tine (nu contest aici consumurile spuse de tine, nu are rost) dar unii oameni chiar merg asa cum le e starea de moment fara sa se gandeasca la consum. Pt mine consumul nu este o problema si trebuie sa recunosc ca parintii mei au ales diesel doar pentru valoarea de revanzare mai ridicata(probabil) si ca o toana de moment.Si ca longevitate nu te contrazic...exista un Passat din 2000 tot in acelasi garaj cu 280k km fara interventii majore (nu trebuie sa zic cum merg soferii pe aceste masini).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul unui benzinar este dat si de cutia de viteze . Daca e o cutie in 5 normal ca e diferenta fata de una de 6.

Si sincer nu vei putea da convingi un benzinar inrait sa treaca la motorina. E valabil si invers.

In Germania din cate stiu sunt mai mari impozitele la Dieseluri. Oare de ce?

:huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunoastem ca diesel-ul a luat amploare in ultimii ani datorita noilor tehnologii. Pot spune ca e pe cale sa depasasca benzina.

Ex Tdi 2.0 170 CP - greu de invins la categoria lui

2.0d BMW - 163 CP - vitrina tehnologica

2.7 tdi -180 cp - RAFINAMENT , putere dezvoltata la turatii ff mici cuplu la fel = comoditate in condus.

Apropos de 0-100 km/h Comparati 4,2 FSI cu 4,2 TDI. Pe A8-evident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul unui benzinar este dat si de cutia de viteze . Daca e o cutie in 5 normal ca e diferenta fata de una de 6.

Si sincer nu vei putea da convingi un benzinar inrait sa treaca la motorina. E valabil si invers.

In Germania din cate stiu sunt mai mari impozitele la Dieseluri. Oare de ce?

:huh:

1. cutia de viteze daca e in 6 nu inseamna ca are rapoartele mai lungi,doar ca sunt mai apropiate. Deci la viteza mare turatiile din a 6-a vor fi comparabile cu cele din a-5a la cea cu o cutie cu 5 viteze.

2. asta chiar e raspunsul corect. Cum ar fi sa zis si eu:"Nu-mi iau masina pe motorina pt ca iubesc benzina" Si eu am avut aceasta gandire dar mi-a fost schimbata.

3.Pt ca in benzina sunt taxe...consumi mai putin statul iese in paguba....si normal ca-ti maresc taxele nu?Logic de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alextz, NU am comparat 1.8T 4x4 de pe Octavia cu 1.8T de pe Superb, ci doar consumurile unui 1.8T de pe Octavia cu 2.5TDI de pe Superb.

Eu am o varsta deja de cand ma tin de covrig si temperamentul meu s-a mai domolit, recunosc, fata de cum eram cu vreo 4-5 ani in urma, cand calcam acceleratia altfel...Azi, cu sotia alaturi, am un stil de condus preventiv. Cand sunt singur, am "iesiri" de care ai fi mandru... Insa mult mai rar ca inainte.

Si sa stii ca si eu am stari de spirit diferite, asa ca nu dorm in papuci, mai ales daca vreun sofer ma calca pe coada...S-ar putea spune ca sunt precum un leu lenes la umbra. Nu-l superi, dormiteaza. Il scoti din ale lui, se arunca pe tine... Na, ca am dat-o in zoologie! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis nimic care sa te deranjeze(sper). Eu doar am exemplificat consumul motoarelor de care vorbeati mai ales pe caroseriile de care vorbeati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Alextz, am inteles ce ai spus si nu m-ai deranjat cu nimic! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata hotia :( la motoare diesel e ca mai faci rost de la nu stiu ce prieten care lucreaza pe tir un plin de motorina la un pret cam cu 10000//L mai ieftin ca cea de la >>pompa<< :D

Asta cred eu ca e motivul . Si sa nu i-mi spuneti ca aia pe tir pun motorina de calitate proasta :icon_cheesygrin: pentru ca nu e adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa e, toti cei care au diesel alimenteaza de la tractoare! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cheesygrin: Caut posesor de tir, obligatoriu cu canistra metalica pentru relatie pe lunga durata reciproc avantajoasa :(

c'mon, asta e mentalitate invechita, nu mai suntem in anii 80. Cred ca in ziua de astazi cazurile astea sunt sub 2-3% din posesorii de diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D :D

ce are... e euro 3..merge bine? trage fara probleme? e ieftina.. o data la 6 luni mai vad si eu un vecin care face asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun si eu aud............

Pai tirurile astea noi merg cu motorina euro 3 sau euro4. Adica aceeasi care o pui la >>pompa<<. Nu vad problema.

Ice_2k : nu e vorba de tractoare crede-ma :D Si nimeni nu pune in masinuta lui motorina de locomotiva sau mai stiu e ce agregat mai putin pretentios. Se strica lejer motorul. :D

>>> c'mon, asta e mentalitate invechita, nu mai suntem in anii 80. Cred ca in ziua de astazi cazurile astea sunt sub 2-3% din posesorii de diesel.<<

Ei serios!!!! mai uite-te in jur se vei vedea. Suntem intr-adevar in anul 2006 dar inca se mai practica. !!!!!!!!!!!!

Dar ce camioanele se impart in 2 categorii??? Raba si Saviem?????? :D :D :D :D

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sar si eu cu o parere:

1. Eu am 1.6 MPI 75KW. E foarte silentios (asta e cel mai tare punct al lui), consuma decent (6-7 afara, 9-10 oras), trage bine mai ales in lung (apas usor pe acceleratie si simti ca te impinge). Daca ii dai blana, poti sa scoti ceva performanta dar nu cine stie ce. E un motor multumitor.

2. 1.9 TDI 66KW. Am la job o Bora cu acest motor. E cam zgomotos - cam vibreaza maneta de la schimbator si se simte si in pedale. Consuma 1/1.5 litri mai putin ca MPI-ul (la stilul meu de a conduce). Cam fumigena (am pornit-o in curte iarna ca sa se faca cald inauntru). Era sa-mi omor cainele... :-) MPI-ul nu pute. Pe reprize scurte e mai vanoasa ca MPI-ul. Ca sa fac cu MPI-ul ce fac cu TDI-ul pe reprize scurte trebuie sa-l duc in ture rau.

3. 3.5 V benzina (Pontiac G6 - am mers in USA) - ale noastre sunt niste rusini de masini.

In concluzie, vazut de sus 1.6MPI e cam tot una cu 1.9TDI. Avantaje si dezavantaje in ambele parti. Eu voi ramane pe benzina dar 1.9TDI nu e deloc rau. Daca mai umbla la zgomot, vibratii si gaze poate ma mut si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI 66KW. Am la job o Bora cu acest motor. E cam zgomotos - cam vibreaza maneta de la schimbator si se simte si in pedale. Consuma 1/1.5 litri mai putin ca MPI-ul (la stilul meu de a conduce). Cam fumigena (am pornit-o in curte iarna ca sa se faca cald inauntru). Era sa-mi omor cainele... :-)

1. Am acelasi motor... nu vibreaza schimbatorul DELOC!

2. Daca-ti scoate fum stand la relanti, e grav... la mine n-am vazut fum niciodata decat la talpa si atunci putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina pentru ca:

1.la pd nu exista un zgomot demn de luat in seama (oricum sunt convins ca multi merg cu muzica on line);

2.consumul cu climatronic pornit este insesizabil;

3.consumul nu creste direct proportional cu greutatea transportata la drum lung - diferentze minore;

4. cine are nevoie de demaraj lde la stop? la drum intins RUPE!

si mai presus de toate pentru ca la o medie orara de 90 km are un consum mediu de 5.3l/ 100km...

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers mult timp cu un Volvo S40 cu 200cp si cuplu 300nm@2400 (benzina). E nebunie sa stai lipit de scaun de la 2500 la 6500 rpm in orice treapta. Nu se compara cu nici un diesel la aceeasi cilindree (adica 1.9). La diesel la 4000-4500 s-a terminat treaba..... tre' sa mesteci in cutie ca sa continui cursa.

Modificat de lau090
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. cine are nevoie de demaraj lde la stop? la drum intins RUPE!

Incearca sa o tii turata la 2500rpm si sa dai drumu brusc la ambreiaj sa vezi ce rupe si de la stop :beerchug:

si mai presus de toate pentru ca la o medie orara de 90 km are un consum mediu de 5.3l/ 100km...

La mine (non-PD) e pe la 4l/100km :huh: (am scos 3.7 de la brasov la bucuresti, mergand cu 100 in afara si 80 in localitati)

Am mers mult timp cu un Volvo S40 cu 200cp si cuplu 300nm@2400 (benzina). E nebunie sa stai lipit de scaun de la 2500 la 6500 rpm in orice treapta. Nu se compara cu nici un diesel la aceeasi cilindree (adica 1.9). La diesel la 4000-4500 s-a terminat treaba..... tre' sa mesteci in cutie ca sa continui cursa.

Compari un benzinar de 200CP cu diesel de 100, 100 si ceva? Nu-ti da cu virgula? :huh:

Si inca ceva... ca ma nedumireste o chestie... plecam amandoi de la semafor, tu mergi pan' la 6500, eu la 4500 tre' sa "mestec in cutie"... dupa ce mestecam amandoi in cutie ce se intampla, picam amandoi la 3000rpm si eu ma opresc iar la 4500 in timp ce tu mergi pana la 6500? sau cumva eu pic la 3000 si tu pe la 4500, diferenta de turatii ramasa pana la linia rosie fiind aproape nesemnificativa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa te dezamagesc, dar la 50 in tr a2a eu as avea 3000 rpm.

Chiar daca e o comparatie nefericita, voiam sa subliniez plaja mare de turatie cu cuplu asemenea. Nu ma refeream la sprinturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"La mine (non-PD) e pe la 4l/100km :D (am scos 3.7 de la brasov la bucuresti, mergand cu 100 in afara si 80 in localitati)" Ice 2K

N-ai inteles!

Era vorba de media orara calculata de computer; asta inseamna 140 -160 afara si taraiala prin localitati si eventual si stopuri. Oricum cand n-o calci consumul scade. Nu are legatura cu PD, non PD sau benzina. Si atentie! Brasov Bucuresti este mai mult la vale....

Ia sa ne spuna un benzinar care are bord computer, ce consum are la o medie indicata de 90km/h??!

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compari un benzinar de 200CP cu diesel de 100, 100 si ceva? Nu-ti da cu virgula? :D

Si inca ceva... ca ma nedumireste o chestie... plecam amandoi de la semafor, tu mergi pan' la 6500, eu la 4500 tre' sa "mestec in cutie"... dupa ce mestecam amandoi in cutie ce se intampla, picam amandoi la 3000rpm si eu ma opresc iar la 4500 in timp ce tu mergi pana la 6500? sau cumva eu pic la 3000 si tu pe la 4500, diferenta de turatii ramasa pana la linia rosie fiind aproape nesemnificativa?

Daca se ajunge la comparatie turbobenzinar versus turbodiesel nu mai tine faza cu diferenta de turatii. Cuplul este imens si la un turbo benzinar. T4-ul trage de la 1800 in viteza a-5-a fara nici o problema. Si nu se opreste la 3500 ci undeva pe la 6000. Daca esti pregatit sa mergi cu ~240km/h... Cine a condus si turbo diesel si turbo benzina revine la parerea ca turbodieselul nu stie sa faca sport. Nici nu se pune problema de plecat de la semafor, deja viteza a-2-a merge undeva spre 100km/h, ceea ce la un diesel se apropie de maximul vitezei a-3-a. e drept ca cel mai puternic diesel pe care l-am condus a fost un serie5 din 2002, 525d si avea cutie automata.

Poate un diesel common-rail de prin anii 2007-2008 de 2 litri o sa ajunga la 200cp si atunci o sa se poata face o comparatie mai justa, dar banuiesc ca nici turbo benzina nu sta pe loc. Renault are 225, Opel si VAG au trecut si ei de 200cp pe 2 litri..

In schimb daca compari turbodieselul cu un benzinar aspirat de putere echivalenta, poti spune linistit ca turbodieselul din ziua de azi stie sa faca sport... si il face chiar foarte bine.

Daca ar fi sa fac un top al motorizarilor ar fi :

- turbo benzina

- turbo deisel

- benzina aspirata

- diesel aspirat

Zilele astea sunt si eu in dilema achizitiei unei masini... sa fie un benzinar turbo de 2 litri 165cp? Sa fie un diesel de 2.4 ~170cp dupa chip? Un benzinar 2.0 aspirat de 140cp? Dumnezeu stie... toate au puncte tari si puncte slabe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura cu PD, non PD sau benzina.

Are mare legatura, non-PD consuma semnificativ mai putin ca PD-ul. In rest, cu media orara am inteles ce-ai vrut sa zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers mult timp cu un Volvo S40 cu 200cp si cuplu 300nm@2400 (benzina). E nebunie sa stai lipit de scaun de la 2500 la 6500 rpm in orice treapta. Nu se compara cu nici un diesel la aceeasi cilindree (adica 1.9). La diesel la 4000-4500 s-a terminat treaba..... tre' sa mesteci in cutie ca sa continui cursa.

vorba unora..daca comparam turbo benzina cu turbo diesel..sa ne uitam si la consum in sarcina..

1. Am acelasi motor... nu vibreaza schimbatorul DELOC!

2. Daca-ti scoate fum stand la relanti, e grav... la mine n-am vazut fum niciodata decat la talpa si atunci putin.

1. perfect adevarat

2. am mers imediat in spatele lui in panta cand incerca sa fuga de mine (:() si confirm..

Are mare legatura, non-PD consuma semnificativ mai putin ca PD-ul. In rest, cu media orara am inteles ce-ai vrut sa zici.

asta o stiu pe propria piele... am avut si ALH si acum am ATD...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are mare legatura, non-PD consuma semnificativ mai putin ca PD-ul. In rest, cu media orara am inteles ce-ai vrut sa zici.

:( mi se pare mie sau subiectul este motorina versus benzina ? :D

si on topic: ca sa putem trage o concluzie corecta ar trebui sa comparam mere cu mere, nu eu care nu-i dau talpa consuma mai putin decat ala care baga talpa la greu. sa ne spuna un benzinar care da talpa la cat urca consumul.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!