Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

W12 este si aspirat(Touareg,Phaeton) dar si turbo (Bentley). Oricum din cate am citit se va renunta la el pentru V12 de la Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de competitii auto:

Urmariti in filmuletul urmator cum se aude o benzinara si cum se aude Audi R10 TDI (primele 2 bucatele sunt cu benzinara, urmatoarele sunt cu dieselaru')

http://www.youtube.com/watch?v=9nFkxAJP7zA&search=tdi

Nici nu e de mirare ca Audi R10 TDI a fost cea mai silentioasa masina de pe circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai mult nu se aude.. mai mult zgomot de rulare si ....

Si la noi i campionatul VTM golful III TDI e f. silentios. As fi vrut sa aud totusi motorul... nu o silueta plimbandu-se in noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Motorina, cuplu mare, turatii mici, randament mare=consum mic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am cumparat benzina ca varianta pe motorina la ce mi-am luat eu nu era nici cea noua si nu avea nici abs...

Asa ca mi-am luat un Seat Ibiza 1.4 mpi pentru ca nu aveam bani de un 1.9 tdi :D

Dar mi-ar placea sa am si sa conduc un diesel...

Daniel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat pentru motorina :D

Cu toate ca motorul diesel e mai zgomotos, mie tocmai sunetul acela imi place (ca sa nu mai vorbim de noile motoare diesel, care suna excelent).

In plus cuplul mare reprezinta, dupa parerea mea, un avantaj.

De asemenea, motoarele diesel cred ca se preteaza mai bine la a fi tunate, obtinand o crestere mai spectaculoasa si ducand motorul la niste parametrii extraordinari, atat din punct de vedere al puterii, cat si al cuplului (si toate acestea la un consum incredibil). Stiu ca am zis ca nu conteaza consumul, dar ganditi-va ca dupa tuning, un motor pe motorina avand anumiti parametri va consuma MULT mai putin decat unul pe benzina cu aceeasi parametri. Si totusi traim in Romania :) , sa nu-mi spuna nimeni ca oricat am face abstractie de consum, acolo, adanc, in subconstient, el nu conteaza deloc.

De asemenea, motoarele pe motorina, cred eu, sunt mult mai fiabile, se strica mai rar si au o durata de viata mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat ca cine merge cu masini diesel nu mai trec inapoi pe benzina.Se indragostesc.

Am un prieten care a avut un Megane II Break 1.5 dci 100 cp,o masina destul de fasneata pentru cilindreea ei si care consuma foarte putin.Apoi a trecut pe un BMW 318 E46 cu facelift, 1.9l 143 cp.Masina fuge neasteptat de bine si consuma cam cat un Golf de 1.6 l 102 cp(sau cat o avea).Cu toate astea el tot prefera motoarele Diesel,a ramas marcat de dci-ul ala.

Si inca nu a mers cu nici un tdi de la VW,decat cu tarlia mea vreo 3 minute inainte de a imi face remapare(de care a fost foarte impresionat)... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca diesel se justifica pana la un punct pe care il stabilesc in jurul valorii de 200cp. Daca vrei mai mult, benzina e singura solutie deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina...ca nu caraie motorul,ca nu vibreaza volanul si pedalele,si pt ca pot sa fac o depasire la 6000rpm cand sunt fortat de imprejurari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, ma indoiesc de faptul ca A6 sau E-Klasse caraie daca sunt diesel sau le vibreaza ceva.

Lucrurile se mai schimba cu timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stai afara langa masina ,toate caraie...n-am bani de masina ca E sau A6.poate volanul si pedalele sa nu mai vibreze,oricum nici Clio DCI nu suna a diesel in habitaclu.

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda tu faci depasirea la 6000 rot/min pe cand eu o fac la 3000rot/min cu jumatate din consumul pe care il ai tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vorbim de masini...vb de benzina sau diesel...

Eu in viteza 1 la 5800rpm am 100km/h.Am automata si intr-o depasire daca o calc (pedala) cam 80% schimba la 6000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca calci pedala tare intra "kick-down" atuci vei avea acceleratii pana aproape de limita de turatie si ai 100km/h in viteza 1 ptr ca masina are doar 4 viteze automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact.Si nici nu trebuie mai mult de 4 viteze....pt in vit a 4a la 4000rpm(ceea ce e o turatie decenta) am 225km/h

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Pai nu trebuie mai multe viteze.. insa din cauza ca sunt doar 4 masina accelereaza mai incet si consuma mai mult decat daca ar fi avut.. 6 trepte de ex.

On Topic: adevarul e ca noile generatii de motoare CommonRail de la VAG (si restu) sunt "destul" de "rafinate" si mai au si avantajul consumului. Parerea mea ca un motor 1.3-1.4L TDI-CR cu 4 pistoane cu o putere de 100CP ar fi super ok pt masinile din clasa mica si medie, in acelasi timp fiind "rafinate".

Daca ar fi sa cumpar azi alta masina VAG insa as cumpara TSI.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Pai nu trebuie mai multe viteze.. insa din cauza ca sunt doar 4 masina accelereaza mai incet si consuma mai mult decat daca ar fi avut.. 6 trepte de ex.

accelereaza mai incet? :blink: sa crezi tu asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NetFlow are dreptate, o masina accelereaza mai rapid cu cat are mai multe trepte, cutia avand in acest fel rapoarte mai scurte. Toate cutiile de viteze, inclusiv cele automate, de pe masinile sportive sunt asa.

Inteleg faptul ca iuliane e multumit de acceleratiile lui pentru ca are 250 CP, dar daca ar fi avut o cutie cu mai multe trepte ar fi fost si mai multumit. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corecta afirmatia lui Razdan. Se sustine! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine domnilor...sunt de acord cu voi....mie imi place senzatia de treapta lunga,si sunt multumit de raportul turatie/viteza care zic ca e excelent.

Dar si cutia mea cu 4 trepte e gandita foarte ingenios pt ca: atunci cand schimba din vit 1->2a la turatia minima de 1800rpm,turatia scade cam cu 150 de ture...daca accelerez normal schimba la 2600 de ture si turatia scade cu vreo 500 de ture(tot vitrezele 1->2),cand o calc schimba la 6500 si turatia scade pana la 4000 rpm....deci cutie e dandita in asa fel incat sa acopore foarte ingenios cele 4 viteze,trecerea dintr-o vit in alta la turatie mica e foarte lenta,si turatia scade putin,cu cat schimba vitezele la turatie ridicata,trecerea e mai sesizabila si turatia scade considerabil....Foarte misto sistemul,foarte gandit.

De obicei in afara motorul toarce linistit la 3000rpm si 168km/h,iar asta inseamna un consum de 11L si resurse de putere foarte mari.

Dracie...daca era benzina asta mai ieftina ii puneam Kitul compresor facut special de Audi pt V8...costa vreo 4000 de euro....iar puterea sare de aproape 380 de cai.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat ca cine merge cu masini diesel nu mai trec inapoi pe benzina.Se indragostesc.

Exista si exceptii ;). Am avut un diesel caruia chiar nu am ce sa-i reprosez, nici cand l-am avut, nici acuma dupa ce l-am vandut. Pornire usoara indiferent de temperatura exterioara, mers regulat, fara probleme, performante excelente mai ales dupa remapare. Am ajuns cu el la ~167k km inainte de a-l vinde, 60k facuti de mine.

Dar totusi, dupa ce te urci intr-un turbo benzina cam uiti de orice alt motor. Pentru mine nu a fost sa fie turbo-benzina in bugetul pe care il aveam. Dar clar, de departe este cel mai avantajos motor.

Am avut apoi de ales intre un benzinar aspirat cu km putini si un turbodiesel cu mai mult de dublu km. In acest caz, un benzinar aspirat bun, a fost alegerea fireasca.

Avantaje benzina(dupa ~3000km dupa ce am facut switch-ul de la 1.9dCi la 1.8 16V):

- zgomot si vibratii inexistente. am avut dCi, extrem de linistit si rafinat, dar dupa 3000rpm se facea simtit si in habitaclu. Benzina e pentru "sefi". Nici nu-ti dai seama daca este pornit la ralanti, iar la turatii de 4-5000 rpm se aude un bazait placut.

- raspuns liniar la acceleratie. In oras, in viteze mici (1,2,3) este mult mai placut de condus decat un turbodiesel la care se simte turbolagul. Masina mai usoara, cele cateva kg in plus pe puntea fata de la diesel se simt.

- intretinere mai ieftina (filtrul de benzina pe viata vs un filtru de 50 euro la 30k km, uleiul mai ieftin, etc.) Asta fara sa mai iau in calcul "drobul de sare". (Turbina, injectoarele, pompa de inalta presiune care costa mii de euro)

Dezavantaje benzinar

- am simtit cand autostrada urca ;). Adica la 100km/h, am vrut sa accelerez in a -5-a cum eram obisnuit cu dieselul si raspunsul la pedala a fost destul de slab. E drept ca intre timp am reinvatat mai bine cum se conduce un aspirat, dar lipsa turbinei este un mare minus. La viteza aia trebuia sa fiu in a-4-a pentru o acceleratie buna.

- consumul. Afara am acuma cu ~1 litru de benzina la suta in plus. Acelasi stil de mers. Deci mai bine de 1 euro la 100km. Si asta la un motro benzinar la 50k km comparat cu un turbo diesel trecut de 150k km.

- un alt "dezavantaj". Venind de pe diesel, cand ajungeam pe la 3500 ma asteptam sa nu mai traga ca si pana acolo in vit. 4 si 5. Pana sa ma obisnuiesc ca de fapt benzinarul de acolo pana la 5800 trage mai bine am avut emotii in depasiri. Pe de alta parte viteza a-5-a nu mai este "universala" cum era inainte. Daca vreau demaraj bunicel, a-4-a trebuie sa mearga pana cel putin la 115km/h, daca nu a-3-a.

In concluzie depinde mult si de pretul platit. Decat un dizel obosit mai bine un benzinar aspirat cu km putini. Consumul de 6% fata de cel de 8% s-ar putea sa nu insemne chiara atat cand tragi linie la 100k km.

Pe de alta parte, turbina pe un motor este un "must".

Asa ca topul meu personal, ca si benzinarist aspirat(clio 1.4 75cp) trecut la diesel turbo CR (1.9dCi 107cp + tuning) si trecut din nou la benzina aspirata (1.8 16V 120cp) ar fi:

1- turbo benzina

2- turbo diesel (cu km. si stare comparabila cu benzinarul aspirat de pe locul 3, altfel e discutabil)

3- benzina aspirata

4- diesel aspirat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d-abia acum am vazut ca n-am votat...votul meu a mers spre BENZINA :D

urmatoarea masina va fi 99% benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu zice nimeni de diesel ca iarna pana nu se incalzeste motorul nu trage de nici o culoare?ca se incalzeste al dracului de greu....nu ai caldura in masina ...

Am trait cea mai tare faza asta iarna cu un fiat punto 1.3 JTD(nou noutz)...care se racea motorul in mers prin oras cand erau -15 grade afara.pur si simplu aproape ca ajungea acu de la temperatura la minim...tragea ca juma de trabant,nu caldura nu nimic.Pai scuzati-ma dragi forumisti dar cand conduceam supernova tot in iarna respectiva in max 15 min se incalzea motoru si gata era bun de drum....aveam caldura inauntru,puteam conduce....

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa privesti lucrurile din ambele ipostaze , se incalzeste greu dizelu dar asta inseamna pierderi prin caldura minime , are mare legatura cu randamentul acelui motor , aici benzina e varza pe langa dizel , sunt situatii cand o masina se poate raci in mers daca este foarte frig , solutia este cartonul in fata radiatorului , se poate intampla si la benzina treaba asta , e drept ca o benzina da caldura mai repede iarna...nu compara supernova cu masinile... daca vrem sa fim superficiali, stau si ma intreb de ce oare sa dau atatia bani pe un VW care e dizel , se incalzeste greu , vibreaza si toate alea cand pot sa imi iau un lOGAN ( e cu L mic scris :D ) si este si mult mai ieftin , la o adica m-am scos nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic doar atat...la -15 grade punto diesel moare...ii scade temperatura la minim,si e impracticabil,abia se trage pe el....pe cand supernova e practicabila,isi pastreaza temperat mot si imi da si mie caldura inauntru.CLAR si SIMPLU...la -15 grade supernova e mai buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!