Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

Acum nu o mai dati pe bani (consum) o dati pe cifre. Care trage mai tare? Ca si cum telul masinii este unul de intrecere; confortul, senzatiile nu mai conteaza.

MIine-poimine o sa disecam motorele sa vedem ce diferente gasim acolo intrinsec. Care are pistonul mai mare sau arborele cotit mai smecher?

Am eu senzatia sau derapeaza lumea rau pe aici?

Nu poti sa cuantifici o senzatie / emotie - daca mie imi plece mai mult soundul :offtopic: (repet soundul / nu performantele) la un turbo benzina ce aveti cu mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am nimic cu tine :offtopic: da' cand zice careva ca benzina e mai tare pt ca un 2.0T (de 200CP probabil) trage mai bine ca un diesel de 130CP...... pe principiul asta ma duc sa dau o tura cu un 4.2TDI si scot ideea generala ca diesel rulz pt ca fuge mai tare ca 1.2 HTP-ul lu' maica-mea

@VEKAU mai usor cu off-topic-ul te rog, nu trebuie' sa dai un raspuns numai de dragul de a-l da sau ca sa faci putin misto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm eu cred ca diferenta de consum intre un 1.8T si un 1.9TDI e de vreo 4litrii daca mergi frumos cu benzinara iar in privinta performantelor un 1.9tdi de 130cp cu chip are acceleratii mai bune ca un 1.8T (150cp).

Ice, uite de aici a plecat prima polemica...subiectivism la extrem, tb sa recunoastem.

Apoi, ultimul tau post este glumet, am zambit sincer. Ai dreptate!

Vekau: vorbeam serios, nu o lua personal, ok? Sa aducem argumente cosntructive, altfel topicul degenereaza!

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alooo.. pai si 120 de cai din TDI tau rupe 1.2 -ul mamei tale... dar sa nu ajungem sa comparam asta..ca e pacat... cautam acum pe cine are motorul mai mare..sau pe daca zGb l-a facut pe SpeedeR..diesel mai bun ca benzina... ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un turbo-benzina de 200CP ti s-a parut mai mult mai tare decat un diesel de 130CP... nu ti-a dat cu virgula?

A mea are viata de pe la 1800 pana dupa 4500... io zic ca sunt vreo 2800 de turatii, nu 1800... :offtopic:

Un turbo benzinar de 1.9 fata de un turbo diesel de 1.9. Doar atat. Fii sigur ca daca vii cu un diesel de 4.2 pierzi toate avantajele. Consumul o sa fie la fel de mare ca la un 2 litri benzinar, greutate mult mai mare deci dinamismul e prin padure...

Daca TDI-ul tau are viata pana in 4500rpm fii sigur ca un turbo benzina merge pana in 6500 rpm. Stiu ca limitarea e la 4500 la diesel, dar vorbeam de plaja de turatii in care motorul are viata. Eu zic sa incerci si un turbo benzina si la capitolul performante o sa uiti de diesel.

Cand o sa vad un grafic de putere/cuplu macar ca si asta de la un diesel de 1.9 - 2.2 atunci o sa deschid din nou gura ca dieselul poate face sport la fel ca si benzina.

b4204t35ci.th.jpg

Are el alte avantaje , de aia si eu stau in cumpana, dar e penibil sa afirmi ca ar putea egala vreodata (cu sau fara chip, le-am avut pe amandoua) un benzinar supraalimentat.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uiti si de viteza, un diesel pe la 6500 (daca ar fi posibil) ar avea undeva pe la 300km/h, nu trebuie sa compari turatia caci ele lucreaza in regim de turatii (foarte) diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca limitarea e la 4500 la diesel, dar vorbeam de plaja de turatii in care motorul are viata. Eu zic sa incerci si un turbo benzina si la capitolul performante o sa uiti de diesel.

N-ai inteles... masina trage pana dupa 4500, nu e limitata la 4500, limitarea e undeva la 5500 daca nu ma insel (n-am mers niciodata pana la limitare)

Cand o sa vad un grafic de putere/cuplu macar ca si asta de la un diesel de 1.9 - 2.2 atunci o sa deschid din nou gura ca dieselul poate face sport la fel ca si benzina.

Vezi la zGb :(

Are el alte avantaje , de aia si eu stau in cumpana, dar e penibil sa afirmi ca ar putea egala vreodata (cu sau fara chip, le-am avut pe amandoua) un benzinar supraalimentat.

2.0T = 200CP

2.0TDI = 170CP

De ce ti se pare asa penibil? Mie mi se pare ca diferenta devine mai mica pe zi ce trece.

Si nu vreau sa repet si eu ce-au zis altii de mii de ori, dar afirmatiile ca "d-bia atunci o sa deschid din nou gura ca dieselul poate face sport la fel ca si benzina" nu prea-si mai au locul dupa ce s-a intampla la LeMans... s-a dovedit clar ca diesel-ul ESTE capabil de performante asemanatoare cu ale benzinei.

Sa nu uiti si de viteza, un diesel pe la 6500 (daca ar fi posibil) ar avea undeva pe la 300km/h, nu trebuie sa compari turatia caci ele lucreaza in regim de turatii (foarte) diferite.

Asta e aiurea, n-ar avea putere sa urce pana acolo ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viteza la turatii mici tine de cuplul dezvoltat de motor. Cu cat cuplul dezvoltat de motor este mai mare, rapoartele din transmisie se pot face mai lungi.

Revin, un 2 litri turbo-benzina ajunge undeva pe la 235-240km/h real.

Daca ai studia putin graficul atasat pe pagina anterioara ai vedea ca acel turbo benzina lucreaza intr-un regim de turatii asemanator cu diesel-ul... doar ca el trece si de 4500 rpm, si inca acolo are cuplul maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca persoana care a avut un turbo benzinar (S80 T6) de la 0km pana la 130k km pot sa zic ca da...rafinamentul unui asemenea motor nu este inca atins de nici un diesel. Dar trebuie sa te gandesti ce faci cu el...consum enorm,ambele turbine schimbate la 95k km si alte mici amanunte care l-au facut pe tatal meu sa nu mai cumpere Volvo in viata lui(luase S80 dupa ce inainte avusese 2 ani un S40).Acum conduce un diesel puternic (consumul nu il intereseaza) si este mult mai multumit de ea in afara de zgomotul motor. De ce a ales diesel? Simplu pentru ca nu mai exista un motor turbo pe benzina de cilindree medie la VAG. 2.7T nu se mai produce.

Deci pentru el benzina e clar optiunea...pentru mine diesel. De ce? Pentru ca imi ofera un consum minim, nu toata lumea face reviziile la Skoda ca sa fie f mare diferenta intre benzina si diesel la revizii,cuplul mare si pretul de achizitie care la Octavia Tour era mai mult decat excelent.

Turbo pe benzina mi se pare excelent...daca ai bani sa-l intretii si sa te bucuri de el. Mi se pare anormal sa-ti iei un asemenea motor si dupa sa comentezi sau sa tragi de consum cat poti de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai inteles... masina trage pana dupa 4500, nu e limitata la 4500, limitarea e undeva la 5500 daca nu ma insel (n-am mers niciodata pana la limitare)

Vezi la zGb :(

2.0T = 200CP

2.0TDI = 170CP

De ce ti se pare asa penibil? Mie mi se pare ca diferenta devine mai mica pe zi ce trece.

Si nu vreau sa repet si eu ce-au zis altii de mii de ori, dar afirmatiile ca "d-bia atunci o sa deschid din nou gura ca dieselul poate face sport la fel ca si benzina" nu prea-si mai au locul dupa ce s-a intampla la LeMans... s-a dovedit clar ca diesel-ul ESTE capabil de performante asemanatoare cu ale benzinei.

Asta e aiurea, n-ar avea putere sa urce pana acolo ;)

ZGB dixit:

impresii : sunt cu softul vechi si scot fum iar turbina intra tarziu la cam la 2500...de la 3000 incepe sa traga calumea...

tir : masina asta n-a consumat in viata ei 7-8 in oras...hai poate 8.5 cand eram prea linistit...in rest 10...

si in final... : acum sunt in cautare de un 1.8T 180+chip...am chiar un prieten...

Ceea ce a facut ZGB cu un motor de 1.9 este laudabil, dar asa cum si el si-a dat seama ca pentru mai mult este nevoie de un turbo-benzinar. Oricum la acel diesel a sacrificat cam toate avantajale (cuplu bun la turatii mici, consum redus, durabilitate). Este privit ca ceva inedit, dar un benzinar de 2 litri, cu un chip simplu de 300 de euro trece de ceea ce s-a putut obtine din diesel.

Are diesel-ul avantajele lui, dar nu ii atribuiti lucruri pe care nu le merita. Cel mai puternic 2.0 diesel de serie este 175cp, iar cel mai puternic 2.0 turbo a trecut deja de 225cp, SUBARU are ceva spre 250...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo pe benzina mi se pare excelent...daca ai bani sa-l intretii si sa te bucuri de el. Mi se pare anormal sa-ti iei un asemenea motor si dupa sa comentezi sau sa tragi de consum cat poti de mult.

Posed 1.8T din 2003, sunt la a doua masina cu aceasta motorizare. M-am bucurat de el cum nu-ti imaginezi la prima masina, acum il folosesc pt resursele mari si fiabilitate si mai rar pt performante. Am alta varsta, nu mai sunt singur, asa ca ... alte prioritati. SI DA, sunt mandru ca realizez consum mic cu el pt ca demostrez ca se poate. Ce e rau in asta? Nu o luati ca pe un afront la diesel, nu e cazul... insa performante sunt si cele date de economicitate, nu numai de senzatioa de bagat in scaun. Atata tot, 2 fete ale aceleasi probleme. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evo are vreo 400CP parca din 2.0T :(

Dar ideea era ca daca te uiti la motoarele 2.0T si 2.0TDI de la vag o sa vezi o diferenta de putere de 30CP in favoarea benzinei, adica 15%... iar cuplul este mult in favoarea diesel-ului. Vreau doar sa arat ca distanta se micsoreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( In F1 se folosesc anul acesta motoare de 2,4 l, V8, normal aspirate. Puterea undeva intre 700 si 800 CP pe la vreo 19 000 rpm. E drept ca sunt proiectate pentru 2 curse, deci maxim vreo mie de km. Cine vrea ma poate corecta sau injura ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai zis-o : puterea se obtine si doar din soft:

Leon 2.0 TFSI are la acest moment la vanzare motorul care scoate 185 cai, iar

Passatul 2.0 TDI are in acest moment la vanzare motorul care scoate 170 cai. diferenta de 15 cai. deci hai sa vb despre altceva. si eu sustina ca TD e super, dar totusi are si avantaje si dejavantaje fata de Turbo benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu gustul presupune subiectivism; O sa-mi sara in cap toti diesel - addicted-ii de pe forum dar in bani dieselul consuma paradoxal mai mult. La diferenta super-mica dintre litru de motorina si benzina daca e sa ti masina doar 2 ani (tendinta actuala) tre sa mergi cam 60.000 de km sa recuperezi diferenta platita in plus - fara sa iau in calcul reviziile mai scumpe la diesel. Deci in bani consumul mai mic se traduce in pierdere...

la 15.000 km recuperezi pe an ~ 110 euro

Eu iau motorina la 450000 rol 20 de litri. ;) Motorina este de la LuKOil foarte curata(o vad cand o pun) :P

:lol: Ce ma distreaza discutiile astea care nu se vor termina niciodata! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara facut test cu un passat limuzina 1.8T 150cp an fabricatie 2000 si cu passat-ul meu variant din 2000,pana la 80km/h (unde ne-am oprit) a fost cu o masina inaintea mea dar cred ca daca aveam limuzina eram la egalitate,asta incercata de 2 ori si cred ca el a mai avut un avantaj,nu avea ESP si nici ASR.La mine cu ESP-ul cuplat se simte o usoara pierdere a puterii la plecare in forta.Sincer am condus si eu 1.8T de 150cp si nu mi se pare asa mare diferenta de putere doar ca are un sunet mai placut.Eu am ales diesel deoarece fac cu masina personala peste 50.000km pe an,momentan nu prea vad un benzinar sub 2000cmc care sa ma satisfaca atat din punct de vedere al consumului cat si al puterii (poate doar GTI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveai cum sa fii la egalitate, el are un motor mai puternic. Oricum la sprint nu poti sa le compari. Dar la partea cu consumul, da... un diesel condus in sarcina partiala te enerveaza pana lasa acul de la indicatorul de nivel combustibil sa coboare in zona rosie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum are un motor mai puternic?Cu cat cu 5 cai?Eu am aproape duplu cuplu fata de 1.8T.Ce ti se pare asa imposibil?Am condus 1.8T de 150cp si nu mi se pare mai puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soundul la un turbo-benzina nu poti sa-l inlocuiesti cu nimic :001:.

:) Ba da, cu al unui benzinar aspirat de mare turatie si putere si de cel putin 6 cilindri … mai bine 8 -10 sau si mai bine 12 … :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum are un motor mai puternic?Cu cat cu 5 cai?Eu am aproape duplu cuplu fata de 1.8T.Ce ti se pare asa imposibil?Am condus 1.8T de 150cp si nu mi se pare mai puternic.

Tu ai masina tunata, el nu ! Cum poti face asa o comparatie gresita?! Si ma indoiesc sincer ca ai cuplu dublu fata de el: 1.8T are 210Nm, tu dupa tuning nu ai cum sa depasesti 370-380Nm. Matematic, nu este dublu.

Si chiar si asa, zici ca ati fost egali... Ia tuneaza si 1.8T si vei vedea numai sigla de pe portbagajul lui...

Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant! Sunt de acord numai cu afirmatia ta obiectiva ca faci 50.000 km /an, de aceea ai ales diesel. Cum eu fac 12.000km/an in medie, am ales benzina. QED.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ba da, cu al unui benzinar aspirat de mare turatie si putere si de cel putin 6 cilindri … mai bine 8 -10 sau si mai bine 12 … :P

Nu am condus asa ceva dar daca ai vreo propunere ma ofer cobai... :P ; Zgomotul e la fel de frumos dar altfel la motoarele aspirate; La genul asta de motoare cind dai la cheie cureti toata strada de frunze.. :001:

In VAG ce motoare sunt in V ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In VAG ce motoare sunt in V ?

Eu ma intreb ce motoare sunt in A si in G :) :001: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In VAG ce motoare sunt in V ?

Cel de pe R32 de exemplu.. 3.2L V6... sau 2.5TDI V6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma intreb ce motoare sunt in A si in G :) :001: :P

vrei warning pt OT si bagare in seama...loool!!! marfa rau..

mai sunt si V( R ) 6..si V5(totusi) si V10 TDI..si W12...

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R32 indeplineste ambele conditii e si in V si este si aspirat !

(ar mai fi V 6 3.0 TDI, V8 4.2 FSI, W12 6.0 L)

Nu sunt sigur dar banuiesc ca si w12 e aspirat

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!