Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

Alextz are dreptate.

Daca tot se vorbeste de statistica, trebuie discutat in termeni statistici si atunci nu are relevanta faptul ca au fost cateva turbine de TDI defecte “comparativ” cu nici una la 1,8T.

Trebuie comparate macar procentele, deci x probleme la % la TDI fata de y probleme la % la 1,8T, ca sa nu vorbesc de statistica mai complexa.

Si … ca fapt divers, eu nu sunt fan Diesel …

Sunt fan al motoarelor performante pe platforme performante.

Si, de exemplu, acum exact 2 ani, cel mai performant motor (inclusiv ca potential) pe platforma PQ 35 (cea mai sportiva platforma de compacta alaturi de Focus) era 2.0TDI, nu 2.0FSI.

Daca ar fi existat 1.8T pe Golf 5 sigur as fi luat acea combinatie … dar nu exista nici 2.0TFSI …

Pana la urma insa sunt multumit de performante, mai ales dupa ce m-am intalnit cu Voinea … dar sigur ca as vrea si mai mult, chiar cu pretul cresterii semnificative a consumului.

In concluzie as spune si eu ca in forma actuala topicul nu are sanse sa duca nicaieri … nici macar pentru nehotarati …

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va bag in ecuatie si un V8 tipic american de 5-6 litri care se comporta cam ca un benzinar turbo de capacitate mult mai mica ca si cuplu v-am dat peste cap toate statisticile :blink: Are el "decat" 300cp din 5litri de cilindree dar eu zic ca fuge, nu? :rolleyes:

Sau un V12 Ferrari, Lamborghini etc care pe langa cei 4-5litri pe care ii poseda ajunge si pe la 7-8000rpm ... oare cum o fi :blink:

Ce vreau de fapt sa spun este ca sunt nenumarate motoare pe piata (am uitat VTEC-urile sau alte japoneze de generatie noua care pe langa putere ar putea obtine si un consum bun daca sunt conduse linistit) si nu exista o solutie magica la toate problemele (desi TSI-ul de la VW ar putea atinge pe compacte un raport putere/consum foarte bun dupa cum se lauda chiar ei).

Pana la urma totul se rezuma la buget, nu cred ca ar refuza niciunul din voi un motor mare pe benzina eventual + turbo/compresor mecanic daca si l-ar permite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ar refuza niciunul din voi un motor mare pe benzina eventual + turbo/compresor mecanic daca si l-ar permite.

Hell no! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele pe benzinare sunt mai chinuite termic si la suficiente se intampla sa crape.
]

Nu ma pricep foarte bine la motoare insa nu vad de ce o turbina la "benzinara" e mai chinuita? Si aici compar TD cu turbo MPI si TDI cu TFSI. Adica turbina la un motor cu injectie directa de benzina e mai solicitata decat la motor echivalent diesel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie in forma in care este acest topic imi pare util doar pentru refulat suparari si creat certuri inutile.

Da, dar e fun de urmarit :( Sunt o gramada de argumente subiective, dar asta fac sarea si piperul topicului. Oricum discutia e civilizata si asta e bine.

Problema cea mai mare este ca motorizarile de ambele tipuri sunt diferite fiecare cu avantajele si dezavantajele ei. Ar fi si stupid sa fie exact la fel pentru ca ar confuza consumatorul :(

Eu sincer ma gandesc la cineva care vrea sa isi ia o masina si oscileaza intre tipul motorizarii pe care sa il ia, fara sa fie clar decis. Pentru mine e clar ca, daca omul ala e o persoana mai putin hotarata poate da inr-o mica nebunie dupa ce citeste toate posturile de aici: sa imi iau diesel... hmmm cuplu bun, consum mic, da se poate "arde" turbina, ba nu benzina, ce daca consuma 1l/100km in plus, am demaraj mai bun si plec mai repede de la semafor, da halatu? cat e halatu :(

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Halatu'???Cred ca e mai ieftin ca dincolo...oricum,comparatia asta dintre benzinare si diesel nu-si are rostul-e ca si cum am afirma ca blondele sunt mai asa decat brunetele,ca negresele mai asa decat .....discutii inutile.Fiecare motorizare are avantaje si dezavantaze,ceea ce se stie e ca motoarele disel sunt mai bune d.p.d.v. a duratei de viata.Dar si asta e o supozitie obiectiva,pt ca multi cumpara masina si apoi la cateva luni sau ani se plictisesc si isi cumpara alta....asa ca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep foarte bine la motoare
nu vad de ce o turbina la "benzinara" e mai chinuita?

Temperatura gazelor de ardere la iesirea din motor (ce trec apoi prin turbina) este mai mare la benzinar. D'asta am zis "chinuita termic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si catalizatorul e mai chinuit. Si esapamentul in sine. Si tot asa. La diesel faptul ca componentele sunt mai grele (deci inertie/energine cinetica mai mare) nu e o problema.. ca sunt mai rezistente ( adica din material mai bun.. deci tine mai mult ). Prin analogie pot zice ca turbina la benzina e mai fiabila pt ca trebuie facuta din materiale mai bune, pt ca e supusa la "chinuri" mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OAMENI BUNI, asa cum am spus, topicul nu cred ca incearca sa stabileasca un invingator, ci sa creeze un cadru de discutii cu argumente pro si contra. Personal, desi imi plac senzatiile unui benzinar turbo tunat, daca as avea resurse financiare mari, as avea cu siguranta cateva masini cu destinatie diferita si fara doar si poate si o masina diesel. Nu cred ca e cineva care sa nu-si doreasca un turbo diesel pt un munte sau o benzinara turbo de week-end... asa ca nu mai cautati hibele motorizarilor, ca nu vad rostul pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea bani si as putea sa optez intre un 1,9TDI si un 1,8T stiti ce as alege. :) 1,8T.

Si daca faci economie de 1-2 litri la 100km. Mi se pare comic. As da si 2 litri la 100km in plus in ideea ca am o masina pe care te poti baza .

Hmmm eu cred ca diferenta de consum intre un 1.8T si un 1.9TDI e de vreo 4litrii daca mergi frumos cu benzinara iar in privinta performantelor un 1.9tdi de 130cp cu chip are acceleratii mai bune ca un 1.8T (150cp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da lasa acum tu chip-urile , ca aici vb de motoare standard. si daca te gandesti mai bine si pui un cip la 1.8T(150cp) oare ce mai zice motorinescu cu 130+cip??? hmm???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

99% din cei cu care am vorbit si-au luat sau isi vor lua diesel (ca optiune predominanta) pentru consum.

Eu am ales benzina din lipsa de bani nu ca mi-ar displacea dieselul si pentru ca nu fac Km multi.

Modificat de snaemih
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai treceti tot prin filtrul costurilor; Masina nu o cumperi doar sa consume putin. Daca vrem masini care sa consume putin si sa aiba service ieftin si sa coste putin ne cumparam toti matiz...

Soundul la un turbo-benzina nu poti sa-l inlocuiesti cu nimic :).

Depinde de punctul de vedere din care privesti problema si ce este prioritate pt. tine. Daca consumul este prioritatea atunci ai diesel.Da vezi ca daca gandesti asa, vine unul cu un matiz si iti atrage atentia ca masina lui consuma mai putin.

Pina la urma e vorba de un cumul de factori si ce este important pt. fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru consum. Dar sa nu uitam ca dieselul din zilele noastre, duce lupta dreapta cu benzinarele, de multe ori chiar ne-dreapta :) si are cu ce. Prefer dieselul deoarece apreciez fiabilitatea lui si faptul ca este foarte docil in exploatare, plus ca nu-i lipseste nimic, nerv, cai, cuplu...cat cuprinde. Nu am nimic cu masinile pe benzina, dar dieselul este pe gustul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu gustul presupune subiectivism; O sa-mi sara in cap toti diesel - addicted-ii de pe forum dar in bani dieselul consuma paradoxal mai mult. La diferenta super-mica dintre litru de motorina si benzina daca e sa ti masina doar 2 ani (tendinta actuala) tre sa mergi cam 60.000 de km sa recuperezi diferenta platita in plus - fara sa iau in calcul reviziile mai scumpe la diesel. Deci in bani consumul mai mic se traduce in pierdere...

la 15.000 km recuperezi pe an ~ 110 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca la o revizie absolut normala, la Skoda, pretul platit suplimentar la diesel este de 1 milion lei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu gustul presupune subiectivism; O sa-mi sara in cap toti diesel - addicted-ii de pe forum dar in bani dieselul consuma paradoxal mai mult. La diferenta super-mica dintre litru de motorina si benzina daca e sa ti masina doar 2 ani (tendinta actuala) tre sa mergi cam 60.000 de km sa recuperezi diferenta platita in plus - fara sa iau in calcul reviziile mai scumpe la diesel. Deci in bani consumul mai mic se traduce in pierdere...

la 15.000 km recuperezi pe an ~ 110 euro

care diferentza?

aia de la achizitie o recuperezi la vanzare. gandim ca si cum nu mai luam nimic pe ele...

tocmai aici este shpilul: in doi ani ma uit mai mult la consum decat la piese, din simplu motiv ca nu vreau sa o tzin.

merge?

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect rationamentul.

Tendinta actuala tinde sa se schimbe (pina acum romanul se uita numai la pret) si e probabil in viitor sa prefere sa dea mai mult sa cumpere diesel.

Eu am avut o masina de vanzare (benzina 1.4) si gaseai pe net la vremea resp. acelasi an model cu mai putini km diesel. Si a mea s-a vandut prima pt. ca era cu 1000 euro mai ieftina.

Nu zic ca e normal - dar romanul inca judeca numai pretul nu si beneficiile extra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai condus o benzina turbo cu greu mai revii la diesel. Asta o spun dupa ce am avut un diesel de 107cp ~40k km, pe urma cu tuning la 130 cp inca ~20k km. Nu se compara cu un benzinar de 2 litri turbo.

Acuma trebuie sa aleg o masina si in prima jumatate din lista sunt doar masini cu motoare turbo. Benzina si apoi diesel...

Un turbo diesel, fie el cu chip sau fara are viata pentru ~1800rpm. Inainte de 1700 si dupa 3500 majoritatea sunt cam gata...

La o benzinara turbo de la 1800 pana la 4500 trage constant... si trage nu gluma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pentru ca tre sa mearga dom'le muuult ca sa recupereze diferentza :offtopic: si sa faca si eventual ....profit...

adevarul este ca de multe ori iti iei o benzinara pentru ca pur si simpu nu mai ai cu ce sa suplimentezi suma, nu pentru ca si deoarece...

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spuneam: fiecare isi ia masina dupa sufletul lui... :blink:

Daca am putea achizitiona mai multe, am alege din toate cate ceva, cu siguranta. Insa daca e sa fie numai una, alegem dupa pasiune. Cel mai des... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai condus o benzina turbo cu greu mai revii la diesel. Asta o spun dupa ce am avut un diesel de 107cp ~40k km, pe urma cu tuning la 130 cp inca ~20k km. Nu se compara cu un benzinar de 2 litri turbo.

Acuma trebuie sa aleg o masina si in prima jumatate din lista sunt doar masini cu motoare turbo. Benzina si apoi diesel...

Un turbo diesel, fie el cu chip sau fara are viata pentru ~1800rpm. Inainte de 1700 si dupa 3500 majoritatea sunt cam gata...

La o benzinara turbo de la 1800 pana la 4500 trage constant... si trage nu gluma

Da, trage constant, dar trage sa ajunga dieselul din urma :offtopic:

PS. a mea nu e gata la 3500 si trage de rupe asfaltul, dar nu mai e asa amuzant cand nu mai ai masini in fata si atunci trebuie sa o lasi domol sa vina prietenii din spate si tot asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai condus o benzina turbo cu greu mai revii la diesel. Asta o spun dupa ce am avut un diesel de 107cp ~40k km, pe urma cu tuning la 130 cp inca ~20k km. Nu se compara cu un benzinar de 2 litri turbo.
Un turbo-benzina de 200CP ti s-a parut mai mult mai tare decat un diesel de 130CP... nu ti-a dat cu virgula?
Un turbo diesel, fie el cu chip sau fara are viata pentru ~1800rpm. Inainte de 1700 si dupa 3500 majoritatea sunt cam gata...

La o benzinara turbo de la 1800 pana la 4500 trage constant... si trage nu gluma

A mea are viata de pe la 1800 pana dupa 4500... io zic ca sunt vreo 2800 de turatii, nu 1800... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trage constant, dar trage sa ajunga dieselul din urma :offtopic:

PS. a mea nu e gata la 3500 si trage de rupe asfaltul, dar nu mai e asa amuzant cand nu mai ai masini in fata si atunci trebuie sa o lasi domol sa vina prietenii din spate si tot asa...

Chestia asta cu "trage de rupe asfaltul" e relativa, crede-ma. Depinde cu ce faci comparatia...mereu alta masina va trage mai bine. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta cu "trage de rupe asfaltul" e relativa, crede-ma. Depinde cu ce faci comparatia...mereu alta masina va trage mai bine. :offtopic:

Foarte corect, dar eu nu vorbeam de alta masina ci de masina mea.

Sa inteleg ca pana acum a fost vorba de ale masini? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!