Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Salut,

Va rog sa ma ajutati in rezolvarea unei probleme

Azi am sters eroarea de airbag cauzata de miscarea scaunului de la sofer.

Amicul meu mi-a spus sa vad de ce, uneori are fluctuatii de turatii la ralanti.Am intrat pe Engine la grupul 060 unde imi arata ADP OK. iar 2 secunde mai tarziu mi-a aparut ERROR si martorul EPC s-a aprins Am incercat procedura de adaptare a clapetei si cu VagCom si fara...Dar fara niciun rezultat...A mai patit cineva asa ceva?

La o scanare a modulului Engine am gasit 2 erori:

17967/P1559/005465 - Throttle Body (J338): Fault in Basic Settings

si

17987/P1579/005497 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started

Va multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit si primul post al acestui topic? Ai incercat si ceea ce scrie acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si nimic. Curios este ca acea fluctuatie de care spunea amicul, eu personal nu am simtit-o si nici vagcom-ul. Acum dupa ce a aparut martorul EPC si mesajul ERROR in gr. 060, turatia la ralanti este la fel de stabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt din Targu Mures, am Golf4 1.6 16v, anul fabricatiei 2003, cod motor BCB, dupa curatarea clapetei de acceleratie(acum 2 zile) nu s-a mai putut readapta clapeta, am fost la mai multi mecanici, fiecare sustinand ca este stricat si trebuie inlocuit(inainte de curatare mergea cat de cat bine, fara trepidatii, fara probleme dar mi s-a parut ca n-ar strica o curatare, dupa desfacere era chiar foarte murdar), asa am ajuns la reprezentanta VW(Autotop), unde, clar, trebuie inlocuit(1580Lei-RON), am zis ca merita incercat variantele de adaptare a clapetei postate pe forum... procedura fara VAG-COM am incercat de 2 ori, am si facut cate 50-60km dupa, am procedat corect dupa indicatii dar totdegeaba, dupa care am incercat personal cu testerul, incercand prima data cu grupa 060 (adapt ok) dar totdegeaba.... dupa Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00. iar am incercat cu grupa 060 si acum functioneaza perfect, tura in relant sta perfect pe 750 RPM.... Concluzia: daca ma bazam pe cunostintele mecanicilor din TGM si mai ales cunostintele celor de la Reprezentanta VW aruncam vreo 1700Ron cu tot cu manopera.. :angry:( dar acum merge perfect ca un ceas elvetian!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pasul cu canalul [00] si [save] este foarte important pentru a "pregati" procedura de adaptare din [060].

Incearca asa cuiuda si zi-ne ce ai rezolvat. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri seara am mai facut odata adaptarea fara Vagcom dar fara niciun rezultat. Astept sa vad astazi dupa ce masina va face aproximativ 70-80km. Dupa aceasta adaptare si dupa cei minim 50 km ar trebui sa se stinga martorul EPC din bord?

Azi voi mai incerca odata adaptarea cu vagcom astfel:

[01-Engine]>[10-Adaptation]>[canal-00]>[save val. 00]

[01-Engine]>[Mens. Bl.]>[Grup 060]>[basic settings]

Este posibil sa am probleme cu interfata (VagCom 607)? De cand o folosesc (6-7 luni) nu am avut probleme cu ea

:vaidecapulmeu:

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se conecteaza VAG-COM-ul atunci nu, incearca cu valoarea 00, la mine, fara nu a mers, si faceam mai mult de 100km, si cand am facut dupa procedura cu 00 cand am pornit-o dupa nici 2 minute motorul functiona perfect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

hm..nu stiu care e buba... avea acele fluctuatii de turatie, i-am schimbat debitmetrul de aer si fluctuatiile s-au dus, tuartia la relanti e pe la 800 rot/min. ideea e ca imi manaca benzina in prostie(14%-oras; 10%-afara). ar fi trebuit sa i fac ajustarea la clapeta de accel dupa schimbarea debitmetrului sau ar fi cazul sa ii curat clapeta?tin sa precizes ca la mine indiferent de temperatura de afara sau de temperatura motorului turatia imi e pe la 800, adica nu am nici o diferenta intre motor rece cu soc si motor cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salapiat :

1. curata clapeta si adapteaz-o cu Vag-Com-ul

2. fa o diagnoza tot cu Vag-com-ul; s-ar putea sa fie dus senzorul de temperatura.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de temperatura g2/62 e schimbat de 2 luni imreuna cu termostatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca nu cumva valva EGR este stricat, blocat, infundat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe forum aici mi s-a spus ca benzinare nu au egr.daca am asa ceva spune-mi si mie pe unde o gasesc

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt benzinare cu si fara EGR . Daca variatiile de turatie au disparut dupa schimbarea debitmetrului, nu prea ai avea motiv de ingrijorare in privinta clapetei.

Nu discutam aici nici despre EGR, nici despre senzori de temperatura... va rog sa ramaneti On-Topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare si urari de un nou an plin de impliniri

am patit-o si eu cu clapeta de acceleratie, mers meregulat, variatii de turatie la relanti, masina nu "tragea" pina in 3000 ... 2 bobine care nu faceau contact (arse ? din cite am inteles aceste bobine de inductie nu se ard), plus bujiile schimbate

pus mina pe telefon, m-am programat si am mers la specialistii de la EuroTehno Grup (pitesti) pentru diagnoza, cod eroare P0301 (cilindrul 1 misfire) si am schimbat o bobina care mi-au spus ei ca este stricata ... costuri : 3.000.000 (bobina+manopera+diagnoza) plus 1.500.000.bujiile .. masina mergea la fel si martorul a revenit cam dupa o zi de mers cu ea.

am cunoscut pe cineva la alt service (Paneuro) si m-am prezentat imediat la amicul meu care nu i-a dat de cap si astfel mi-am luat pantalonii de lucru si salopeta si am stat 3 ore in service : masina curatat si testata, curatat iar clapeta de acceleratie fiindca primii au curatat-o doar in cuva pe exterior :rolleyes: ... era vai de mama ei ... schimbate cele 2 bobine (inca una stricata si cea schimbata de primii care nu era pe codul corespunzator), readaptare fara soft a clapetei si stergerea erorii (martorul de pe bord), verificare conectori, curatat injectoare si verificat cilindrii total cost 5.000.000 (2 bobine+spray curatare+ manopera+diagnoza) ... rezultatul ?! : masina merge ca unsa cu Delma ;) ;)

morala daca nu te pricepi si te iei dupa specialisti platesti dublu si nici nu rezolvi nimic ... costurile mele personale au fost pur informative (2-3 ore de cautare pe google si 3 ore de mecanica si verficare electrica de cabluri), fiindca nu am stiut ce sa fac sau mi-a fost teama sa-mi bag nasul in alta meserie am preferat sa ma duc la un service dar de acum inainte pentru astfel de probleme o sa le rezolv in curte, la o cafea, pe lumina si cu un trabuuc in mina ...

pentru diagnoza o sa-mi cumpar cablul ODB - USB (aprox. 100 euro) si o sa fac diagnoza singur

bafta multa si multumesc pentru informatiile de pe forum, mi-au fost de mare ajutor

multumesc inca odata

later edit

acest topic

si http://vwforum.ro/index.php?showtopic=47984

Modificat de iohann F.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt benzinare cu si fara EGR . Daca variatiile de turatie au disparut dupa schimbarea debitmetrului, nu prea ai avea motiv de ingrijorare in privinta clapetei.

Nu discutam aici nici despre EGR, nici despre senzori de temperatura... va rog sa ramaneti On-Topic.

intrebarea era... dupa schombarea debitmetrului de aer este necesara ajustarea clapetei de acceleratie?pt ca am un consum foarte mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca tot sunt in "zona" spunteti-mi cu ce se curata clapeta de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice service care se respecta are spray curatare componente motor ca (,) consumabile ... din ce am vazut eu este un fel de degesant (ca sa ma exprim mai pedant :icon_thumright: ) un fel de solutie de curatat carburatoare (daca nu chiar asa ceva)

ideal ar fi cu o astfel de solutie plus ca se sterge cu o carpa / or smth like that care nu lasa scame

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea era... dupa schombarea debitmetrului de aer este necesara ajustarea clapetei de acceleratie?pt ca am un consum foarte mare

Si nu ai vazut raspunsul? :vaidecapulmeu: "Daca variatiile de turatie au disparut dupa schimbarea debitmetrului, nu prea ai avea motiv de ingrijorare in privinta clapetei." In traducere libera => nu necesita adaptarea. :)

In plus, te rog sa ai rabdare sa citesti paginile acestui topic. Nu s-a scris de pomana si nici nu are rost sa reluam discutia.

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=494049

care te duce la

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=494039

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o intrebare.la motorul de 2.0L AQY cum se face adaptarea?precizez ca acceleratia este pe cablu.am citit cum se face adaptarea pe site-ul de la ross-tech,dar vreau sa fiu sigur.nu vreau sa fac vreo prostie ca ar fi cam scumpa.maine am sa curat si eu clapeta de acceleratie pt ca am mici oscilatii la ralanti.variaza intre 760-800 rpm si motorul intrerupe din cand in cand.daca accelerez motorul se aud si rateuri in esapament.fisele sunt noi la fel si bujiile.distributia schimbata acum 8000 km.masina avea aceleasi simptome si inainte de schimbarea acestora..sper ca asta sa rezolve problema.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mia baieti... am curatat clapeta de acceoleratie si am incercat de 2 ori sa fac adaptarea ei dar nu sh ce se intampla ca relantiul imi sta pe la 1100-1200. care ar putea fi cauza?(ce am vazut diferit la acceleratia mea fata de cele din poza e ca la mine cablul de la pedala se infasoara in jurul unui arclegat de acceleratie) eate careva cu un vag prin alba?

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

detaliaza te rog procedeul de adaptare. Ai facut-o cu vag-com-ul sau prin metoda de scoatere a bornelor de la baterie?

Cu vag-ul se face in felul urmator (tu, avand la masina ta acceleratie prin cablu):

Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:

These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

PS. informatia este luata de aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa detaliez... am curatat clapeta, am montat-o la loc, dupa aceea am facut cateva ture de cariet sa ajunga apa la 90.am oprit, am scos + de la baterie si am asteptat15 min.am pus borna, am pus-o pe contact 2-3 min fara sa ponesc motorul si fara sa apas accel.pornesc motorul, tot fara sa ating acceleratia si...atat. m uitat ceva sa ii fac?

da aceeleratia mea e pe cablu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca cele pe cablu se pot adapta cu procedura asta. Eu am incercat doar la DBW.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...ieri am curatat si eu clapeta de acceleratie si acum e exact aceeasi treaba.motorul merge la fel.dupa curatare nu am avut nevoie de adaptare.motorul a recunoscut clapeta.asta e.pana nu consuma mult cred ca am sa ma duc asa cu ea.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai luat borna de la baterie jos poti sa o cureti acolo montata sau poti sa o dai jos.Nu va mai fi necesara adaptarea cu vag com...cel putin la mine asa e !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!