Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI

Recommended Posts

  • Administrator

Va zic cu mana pe inima, cand curatati clapeta da-ti jos corpul clapetei, adica tot "carburatorul" ala si curatati-l pe toate partile bine bine. Azi mi-a dat de furca instalatia, s-a aprins becul de motor in bord si juca relantiul ca la disco. Nu am stiut de la ce e si am ajuns la scanare. nici o eroare majora doar pentru becul din bord Fuel system too lean 16555. S-a dat jos tot corpul, s-a curatat super bine si s-a resetat. Momentan nu mai am treaba. Pana sa curat clapeta am facut ture de nebun in orash sa consum benzina ca m-am gandit ca de la ea nu merge bine :icon_thumright:. Cine vrea sa consume benzina cat mai repede sa faca ca mine :D Clima la maxim, turata intr-a 2-a, frana, turata si unde nu sunt zone cu semafoare multe la 50 intr-a 5-a pedala.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 661
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    42

  • Al Bundy

    26

  • F l o r i n

    18

  • SergiuD

    18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- (optional, cred) opresti toti consumatorii - opresti motorul - deconectezi bateria (atentie la codul cass) - astepti cateva sec - reconectezi bateria - pui contact fara sa atingi pedala de accelerat

Pentru ca aerisirea carter-ului se face direct in carburator si pentru ca am cunoscutzi care au avut probleme cu clapeta de admisie ( motor cu variatzii de relanti, aer fals, etc ... ) planificam o cu

Continuarea: (nota1: toate operatiunile s-au efectuat la service Avia Militari) (nota2: inainte de orice, stiam ca se va detecta la interogare o eroare a sondei lambda, care tot apare de 2 ani; n-am s

Posted Images

Saptamana trecuta cand am incercat sa pornesc masina a facut un zgomot urat + tremurat si nu a pornit. La a doua cheie a pornit fara nici o problema. Acest simptom s-a repetat aleator si a doua zi s-a aprins becul Check Engine.

Am lasat masina la service, si mecanicul mi-a spus ca a curatat clapeta de acceleratie si nu mai este nici o problema.

Peste doua zile cand stateam la o bariera, turatia in relanti a inceput sa oscileze, motorul nu functiona rotund si dupa cateva secunde a murit motorul. A pornit fara nici un fel de probleme, dar simteam ca nu mai are aceeasi putere. Dupa aprox. 50 Km masina si-a revenit si mergea OK. A doua zi problemele la pornire au revenit (se manifesta aleator, porneste sau nu la prima cheie).

Am mers din nou la Service, iar raspunsul lor a fost (fara a se mai uita la masina) ca trebuie schimbata clapeta de acceleratie.

Chiar trebuie schimbata clapeta? Pretul acestei clapete este mare (aprox. 1300 RON).

Link to post
Share on other sites

NU schimba clapeta de acceleratie!!! Citeste cu atentie topicurie:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48739&st=0

si

http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0&start=0

Inaite de toate trebuie sa faci o diagnoza cu vag-com sau ceva similar. Daca ar fi defecta clapeta s-ar vedea la diagnoza electronica.

Mai mergi si pe la alte service-uri.

Link to post
Share on other sites
LSDaddicted

Salut,

am si eu o problema, am tot citit aici dar se pare ca nu inteleg exact, mai ales ca nu-mi pot da seama despre ce masini se vorbeste in fiecare post in parte,

Problema: de cateva zile mi s-a aprins EPC-ul,

Simptome: la cateva zile dupa ce am luat masina, acum un an, am observat ca se oprea motorul, foarte rar, indiferent de starea acestuia, sarcina sau relanti, de curand s-a aprins si EPC-ul, insa nu se aprinde mereu, in general se aprinde la ceva timp bun dupa ce pornesc masina, imediat ce se aprinde EPC-ul imi apare pe monitorul de bord "mottorstorg werkstatt" ceva de genul acesta nu imi amintesc exact, totodata de mentionat si faptul ca are oscilatii la relanti, nu mari insa se simt, undeva intre 100 si 150 rpm.

v-as ramane recunoscator pentru orice ajutor,

m-ar ajuta si locatia clapetei de acceleratie, o solutie etc

Multumesc!

P.S.: de mentionat GOLF IV, 2002, 1.6, 16v, 105 cai, nu stiu ce tip de motor sau amanunte din acestea

Edited by LSDaddicted
Link to post
Share on other sites

LSDaddicted daca masina ta e din 2002 are motorul BCB sau AZD. Am atasat o poza cu locatia clapetei de acceleratie si o poza cum arata ea ca sa-ti faci o idee. Dupa ce dai jos plasticul de pe motor + cel care acopera filtrul de aer cu siguranta o vei vedea. Cu un imbus de 5, o surubelnita in cruce si un spray de curatat te poti apuca singur de treaba daca vrei sa o cureti. La final cauti pe cineva cu VAG Com sa te ajute sa o adaptezi. am atasat si o lista cu membrii vwforum ce detin VAG COM si sunt binevoitori. Bafta

Oferte_pt_diagnoza.pdf

post-18905-1217430168_thumb.jpg

post-18905-1217430184_thumb.jpg

Edited by didus
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut! Masina mea este cea din semnatura, motor BAD 81kw,110 cai,2002.La pornire, la relantai, dupa 24 de ore de stat in parcare urca la 1100 de turatii.dupa aprox 30 de sec-1 minut, coboara la 900 de turatii, si se misca milimetric acul in sus si in joc, aproape imperceptibil.Tot la relantai la pornire, motorul oscileaza putin,pana cand acul coboara la 900.In mers nu mi da nici un alt semn , masina merge f bine. Inteleg dupa ce am citit tot ce s-a postat mai sus ca problema ar fi clapeta de acceleratie, nefiind curatata.Stau in buc, sect3.Cine ma poate ajuta cu un sfat, un service, dar nu la reprezentanta sau efectiv la remedierea acestei probleme(incluzand curatarea, scanarea cu vag-com si setarile care se fac dupa etc) contra cost? Cat ar costa toata treaba asta?Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Salutare la toti! Am si eu o intrebare in legatura cu clapeta de acceleratie. Am inteles ca mai trebuie curatata cateodata, si curatand-o masina trage mai bine dupa caz. Intrebarea mea este cand trebuie sau daca trebuie curatata in cazul meu si cam cat costa acest lucru? Am postat aici pentru ca era legat de clapeta de acceleratie, chiar daca am motorul diesel. Daca exista vreun topic si pt diesel rog moderatorii sa-mi mute post-ul. Multumesc.

Edited by Sergiu.B.
Link to post
Share on other sites

Pentru diesel nu exista topic din simplul motiv ca, dieselul-ul NU are clapeta de acceleratie; in consecinta, nu ai ce curata.

Link to post
Share on other sites

:eek: Ahaa... ^_^ :) :icon_thumright: Ms :P Cat traiesti inveti :10[1]:

Edited by Sergiu.B.
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Salut! Masina mea este cea din semnatura, motor BAD 81kw,110 cai,2002.La pornire, la relantai, dupa 24 de ore de stat in parcare urca la 1100 de turatii.dupa aprox 30 de sec-1 minut, coboara la 900 de turatii, si se misca milimetric acul in sus si in joc, aproape imperceptibil.Tot la relantai la pornire, motorul oscileaza putin,pana cand acul coboara la 900.In mers nu mi da nici un alt semn , masina merge f bine. Inteleg dupa ce am citit tot ce s-a postat mai sus ca problema ar fi clapeta de acceleratie, nefiind curatata.Stau in buc, sect3.Cine ma poate ajuta cu un sfat, un service, dar nu la reprezentanta sau efectiv la remedierea acestei probleme(incluzand curatarea, scanarea cu vag-com si setarile care se fac dupa etc) contra cost? Cat ar costa toata treaba asta?Multumesc.

Am si eu exact aceeasi "problema" ca si colegul. Insa din ce stiam eu, e normal, acest lucru fiind dar de interventia socului automat care intervine la prima pornire. Chiar daca in acea zi stationez mai mult si motorul se raceste, la o a doua pornire turatia sta in 900 rpm.

E o problema sau e normal?

Link to post
Share on other sites

Este absolut normal ca la pornire turatia sa fie mai mare dupa ce masina a stat mai multe ore datorita scocului automat dupa cum bine spune gaby1773

;) Daca imi permiteti un sfat asteptati ca motorul sa revina in turatia normala si abia dupa aia plecati din loc

Edited by tednet
Link to post
Share on other sites

OK, ma gandeam eu ca este ceva normal, si de prima data cand am cumparat masina m-a dus cu gandul la socul automat, fara sa ma informez de pe forum/manual. Am stat linistiti pana acum, cand am descoperit acest topic, si ma gandeam ca trebuie sa imi fac timp sa ma apuc si eu de treaba (curatat clapeta). Insa e bine ca totul e in regula si nu e nevoie de interventii (poate unii ar spune ca e bine sa fie curatata pentru ca nu stiu cand sau daca s-a efectuat aceasta treaba, dar eu ma bazez pe principiul "daca ceva nu e stricat, nu incerca sa il repari").

Legat de sfatul colegului de mai sus, asa procedez si eu, si este precizat parca si in manualul de utilizare asa ceva.

Link to post
Share on other sites

Am citit reply'urile de pe acest topic si s'ar putea sa fie si la mine nevoie sa curat clapeta de acceleratie (motor 1.6 AVU - 2001). Pe prima pagina am ctit procedura de adaptare fara Vag-Com. La sfarsit s_c mentiona ca aceasta procedura se face cu motorul cald (~90C). Nelamurirea mea ar fi legata de cum sa aducem motorul in acea stare, din moment ce demontarea/curatarea/montarea clapetei dureaza ceva timp.

Are o importanta deosebita ca motorul sa fie cald? Sau ar fi indicat ca dupa procedurile de curatare/montare sa pornim motorul un pic pana ajunge la temperatura optima de lucru si abia apoi sa se urmeze etapele mentionate de s_c in postul #9?

Link to post
Share on other sites

uite aici procedura exacta:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

ca sa aduci motorul la 90 de grade dupa montare faci o tura cu masina :blink:. Clapeta nu trebuie adaptata imediat dupa montare. Oricum in procedura de la ross-tech scrie ca:

Coolant temperature must be between 5 and 95C

numai bine

Link to post
Share on other sites

Din cate vad, acolo e descrisa doar procedura cu ajutorul Vag-Com, procedura care nu mi'e la indemana ...

Link to post
Share on other sites

Poti merge cu masina linistit dupa curatarea si montarea clapetei. Cand ajunge motorul/antigelul la temperatura optima opresti motorul si aplici procedura fara vag com:

1. deconectezi bateria si astepti 15 min. Eventual poti lasa un consumator electirc pornit: stai cu piciorul pe frana sau aprinzi farurile

2. Dupa 15 min. fara alimentare ecu ar trebui sa uite valorile stocate legate de pozinionarea clapetei de acceleratie. Reconectezi bateria. Pui pe contact (fara sa pornesti motorul) si lasi asa 5 min. In acest interval ar trebui sa auzi/vezi cum clapeta de acceleratie invata pozitile min si max.

3. Dupa 5 min de stat cu contactul pus, porneste motorul fara a apasa pedala de acceleratie si lasa masina asa 5 min.

4. Dupa inca 50 km de mers normal cu ea pe toata plaja de turatii adaptarea va fi gata!.

LEDIT: sa ne povestesti ce ai reusit!

numai bine.

Edited by abuwz
Link to post
Share on other sites

Defapt procedura de adaptare corecta a clapetei de acceleratie, se face la temperatura de 90 Grade Celsiul, si se face cu VAG-COM. Atentie: Nu se face cum scrie mai sus: In Adaption in canalul 00 se salveaza valoarea 00.

Procedura corecta este: ENGINE> Meass. Block> Grupul 60> dupa care se da pe Swich to Basic Settings. Abia acum incepe adaptarea clapetei de acceleratie. Dureaza cam 25 de secunde.

Link to post
Share on other sites

Bescu - cred ca ai citit pe jumatate explicatiile lui Andi TDI. Vrei sa vezi ce ti-a scapat din vedere?

"In legatura cu controversata adaptare a motorasului clapetei de acceleratie. Ieri am intalnit un caz (motor 1.6 Simos) unde desi adaptarea a fost rulata cu succes dupa procedura manualului service, comportamentul motorului ramasese neschimbat cu erori (DTC-uri) intermitente de ajustare a regulatorului turatiei de ralanti.

Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor, numai asa am reusit sa readucem circuitul de reglaj al ralantiului sa lucreze normal.

Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00. "

Daca aveai curiozitatea sa parcurgi acest topic, gaseai expuse AMBELE proceduri si mai exacte decat cea prezentata de tine. Ai uitat ca sunt cazuri (cele cu cablu de acceleratie) in care, adaptarea se face in grupul 98.

Si daca tot reluam acest subiect, pentru ca unii nu vor sa citeasca si mai in urma (nici macar cu 3-4 post-uri in urma), aveti mai jos procedura de adaptare cu ajutorul Vag-Com.

This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:

The vehicle's battery has been disconnected and re-connected

The ECU has been removed and reinstalled

The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled

The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled

In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW. Obviously, there are some exceptions. This should be obvious but TDI's do not have throttle bodies.

There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:

No DTC's in the Engine Controller

Battery voltage at least 11.5 V

Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)

Throttle body part must not be dirty (carbonized).

Coolant temperature must be between 5 and 95C

Cable-Throttle Engines

(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.)

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

Click the [switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Drive-by-Wire (DBW) Engines using KW-1281

(These are engines WITHOUT a physical cable between the accelerator and the throttle. Check to see if the engine speaks KW-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KW-1281 engine controllers are 2000+ Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audi TT 1.8T)

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 060

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Drive-by-Wire (DBW) Engines using KWP-2000 or CAN

(These are engines WITHOUT a physical cable between the accelerator and the throttle. Check to see if the engine speaks KWP-2000 or CAN by looking in the top left of the Open Controller Screen. An example of a KWP-2000 engine controller is the 2002+ B6 Audi A4 1.8T. Some examples of CAN engine controllers are the Mk5 Golf 2.0T FSI)

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.

Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.

It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen. Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings.

It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/Throttle_Body_Alignment_%28TBA%29"

Link to post
Share on other sites

Ieri am curatat clapeta de acceleratie la masina din semnatura si garnitura de cauciuc de sub tot ansamblul este pe "duca". Ma poate ajuta cineva cu un cod pentru ea?

Am atasat o poza unde vine montata acea garnitura.

post-18905-1221888841_thumb.jpg

Edited by didus
Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva sa ma lamuresc?

In poza atasata mai jos este vb de un motor 1.6 AVU. Clapeta de acceleratie se afla in corpul care eu l'am incercuit cu rosu?

Ce este ce am incercuit cu verde?

Capacelul negru, cu 2 gaurele in el, din stanga cercurilor, ce ar fi? Am vazut ca era praf imbibat cu ulei in preajma lui ...

Multumesc!

image010qs2.th.jpgthpix.gif

Edited by andrei0241
Link to post
Share on other sites

Deci ala este corpul clapetei de acceleratie pana la urma?

La ce ar trebui sa am grija la demontare?

De capacelul negru imi poate spune cineva ceva? In manualul de service care'l am nu am reusit sa gasesc prea multe informatii :coffee_lol:

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Ce-i incercuit cu rosu e corpul clapeta acceleratie. Ce-i incercuit cu verde este conducta care-ti baga gazele de evacuare din nou la ardere, conducta aia vine de la EGR, Daca ai gasit ulei in zona nu e OK, daca ai gasit urme de ulei prafuite este OK.

La demontare ar trebui sa ai grija doar la piesele care pot sa cada pentru ca ai o garnitura si niste suruburi, Din cauza ca este inclinata instalatia trebuie sa fii pe faza sa nu le pierzi prin motor ca o sa te chinui sa le cauti. In rest... bafta la curatat. Sa nu fortezi clapeta cand cand o cureti sa nu o dereglezi, adica poti sa o intorci dar cand este la maxim sa nu o fortezi peste limite. Cam atat.

Edited by Aerofan
Link to post
Share on other sites

Doar urme de ulei prafuite am gasit si doar pe capacul acela negru, nu si prelins mai jos (deci nu a fost vreo pierdere de ulei p'acolo). Capacelul acela negru ce rol are pana la urma?

Multumesc pentru lamuriri (acum mai astept doar sa fie o zi mai calda, sa pot umbla la masina)

Si scuze daca m'am abatut un pic de la subiect :D

Link to post
Share on other sites

"Capacelul" negru este o supapa de presiune pt. aer (din ce-am citit). Care este rolul ei exact...nu stiu, doar il banuiesc asa ca, mai bine tac :icon_thumright: .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri