Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI

Recommended Posts

Credeam ca relantiul instabil vine de la faptul ca motorul nu poate pozitiona corect clapeta din cauza mizeriei (adica: se misca greu si inexact). Este bucla de reactie negativa la clapeta, nu are cum sa nu se autoadapteze. La mine nu a fost curatata niciodata (aproape 120kkm), arata ca naiba, nici nu vreau sa ma gandesc ce gasesc sub ea. Cu toate astea nu am oscilatii nici macar de 100 rpm. Btw, clapeta sta foarte foarte! putin deschisa la relanti (ieri am avut ocazia sa o vad, pornind motorul fara capacul cu filtrul de aer).

@istef: daca clapeta nu s-ar adapta singura, de ce mai avem nevoie de readaptare dupa curatare? Ea ar trebui sa fie deja setata pentru modul de functionare 'curat' (cu param din fabrica).

@Bogdan_wrc: Oscilatii de 3-400 rpm asta inseama 2 liniute pe bord... ai curatat-o? Vezi sa nu fie si de la MAF.

numai bine

Link to post
Share on other sites
  • Replies 661
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    42

  • Al Bundy

    26

  • lupo_bv

    18

  • F l o r i n

    18

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- (optional, cred) opresti toti consumatorii - opresti motorul - deconectezi bateria (atentie la codul cass) - astepti cateva sec - reconectezi bateria - pui contact fara sa atingi pedala de accelerat

Pentru ca aerisirea carter-ului se face direct in carburator si pentru ca am cunoscutzi care au avut probleme cu clapeta de admisie ( motor cu variatzii de relanti, aer fals, etc ... ) planificam o cu

Continuarea: (nota1: toate operatiunile s-au efectuat la service Avia Militari) (nota2: inainte de orice, stiam ca se va detecta la interogare o eroare a sondei lambda, care tot apare de 2 ani; n-am s

Posted Images

abuwz Nu stiu de ce trebuie readaptata. Am luat de bun ce spune manualul de reparatii. Clapeta de acceleratie este normal sa stea putin deschisa la relanti.

Ca fapt divers, am curatat o clapeta care din cauza mizeriei, cand am bagat solutia de curatat (lichid, asemanator benzinei) nu a trecut prin fanta aia de relanti, ci statea lichidul in partea superioara a clapetei.

Link to post
Share on other sites

Cat de putin ar trebui sa stea deschisa o clapeta la relanti? Ma refer la nr. de grade indicat de VAG-Com.. 5 gr e ok sau e mult ?

Link to post
Share on other sites

gasiti aici pozele cu etapa curatrii clapetei de acceleratie la masina mea.

masina are acum 125 000 km.

dar cele mai importante 2:

inainte:

img6596mv4pm1.th.jpg

si dupa:

img6610va5kh0.th.jpg

initial ar fi fost bine sa schimb si garnitura verde care se vede in poza. dar arata f bine si oricum nu o aveam la mine, asa ca nu am mai schimbat-o.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Nu sunt sigur ca se adapteaza dar asa cred. Nu am gasit informatii despre adaptare dar am gasit niste coduri de eroare care spun ca throttle body nu este pozitionata corect. Prin urmare ar trebui sa se adapteze. Trebuie pus un VagCom si se verifica imediat daca se adapteaza sau nu. Nu are nici o relevanta daca clapeta este drive-by-wire sau drive-by-cable. Si clapetele pe cablu se adapteaza.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
pentru motorul tip 2E cu injectie DIGIFANT este necesara adaptarea clapetei?

Mentionez ca motorul meu are acelasi tip de injectie (Digifant).

ATENTIE, la digifant avansul se regleaza cu totul diferit fata de orice alt tip de injectie - Se deconecteaza sonda albastra de temp., se tureaza de 3-4 ori peste 3000 de ture pt ca memoria calculatorului sa fie resetata, apoi se slabeste surubul de la distribuitor, se regleaza la 6 grade in timp ce motorul este turat la 2500 de ture, apoi se strange surubul, se tureaza de 3 ori peste 3000 pt inregistrare, apoi se reconecteaza sonda albastra. Aceasta procedura am aflat-o si eu de la altcineva, dar nu am folosit-o inca.

Sper sa ne tii la curent cu noutatile sa vedem daca e corect asa.

Edited by dorur
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

help am curata clapeta toate bune acum imi sta relantiul la 1200 trebuie adaptat cu toate ca a fost curatata acolo si nu sa scos nici o mufa ? surpriza am gasit furtunul ala de vine de la motor in furtul de filtru de aer si apoi in clapeta era spart !! de asta imi murea dimineatza sau de la clapeta ? inainte fluctua relatiul la rece cum o pot reseta ? tip motor 1,6 akl acceleratie pe clablu

Link to post
Share on other sites

Cum naiba ati scos voi corpul clapetei? Nu am reusit si gata. Am rupt cheile alea imbus si tot n-am reusit sa desfac suruburile.

La mine clapeta era mizerabila, ce mai.

post-15350-1201625773_thumb.jpg

Am curatat si debitmetru , doar partea pe care circul aerul nu si sub capacul cu partea electrica si am dat cu spray pe senzorul de aer din interior.

Am curatat corpul clapetei doar pe interior ca n-am putut sa o scot.

Am pus totul la loc , a pornit la sfert dar moare la relantiu. Trebuie sa o accelerez putin.

Ca sa-mi stea turatia la relantiu am scos dupa pornire mufa de la ISV(stabilizatorul de relantiu).

Dar la drum lung e puturoasa rau acum masina. La deal doar cu a 3-a iar la drum drept greu ating 100 km/h, iar turatiile peste 3000 sunt foarte greu de atins in sarcina chiar si pe drum drept.

Aveti vren sfat ceva?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

in urma cu cateva zile au inceput sa se auda sunete ciudate din compartimentul motor,descrierea acelor sunete ar fi ,un suierat care se aude la relantii si care probabil dispare cu cresterea turatiilor motorului,sau probabil nu mai aud eu,oricum sunetul se aude destul de tare.am fost la mecanic si mi-a spus ca se aude din interiorul clapetei de accelaratie si a descris fenomenul, "trage aer fals". intradevar pe la unul di furtunasele care intra in clapeta se aude un fasait,deci nu este imbinat bine.am cumparat un colier ,urmeaza sa-l montez ,dar am vrut sa aud si alte pareri.nu stiu daca are importamta sau nu ,dar la inceputul iernii la masinja mea au aparut variatii de turatie la relantii,dar din cate am citit se rezolva cu o curatare si resetare a clapetei.

Link to post
Share on other sites

am pus colierul ,dar nu s-a rezolvat deloc problema ,fuieratul ,suieratul acela tot exista.multumesc pt sfaturile legate de curatarea clapetei ,aveam cunostinta despre procedura,cu ocazia aceasta poate se ofera cineva sa ma ajute ,contra cost bineinteles. PROBLEMA mea ramane momentan cea enumerata mai sus,sper sa obtin un rapuns.

Link to post
Share on other sites

verifica si garnitura de la galeria de admisie.e posibil sa fie ciupita si pe acolo sa traga aer fals.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Cum naiba ati scos voi corpul clapetei? Nu am reusit si gata. Am rupt cheile alea imbus si tot n-am reusit sa desfac suruburile.

La mine clapeta era mizerabila, ce mai.

post-15350-1201625773_thumb.jpg

Am curatat si debitmetru , doar partea pe care circul aerul nu si sub capacul cu partea electrica si am dat cu spray pe senzorul de aer din interior.

Am curatat corpul clapetei doar pe interior ca n-am putut sa o scot.

Am pus totul la loc , a pornit la sfert dar moare la relantiu. Trebuie sa o accelerez putin.

Ca sa-mi stea turatia la relantiu am scos dupa pornire mufa de la ISV(stabilizatorul de relantiu).

Dar la drum lung e puturoasa rau acum masina. La deal doar cu a 3-a iar la drum drept greu ating 100 km/h, iar turatiile peste 3000 sunt foarte greu de atins in sarcina chiar si pe drum drept.

Aveti vren sfat ceva?

Problema rezolvata. Am curatat mult mai bine clapeta, am schimbat furtunul gros de la filtru de aer la clapeta(ca avea fisuri foarte mici) si am schimbat debitmetrul.De asemenea am curatat insistent si ISV-ul. Masina merge brici acum. Relantiul stabil, masina nu mai da in nas iar reprizele de acceleratie s-au imbunatatit foarte mult.

Edited by dorur
Link to post
Share on other sites

Cand curatati clapeta acordati o mare atentie si axului din interiorul clapetei ca acolo tinde sa ramana mizerie si e mai greu de observat.

Link to post
Share on other sites

Am incercat pasii pentru adaptarea clapetei de acceleratie (si la rece si la cald) si degeaba tot se accelereaza de una singura.

Am fost la un mecanic sa-mi schimbe bujiile si filtrul de aer. Clapeta de acceleratie se vedea foarte putin muradara, doar pe la margine era putin negru. Mi-a zis mecanicu sa cumpar un spray de carborator sa o curatam. Eu acceleram si el dadea cu spray-ul. Cand m-am uitat negreala disparuse insa masina ramanea accelerata, pe la 1100 cam asa. Nu stia saracu ce sa-i mai faca si am plecat sperand ca-si va reveni. Insa in trafic si mai rau, se accelereaza de una singura, chiar si pana la 2500. La relanti sta la 1100, se accelereaza singura, chiar si dupa procedurile de readaptare fara vag-com. In bord s-au aprins EPC si indicatorul de motor.

Sper sa nu-mi fi bulit asta senzorul si sa se refaca cu vag-com-ul.

Daca aveti alte idei pls help!

Link to post
Share on other sites

of of ne mananca zilele clapetele astea ia sa va zic ce patii si io :relantiu instabil si la rece si la cald dar putin cam 100 turatii pe minut dat jos clapeta curatat sters facut luna pus la loc facut adaptarea fara vag com surpriza acum varia de la 1200 -1600 turati pe minut facut rost de interfata si laptop facut adaptarea cu vag com nic dadea cu eroare ....00533 - Idle Regulation Adaptation Limit Exceeded (N71) 19-10 - Lower Limit - Intermittent ....stupoare nu stiam ce sa-i mai fac alta eroare nu mai era stocata ce zic eu ia sa o turez un pic mai tare si ii dau vreo 2 pedale pe loc pana la 4-5000 de tura cand revine la relanti statea frumos la 800 asa cum scrie la carte o mai accelerez la fel mere super :icon_thumright: ia sa fac o tura zic io mere super dar la un moment dat tot asa face dar daca ii mai dau o pedala la fund isi revine ce-o fii oare ??apropo eroarea apare la fel nu dispare de acolo .ceva sugesti?

Link to post
Share on other sites

La mine s-a rezolvat. Se pare ca trebuia doar ceva rabdare. Azi a mai facut ceva figuri dar i-a trecut, a revenit la turatiile normale. Mai ramane sa sterg erorile care au aparut, in bord indicatorii nu s-au stins. Tot la vag-com trebuie sa ajung.

Link to post
Share on other sites

Kido clapeta de acceleratie se da jos si se curata,altfel e doar 25 % curatata.La mine cand am dat-o jos si am vazut ce avea pe spatele ei m-a socat imaginea.Mi-a luat vreo 2-3 ore sa innmoi calamina aia si sa o curat.

Daca te hotarasti sa o dai jos iar la remontare se accelereaza singura si merge sacadat inseamna ca ia aer fals pe undeva.

La mine asa s-a intamplat,mecanicul a dat-o jos din nou si a intors garnitura invers.Cand a restrans suruburile si i-am facut adaptatrea cu Vag-com a fost ok.

O intrebare am - la cat sta relantiul la tine la cald?

Link to post
Share on other sites

Intrebare - daca sunteti prin preajma clapetei si o actionati / accelerati manual (valabil pentru cei cu acceleratia pe cablu, nu cred ca si pt cei cu drive-by-wire), auziti un soi de suierat, fasait in zona clapetei ? Mai ales la acceleratii scurte.. La mine face asa, nu cred ca e normal mai ales ca mai nou cam da in nas daca dau drumu' la acceleratie. :D

Edited by @llex
Link to post
Share on other sites

La mine la relanti e cam pe la un 650, iar daca e pornit si aerul e cam pe la 850 la cald.

Se pare ca nu pot sa scap de beculetul aprins din bord cu motorul (gazele), la o scanare a modulului corespunzator nu apare stocata nici o eroare. Valorile pentru sonde cica sunt normale, sub 1.

Oare ce poate fi daca nu sunt erori inregistrate, de ce mai arde becul?

Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mai scanezi odata, nu cred ca nu ai nici o eroare.

Nu sunt specialist in asa ceva, dar imi mai scanez si eu masina din cand in cand.Am intalnit situatii sa am probleme cu relantiul si sa am erori dar sa nu se aprinda becul in bord.

Link to post
Share on other sites

A fost scanat de mai multe ori si chiar nu era nici o eroare inregistarata. Intre-timp am mai citit si am vazut ca nu eram singurul care a patit asa ceva, adica sa arda becul si sa nu fie inregistrata nici o eroare (am gasit la topicul legat de sonda asta lambda).

S-a stins becul de unul singur pana la urma, acum totul e ok.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Problema sta in felul urmator....Am fost la service pentru schimb de ulei, filtre etc, dar si curatat injectoare si clapeta de acceleratie (inainte de a merge avea momente cand oscila, dar rar). Acum nu mai oscileaza, dar sta tot la turatii mari la relantiu, 1000-1500 rpm. Apare o eroare la vag 0533 daca nu ma insel

In descriere scrie ca motorul atinge limita inferioara de rpm, si probabil de aceea se tureaza pentru a compensa ce ii zice calculatorul. Alte erori nu apar pe vag.

E posibil sa fie altceva (clapeta sa fii cedat, aceasta mai fiind curatata pana acum de vreo 3 ori, sau debitmerul?). In sarcina merge bine, consumul pare ok, dar la relantiu sta turata.

Si inca o chestie, care probabil are legatura cu asta, filtrul de carbon nu face galagia (eu nu am auzit'o niciodata) care spune mecanicul ca ar trebuii sa o faca, ceva pacanit electric, ceva de genu, dar vag nu zice ca ar fi eroare din partea ei, sau nu are senzor, nu stiu exact.

Are cineva vreo solutie??

Motor AKL 2001, Simos 1.6 benzina 74 KW

Link to post
Share on other sites

Ai facut recalibrare dupa ce s-a curatat clapeta? Si poate mecanicul a curatat cu eu stiu ce servetel, carpa si a ramas o bucatica prinsa acolo ceva.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri