Jump to content

Planetara? cap planetara? burduf ?


netplay
 Share

Postare recomandată

salutare,imi poate spune cineva ce rol are inelul de siguranta de pe arborele planetar fiindca mi s-a rumpt arborle din zona inelului de siguranta, adica vreo 5mm din arbore si mi-au iesit bilele din capul de planetara?. Fiind  ramas cu masina in drum am apelat la un mecanic care mi-a schimbat capul de planetara,dar pe acelasi arbore rupt.Precizez ca circul  cu masina asa de o saptamana si vreau sa stiu daca se poate intampla ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Am schimbat azi ambele planetare dinspre cutie.

Am luat 2 Spidan la 280 ron.

Sper sa fie ok.

Revin cu pareri dupa 2000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In trecut am schimbat burduful de la planetara de pe stanga, cel dinspre cutie. Cand plec mai tare si cu viteza 30-40 km/h, cu roata bracata spre stanga se aude un cloncanit ca de cap de planetara. Dar care este? Cel dinspre cutie caruia i-am schimbat burdufu cu unul OEM in urma cu 6000km pt ca fostu burduf era intepat si intrase apa? dar atunci cand mecanicul a demontat a scos si bilele si nu a mai retinut pozitia lor, dar le-a pus la loc, cu vaselina din kit si totul a fost ok. Care sa fie oare, cel dinspre roata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se aude doar cu roata bracata, ma gandesc ca cel dinspre roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sper ca am ales bine topicul, am un zgomot care seamana cu o planetara dusa..insa nu prea are cum, masina face asa de pe la 15000km. 

 

La curbe mai largi, in momentul cand accelerez undeva pe la jumatatea curbei, nici prea tare, nici prea incet..face un zgomot care seamana cu un "rontait":

 

https://www.youtube.com/watch?v=QL57j4lHJ2I (anvelope semperit, de iarna)

 

Cateodata nu se aprinde nimic in bord, alteori da. In film, asfaltul era curat, nu am fortat acceleratia sa patineze roata(cred eu). 

 

Sa fie asa sensibil ESP/ASR ? Cateodata intra chiar si la accelerari mici..anumit unghi.. Daca accelerez tare in curbe "stranse" nu face nimic, decat daca ii dau talpa cu adevarat.

 

Maine am revizie, si as vrea sa stiu cum "abordez" subiectul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai le arati filmarea in primul rand si vezi ce au zis, ce erori ai stocate,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reclamat problema de la prima revizie. .insa nu aveam filmare. Nu erau erori stocate. Au facut o proba in parcare..desigur, nu s a intamplat nimic:) ce e drept parca atunci era mai greu de reprodus. Acuma ma duc la alta reprezentanta, poate poate...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca am ales bine topicul, am un zgomot care seamana cu o planetara dusa..insa nu prea are cum, masina face asa de pe la 15000km. 

 

La curbe mai largi, in momentul cand accelerez undeva pe la jumatatea curbei, nici prea tare, nici prea incet..face un zgomot care seamana cu un "rontait":

 

https://www.youtube.com/watch?v=QL57j4lHJ2I (anvelope semperit, de iarna)

 

Cateodata nu se aprinde nimic in bord, alteori da. In film, asfaltul era curat, nu am fortat acceleratia sa patineze roata(cred eu). 

 

Sa fie asa sensibil ESP/ASR ? Cateodata intra chiar si la accelerari mici..anumit unghi.. Daca accelerez tare in curbe "stranse" nu face nimic, decat daca ii dau talpa cu adevarat.

 

Maine am revizie, si as vrea sa stiu cum "abordez" subiectul. 

Mie imi suna a tampon de motor. Asa huruie la mine tamponul pe partea soferului (care a fost schimbat cu unul no name) cand conduce prietena si nu accelereaza destul la plecarea de pe loc :) . Incearca sa pleci  de pe loc fara acceleratie (eventual cu treapta a 2-a) sa vezi daca poti reproduce zgomotul. Sau poate sa faca asa in curbe deoarece se lasa motorul pe acel tampon care nu amortizeaza vibratile cum trebuie. Poti verfica starea lor oricum si nu te costa nimic

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La revizie, au tras de roti, totul ok, fara erori.

 

I-am aratat filmul celui care s-a ocupat de masina, raspunsul a fost clasic , daca nu aude cand e masina degeaba. In parcare nu a putut reproduce. A ramas sa revin alta data, cu programare pt drum "inafara"..

 

P.S Cu 2 nu pot pleca de pe loc:D(vezi semnatura), insa daca plec fara sa apas pe acc, e ok., indiferent de unghiul rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu o problema: cand merg cu 40-50km/h in vit a 4-a, sau la viteze mici oricum, se aude un zgomot venind dinspre roata stg fata de genul tac-tac-tac.... Daca o scot din viteza, accelerez sau alte manevre zgomotul dispare. Iarasi daca merg cu roata bracata spre stanga in vit a-2-a acelasi zgomot.

Dar daca sunt in vit a4-a si accelerez, zgomotul dispare. De la ce poate sa fie? Intra in rezonanta ceva sau e de la capatul de planetara de pe partea dinspre cutie, de la sofer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capetele astea de planetare cu bile nu prea bat cand se duc te lasa in drum, in partea dinspre cutie poti sa ai joc si intre axa planetara si butucul  care vine pe ia, la mine asa a fost, am intors butuclul si nu mai bate, la roata mi-a croncanit de 2 ori si ma lasat in drum,  bafta.

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am fost iar in service cu problema mea, s-a identificat zgomotul: un capat de planetara cu probleme, se va schimba pe garantie. Acum am 25k km, insa am semnalat problema de la prima revizie la 12.500 km.

Modificat de giony82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am zis si eu cand am aflat (speram la un plastic ceva care atinge..)

 

Regret amarnic fost masina SH fabricata in 95 :), am ajuns cu ea prin service doar pt consumabile si chestii extraordinar de marunte in comparatie cu "jaful" actual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am si eu o problema,si anume,planetara pe care o am este cu tripoda.Am fost la dezmembrari si nu am gasit nimic cu tripoda ,in schimb am gasit cu bile.Se potriveste cea cu bine in cazul in care as vrea sa o schimb??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat niciodata atuncia nu stiu dar excursie de o articulatie cu tripoda e mult mai lunga fata de cea de o articulatie cu bile asa ca riscul va a fi ca cel cu bile ramana "spenzurat".

Dar daca problema nu e la articulatie catre diferential ci la cap de planetara catre roata daca o cumparati si dupaia schimbati cap de planetara ati rezolvat.

Altceva, daca Va poate ajuta, planetara care se regaseste pe Bora 1.6 16v 105cp e egal cu cel de la urmatoare modele:

 

SEAT - LEON (1M1) - 1.6 16 V pixel.gif09.00-06.06 pixel.gif- pixel.gif77kW pixel.gif105Cp pixel.gif1598cc pixel.gif

SEAT - TOLEDO II (1M2) - 1.6 16V pixel.gif09.00-05.06 pixel.gif- pixel.gif77kW pixel.gif105cP pixel.gif1598 cc

VW - BORA combi (1J6) - 1.6 16V pixel.gif02.00-05.05 pixel.gif- pixel.gif77kW pixel.gif105Cp pixel.gif1598 ccpixel.gif

VW - GOLF IV (1J1) - 1.6 16V pixel.gif02.00-06.05 pixel.gif-05.04 pixel.gif77kW pixel.gif105Cp pixel.gif1598 pixel.gifcc

VW - GOLF IV Variant (1J5) - 1.6 16V pixel.gif02.00-06.06 pixel.gif- pixel.gif77kW pixel.gif105Cp pixel.gif1598cc

 

Grija mare si la pret! De niste ori dezmembrari arunca pretui mai scumpe de cat costa un planetar reconditionat...

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De vreo 2 saptamani, am ceva probleme cu masina, un golf 4 variant, AXR,2006. A inceput cu unn zgomot ca de rulment, la viteza de 60 si la cea de 90 la ora. Azi dimineata am constatat ca , atunci cand iau curbele, in special spre dreapta,indiferent de viteza, face un zgomot , gen "vajj vajj", ca si cum ar fi cauciucul deformat. Am verificat cauciucurile , sunt uzate uniform, nu au boalfe, iar pe strada dreapta nu fac zgomot! Aaa, am uitat sa precizez ca masina ruleaza cam 90%pe autostrada...am strans totusi de capul de la planetara dinspre roata, din partea dreapta, cauciucul ala in forma de spirala(iertati-ma dar nu stiu atat de bine mecanica), parca era gol, parea umplut cu aer. Astept orice parere de la voi si va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulment roata, probabil ăla de pe dreapta, dar nu bag mâna în foc. Nu prea înţeleg ce ai strâns, colierul de la burduf cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am strans cu mana de cauciucul ala in forma de spirala. Acolo ar trebui sa aiba vaselina? Lupa_bv stii ce vroiam sa te intreb, pot sa ma risc sa ma duc asa cu ea pana in tara? Momentan locuiesc in afara...

Modificat de micutzu_boy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vaselina dar nu e plina incat sa nu o poti strange.

La tine problema e rulmentul, daca nu se manifesta de mult, mai poti merge putin cu masina dar zgomotul va fi din ce in ce mai mare. Ca un huruit in timp ce mergi. La viteza mica se aude mai putin.

Am avut aceeasi problema, am schimbat rulmentul si s- rezolvat. Nu are legatura cu burduf planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu "vâj-vâj"-ul ăla am mers mai bine de un an pt. că nu ştiam care este cauza (tot timpul s-a manifestat numai în curbe). Nu vreau să-ţi dau un sfat prost, preferabil ar fi să-l schimbi înainte să parcurgi o distanţă mare. Dacă nu, vezi şi tu cât mai mergi pe acolo dacă se amplifică zgomotul, mai ales dacă apare şi în linie dreaptă atunci cam trebuie schimbat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, mai vad pe parcurs cum evolueaza problema. Multumesc pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un zgomot cand brachez stanga, zgomotul este pe partea stanga, sau cel putin asa il aud eu. Zgomotul e cam de la 20-40km/h de rest nu exista probleme. Am gasit burdul de la capul de planetara rupt, dinspre cutie, pe partea soferului, si l-am inlocuit.

Cum pot sa imi dau seama de la care capat de planetara provine? Am inteles ca la octavia I TDI ALH nu exista separat de cumparat cel dinspre cutie, e adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Astăzi cred că "mi-am dat cu sângul în dreptul"

La un schimb banal de ulei (executat acum 2 săptămâni la un service mai modest), mecanicul a observat că burduful de la planetara dr. (de lângă roată) este înțepat și pierdea vaselină.

În loc să mă duc la specialiști să schimb burduful (adică la service-ul unde mereu am rezolvat problemele delicate), am ales să rezolv astăzi situația la service-ul care mi-a făcut schimbul de ulei. 

După schimbarea burdufului:

- la viteza de peste 110 km/h apar trepidații (nu prea bate în volan, am senzația că mai mult în bord)

- volanul nu mai stă drept, acum este puțin spre stânga

Menționez că înainte de schimbarea burdufului nu aveam nicio problemă. La 150 km/h nu trepida deloc, în curbe nu troncăne, iar volanul era la centru.

Am asistat la operațiunea de schimbare a burdufului și față de ceea ce se scrie pe aici .... cred că mecanicul nu a procedat corect deoarece:

- nu a curățat (degresat cu motorină/benzină) de vechea vaselină capul de planetară. A șters cu o cârpă vechea vaselină și a completat cu cele două punguțe de vaselină nouă

- nu mi-a schimbat piulița de prindere în fuzetă (am înțeles că este de unică folosință) și nu a folosit cheie dinamometrică pentru strângerea piuliței

- colierele le-a strâns cu un clește mai ciudat (special zicea el) dar o sa verific sa văd dacă sunt scurgeri de vaselină

Manopera 70 lei

După această aventură m-am dus la un atelier de reglat direcții (încă 70 lei) și mi-am refăcut geometria, dar cred că m-am grăbit. Trebuia să merg mai întâi la vulcanizare să verific roata - mod de strângere a prezoanelor eventual echilibrată.

Mâine ies iar pe A2 și o să văd dacă mai am trepidații

Dacă tot persistă trepidațiile care credeți că ar fi cauza ? De ce au apărut după schimbarea burdufului ?

Precizez că planetara nu a fost scoasă din cutia de viteză. Fuzeta a fost dată într-o parte (doar șuruburile din basculă au fost demontate) și etrierul a fost dat jos de pe fuzetă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să sperăm că trepidaţia a provenit de la dereglarea geometriei (dacă a umblat la prinderea pivotului de basculă de asta s-a dereglat), este bine că ai făcut-o (echilibrarea roţii nu are treabă cu geometria, iar şuruburile de la roată le poţi verifica şi tu). Nu prea a procedat corect mecanicul aşa cum ai sesizat şi tu, dar să le luăm pe rând:

  • dacă burduful nu era tăiat şi numai înţepat probabil că nu a apucat să intre mizerie aşa că nu este mare problemă că nu a degresat.
  • piuliţa este într-adevăr de unică folosinţă şi ar trebui strânsă la cuplu că altfel afectează rulmentul pe termen lung (este o procedură, o copiez aici fără a o traduce, înţelegi tu
    • Lower vehicle until wheels touch ground.
    • Tighten 12-point nut to 200 Nm and then loosen one half turn.
    • Tighten 12-point nut to 50 Nm.
    • Mark one of the 12 points on the nut with a line -arrow A-.
    • Make a second mark -arrow B- on edge of wheel hub as illustrated.
    • Turn 12-point nut further until both lines align.)
  • conform manualului nu este necesar să fie scoasă şi de la cutie, deşi este mai comod de lucrat cu ea dată jos, dar scrie acolo cu litere îngroşate The drive shaft must not hang down! The inner joint will otherwise be damaged through overflexing.
  • în principiu etrierul nu prea are legătură cu trepidaţia dacă l-a montat la loc cum a fost, probabil l-a dat jos ca să aibă mai mult loc.
  • să verifici din când în când dacă ai scurgeri de vaselină pe lângă burduf, dacă da să te duci să schimbe colierul pe garanţie (a fost cam mult 70 de lei dacă nu ţi-a dat chitanţă) şi dacă se întâmplă aşa să pună colier cum a fost cel original (groase şi din oţel) nu din alea de 2 lei că nu ţin deloc. Oricum este o problemă cu strângerea colierelor astea şi fără cleşte special cu cheie dinanamometrică se dau rateuri multe.

Cleştele cu pricina

http://www.depozit-scule-service.ro/clesti/hazet-cleste-coliere-burduf-de-planetara.html

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!