Jump to content

Broski gri - Golf 6


grp

Postare recomandată

Prima mea mașină, a fost un Peugeot 405 berlină din 1991, 1.4i 70cp cumpărat carburator, cumpărată prin 2002 dacă imi aduc aminte corect și cu care am prins și gustul modificărilor: i-am retapițat interiorul în două culori, mp3 player cu difuzoare Kenwood si cu subwoofer (1.200$ au costat la vremea aia, dar se auzea muzica intr-un mare fel), geamurile si luneta au fost scoase de pe mașină și trimise la Pitești la ionizat, jante aliaj 14", pleoape faruri, eleron portbagaj,  etc..

 

Au urmat mașini numai din grupul VAG si pe care le-am prezentat si pe acest forum:

Golf 4 Variant 2002 1.9TDI/90CP,

Golf 4 Hatchback 1.4i/75CP,

Audi A4 Avant 2.0TDI/170CP Quattro,

Tiguan 2.0TDi/110CP Bluemotion,

Golf 5 1.4i/75CP.

 

A șasea mașină ce urmează la prezentare, am cumpărat-o pentru fiică-mea. Este vorba de un Golf 6 2.0 TDI/110CP CBDC, an de fabricație 2009 și având 242.000 km (am pus o poză și pe topicul Tiguan-ului dar văd că nu a spus nimeni nimic! :rolleyes:

 

Resize_20240528_211726_6872.thumb.jpg.a5fab984e3fc4bf0b6b585961943ffef.jpg

 

Resize_20240528_183416_6501.thumb.jpg.bd9c497236c33acf434f30aaf17e281a.jpg

 

Mașina este ok mecanic și mai puțin ok estetic, dar acest aspect urmează să fie corectat. Pragul dreapta e ruginit rău și e găurit, 

 

Resize_20240528_183541_1691.thumb.jpg.d9d80991a55943fd179abd11cf38f33d.jpg

 

urmează a fi inlocuit. Aștept să-mi dea ok-ul de la service să o duc. În afară de prag, mai sunt și alte elemente de vopsit, întrucât, după cum bine mă știți, păsăricile au început să ciripeasca.

 

Resize_20240528_183416_6173.thumb.jpg.635d73932cba8202b5b0e8fc72b85063.jpg

 

Ca opțiuni, are volan cu comenzi, climatronic, oglinzi cu reglaj electric și încălzite, cruise control, footlights pe față, închidere centralizată, geamuri electrice față și spate, RCD310 fără Bluetooth, boxe față și spate, lumini cu funcție auto dar și aici urmează îmbunătățiri! 😁

 

Resize_20240528_183540_0990.thumb.jpg.267932ac91ad34102f977a2b2f2f8b43.jpg

 

Resize_20240528_183541_1194.thumb.jpg.187b3552e3f7858bab2ea420419a406a.jpg

 

Resize_20240528_183541_1431.thumb.jpg.645e7ceea4ad9f8a7427ecfdb223d541.jpg

 

Resize_20240528_183541_1918.thumb.jpg.078bc2c3414216e0353f7aee12629224.jpg

 

Urmează să merg la începutul lunii iunie la Poliție pentru emiterea noului certificat de înmatriculare și a numerelor preferențiale, apoi tinichigerie și vopsitorie, ITP și alte modificări! 

Link către comentariu
F l o r i n

Sa o stăpânească sănătoasă! 

Link către comentariu

Sa o stapaniti sanatosi si spor la treaba! Ma abonez pentru exprienta cu modificarile pe platforma asta👀

Link către comentariu

@F l o r i n și @rudiRUD: mulțumesc frumos pentru urări!

 

Am început schimbarile și cum era de așteptat startul a fost dat cu numărul de înmatriculare :cheers:

 

Resize_20240604_184530_0330.thumb.jpg.79723f2ad1c0e8ddbb95634ecf8fdb9f.jpg

 

Resize_20240604_184530_0054.thumb.jpg.60d9a2b3e9419ffbd002897e76c97102.jpg

 

După cum va spuneam, mașina are numeroase (din punctul meu de vedere) defecte estetice. Unii mi-au spus deja "oricum o să o atingă fiică-ta sau altcineva" sau "de ce să bagi banii într-o mașină veche". 

 

Resize_20240604_184533_3146.thumb.jpg.0bda598e7e2f811a2d7dca03b86dbdb5.jpg

 

Resize_20240604_184532_2059.thumb.jpg.93a09761ce189e5d381378ee0135f2a9.jpg

 

Resize_20240604_184532_2423.thumb.jpg.6a7631c50b2d17e08d5dded8a07c3b34.jpg

 

Resize_20240604_184532_2759.thumb.jpg.e4938bd46b54f14742a60fc622f65684.jpg

 

Resize_20240604_184531_1218.thumb.jpg.f6f9adf5c1384c93787335e00f40355f.jpg

 

Resize_20240604_184531_1526.thumb.jpg.a58d69fdce4fbdcbe3258b8fc522b27d.jpg

 

Resize_20240604_184531_1776.thumb.jpg.f970d9aa3aaa8f63f270f2ce6c1e90a8.jpg

 

Resize_20240604_184530_0594.thumb.jpg.1928bfe611cf8e1c2b5d694ebaa20a7e.jpg

 

Resize_20240604_184530_0925.thumb.jpg.8037953bf3c306feb9d082c50d0e5bae.jpg

 

Unele vor fi corectate prin punctare sau prin retuș, altele vor fi revopsite integral.

 

Fiindcă nu avea decât o cheie, am comandat încă una, am copiat partea metalică și mâine o să o programăm pe mașină. 

 

Resize_20240604_184533_3492.thumb.jpg.30ad2ec14e9e843fdbecb1a7c8c99c15.jpg

 

Ce mai urmează? :cheers:

 

• senzori de parcare 

• cameră mers înapoi 

• unitate media nouă

• insonorizare 

• luminițe 

• bling bling - uri

• xenon :biggrin: - sper să funcționeze din prima

• proiectoare ceata

• presuri cauciuc

• curățenie extinsă 

• cameră supraveghere trafic 

• diverse (mai vedem câte ne permitem).

 

Deocamdată am cheltuit puțin cu RCA-ul, înmatricularea și numerele, piesele comandate. Aștept să vină certificatul și voi merge și la ITP, întrucât se apropie termenul cu pași repezi. 

 

Ne vedem pe aici, întrucât la Tiguan s-au cam terminat modificările. :wub:

Link către comentariu

Sunt foarte curios de revopsirea integrala a unor elemente si cum vor iesi ca nuanta. Eu la Bolf cu o nuanta asemanatoare nu am reusit neam sa imi iasa. 

Link către comentariu

acolo ai rugina de inauntru catre afara, trebuie o interventie profesionista

Link către comentariu

Personal mi-am vopsit aripile si capota pe Passat si nu se vede absolut nici o diferenta, asta daca vopsitorul stie ce face si e f.bun, am facut 3-4 mostre/teste si am tot ajustat culoarea pana a iesit exact.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

@rudiRUD într-adevăr gri-ul ăsta este o nuanță care "nu prea iese", din ce am înțeles. O să vedem la sfârșit nuanțele. Oricum este o vopsire aproape integrală, cred că portierele dreapta, hayonul și tavanul vor rămâne doar cu polish, iar restul va fi revopsit. 

 

@skodamen pragul dreapta va fi inlocuit. Singura piesa cu rugină ce pare a fi din interior este aripa stânga față. Dacă va fi nevoie, o să o înlocuiesc. 

 

@cxr2test într-adevăr există și șansa să nu se vadă diferențe între nuanțe. De exemplu la Tiguan, când am făcut revopsirea, au folosit vopsea cu lac în ea și se vedea diferența și atunci și acum. Problema gri-ului,  așa cum zice și @rudiRUDeste că la revopsire după mai mulți ani, șansa să îți iasă aceeași nuanță, este mică. Dar eu am de vopsit aproape integral, ceea ce sper, sa mai atenueze eventualele diferențe. Mai ramane si cum ziceai, priceperea vopsitorului, iar cel la care voi duce mașina este ok.

 

Între timp încep să apară piesele comandate

 

20240605_132544.thumb.jpg.49fe945b6093cd3f06d9a0d4490a135e.jpg

 

și continui să citesc despre retrofiturile pe care le am în cap. De asemenea am rezolvat a doua cheie, la 1/4 din prețul cerut la reprezentanță. :rolleyes:

 

Din păcate îmi dispare timpul liber, urmează niște săptămâni mai aglomerate la serviciu și niște mici restanțe la munca de acasă, așa că voi încerca când o desfac, să fac ceea ce am făcut la Tiguan, adică mult într-un timp scurt. :rolleyes:

 

În plus am (re)intrat în colimatorul soției cu "iar bagi bani în altceva decât funcționarea mașinii" și trebuie să "camuflez" anumite lucruri. Știți voi, ca-n bancul cu pescarul căruia ii era frică că atunci când va muri ii va vinde soția sculele la prețul la care i-a spus el că le-a luat! :biggrin:

 

Modificat de grp
Link către comentariu
Jeffy86able

S-o foloseasca sanatoasa!

Imi place ca deja te-ai apucat de retrofit-uri la ea.

Dar nu ne-ai spus cat a costat.

Link către comentariu

Pai daca doar portierele dreapta, ai putea sa le revopsesti si pe alea

haionul si tavanul nu ai cu ce sa le compari ca sa se vada diferentele

Link către comentariu

@Jeffy86ablemulțumesc frumos pentru urări! A costat 3.200€. De aici încolo am sa fac câte un update de preț cu ceea ce pun pe mașină, poate îi este util și altcuiva.

 

@skodamensă știi că i-au în calcul și această variantă. Dar finalul atât din punct de vedere al prețului cât și al pieselor de vopsit, mi-l va da vopsitorul. Când mă voi duce cu mașina curată vom putea vedea altfel problemele. Iar când se va apuca de ea, e posibil să trebuiască revopsita o piesa integral, în loc de punctare/retuș.

 

Dacă vor fi prea multe, probabil ca voi prefera să vopsesc integral fie toată partea, fie toată mașina, fără tavan și hayon. Repet, va decide vopsitorul în prima instanță, iar eu la final.

 

Mai fac un spoiler mic, cu ce urmează: :cheers:

 

Screenshot_20240606_225649_OLXro.thumb.jpg.5fb91259ea94faad989e63fcd4c520e9.jpg

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Azi am făcut partea ușoară cu ce aveam la îndemână și cu ceea ce a venit din cele comandate.

 

Lumini led numele de înmatriculare (fără eroare în bord)

Resize_20240608_202540_0192.thumb.jpg.0c017c5795b0c347dd5ca7ac213e2efb.jpg

 

Resize_20240608_202536_6863.thumb.jpg.3ded4d6c33bb3baba4e7fd6f25112b03.jpg

 

Resize_20240608_202536_6484.thumb.jpg.5f6e7ed101b776e4560b4b388328f8b7.jpg

 

și pe înserat 

Resize_20240608_213119_9875.thumb.jpg.7f9ae203c9301522351c2bdc6c35e310.jpg

 

Resize_20240608_213120_0736.thumb.jpg.e549fd3884e568fe7753c0c126d483b0.jpg

 

La interior am schimbat toate becurile cu led-uri. Plafoniera față 

Resize_20240608_202538_8475.thumb.jpg.8b104cc56461bda5de26345a87076115.jpg

 

Resize_20240608_213119_9067.thumb.jpg.29c0fbe373eb86db1e19435a7cfa744d.jpg

 

cea spate

Resize_20240608_202538_8061.thumb.jpg.4fcb51daf1a8ecb4c5770f5fc023226e.jpg

 

Resize_20240608_202537_7673.thumb.jpg.ae783fe75eec81e11132a55a030cf775.jpg

 

Resize_20240608_213118_8528.thumb.jpg.1d382b9ddbed2cc00c4ec673e4736856.jpg

 

Torpedou

Resize_20240608_213121_1055.thumb.jpg.678b46e66453a525e1dc12a1e17c2e88.jpg

 

si luminile de picioare din față 

Resize_20240608_202539_9782.thumb.jpg.463b94c60e3eb1097a0acf3ac0dae57d.jpg

 

Resize_20240608_202538_8922.thumb.jpg.39ca1cd9670efd4090d17031f68ca355.jpg

 

Resize_20240608_202539_9285.thumb.jpg.f0cc2408156081e275ec09235f6bb878.jpg

 

Resize_20240608_213119_9549.thumb.jpg.2730855cc1e009707b3f4efccb0f6853.jpg

 

Aici am o întrebare, poate mă ajutați: luminile rămân aprinse până pun contactul, iar apoi se sting. La Tiguan rămân aprinse și cu contactul pus. Ce trebuie să modific/codez?

 

A doua problemă întâlnită a fost la parasolare, cel de la șofer nu se iluminează. Toate luminile din interior funcționează, mai puțin cel de la parasolarul șoferului. Se aude switch-ul când trag acoperitoarea oglinzii, am făcut switch-ul între lămpi, dar tot nu se aprinde. Am scos parasolarele și le-am băgat din nou, nimic.

 

Se pot inlocui între ele, să verific switch-ul din interior?

 

Ar mai fi cablajul de verificat să nu fie intrerupt sau cablul parasolarului să nu fie conectat (tavanul a fost retapițat). O sa mai încerc mâine dimineață să o scot cu totul și sa verific și cablul dacă e conectat.

 

Portbagaj (deocamdată doar cu o lampă. Mai urmează cel puțin una sau chiar două, ca la Tiguan. 

Resize_20240608_213118_8022.thumb.jpg.0e929916bfde23191df1e7f89686d53e.jpg

 

To be continued...

Modificat de grp
Link către comentariu

Cred că am găsit problema de la plafoniera șoferului...

20240609_084259.thumb.jpg.b3d5f80e85c15e0ae3207693da5b6e8c.jpg

 

Și cum ar fi trebuit să arate (așa este la pasager)

20240609_084754.thumb.jpg.339a1f8067b06744288b7e3ee1a7d6e0.jpg

 

Deci problema este de la cel care a retapițat și modul in care a demontat, dar mai ales de la modul cum a ascuns clientului treaba "bine făcută"... și e așa de ușor să lucrezi când ai totul demontat, chiar dacă ai greșit. Încă o chestie de (re)făcut!

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Lupta iar începe! :screwy:

 

20240623_142405.thumb.jpg.229709829e49f3ea831565afe4e7f4dd.jpg

 

O să-mi spuneți că nu sunt normal la cap, dar asta o știu deja! :biggrin: Nu stiu ce persoană ar face de bună voie și nesilit de nimeni ceea ce fac eu, a treia oară!

 

Am început azi cu demontatul complet a interiorului și profitând de codul portocaliu de căldură sper să se usuce toate repede. Am reușit să spăl scaunele față și banchetă spate,  cu aceeași procedură ca și până acum, apă,  Mafra Pulimax, agitat cu peria, clătit, tras apă cu aspiratorul, clătit și iar tras apă cu aspiratorul. 

Resize_20240623_170604_4109.thumb.jpg.240402ff10766682a5cd1e076fe26f38.jpg

 

Resize_20240623_170604_4455.thumb.jpg.52b8b5a23d4d344fad555aa8cdd5bc8b.jpg

 

Resize_20240623_170556_6565.thumb.jpg.fa8f3da4b5e902bb5bc64c339faf1179.jpg

 

Pentru că încă e lumină, o să continui cu spălatul / curățatul tuturor elementelor de plastic, stâlpii A, B și C și bineînțeles a caroseriei la interior, plus o degresare cu Mafra Supermafrasol (diluat 1/8).

 

Mașină nu a avut o curățare profundă, cu atât mai mult nu i s-a scos mocheta și pasla, iar mizerie este slava Domnului. 

Resize_20240623_170557_7580.thumb.jpg.d3ee3b4672aee4bae854e99da9614803.jpg

 

Resize_20240623_170558_8604.thumb.jpg.8688011cc6b73a4d30eb780534cace76.jpg

 

Resize_20240623_170559_9924.thumb.jpg.aefc5b45a782bc97bafe4b672914b974.jpg

 

Resize_20240623_170559_9485.thumb.jpg.f081cbff0b25c629cb33d6b5d3643e43.jpg

 

Am deja vu la fiecare pas pe care îl fac :) după două aventuri de genul ăsta. 

Resize_20240623_170555_5577.thumb.jpg.f2042885ce6995ac9893bb1f96ba4f2d.jpg

 

Resize_20240623_170557_7115.thumb.jpg.85d3b82d0ea6aeeedcd0379f409a458a.jpg

 

Resize_20240623_170556_6879.thumb.jpg.48d388ed8a52126d9f28d09c89e092ad.jpg

 

Am găsit și o foarte mică comoară! 😁

Resize_20240623_170555_5125.thumb.jpg.0588c6dda51078a4a1259034e2589c52.jpg

 

Sper să nu fiu foarte rupt de oboseală mâine, întrucât am planuri mari! :cheers:

 

To be continued!

Link către comentariu
F l o r i n

Spor la treaba!

Link către comentariu

Baterie 5%...

 

Apa din aspirator arata cam așa după clătirea scaunelor și banchetei spate. 

Resize_20240623_211419_9320.thumb.jpg.4ce2e396f02014bd85bdabd7d5e09e55.jpg

 

Am spălat și aspiratorul și l-am pus la uscat. După cum am spus am trecut la curățarea plasticelor (și față și verso)

Resize_20240623_211419_9627.thumb.jpg.bb86b8b3858eb322f5a67cd48ec51693.jpg

 

Resize_20240623_211419_9959.thumb.jpg.29722f610f74fe3d121969e6cd50780c.jpg

 

apoi le-am sters și le-am pregătit pentru mâine lăsându-le să se usuce bine până mâine. 

Resize_20240623_211417_7963.thumb.jpg.922e3a681dc9b25eb516bd9d4fa700c7.jpg

 

Apoi am curățat mocheta foarte bine și am spălat-o cu pompa cu presiune. Până mâine rămâne la uscat, deși ma îndoiesc ca nu va fi nevoie și mâine de soare. 

Resize_20240623_211418_8970.thumb.jpg.19d74563e7f49a7c127c5c9c27dd1673.jpg

 

Resize_20240623_211418_8294.thumb.jpg.3461572d649543ff47dee556c14d9f00.jpg

 

Ultima forțare a fost să curățat caroseria. Mâine ii voi da și plafonul jos, voi degresa încă o data tot si începem operațiunea lipirea! 😁

Resize_20240623_211418_8580.thumb.jpg.7c27c663678fffb7488b8e5e0382952a.jpg

Link către comentariu

Sunt efectiv uimit de cat de mult iti place sa faci treaba asta. Foaaarte multa munca, te felicit si urmaresc cu mare drag! 
Probabil nu e prima data si am lipsit eu la datile trecute, probabil colegii stiu mai bine ce "iti poate pielea".
 

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

@rudiRUDprima dată a fost la Golf-ul 5, iar a doua la Tiguan 

 

Este foarte mult de muncă la demontat și montat toate elementele și există riscul să strici ceva. Cred că asta îi dezarmează pe cei mai mulți. A doua parte în care există mult de muncă, este tăiatul și lipitul insonorizantului. Ca și costuri, nu cred că sunt mari, dar alții poate gândesc că de banii ăștia pun motorină și plec la mare/munte.

 

După ce am făcut Golful 5, am zis că nu mai fac încă o dată asta. Apoi 9 zile am băgat la Tiguan (cam 8-10 ore zilnic) dar eram în concediu. Acum sunt condiționat și de vopsit și de serviciu și alte lucruri familiale și lucrez pe apucate. Sper că până intra la vopsit să rămână doar ușile de făcut, la interior. Mai este de demontat plafonul, care i-a timp de asemenea și de tras o grămadă de fire pentru diversele retrofituri. Deocamdată punctez doar 2 zile a câte 10-11 ore la capitolul manopera! 😁

 

Referitor la partea de "plăcere", așa este, chiar îmi place. Ma relaxez la cap cu muncă asta, chiar dacă după aia am diverse dureri de mușchi sau articulații! 😁 Nevastă-mea nu e de aceeași părere cu mine, ea îmi spune că puteam face retrofituri fără să desfac (iar) toată mașina! :biggrin:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

Am avut asa multă treaba toată săptămâna încât nu m-am putut atinge de mașină aproape deloc (nici de scris aici nu am gasit timp). Ideea mea de a termina totul în maxim o săptămâna nu s-a mai materializat. Singurul lucru pozitiv a fost că au continuat să vină piesele comandate.

 

De Rusalii având liber, am scos plafonul.

Resize_20240708_064306_6073.thumb.jpg.c6ca71b17a5996be44cd57ebe228b62f.jpg

 

Cu această ocazie am vrut să împușc 2 iepuri: să repar/înlocuiesc cablajul și să antifonez tavanul. Am descoperit o bătaie de joc la cablaj, niște lipituri, improvizații, o mufă lipsă... cel care a retapițat plafonul și-a bătut joc :grrrrrr:, l-a făcut la fel de "bine" cum l-am făcut eu pe cel de Golf 5, iar în plus a stricat și instalația electrică. 

Resize_20240708_064305_5078.thumb.jpg.febc3df2e37a126cb2a8bec7e72faf31.jpg

 

Resize_20240708_064306_6500.thumb.jpg.fd90a8102872859f0724f7082c11a624.jpg

 

Resize_20240708_065328_8140.thumb.jpg.46c89d1c76bdad5a5a65de0459b96f22.jpg

 

Am mers la un centru de dezmembrări auto și am luat un cablaj sh, de pe o mașină cu volan pe dreapta. Două lucruri am descoperit referitor la cablaj: unul ar fi că diferă modul cum VW îndoaie cablajul la capete în funcție de poziția volanului și mi-a dat ceva bătaie de cap repoziționarea acestuia și al doilea lucru o să-l spun mai târziu.

Resize_20240708_064307_7809.thumb.jpg.8d52b78fcfef18e68a5ce23fabf93cc4.jpg

 

După scoaterea celui vechi și poziționarea cablajului nou am lipit polimerul/buretele/spuma gros de 1 cm pe spatele plafonului.

Resize_20240708_064308_8272.thumb.jpg.74343417fe8048a73866f4cac20ef9a6.jpg

 

Apoi am iesit afară la scos cartonul/spuma ce vine din fabrică. Spre deosebire de Golf-ul 5, partea din spate a tavanului a flambat mai mult la dezlipit, de parca tabla e mai subțire sau poate e tăiată diferit, desi nu cred ca sunt diferențe majore între G6 și G5.

Resize_20240708_064308_8617.thumb.jpg.75016cd0065c43892346566247b2f051.jpg

 

Am curățat foarte bine și am degresat tabla

Resize_20240708_064309_9708.thumb.jpg.8d0320e83955a420ee3a3295946f81cb.jpg

 

și am trecut la aplicarea primului strat de STP GB. Foliile am preferat să le pun cât mai întregi, pentru o rigidizare mai bună, chiar dacă dimensiunile sunt mari (75×47cm) și a fost destul de greu la dezlipit hârtia de pe spate și poziționat cu doar două mâini, :rolleyes:

Resize_20240708_064308_8906.thumb.jpg.1d8bf0ac6d02355779ea16b765724767.jpg

 

 iar la final arăta cam așa 

Resize_20240708_064314_4651.thumb.jpg.fbe4d1caf902cdf8d84babfb58286bfa.jpg

 

A urmat cel de-al doilea strat, din spuma 6mm cu foita de aluminiu

Resize_20240708_064315_5594.thumb.jpg.89feb79127302d5c0004b9175d523e56.jpg

 

și cel de-al treilea cu polimerul/buretele/spuma de 1 cm. Și cu asta am încheiat ziua.

Resize_20240708_064316_6538.thumb.jpg.e976fb29e1e9ce889dccf2b3e4ca1a9e.jpg

 

Din păcate a doua zi am găsit atârnat stratul al doilea având lipit stratul al treilea încă, ceea ce m-a dus cu gândul că, cei de la www.autocomenzi.ro de unde am cumpărat izolantul negru și cel cu foita de aluminiu, au păstrat în condiții improprii sau poate era foarte vechi materialul cu aluminiu. În plus, unele semne de întrebare mi le-am pus când am văzut că foita de aluminiu se desprindea în unele locuri

1.thumb.jpg.14e0179f5682c8a1297cc489d2ed37b9.jpg

 

dar am sperat că adăugând și stratul trei va remedia și problema aceasta. 

Resize_20240708_091748_8724.thumb.jpg.2a930ed8a9ed5fbca6f0a35e878ce99a.jpg

 

Resize_20240708_091749_9007.thumb.jpg.e1f97294d667a030df5c7ab97363ffac.jpg

 

Resize_20240708_091749_9306.thumb.jpg.38c7976d9e532249b8871c480f089d3d.jpg

 

Resize_20240708_091749_9584.thumb.jpg.e57f9c4a33b227f061f431c43d1fc120.jpg

 

2mp de material cu aluminiu și 2mp de polimerul/buretele/spuma gros de 1 cm aruncate la gunoi, plus bani, muncă și timp pierdut... asta din cauza politicii de rahat a unor magazine, de a reduce pierderile vânzând chiar și materiale depreciate. :grrrrrr:

Modificat de grp
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Weekendul care a trecut a fost dedicat trasului de fire, testare,  montare și finalizării parțiale a mașinii pentru că azi a intrat la vopsit.

 

Am inceput cu refacerea plafonului, unde am mers doar pe izolantul negru de 1cm. Nu am vrut să mai adaug inca un strat, sa nu risc să cadă și acesta (deși asta negru rămăsese lipit de cel argintiu) și astfel să mai stric din material. 

Resize_20240708_064326_6626.thumb.jpg.819a18fe3c413afbc4c3a753968db0fd.jpg

 

Am tras firele pentru camera de mers înapoi, pentru camerele de supraveghere a traficului (am optat pentru aceeași cameră pe care o am pe Tiguan, dar în plus am luat și cameră de filmat pentru spate), alimentarea de la panoul de siguranțe a camerelor, alimentare pentru un viitor subwoofer, un mic comutator (cum am și pe Tiguan) pentru remote-ul stației de aplicare, pentru proiectoare de ceață. Am profitat de cablul de alimentare pentru subwoofer și l-am folosit pentru a trage în habitaclu sau în compartimentul motor alte cabluri.

Resize_20240708_171718_8168.thumb.jpg.f1ab897fdb7df442be498d71b0bd94ce.jpg

 

Resize_20240708_171717_7784.thumb.jpg.6ddec988e8ea9729fd03a7a438f601d1.jpg

 

Măsurători pentru a afla alimentarea pe contact

Resize_20240708_171717_7104.thumb.jpg.65e1aeded767cc80e87355b063152369.jpg

 

Cablurile le-am tras frumos să nu rămână atârnate prin compartimentul motor

Resize_20240708_171717_7442.thumb.jpg.348af224a625d1f461eef446174fca71.jpg

 

Camera de pe spate am tras-o tot prin burduf. Ar fi mers și direct din plafon sau stâlpul C, dar am zis ca... ce mai contează 15-20 minute 😀

Resize_20240708_171716_6831.thumb.jpg.e9f4ede0a35786f9070f5948ed710fa1.jpg

 

De asemenea am refăcut mufele de la luminile parasolarelor (am pus cabluri mai lungi, care s-au dovedit prea lungi când zm montat plafonul).

Resize_20240708_064347_7710.thumb.jpg.13c3fe5127f053ee58b821db9ba3f297.jpg

 

și bineînțeles le-am probat inainte de a mai scoste pentru s doua sau a treia oară șuruburile de la mânere sau parasolare.

Resize_20240708_064640_0508.thumb.jpg.d84a656a7dda8f19ec622d4609f0b5da.jpg

 

Resize_20240708_064641_1390.thumb.jpg.ca5b68fa3560ec50c9ef3360d1b9d55c.jpg

 

La demontare am reușit, din neatenție să crăp plasticul lămpilor, așa că le-am comandat din nou.

Resize_20240708_064640_0908.thumb.jpg.1fe3cc63925052446d1b79dcf4c43cd1.jpg

 

A ddouachestie observata cu parasolarele a gost că atunci când le-am inversat nu au mai funcționat, in sensul că lumina nu s-a mai aprins când deschideam oglinda. Mi s-a parut ciudat, dar am probat la ambele si nu au functionat...

 

O dată cu montarea plafonului a început să semene a mașină, din nou 😁

Resize_20240708_064641_1704.thumb.jpg.18b7ca65be83cd325f677f8a85a0f999.jpg

 

Dar am constat altă problemă, pe care am detaliat-o aici si anume, parasolarele nu mai reveneau la locul lor, la remontare. Cel puțin cel de la șofer face exact ca în clip, zici ca îl împinge un arc în jos. Idei de rezolvare?

 

Apoi am inlocuit comutatorul de lumini

Resize_20240708_064329_9582.thumb.jpg.7931adbdf459f15530b0ebbd7fd25b2f.jpg

 

si am adăugat un papuc la firul instalației proiectoarelor de ceață, pe care l-am introdus in locul liber (parcă 5 era numărul). Cel mai mult m-am chinuit să deschis siguranțele mufei, aveți poza de mai jos, să nu vă chinuiți și voi. Se deschid de jos înspre sus și se aude de parcă se rup...

Resize_20240708_064328_8280.thumb.jpg.d367f3e6daa5e8c0b115310e72675537.jpg

 

Am făcut proba la proiectoare după codare și nu s-au pornit... m-am uitat pe net, prin meniu de la vcds, poate nu am bifat ceva. După 10 minute, mă duc spre ce era evident și anume cablajul... îmi căzuse minusul ancorat provizoriu, 😁 l-am reconfirmat și totul a fost în regulă. Totodată am înlocuit becurile halogen cu led-uri, aceeași marcă folosită și la Tiguan. Nu am testat de eroare în bord, pentru că aveam prea multe de reconectat, dar o să revin în altă postare. De la becurile cu halogen s-a încălzit tare toată carcasa proiectorului, la led nu s-a întâmplat la fel, în schimb carcasa led-ului erai fierbinte. 

Resize_20240708_183649_9469.thumb.jpg.821a2838eccb10a15e9292120695cc7b.jpg

 

Apoi am schimbat unitatea media de la RCD310 fără Bluetooth la RCD360 PRO cu Bluetooth. A venit cu un cablu RCA pentru conectarea camerei AM (pe care îl primisem și la cameră) și un cablu adaptor la antena de la două intrări la o intrare. Bluetooth-ul se aude clar atât în mașină cât și la telefonul interlocutorului, muzica prin Bluetooth e ok, la fel și prin radio.

Resize_20240708_184329_9301.thumb.jpg.cf9e27423b950295d1456fb9fc1b5e6b.jpg

 

Resize_20240708_184329_9594.thumb.jpg.51c5690350ea0d43845f2417b7a9b8bb.jpg

 

Camera pentru mers înapoi e destul de clară, culorile nu sunt foarte arse, se poate regla luminozitatea, contrastul și căldură culorii. Nu prea sunt obișnuit cu fisheye-ul, dar oferă un unghi larg de vizualizare. 

Am testat și funcția android auto prin cablu, merge ok, cu un ușor lag, probabil și pe apple carplay e la fel.

Resize_20240708_064645_5445.thumb.jpg.c84a6d95ce7334bcc41c306f193c96ec.jpg

 

Singur minus e că nu prinde nici un post de radio cu autosearch, trebuie căutate și memorate manual. În schimb după memorare, pe lângă frecvență, apare și numele postului. 

 

La un moment dat mașina arăta asa și mi se părea ca nu mai reușesc să o termin. Plus o luptă pierduta din tart cu căldura înăbușitoare și rolurile de țânțari! 🤣

Resize_20240708_064346_6371.thumb.jpg.79de30f732aa5f12c382ec0d45b0dc40.jpg

 

Am continuat cu remontarea cotierei și a tunelului median, unde am mai tras câteva înjurături la adresa proiectanților VW. Ca și ordine de remontare ar fi: conducta de aer, corpul cotierei, partea de jos a tunelului, partea de sus, capacele de consola unității media și la sfârșit capacul cotierei, partea din spate a cotierei și cele doua laterale ale tubelului median. Cel mai mult m-am chinuit la așezarea capacului cotierei, care are 3 cleme pe fiecare parte si care intra în corpul cotierei. După mai multe minute, 4-5 încercări (plus scos suruburi, etc) și înjurături am reușit să prind doar 5 din cele 6 și sincer, am renunțat să-l mai scot. Nu afectează scaunul șoferului așa că vă rămâne cum este. Am completat cu noul schimbător de viteze și în  sfârșit începea să arate din nou a mașină și nu a mașină dezmembrata. 😆

Resize_20240708_064649_9380.thumb.jpg.ebadfaaaa08ee36d775d6285d12a2525.jpg

 

Am demontat bara spate, am spălat-o și cu ajutorul unei freze, am dat cele 4 găuri pentru senzorii de parcare,  bară din față vi e deja cu decupaje și cu suportii senzorilor montați. Apoi cu mini-dremelul și cu smirghel am continuat ajustarea gaurilor până la dimensiunea senzorilor. După acea am măsurat cei doi suporți de lângă numărul de înmatriculare și i-am decupat. Am degresat încă o dată și apoi am lipit suporții cu tot cu senzori, pentru a-i centra cât mai bine. La sfârșit, după 2 ore am scos senzorii și am lăsat bara la soare pentru a încălzi bine adezivul și am mai apăsat bine suportii pentru o lipire cât mai bună. 

Resize_20240708_064322_2245.thumb.jpg.3324b7c5a6bfe791a659dbdc39b3316b.jpg

 

Resize_20240708_064648_8542.thumb.jpg.3d51ce8d9a6019227c0f2780750534b6.jpg

 

Resize_20240708_064647_7005.thumb.jpg.4ab0e0d755c90a3a6187c29d3c80b1ad.jpg

 

De asemenea am scos carenajele spate și le-am spălat cât de bine am reușit, de noroiul strâns de-a lungul timpului. 

Resize_20240708_064322_2652.thumb.jpg.bf8684a5f156b8ab7a51ddb96e29e101.jpg

 

Apoi am montat stâlpul A și cel B, pentru a putea pune pragul de plastic de jos, mânerul de deschidere al capotei și evident, scaunul șoferului. La stâlpul B înainte de montare, am făcut o antifonare cu STP GB și cu buretele negru.

Resize_20240708_195543_3010.thumb.jpg.cadba0148ce0ec7f6ca695c21188796b.jpg

 

Am terminat ziua de duminică pe la 22.30, după ce am spălat ambele mașini, că nu era să spăl doar Golful, nu? 😁

Resize_20240708_064650_0746.thumb.jpg.8f93dfc0c42cf769361d7f88d0d3c1f5.jpg

 

Dimineața am băgat cele două bare și pragul in Golf

Resize_20240708_195309_9886.thumb.jpg.cec47684d16e49cbaa9e4bc297635e91.jpg

 

si am plecat sa predau masina la vopsitorie. În oglinda se vedea o mașină frumoasă :wub:

Resize_20240708_195309_9460.thumb.jpg.42eff6df6337d2c72b221c520393644b.jpg

 

In principiu vor fi vopsite capotă, aripile spate, ambele bare și cel puțin o portiera. Rămâne de văzut starea aripilor față dacă și ele intra sau nu la revopsit. Vor rămâne nevopsite tavanul, hayonul și cred celelalte 3 portiere care nu au decât câteva puncte sărite sau zgârieturi cd par a ieși la polish, dar va conta părerea vopsitorului. Aștept sa se apuce de ea și îmi va da verdictul final.

 

Ajuns acasă am realizat că am curățat piesele din plastic, dar va trebui sa le mai curăț o dată, întrucât stând afară s-au prăfuit. Dupa ce le voi degresa, le voi adaugă antifonarea și apoi le voi băga în casa până revine mașina la mine. 

Resize_20240708_195309_9025.thumb.jpg.2234effcd90ca80fb45129dbb93c19e6.jpg

 

În încheierea prezentării vă "arăt" și cum sună după antifonare .

 

 

Am condensat câteva zile de muncă in cateva rânduri, sper să se vadă rezultatele la final.

 

Multă muncă, atenție și pe alocuri înjurături la adresa proiectanților de la VW. :banghead: Un sfat: când mergeți la cei care fac retrofituri nu vă mai mirați când vă spun cât este manopera și apreciați munca depusă! 

Modificat de grp
Link către comentariu
Jeffy86able

Ai depus munca titanica la proiectul asta.

Bravo, sunt impresionat!

Link către comentariu

@Jeffy86ablemulțumesc. Sper sa fie o inspirație și pentru alții care vor să facă așa ceva și nu au curajul să se apuce. Mai este "puțin" de lucru la ea, dar în mintea mea totul e clar și limpede. 😁

Link către comentariu

la parasolare vezi poate ai rotit tija cand le aveai scoase, poate are o pozitile la 90/ 180 grade unde le trage si de aia ti le trage in jos.

sper sa fi intele ce ai scris si tu, ce am scris eu.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!