Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

eu am avut impresia ca s-a mai ridicat masina de bot, si e mai sigura la viraje S/D, inclusiv usurinta manevrelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta simteam si eu in prima zi dupa ce le schimbam si puneam altele noi (model cu 2 aripioare). Dar a doua zi deja disparea senzatia asta.

Ma gandesc serios sa le schimb si eu cu unele din astea imbunatatite. De Skoda (cele model nou in X) sau de Cupra.

Ma gandesc sa nu fie prea rigide cele de Cupra si sa imi uzeze alte bucse. Iar cele in X mi-e sa nu devina si ele moi. Deci parca as risaca cu cele de Cupra.

Dragos, tu de care ai? Parca ai pus din alea in X...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine trebuie sa schimb si bucsele de la brat(cele mici) si nu prea stiu cum pentru a iesi treaba asa cum trebuie fara sa polizez din umarul de cauciuc al bucsei pentru a o baga in brat, oare cu bucse de dacia nu se poate rezolva? are cineva un brat desfacut sa ne dea diametrul interior al locasului in care este fixata bucsa mica?

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost in service si tre sa schimb urmatoarele :bieleta directie stanga+ capat bara, bucse bara stabilizatoare( 2 buc.) , pivoti 2 buc. intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. daca schimb bieleta directie stanga+ capat bara , sa le schimb si pe cele din dreapta ??

2. daca tot se ubmla pe la cele enumerate mai sus sa schimb si buscele bascula ?? daca da, ce recomandati de cupra sau de alea in cruce de care spunea blitz ??? astept niste sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negresa, cred că schimbarea bucselor mici de la brat nu va reusi fara o presa dedicata. Blitz zicea ca s-a chinuit cu unele din astea si nu i-a reusit. Opinia mea este că tot Powerflex ramane solutia, dar in Romania sunt undeva la 50 euro, dincolo poate mai putin.

http://briskoda.net/fabia-technical-guides...y-guide/101781/

http://briskoda.net/fabia-technical-guides...n-bushes/71770/

Din alea obisnuite am văzut pe site-uri de aici, la preturi simbolice, problema ramane montarea lor.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, m-am chinuit cu alea mici din fata pana am rupt una dintre ele si m-am lasat pagubas.

Pentru ca tot m-a intrebat Aditu privat despre bucsele mari in X: sunt foarte multumit. Geometria a devenit ceva mai rigida si o simt excelent in viraje atacaate sportiv (inainte aveam una dintre ele foarte moale si simteam cum pleaca spre spate roata corespondenta bucsii respective). Personal recomand pe cele cu X in locul celor de cupra. N-avem strazi pentru bucse pline :blink: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost in service si tre sa schimb urmatoarele :bieleta directie stanga+ capat bara, bucse bara stabilizatoare( 2 buc.) , pivoti 2 buc. intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. daca schimb bieleta directie stanga+ capat bara , sa le schimb si pe cele din dreapta ??

2. daca tot se ubmla pe la cele enumerate mai sus sa schimb si buscele bascula ?? daca da, ce recomandati de cupra sau de alea in cruce de care spunea blitz ??? astept niste sfaturi

daca te-ai dus la skoda, aia nu schimba DOAR cap bara ci bielete+cap bara chiar daca bieleta n-are nimic (asa fac ei sa mai ia un leu cica nu vand separat, asa ca vezi daca e necesara si bieleta, pt ca un cap bara lemforder e 70 de lei, daca e cu tot cu bieleta deja se lungeste pretul bine)

nu trebuie schimbate si pe dreapta daca sunt bune. de bucse, au am cupra, dar ti-as recomada ca si Blitz alea cruce (cand am pus eu cupra nu erau cruce)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din alea obisnuite am văzut pe site-uri de aici, la preturi simbolice, problema ramane montarea lor.

pentru mine ar fi o problema achizitionarea lor nu montajul, a mai folosit cineva acest tip de bucse? http://www.m4tuning.ro/index.php?cPath=107_131_308

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile sant de PowerFlex. La fel si diagrama.

S'or fi ieftinit PowerFlex-urile? :)

In vara eu am dat mult mai multi bani pe bucsele de la bara stabi fata [masina din semnatura], fata de cat scrie pe acest site...

LE: daca pretul afisat este per bucata (1 bucsa), se schimba nitel lucrurile. Dar tot sant o idee mai eftine decat erau :(

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc pt sfaturi baieti, o sa merg pe alea in cruce.saboteur, referitor la bieleta directie era cam dusa si avea un joc destul de mare, asa ca o sa o schimb cu tot cu cap de bara. nu m-am dus la skoda in primul rand pt preturile mari pe care le au, in al doilea rand pt atitudinea celor de acolo si ar mai fi de enumerat, dar ... :) , am fost la un bosch service destul de ok baietii de acolo. cost 30 lei ,verificat toate bucsele , pivoti,etc. verificat placute frana + reglat frana de mana . are cineva un cod pt bucsele in cruce ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele din faţă, de la braţ, sunt cele cu codul PFF 601 din schemă, preţul este per bucată. Se monteaza precum in linkurile alea două, nu e nevoie de nici o presa, doar degete :) . Cele cu preţuri simbolice la care făceam eu referire sunt astea, modelul standard cu care vin braţele din fabrică: http://www.autokarma.ro/catalog_fisa.php?i...&filtru=060. Pentru astea e nevoie de presă, văzusem intr-un catalorg era una la vreo 150 de euro, sper să nu greşesc. @ Negresa dacă te interesau dimensiunile lor, presupun că vrei să-ţi confecţionezi o presa pentru ele, cu ceva ţeavă?

-Intrebare - braţele sunt identice -stanga/dreapta şi interschimbabile, difera doar pivotii si motarea lor, sau am eu o impresie gresită?

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...m-am chinuit cu alea mici din fata pana am rupt una dintre ele si m-am lasat pagubas.

Am asistat si eu la o tentativa de schimbare a bucselor mici de brat si.... :icon_thumright: nu prea e combinatie. S-a chinuit respectivul la presa s-o introduca si chix. Ori a crestat-o pe asta ori a pus-o la loc pe cea veche. Cert e ca a iesit o mantuiala. Bratul era al unui Polo, deci aceeasi mancarede peste.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ma poate ajuta cu cateva indicatii, pasi de urmat pt a schimba urmatoarele: bieleta directie stanga, pivoti inf. 2 buc. , capete bara 2 buc. , bucse bara stabilizatoare si bucse bascula . m-am hotarat sa le schimb eu personal in urma vizitei la service , cand mi-a zis ca undeva la min. 450 lei ma costa toata treaba.oricum am sa merg in service sa-mi faca directia dupa, asa ca daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi ce trebuie desfacut , ce nu trebuie desfacut. sper ca nu am nevoie de elevator, toata treaba am sa o fac la o groapa special amenajata pt rep. auto. va multumesc. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut cand a dat cu sapun, sau ceva unsoare/grasime in forma de sapun, apoi eu am iesit la tigara cu propriitaru' de Polo si cand ne-am intors mecanicu' se caznea sa potriveasca bucsa. Nu-mi aduc aminte sa fi pus vaselina, dar probabil ca a facut si asta. Parea perseverent, cel putin un sfert de ora l-am vazut eu incercand sa introduca piesa in brat.

Nu a "schilodit" decat un brat, la celalt am cazut toti de acord sa nu umble. Masina functioneaza, nu s-a alterat comportamentul. Parerea mea este ca decat sa strici bucsele alea mici sau bratul, mai bine stai cuminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Blitz , am sunat la Skoda la reprezentanta. Mi-au spus ca au codul in gestiune si ca imi pod aduce bucsa in X la 50 lei. Numai ca ei zic ca nu le apare in programul de piese ca ar fi asociata pt Fabia (Polo), ci pt Golf si Octavia.

I-am spus sa mi le aduca. Ce parere ai? Sa le iau ? Codul este 1K0407183E.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci! O sa le zic si daca imi dau reducere de 20% :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negresa dacă te interesau dimensiunile lor

nu vreau sa confectionez o presa ci sa vad daca pot monta o alta bucsa de la un alt tip de masina, exemplu de dacia, de aceia ma interesa diametrul gaurii unde vine bagata bucsa mica in brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nimeni?? in afara de postul 9 al lui saboteur, nu am gasit mai nimic. as vrea sa stiu ordinea in care schimb piesele de mai sus si cum am mai zis ce ar trebui sa desfac , ce nu... pt ca nu am mai facut niciodata treaba asta. stiu ca va fi destul de greu de aceea am nevoie de cateva sfaruri. cu bucsele de la bascula sper sa ma descurc cu o menghina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui să mai cauti si in alte părţi pe forumul ăsta. Cred că cam toate sunt acoperite de nişte DIY ale lui Saboteur. Legat de "doar menghină" pentru bucşele mari, s-ar putea sa strici cel puţin 5-6 daca vrei sa le introduci aşa. Dă jos manualul, uita-te la presa folosită pentru ele şi incearcă să

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele brat alea mari le poti schimba si pe masina, la scos ies cu japca dar la bagat iti trebuie o presa, fie iti faci una din tija filetata, cu doua capace destul de tari fie cu imprumut , fie dai jos consola si o bagi cu menghina ca mine

La pivoti desfaci cele 3 suruburi din brat si piulita de sus, dar iti trebuie presa ca sa ii scoti ca is presati pe con

Capetii de bara, bieletele si bucsele bara stabilizatoare...e mai simplu , capetii ies cu o lovitura de ciocan , pt bieleta de directie tre sa desfaci burduful de pe caseta (colieru) , tragi burduful afara si o sa vezi de unde se deface bieleta. Bagi cheia printre consola de aluminiu si brat de jos altfel n-ai pe unde (dai de volan pana vine piulita la locul potrivit). Pt bucsle de la bara stabilizatoare, tre sa desfaci si bieletele de la stabilizatoare ca sa lucri comod. Cam asta e in mare..

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc mult de tot pt indicatii saboteur si uglyjamal , foarte utile diy-urile lui saboteur, mai ales postul de mai sus, dar la capetele de bara tot nu am gasit un diy :) . va rog sa ma credeti sunt la inceput si...sper sa ma familiarizez cat mai repede cu forumul . asa ca daca mai pun cate o intrebare poate cam aiurea pt unii, va rog sa ma credeti :icon_thumleft: . sambata ma apuc de treaba , pt a avea timp suficient . revin cu amanunte dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la capul de bara e ff simplu. El e insurubat pe bieleta si e blocat cu o contra-piulita. In partea dinspre roata e prins cu o imbinare pe con si strans cu o piulitza pe fuzeta. Ca sa il dai jos, defaci contra-piulita depe bieleta o jumatate de tura, desfaci complet piulita de pe fuzeta si ii dai un ciocan in cap la filet si sare de pe con. Desfiletezi capul de pe bieleta si infiletezi cel nou la loc, pana la contra-piulitza de blocare , il bagi dupa aia si pe fuzeta si il strangi bine (trebuie sa tii contra cu un imbus pe ax altfel se roteste la strangere) si dupa aia strangi si contra piulita de blocare de pe bieleta si gata. E treaba de 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!