Jump to content

Regenerare DPF - prea des


Raulbogdan
 Share

Postare recomandată

Confirm cu un CFGB, DPF original si necuratat, sistem injectie ingrijit, ulei schimbat la 10...15k km in functie de ciclul oras, motorina normala de la statii cu vad comercial, are 580.000 km si masa de cenusa la 260g, regenerari la 250...450 km (o are de la 150.000 km si regenerarile erau la fel). Masa de cenusa e doar o valoare calculata matematic, uleiurile si carburantii actuali au continut de cenusa mult mai mic decat baza de calcul de atunci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am lăsat sa intra in rezerva cu combustibil Range 70 a facut o regenerare scurtă in oraș. Regenerarea a făcut și cu becul la rezervă aprins.Când am pornit acasă in 30 km am rulat până acasă nu mai făcea nimic, Range aveam 60 km tot drumul până acasă. VAG DPF conectat tot drumul, a rămas aceeași valori până acasă . Scrolul verde care indica cat la sută e nimic na mai mișcat cum se vede pe poza atașat.Ieri inca de la 20% sarea dintr o dată la 100% in 5 km și incepea din nou. Nivel ulei crescut nu am, chiar era pe minim ieri am completat pana la jumate de nivel cu Castrol ce a bagat fostul proprietar. Eu acuma am să fac schimbul cu Liqui-moly in Castrol nu am așa incredere. Toba e curată si la mine. Fum a scos cand am luat si am pornit cu el destul de urat dar de atuncea nu am vazut sa scote sau miros ciudat. Masina cu siguranță a fost ținut mult pe relantiu in piața. Oricum trimit la curățat săptămâna viitoare, dar nu cumva să am altă bubâ acolo pe langa infundarea filtrului. La regenerare niciodată nam avut martor aprins de regenerare, nu știu dacă și asta e normal. Mulțumesc pentru răspunsuri la toate lumea! 

Screenshot_2025-02-07-13-41-39-861_com.applagapp.vagdpf.jpg

Modificat de MTiberiu
Am mai adăugat informații
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a fortat sa mai completez ca nu pune motorina de la Lukoil, Socar sau benzinarii mici unde prezenta aditivilor metalici (adica cenusa mai multa) este scrisa la pompa sau a fost demonstrata prin analize de utilizatorii de pe alte forumuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, florilar1 a scris:

M-a fortat sa mai completez ca nu pune motorina de la Lukoil, Socar sau benzinarii mici unde prezenta aditivilor metalici (adica cenusa mai multa) este scrisa la pompa sau a fost demonstrata prin analize de utilizatorii de pe alte forumuri. 

Eu nu pun numai motorină premium cel cu 55 de la Rompetrol. Da inaintea mea ce a primit nu știu 😔

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, florilar1 a scris:

Confirm cu un CFGB, DPF original si necuratat, sistem injectie ingrijit, ulei schimbat la 10...15k km in functie de ciclul oras, motorina normala de la statii cu vad comercial, are 580.000 km si masa de cenusa la 260g, regenerari la 250...450 km (o are de la 150.000 km si regenerarile erau la fel). Masa de cenusa e doar o valoare calculata matematic, uleiurile si carburantii actuali au continut de cenusa mult mai mic decat baza de calcul de atunci. 

Da asta mi-o zis si cine a făcut testul la mașină :"Masa de cenusa e doar o valoare calculata matematic" 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ca nu are altfel cum sa o facă, decât în urma formulei de calcul implementate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e cu "du-te vino"!

 

Faptul ca esti obez nu inseamna ca mori maine, desi riscul sa mori maine este mult mai mare decat la o persoana ponderala. Sau obezitatea iti arata un stil de viata de pana acum si poti calcula riscul de a muri intr-un termen mai scurt decat o persoana ponderala.

 

La fel si aici: oil ash nu spune toata povestea, dar iti ofera indicatii semnificative despre sanatatea DPF si a masinii, respectiv riscul de a muri DPF mai devreme decat mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/7/2025 at 3:00 PM, florilar1 said:

Confirm cu un CFGB, DPF original si necuratat, sistem injectie ingrijit, ulei schimbat la 10...15k km in functie de ciclul oras, motorina normala de la statii cu vad comercial, are 580.000 km si masa de cenusa la 260g, regenerari la 250...450 km (o are de la 150.000 km si regenerarile erau la fel). Masa de cenusa e doar o valoare calculata matematic, uleiurile si carburantii actuali au continut de cenusa mult mai mic decat baza de calcul de atunci. 

 

Ce inseamna sistem injectie ingrijit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mecanic intr-un service multimarca care se ocupa in principal de turbine si sisteme de injectie. E tot timpul cu ochii pe parametrii motorului, isi curata admisia regulat cam la 50.000 km, si-a schimbat EGR-ul cand i s-a parut ca ceva e in neregula cu el (fara sa fie aparent defect), si-a curatat turbina de vreo 2 ori, schimbat oringuri si saibe la injectoare, verificat (fara motiv) sa nu aiba pierderi de aer sau vacuum, revizii in jur de 10.000 km... e maniac si visul lui e sa duca masina la 1.000.000 km fara interventii majore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, mai mult ca sigur ca nu strica ce face el dar probabil nu e necesar.

Pentru el costurile sunt mult mai mici, manopera nu costa nimic, probabil o face din placere.

Mai e o discutie legata de motorina pe care am auzit-o la unii mecanici.

Motorina premium produce mai putina cenusa si incarca dpf mai putin dar e uscata si afecteaza sistemul de injectie.

Motorina normala e invers, mai uleioasa dar nu arde la fel de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, lukitza said:

dar e uscata

Lichid uscat inca nu am vazut .

Motorina e de doua feluri :

-standard

-standard + aditiv = premium 

Atat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, lukitza said:

Mai e o discutie legata de motorina pe care am auzit-o la unii mecanici.

Motorina premium produce mai putina cenusa si incarca dpf mai putin dar e uscata si afecteaza sistemul de injectie.

Motorina normala e invers, mai uleioasa dar nu arde la fel de bine.

Discutiile astea nu s doar de la mecanici, si furnizorii de combustibil spun acelasi lucru. Recomandarea ar fi sa alternezi cate un plin din fiecare.

Eu am bagat doar motorina premium de peste 500-600k km si n-am avut probleme cu niciun sistem de injectie, pompa motorina, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce ai vrea sa spuna furnizorii, ca aia scumpa e teapa asa ca luati-o pe aia ieftina ? La chestiile astea trebuie sa te uiti la teste facute de entitati independete ... fara astea, e mai mult folclor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe net gasiti toate informatiile, atasez de exemplu diferenta la OMV intre sortimente:

in documente gasiti valorile minim garantate pentru cifra cetanica, indicele cetanic, continutul de cenusa, puterea de lubrifiere, etc. (adica exact subiectele de discutie) si puteti vedea singuri diferentele.

La fel puteti gasi la toti comerciantii de carburanti.

 

sf-39-omv-diesel.pdf sf-54-omv-maxxmotiondieselarctic.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B8, 2015, 2.0 tdi , 150 cp,manuala,crlb, fara adblue, luata de noua, acum are 197.000 km, in primii 3-4 ani doar rompetrol de 55 ,dupa care, doar Omv maxxmotion(de-aia scumpa), nicio problema la injectoare ,pompa , etc

Principalul motiv care m-a determinat sa alimentez doar cu premium ,e faptul ca are cel mai mic procent de biodiesel.

Pe la 160.000 am schimbat saibe de foc,oringuri injectoare, oringuri retur,toate garniturile de la capac si de la injectoare plus cele doua suruburi care strang bridele de fixare. Nu scapau gaze pe langa, m-am gandit ca 9 ani si 160.000 km le ajunge. 

Regenerari intre 200 km in oras(foarte rar oras...) si 440-520 km in afara orasului

oil ash mass  51.1 g

oil ash volume 0.12 L

Soot mass calculated scade mai mereu sub 3 g , dupa regenerare...

 

Modificat de parcalabuv
completare informatii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Am și eu câteva nelămuriri, dacă mă puteți ajuta și pe mine, poate ați mai auzit sau vă pricepeți să interpretați valorile.

Am o Skoda 3 1.6tdi 210k , a mers mult prin oraș, începuse să își facă regenerare cam la 50-70 km. I-am curățat dpf ul am schimbat și răcitor ul de gaze întrucât era spart. Acum , am pus testerul i-am dat reinitializare , valoare 0 la ash .

Pe aplicația obd nu îmi scade la mai mult de 50% procentaj, e drept doar ce am făcut 30Km de când l-am schimbat, dar înainte ajungea cam la 34 % și se încărca până la 70-75%. 
Aveți idee de ce face așa ? Am făcut și câteva poze la parametri, nu imi dau seama cum sa ii interpretez .IMG_3262.thumb.png.69569a60c8063ef44fe57f36a9175927.png

IMG_3258.png

IMG_3261.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 210.000 km nu este bine ca ai pus oil ash 0. Cureți filtrul dupa care îl modifici cu 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da, am curățat filtrul la o firmă din București, am schimbat și răcitor ul de gaze. După montaj am pus oil ash pe 0, din câte am înțeles e ca si cum i-asi spune calculatorului care dpf nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se setează pe 0 grame

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, 

 

Am un VW Passat din 2016, 150 CP, 155000 de km. De cca. 1 an am inceput sa am probleme cu filtrul de particule (evident din vina mea circuland in marea majoritate a timpului in oras si foarte putin in afara). I-am facut si o curatare a filtrului de particule(unde mi s-a spus ca era ok filtrul) , a fost dusa la mai multi mecanici pentru a depista problema acestuia ( o data la aproximativ 300 de km isi cere regenerare in conditiile in care am inceput sa merg si in afara orasului). Am fost si la VW Ploiesti si Brasov , iar cei din Ploiesti mi-au facut o regenerare fortata spunandu-mi ca filtrul este ok si doar trebuie sa o scot si in afara orasului o data pe saptamana pentru a se regenera cum treuie filtrul. Cei din Brasov in schimb mi-au scris cu pixul pe o foaie ca trebuie schimbat filtrul si ma costa 15000 de lei. 

Pe langa aceste reprezentante am fost si la alti mecanici si mi-au facut anumite teste unde ei cred ca de fapt filtrul nefiind colmatat , ar fi o problema la un senzor. EGR este ok, injectoarele ok. 

Va las mai jos si testele de la mecanicii unde am fost cat si hartia de la VW Brasov. Totusi nu mi s-a parut normal sa ma duc in doua reprezentante VW si sa nu mi se dea o diagnoza completa a masinii sau macar tiparita la PC. Acum am in bord eroare start stop si filtru particule. De asemenea, masina nici nu mai accelereaza cum trebuie. Am facut si un drum mergand cu ea turata, Brasov-Ploiesti si tot nu s-au stins martorii din bord.

 

WhatsApp Image 2025-01-20 at 19.59.52.jpeg

WhatsApp Image 2025-02-13 at 11.34.52 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-02-13 at 18.10.03.jpeg

WhatsApp Image 2025-02-13 at 18.10.48.jpeg

WhatsApp Image 2025-01-21 at 16.18.12.jpeg

Modificat de Cristi1088
Am adaugat ceva la comentariu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu am reușit să curăț DPF nu prin spalare ci cu aer cald ca la Odorheiu, se face un service și in Oradea. Sa curățat tot, si instalația de apă. Dar am regenerari la 70 km in regim de oraș ca colegul cu Skoda mai sus. E ok așa? Menționez a făcut numai două până acuma, sper că nu e și altă problema. 

Modificat de MTiberiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!