Jump to content

Statii de incarcare acasa - generalitati


Aaron
 Share

Postare recomandată

Azi am primit certificatul de racordare de la e-distributie, mai ramane sa vina sa sigileze contorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In gluma: 710 lei.

 

Cea mai scumpa are display si posibilitatea programatii incarcarii (timp si ora pornire), daca ai abonament diferentiat. Pare ca are si o protectie la temperatura, dar nu stiu daca are si protectie diferentiala (merita intrebat).

 

Cea mai ieftina are protectie diferentiala incorporata (detecteaza curent scurs in pamant si poate salva viata) – sau poate iti dau o cutiuta separata cu protectia diferentiala, nu stiu – si poti sa alegi protectie tip B (ei zic DC) pentru putin in plus (care este recomandata pentru incarcarea trifazata).

 

Ambele au selectie de curent maxim de incarcare, ca sa nu arzi priza sau sa sara siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/6/2021 at 12:08 PM, kolfleading said:

https://go-e.co/products/go-echarger-home/?lang=en

 

Eu am cumparat un go-e Charger.

Merge perfect cu ID3, dar din pacate nu prea pot sa-l montez frumos unde am vrut sa-l pun initial...cred ca daca as avea ocazia, l-as vinde.

Are o particularitate fata de alte statii de incarcare: cablul de alimentare iese in sus si este destul de gros si rigid (5 x 6 mmp).

 

20201117_212652.jpg

 

Mie asta mi se pare cel mai OK ca model, pentru ca este micut si poti sa il folosesti cu cablul tau Type 2, pe care il tii in portbagaj sa incarci la statiile publice gratuite.

Poate il mai are @kolfleading la vanzare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si asta impreuna cu cablu type 2 de la masina fac toata treaba statiei portabile de mai sus? fix la fel, mai putin partea de programare? ca nu stiu daca toate setarile incluse in statia portabila sunt incluse in cutiuta alba..

dar ala costa 700e, plus transport, plus timp 60 de zile pana la livrare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic, cutiuta aia aia e un cablu care are priza, in loc de "pistol" de conectare la masina.

E scumpa, da, de aceea eu mi-am facut singur o statie portabila la ~1000 de lei, care are conexiune WiFi si un buton pentru reglarea curentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am reusit si eu sa fac pasul si sa comand un id.4 1st.

Sunt in proces de aleger a charger-ului. Din pacate sunt pe monofazat.

Are cineva ceva recomandari? Nu neaparat ca brand, dar ca si functionalitati (amperaj reglabil, programare, wifi/bluetooth?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Sparkyson said:

Practic, cutiuta aia aia e un cablu care are priza, in loc de "pistol" de conectare la masina.

eu ma refer daca acea cutiuta alba, face acelasi lucru ca si cutiuta neagra de la prima statie portabila. acolo inteleg diferenta. nu mufele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statia go-eCharger are cateva facilitati care nu sunt utile utilizatorilor obisnuiti.

  • permite controlul accesului cu pana la 10 carduri RFID (util daca statia este instalata intr-un loc accesibil pentru prea multa lume)
  • contabilitate curent consumat
  • contabilizeaza curentul consumat separat pe fiecare card RFID (util daca statia este instalata de ex. la scara unui bloc si 10 locatari vor sa-si imparta corect costurile cu curentul
  • load sharing: mai multe statii pot comunica intre ele sa imparta puterea totala maxima disponibila pe un bransament incat sa nu se depaseasca puterea bransamentului. De ex. o parcare subterana, pui 10 statii pe un circuit electric de 22 kW...Ele comunica sa-si imparta puterea incat totalul sa nu depaseasca 22 kW.
  • acces WiFi prin retea locala si prin cloud pentru configurare si monitorizare
  • HTTP API pentru monitorizare si control din aplicatii scrise de utilizatori (exista de ex. aplicatii care comanda statia sa incarce cu surplusul de la panouri fotovoltaice)
  • toate protectiile sunt incluse (deconecteaza masina daca depaseste curentul maxim setat, protectii la curent rezidual AC 30 mA si DC 6 mA)

 

Are si adaptoare pentru a putea fi folosita la diverse tipuri de prize (casnice, industriale, 16A, 32A, etc).

 

Nu e mica (e mai mare decat pare in poza) si nu e usoara (nu am cantarit-o dar la mana e destul de grea).

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc toate “cutiile” fac același lucru: negociază cu mașina un curent de încărcare și apoi închid circuitul ca să lase curentul de la priză să se ducă prin cablul de încărcare, fix sau mobil, la mașină.


Unele au opțiuni în plus și protecții suplimentare. Dar toate fac, în mare, același lucru. 
 

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson multumesc, asa banuiam si eu. doar ca voiam sa ma asigur intre cele 2 de diferente de pret.

as lua una cat de cat ieftina ca tot mai dau peste locatii private care au prize de 380V(rosii), mai des decat alea Shucho de 220V. 

PS: daca te decizi  sa faci vreo afacere personala cu prize, sa ne anunti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc chiar ai gasit pe la pensiuni/hoteluri prize rosii de 400V? Intreb ca sa stiu in vacante daca sa-mi iau statia Moon la mine. Ma gandeam ca mare noroc ar fi sa gasesc Schuko dar nu as fi sperat la prize rosii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abu: incape in spatul de sub podeaua mobila a portbagajului, nu cere de mancare. I-o cu tine. Mai bine sa nu-ti trebuiasca si sa o ai la tine, decat invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În caz că nu este clar, există adaptoare de la ștecher trifazat la shuko pentru cablul cu care a venit mașina. Doar că acela încarcă foarte încet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abu am gasit foarte multe pensiuni cu statii de incarcare ..am facut prin septembrie si noiembrie un tur de tara( prin ardeal mare parte) si am stat doar in hoteluri care au. inclusiv la Colibita, in Bistrita am ramas placut surprins sa fie. da un ochi pe plug share pe unde vrei sa te plimbi si vei vedea.. sunt hoteluri pentru toate gusturile si buzunarele care au. 

dar da, am gasit si multe locuri unde sunt 380V rosii. locatii private (case de prieteni, sedii de firme...d-astea).

eu am ajuns la 7.000 km cu masina si singura plata la "combustibil" a fost 30 lei la un MOL langa SIBIU, ca orasul era in carantina si nu am putut intra sa incarc. si nu am folosit nici cardul WECHARGE decat de 4-5 ori. 

 

@Sparkyson bine de stiut. poti pune un link? eu nu le-am gasit... dar da, as prefera sa platesc 500e sa incarc mai repede decat alea 24h cat sta la shucko. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca am cautat nu am gasit nimic, dar este banal de construit.

Trebuia sa preia doar una dintre faze din conectorul trifazic si sa-l scoata intr-o cupla schuko, impreuna cu nulul si impamantarea.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti ca prizele industriale rosii sunt de mai multe marimi: frecvent 16A si 32A si foarte rar 63A si NU sunt compatibile decat cu stecher de exact acelasi calibru.

 

Un adaptor care ia curent de la o priza industriala si scoate intr-o cupla schuko ar trebui sa includa si un disjunctor de 16A ca sa fie safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, kolfleading said:

Vedeti ca prizele industriale rosii sunt de mai multe marimi: frecvent 16A si 32A si foarte rar 63A si NU sunt compatibile decat cu stecher de exact acelasi calibru.

stai ca m-ai pierdut. tu spui ca asta nu ar merge la orice priza rosie?

https://ev-mag.ro/incarcatoare-ev-portabile/107-49-gsz2-163r-11kw-statie-de-incarcare-masini-electrice-portabila.html#/1-geanta_transport-nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate inteleg, are stecher de 16A, deci va intra direct doar in prize rosii de 16A.

Daca priza e de 32A, iti trebuie un adaptor constand dintr-un stecher 32A, o priza 16A. Un adaptor corect si legal ar trebui sa aiba si un disjunctor tetrapolar C 16A intre stecher 32A si priza 16A.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred c asta:

https://ev-mag.ro/incarcatoare-ev-portabile/107-49-gsz2-163r-11kw-statie-de-incarcare-masini-electrice-portabila.html#/1-geanta_transport-nu

este ok de achizitionat, atat ca si statie de incarcare acasa cat si de luat in calatorii. Cred ca se poate face un suport care sa fie prins pe perete si in el sa stea cutia neagra de pe cablu si la nevoie se scoate si se pune in portbagajul masinii.

Eu ma gandeam sa iau una din primele 3 de aici:

https://ev-mag.ro/15-statii-de-incarcare-home?q=Putere+electrica-11+kW

dar cred ca e mai bine cu cea portabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara protectia de care zicea Kolfleading, un adaptor de genul facut in regie proprie e sub 100 de RON.

 

La moon2go, de exemplu, fiecare adaptor ii spune statiei sa limiteze curentul de incarcare conf cu tipul de conector.

Avand in vedere ca ID3 incarca cu 16Ax3 faze, nu trebuie limitat adaptorul de la priza de 32A la 16A, limitarea e din BMS-ul masinii.

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, Al Bundy said:

Adaptorul eset usor de facut

pt cine se pricepe. eu recunosc ca NU MA PRICEP. de aia prefer sa cumpar. 

asa ca voi lua astea 2, inteleg ca ar rezolva problema de compatbilitate. 

https://ev-mag.ro/incarcatoare-ev-portabile/107-49-gsz2-163r-11kw-statie-de-incarcare-masini-electrice-portabila.html#/1-geanta_transport-nu

https://www.materialeelectrice.ro/cablu-adaptor-cee-16a-catre-cee-32a-400v-16a-trifazat-39290?gclid=Cj0KCQiAyoeCBhCTARIsAOfpKxiANmPcWdSljcaBtFZWw-30tP8oXCsJsVW6E3yyf2JKSZh_SkMnxpoaAjY3EALw_wcB

 

 

si eu am discutat cu cei de la EVMAG pentru statie si erau ok, dar am renuntat ca am primit statia la ID3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@kolfleading, ai dreptate. Disjunctorul trebuie sa protejeze firele si priza sa nu ia foc prin supracurent. Se poate pune si o siguranta fuzibila, micuta, in stecher, daca faci un adaptor de la o priza de putere mai mare la una de putere mai mica.

 

Ambele statiile date de @Bogdan_wrc erau de 22 kW, deci de 32A.

Mai trebuie un adaptor pentru prize trifazate CEE de 16A, ca sa fie acoperit.

Cele de 63A sunt rare si nu as cumpara adaptor (e si mare).


Statia asta de 16A are protectie la supracurent si la temperatura, deci nu vad vreun risc de foc cand e folosita cu adaptor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!