Jump to content

Statii de incarcare acasa - generalitati


Aaron
 Share

Postare recomandată

uitasem de el, da.

doar ca si 1200euro... voiam ceva mai ieftin si mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://electric-star.com/en/electric-vehicles/portable-charger-for-electric-vehicles-type-2-3-phases-16a-11kw/

 

https://eauto.si/metron-shop/product/type2cee-3x16a-3-phase/

 

https://go-e.co/products/go-echarger-home/?lang=en

 

https://www.nrgkick.com/en/

 

https://en.juice-world.com/juice-booster

 

 

Eu am cumparat un go-e Charger.

Merge perfect cu ID3, dar din pacate nu prea pot sa-l montez frumos unde am vrut sa-l pun initial...cred ca daca as avea ocazia, l-as vinde.

Are o particularitate fata de alte statii de incarcare: cablul de alimentare iese in sus si este destul de gros si rigid (5 x 6 mmp).

 

20201117_212652.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 pentru Moon2Go. E mai scump dar ofera flexibilitate multumita tuturor mufelor si variantelor de prize/putere la care se poate folosi.

@Al Bundy baiatul cu Citigo-e iV care a fost recent la tine are una si sta pe langa tine. Daca vrei sa vezi ce si cum pot sa va pun in legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva observatii:

 

1. Moon2go este de fapt un NRGKick re-branduit si care se vinde mai scump decat originalul, pentru ca...VW.

 

2. Adaptoare se gasesc si la urmatoarele:

 

go-e Charger

NRGKick

Juice Booster

 

3. Adaptoare se pot construi foarte simplu si mult mai ieftin de catre o persoana cu putina indemanare si putina experienta cu manopere si materiale electrice.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc daca vrei trifazat, este mai scump, dar merge la 11 kW (sau cum zice VW, 11 kWh/h :)).

 

Iti inteleg nevoia, de aceea si eu mi-am construit o statie portabila cu adaptoare la prize trifazate CEE de 32 si 16 amperi si la priza shuko monofazata.

Costul a fost in jur de 1000 de lei, dar a implicat bricolaj. Inca nu e terminat 100%, pentru ca imi mai trebuie o garnitura cu care sa inlocuiesc banda izolatoare neagra, dar isi face treaba si așa urat cum e.

 

Daca vrei detalii, pot oferi in privat.

IMG_7932.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson multumesc, apreciez dar nu ma bag unde nu ma pricep :) bricolajul nu ma prinde. 

 

 

@kolfleading toate alea enumate de tine ajung aproape de 1000 daca pun adaptoarele. asa prefer MOON pt accesibilitate si garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin Moon2GO, sunt f multumit de pachet, informatiile oferite in timpul incarcarii, adaptoare etc.

Este f util daca ai sursa de 380V in mai multe locatii. Pt acasa, 1 locatie exista statii fixe de pus pe perete. 

Moon2Go are un mic dezavantaj, trebuie putina dexteritate care se capata in timp pentru a fi pusa la loc in geanta, se pierd 5 min sa zic, daca esti pe fuga, se impacheteza provizioriu, "aruncata" in portbagaj si stransa ulterior cum trebuie....

 

Pt achizitie recomand sa luati legatura cu Aaron.

Preturile oficiale la NrgKick sunt tot acolo.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare de baraj. Nu am gasit un topic dedicat, si nici nu vreau sa fac altul. Se poate split-ui discutia ulterior daca cred moderatorii ca e cazul.

Sunt in curs de constructie casa.

Urmeaza sa-mi depun actele pentru bransament electric.

Poate peste aprox 5 ani, m-ar interesa sa achizitionam o masina electrica pentru sotie/stric oras.

Avand in vedere mega birocratia, si stresul cu modificari retea electrica, etc, as cam vrea sa imi iau de pe acum optiunea ( daca se va putea ) sa am suficienta putere electrica trasa, pentru a putea incarca si acasa masina electrica, si nu de la priza de 220V. Dar nu am nici cea mai vaga idee in acest sens, de cata putere as avea nevoie, si ce ar putea furniza Electrica :)

Daca aveti ceva sugestii, le astept cu drag.

Achizitia se va rezuma la maxim o compacta electrica ( gen EGolf ), nu avioane de Tesla and stuff :) 

Multumesc.

PS - Oras - ORADEA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca exemple: VW ID.3 consuma 16A trifazat (11 kW), Nissan Leaf consuma 28A monofazat (6.6 kW).

Monofazat, ID.3 se incarca cu doar 3.7 kW.

 

Iti recomand bransament trifazat, ca sa fii acoperit, avand in vedere ca multe masini europene se incarca trifazat.

Cel putin de 32A, daca nu de 40A, ca sa poti sa incarci masina si sa folosesti si electrocasnicele in acelasi timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul pas si cel mai important este sa ceri un racord trifazat si de preferat de putere instalata cat mai mare.

Ca si alta pregatire, as zice un set de cabluri trase sau macar tubulatura pentru ele pana in locul unde ar veni potentiala statie de incarcare.

Eu incarc masina la "granny charger", cel de 2.2KW dintr-o priza normala. Si in acest fel, in 10 ore de stat masina se incarca suficient pentru ~100 km chiar si cu consum ridicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ne intelegem, expertiza, priceperea si cunostintele mele in ce inseamna curent si incarcare sunt minime spre ZERO chiar :lol: 

E normal ca ma intereseaza sa-mi incarce o masina electrica odata la 3-4 zile poate, peste noapte si totusi sa duca si tot ce inseamna electrice in casa, becuri, tv, frigidere, masina de spalat, etc si cam tot ce ar insemna consumatori la o casa normala :) ( nu stiu ce inseamna consum normal zilnic la o casa, sa acorpere toate electrocasnicele si ce ar mai putea folosi curent, simultan gen )

Deci trifazic ar fi cam obligatoriu. Iar ca putere cat mai mare ce ar insemna? 35-40A, cum zicea colegul mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic e simplu. Iti faci un bransament trifazic de cea mai mare putere pe care ti-o poate da furnizorul, chiar daca nu o sa poti sa te folosesti de ea.

 

Or sa apara masini cu baterii din ce in ce mai mari si care vor putea duce 22kW AC asa ca nu are sens sa te limitezi la... 7kW, de ex, daca poti mai mult. Decat sa platesti acum pentru 7kW si apoi sa modifici peste 6-7 ani, mai bine platesti de la inceput si gata. Cel putin asta este parerea mea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da @Rave, cam asta e ideea generala. Dar ok, depinde si de costuri... ( ok, astea le voi verifica oricum ) dar nu stiu ce inseamna puterea maxima care o ofera Electrica, ca totusi pana la urma e o casa, nu o fabrica :D , adica minim 40 sa zic, si maxim 60, ca oricum cu 100 tot n-ai ce sa faci ( nu stiu daca ma fac inteles )

N-as plati nici in plus aiurea, sa "bag" maxim, doar pentru ca nu se stie niciodata. Intrebarea unde e acel echilibru, adica acel "suficient" :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40A, adica 40A x 230V = 9200W = 9.2 kW, este suficient pentru cam orice.

Daca nu se poate, macar 32A, adica 7.3 kW.

 

Daca iti pui plita sau centrala electrica, se schimba calculele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad putin diferit problema. Cati km ar face masina in mod normal pe zi? Poti estima un consum maxim de 25 kwh/100km.

Avand posibilitatea de a monta usor o statie trifazata, am ales sa nu fiindca nu am nevoie. Plecand de la drumurile zilnice si considerand ca in mod normal nu voi merge cu masina zilnic nici macar 1/3 din cat se poate incarca masina peste noapte.

De asemenea masina sa poate programa sa se incarce in afara orelor in care sunt consumatori in casa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti recomandari de statii trifazate de 11 kW? (e-up 2020 nu trage mai mult de 7,2 kW in AC)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson deci teoretic un 15-20kW ar fi suficienti si pentru incarcare si pentru restul casei?

 

@Silviu_7 masina ar face teoretic undeva intre 20-40km/zi. dar sunt calcule preliminare estimative... plec de la ideea unei incarcari peste noapte complete odata la 3-4 zile. (more or less, depinzand si de masina, capacitatea bateriei, consum, etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti face urmatorul calcul (aici depinde f mult si ce sursa de incalzire vei folosi pt casa. extremele fiind centrala terminca clasica cu calorifere, avand un necesar electric f mic, vs incalzire in pardoseala cu pompa de caldura, ca si necesar energetic se invarte undeva intre 5-7kWh), un apartament de 3 camere are bransament electric de 5,7 kW (230v*25A cam atat sunt sigurantele din tabloul electric) bransament care duce si 2 A/C-uri de generatie noua cu inverter, cuptor electric si centrala termica (daca vorbim de CET si problemele din Bucuresti unde sunt necesare calorifere electrice, e la limita bransamentul. Presupunand ca vei face o casa ceva mai maire decat un apartmanet de 80mp poti pune consumul casei undeva la 7-9kWh

 

La ora actuala viteza maxim de incarcare in curent alternativ al masinilor electrice de pe piata este de 22kWh si sunt putine care pot incarca asa repede. Cele mai multe sunt la 7,2 sau 11kWh.

In concluzie ca sa acoperi tot, un bransament de 27 kWh (230V*40A*3 faze) e mai mult decat suficient, cu amendamentul ca daca ai nevoie sa incarci masina ziua, vara cand ai nevoie de A/C in casa poti limita curentul tras de masina, presupunand ca masina poate trage 22kWh.

Daca ii poti convinge sa iti puna in tabloul de bransament siguranta de 50A trifazat e si mai bine ar insemna 34,5kWh. Totusi zic ca nu ai nevoie de asa ceva daca nu folosesti pompa de caldura la climatizarea casei...

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu aceeasi problema acasa. Cel mai important e sa ai trase cablurile care sa duca curentul necesar pentru incarcarea masinii si consumatorii casnici. Puterea se poate modifica si mai tarziu, dar preferabil sa le faci de la inceput.

Daca tot iti iei peste 5 ani masina, as zice sa mizezi pe trifazic: 22kW pentru masina si 7-9kW pentru consumatorii casnici in functie de planul electric al casei pe care ti.l face un specialist.

Eu am modificat puterea, dar cablul care merge din drum spre casa nu duce mai mult de 25kW, asa ca tin 16kW pentru masina si 9kW pentru consumatorii casnici.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se par niste puteri foarte mari ce se vehiculeaza pe aici. Eu am trifazat cu putere avizata de 7kW si totul merge ok. Ca idee consumul lunar este in jur de 1000kWh.

A fost si masina incarcat in timp ce au fost alti consumatori in casa si nu sunt probleme.

Incarcarea acasa cu 11kw personal mi se pare overkill pentru un utilizator normal. 


Pentru o casa noua, ceea ce as lua in considerare ar fi implementarea unui sistem de fotovoltaice cu un set de baterii si un charger auto care sa incarce masina cu diferenta intre productie si ce consumul casei sau chiar clasificarea drept prosumator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, deci trebuie vazut cat duce si cablul electric/reteaua care e deja trasa pe strada, ca daca aia e max 25kw, si eu vreau 40kw, tot n-am facut nimic.

Overall, sa zic un 15-20kW pentru masina si un 10-15kw pentru casa ar trebui sa fie arhisuficienti, adica undeva pe la 30-35kW.

Incalzirea va fi in pardoseala, cu centrala pe gaz. Ma gandesc si la o varianta de back-up.

Mai studiezi si alte posibilitati, pompa de caldura, sistem de ventilatie/climatizare, dar inca n-am ajuns asa departe, si sunt totusi un muritor de rand muncitor, nu vreun miliardar :lol: 

Modificat de acidone77
typo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7: puterile mentionate mai sus acopera scenarile pesimiste de consum pt un utilizator care nu-si pune problema ce si cat consuma intr-un anumit moment, deci  in directia safe.

Acum in cazul mentionat de tine 7kW pe trifazat este f putin, undeva la sub 7A /faza. Ce rost are un bransament trifazat in acest context. Nu mai zic sa incarci in 10 ore pt 100-120 de Km nu mi se pare deloc decent chiar is in contextul in care masina stationeaza in acel timp. E o parere personala. 

Incarcarea la 11kWh la un utilizator casnic nu e deloc overkill, inseamna 16 A din 3 faze in trifazat. Un bransament normal in trifazat are siguranta generala de minim 20A, de obicei sunt la 25A sau 30A. Deci "e loc suficient" si pt masina si pt casa ca si consum.

 

Sustin ideea instalarii in faza initiala a unui cablu de alimentare, intre tabloul de distributie si cel al casei, supradimensionat. Chiar daca e mai scump. Ulterio se lasa cu sapaturi, spart betoane etc si nu merita.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat siguranta principala de la racord si este 3 faze 16A, in timp ce in factura scrie putere avizata 7 kWh.

Mie mi se pare comod sa pun masina in priza cand scade sub 50% si sa uit de ea peste noapte, dar fiecare cu obisnuinta lui.

Probabil ca daca masina avea baterie de 100kW sau daca o sa fie 2 masini electrice, as lua clar in considerare o putere mai mare si in principiu cu ajutorul unor panouri si ale unor Powerwalluri.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asta este motivul pentru care eu sunt avocatul "fa-o bine din prima"...

Cine are acum electrica este foarte putin probabil sa nu ramana la cel putin una pe viitor si, avand in vedere ca bateriile si puterea de incarcare a masinilor tot cresc pe zi ce trece, eventual o sa fie nevoie de o statie mai puternica. Asa ca de ce sa nu o faci de la inceput sa fie ce trebuie fata de a plati si a munci de doua ori si a iesi, per total, mai scump?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!