Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

Săptămâna viitoare o să fac operațiunile listate în screenshot, revizie (schimb ulei și filtre), pe lângă asta trec imediat 2 ani de când e mașina înmatriculată și trebuie să schimb și lichidul de frână, respectiv uleiul în Haldex. 

Da, știu, uleiul se schimbă la 20-30k sau cum o fi sistemul în mașină, îi piticul meu pe creier să schimb la 10-15k maxim, prefer să dau banii dar să am filtre și ulei fresh în motor peste tot, că nu intenționez să schimb mașina curând. În discuții despre uleiurile long life nu are rost să intrăm. 

 

P.S. Am ajuns la 24k km parcurși, din care vreo 20k la mine. 😊

Screenshot_20221022_231312.jpg

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma lichidul de frana este la 2 ani ? Stiu ca era prima data la 3 ani si apoi din 2 in 2. Inseamna ca s-a schimbat.

Manualul confirma :

 

skd.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B8 pre-facelift strict "Every 2 years" era doar pentru țări bananiere :))

image.thumb.png.7de153eaba92de1e91260f028fd94f11.png

 

Probabil cineva a adaptat niște variabile pentru a îmbunătăți cashflow-ul de când cu electricele astea care nu prea vor domle să treacă pe la schimbul de ulei la preț triplu... 

  

Modificat de sneaker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon da, lichidul de frână și uleiul Haldex la 2 ani.

@sneaker poi dacă te iei după recomandarea mașinii, schimbi uleiul o dată la ~30k km, deci nu foarte des oricum. 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat, aparent o să-mi schimbe tampoanele de la haion, este ceva acțiune de rechemare. 

 

Răspunsul de la dealer legat de asta:

"La unele modele Skoda dintr-un anumit interval de fabricație există pericolul ca autovehiculele să fie echipate cu tampoane conice necorespunzătoare, ceea ce poate produce zgomote de la hayon în cazul rulării pe carosabil denivelat." 

 

Eu nu am sesizat zgomote ciudate, dar poate fi de ajutor pentru cei din voi cu zgomote interesante. 

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De vreo doua săptămâni, mi-a apărut un zgomot asemănător, la trecerea peste denivelări. După lungi investigații, se pare ca vibrează unul din tampoanele de la haion. Voi face programare la service pt a fi înlocuite pe garanție. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Are cineva codurile pentru plăcute fata-spate 1.5TSI ?

Vin cu senzori sau trebuie comandati separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A doua revizie, 2 ani de la achizitia masinii, 43.000 km, Metrotehnica. Foarte multumit de cei de acolo. Preturile in schimb, sunt mari … ca peste tot…
 

6F786CB7-A14D-4E33-8C32-93C08EB45B87.jpeg

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Ce dealer/reprezentanta din Bucuresti sau imprejurimi recomandati pentru update-uri de soft, cele care apar in rechemari (in cazul de fata pentru masina din semnatura)?

PS: Cu scuzele de rigoare daca acesta nu este chiar topicul potrivit pentru intrebarea de mai sus, dar personal mi s-a parut cel mai potrivit in aria/sectiunea de Octavia 4.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma duc pentru orice la Avia Motors Pantelimon pentru ca este situat cel mai aproape de casa. Sunt ok ca service dar nu am experienta personala cu alte service-uri Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, aveti idee daca cei din reprezentanta verifica filtrele care sunt deja pe masina atunci cand mergi la revizie? Am 13.000 km si un an si vreau sa fac schimbul de ulei+filtre, am circulat cam 80% extraurban dar asta a inclus si drumuri de tara cu mult praf. 

Dilema mea este daca sa le schimb singur si sa scap cu 550 lei plus o bere pentru mine sau sa merg in reprezentanta si sa dau cel putin dublu. Nu as vrea sa pierd garantia, dar ma gandesc ca poate nu o sa verifice mecanicul daca am sau nu vreo rezivie anterioara in reperezentanta. A incercat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca filtrele sunt cele 4 stiute de mine, atunci, din experienta mea la Octavia IV:

1 - de ulei -> nu se verifica, se inlocuieste atunci cand se schimba uleiul

2 - de aer la motor -> se verifica si iti spune daca trebuie inlocuit sau nu

3 - de benzina -> nu se verifica (la mine nici nu se inlocuieste pentru ca face corp comun cu pompa din cate inteleg)

4 - de polen -> nu se verifica

 

La pct. 2 poate fi o dezbatere pentru ca s-ar putea sa-ti spuna ca e "murdar" si trebuie inteles daca au un criteriu de acceptabilitate pentru filtrul este curat numai dupa ce il scoti din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca vrei sa schimbi doar uleiul, nu se uita nimeni la filtrele tale, oricum filtrele au interval de schimb mai mare decat ai tu acum km parcursi. Apoi ti le schimbi tu.

La revizia urmatoare, daca vrei sa  fii tu linistit, montezi la loc filtrele originale, desi nu cred ca isi bata capul cineva.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V ai uitat de filtrul de ulei de la DSG ;))

 

@MariusP1 filtrul de ulei il schimbi o data cu uleiul (de preferat anual) in reprezentanta;

Filtrul de aer il poti singur (anual) - n-am schimbat la 1.0 deci… netu ti-e prieten.

Filtrul de polen se schimba extrem de usor si cel mai cel (ala cu PM 2.5) e vreo 70-80 de lei. Eu il schimb la 6 luni ;)) Bine, merg mult in B.

 

Nu, nu merita sa lasi 100€ pe o chesti care costa 20 si dureaza 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vrei sa faci un schimb intermediar. Din cate stiu eu poti merge in orice service autorizat RAR si nu pierzi garantia.
In regim propriu daca nu umbli la filtru, nu cred ca poate sa-si dea seama cineva ca ai schimbat uleiul decat daca se intampla ceva imediat dupa schimb si se face o analiza de ulei. Oricum e mai sanatos sa ai ulei nou, chiar daca filtrul e neschimbat. Teoretic tine 30.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, zidanne said:

@Cristi_V ai uitat de filtrul de ulei de la DSG ;))

 

Inca un plus pentru manuala 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Adi_vw said:

Din cate stiu eu poti merge in orice service autorizat RAR si nu pierzi garantia.
 

informatia e incompleta, deci gresita ....

 

Poti merge in orice service autorizat RAR si nu pierzi garantia, daca revizia se face CU respectarea instructiunilor producatorului. iar instructiunile producatorului sunt : fisa de intretinere, testul de baterie cu testerul special, diagnoza salvata pe serverul producatorului etc

Niciun service autorizat RAR nu cred sa aibe abonament la Erwin, VAS6161, ODIS online cu licenta, etc...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În certificatul meu de garanție scrie explicit reprezentanță, nu altceva. Și mă îndoiesc că la alții ar scrie diferit sincer. În timpul în care mașina este în perioada de garanție orice lucrare efectuată în service non-reprezentanță POATE duce la pierderea/anularea garanției. 

Pentru mine ecuația e simplă. 

Ai ieșit din garanție? Faci ce și cum vrei, schimbi filtrele singur la 3 luni dacă vrei. 

Ești în garanție? Te duci la reprezentanță. 

 

NU discutăm aici de prețuri exagerate, eronate, etc., ci strict despre lucrări. 

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusP1dar daca iti cumperi filtrele OE (originale VW) si le schimbi singur nici nu au cum sa isi dea seama ca s-a umblat la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege ANPC-ul si legislatia in vigoare spun altceva. 

 

PS tocmai am ajutat horanju cu o amenda pentru ca in noiembrie 2022 a decis sa imi creasca abonamentele cu 1€ zicand ca daca nu imi place, pot pleca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Let's not get into this please... Felicitari ca ai facut plangere legat de Orange, dar nu are una absolut nici o treaba cu alta.

 

Revenind ontopic, in certificat scrie extrem de clar care sunt conditiile. Le-ai acceptat in momentul semnarii. In principiu orice contract poate fi contestat, clar, eu iti dau in scris, uite salveaza postul asta daca vrei, ca nici o instanta nu iti da castig de cauza aici.

 

Mai repet o data: ti-ai luat masina in garantie, asuma-ti lucrul asta pana la capat. Fara portite si toate cele. Din perspectiva mea subiect inchis, eu nu mai comentez pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege @offtopic cat timp legea in Romania spune un lucru, comerciantul poate pune ce vrea el certificatul de garantie.

Cat timp clauzele incalca legea, sunt nule. Nu este nevoie de judecator sau lucrurinde genu. In cel mai rau caz, pierzi kulata. 


As vrea sa imi anuleze (in scris) Avia garantia la grupul propulsor pentru ca n-am schimbat filtrul de aer la ei sau sistemul de franare pentru ca n-am schimbat placutele la ei cat timp eu am factura pe piese si manopera in service autorizat. 

Au mai strambat din nas dar… doar atat.

 

Nu de alta dar am vazut o Panamera sa frumoasa la PBV… 

 

end @offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e foarte simplu ca importatorul sa conteste o reclamatie de garantie... daca nu s-a facut lucrarea la ei.

Exemplu intalnit in realitate: span/ pilitura in sistemul de motorina. Filtrul de motorina inlocuit la alt service. Skoda nu a refuzat garantia, ci a invitat clientul sa aduca dovada  ca la inlocuirea filtrului de motorina  s-a amorsat sistemul cu testerul. ODIS salveaza asta, reprezentanta ar fi acoperita. Clientul n-a putut demonstra si nici RAR/ANPC nu au avut cum sa il ajute.

 

Tu practic de ce vrei sa fii Gigi Contra? nu iti plac preturile? dar iti place cand ai de castigat..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai complicata situatia asta, acelasi sfat si din partea mea, nu vrei dureri de cap, foloseste reprezentanta pe perioada garantiei.

Ei iti pot refuza reparatia si o sa ceara tot felul de verificari pe care nu ai de unde sa le furnizezi si de aici o intreaga tiganeala.

 

https://timisplus.ro/incredibil-clienti-batjocoriti-de-hyundai-cinci-luni-pe-dreapta-pentru-ca-un-dealer-nu-si-onoreaza-obligatia-de-a-asigura-garantia-unui-autoturism/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca am facut revizie la 1 an, trebuie inspectie neaparat cand face masina 2 ani? Nu vad rostul de a merge la ''inspectie'' acum si pentru schimb de ulei, filtre peste 2 luni.

Sau schimba doar lichidul de frana ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!