Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@dydu_kuf devalorizare 0 inseamna ca cumpar o masina azi cu x euro si o vand dupa 12 luni sau 24 luni, in care am parcurs Y Km, la aceeasi bani pe care i-am dat pe ea. Ceea ce nu este cazul. Asa cum s-a mentionat mai sus trebuie comparat mere cu mere . Adica masina electrica noua cu masina termica noua. Pastrand argumentul tau, bazat pe link-ul postat mai sus, poti lua oricare din masinile electrice din top10 fast depreciating electric cars si devalorizarea pt tine va fi minima, pt ca ele pastreaza doar 32-36% din valoare dupa 3 ani.

 

@EEXCALADE asa cum banuiam, ai ales cazul defavorabil cu top 10 cele mai depreciabile masini electrice, daca ne uitam la modele sunt si cele cu baterii pana in 50kWh, adica autonomii mici. In aceelasi articol este un link cu top 10 cele mai putin depreciabile masini lectrice al caror procent de dpreciere este marginal mai mic decat al celor 80% din masinile termice. adica in 3 ani se depreciaza 42-44% vs 46-48% cat se depreciaza marea majoritate din cele termice. Daca te uiti la ce masini sunt o sa vezi ca sunt cele cu baterii de peste 60kWh.

Complet subiectiv, valoarea e data de range axiety-ul utilizatorilor. Cel mai bun exemplu este Renault Zoe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In presa de la noi au aparut un articol care avea in titlu "Materiile prime pentru baterii s-au scumpit cu 870%", de fapt este o traducere a unui material din alta limba, fiind un extras dintr-un raport al Curtii de Conturi Europene care prezinta imposibilitatea atingerii tuturor tintelor de trecere la EV si renuntare la termice in 2035.

N-am cautat sursa primara, de aceea nu pun link.

 

 

Cum am mai avertizat pe topic, atentie unde parcati hybridele si EV-urile.

Un BMW de 135.000 de euro a ars în garaj. Câinele care l-a salvat pe proprietar a murit în incendiu

 

 

Narativul se schimba si in presa mainstream, se accepta realitatea.

Why electric cars are NOT green machines: The environmental benefit of EVs may never be felt as their production creates up to 70% more emissions than petrol equivalents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3

Nu am ales ,e primul care a aparut pe google.

Rasfoind anunturile (ma interesa la un moment dat) am gasit  multe cu baterii inlocuite pe garantie ,aici sa vedem ce se intampla cu ele dupa 5-8 ani de utilizare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3devalorizarea unei masini catre face 15-20k km/an nu e aceeasi cu a unei masini care face cel putin dublu.

Cand pretul de achizitie e 1k € ce devalorizare are acea masina dupa 4-5 Ani de utilizare comparativ cu una noua? 

Cel mai ieftin A2 pe mobile e 1500.

Repet, nu sunt impotriva evolutiei, doar ca momentan nu e o optiune pentru necesitatile mele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se intampla la fel ce se intampla si cu restul autoturismelor: unele sunt mai fiabile decat altele. Unele nu au piese inlocuite pe garantie sau in perioada medie de utilizare, altele au. Defectele la baterii apar acolo unde producatorul a vrut sa stoarca o cantitate mai mare de energie decat este specifica acelei chimii si a ignorat marjele de siguranta. Ori se intrerup celule, ori se pun in scurt si asa apar incendiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, dydu_kuf said:

@gigelm5m3devalorizarea unei masini catre face 15-20k km/an nu e aceeasi cu a unei masini care face cel putin dublu.

Cand pretul de achizitie e 1k € ce devalorizare are acea masina dupa 4-5 Ani de utilizare comparativ cu una noua? 

Cel mai ieftin A2 pe mobile e 1500.

Repet, nu sunt impotriva evolutiei, doar ca momentan nu e o optiune pentru necesitatile mele. 

Multumim pentru poluare :)) un TDI de 20 de ani e fix ce trebuie

 

@tavitaraPoate de asta asta o sa reuseasca sa o proiecteze incat sa nu le cada rotile.. zic

 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7Nu-i asa ca energia consumata de masina ta e 100% Energie regenerabila? Daca tot esti un activist de mediu, de ce nu renunti de tot la masina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut. Defapt orice curent consumat este muuuuuult mai regenerabil vs diesel. 
Se poate vedea pe www.transelectrica.ro care este mixul de energie din Ro.
Plus ca teoretic am energie 100% verde la priza de la furnizor conform a ceea ce spune contractul. 
Nu trebuie sa fi activist de mediu sa consideri un diesel de 20 de ani not fit pt mediu. Daca spuneai ca folosesti un diesel din generatie actuala cu filtre, adblue si totul, mai ziceam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spui tu e ca si cum ar trebui sa cred ca produsele "bio" din magazine sunt echivalentul a ce mancam la bunici acum 30+ de ani si nu ca nu contin anumiti compusi chimici care le fac a sa nu mai fie "Bio", nu?  Nu merg pe premisa:" Crede si nu cerceta". 

Legat de masinile Euro5 si dupa, adica generatia scandalurilor din punct de de vedere al manipularrii emisiilor, cred ca sunt chemate in service mai des decat schimb eu placutele de frana la A2 si vb din propria experienta. 

Nici nu stiu care dintre noi e mai off topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata,la mine este 5.32 dimineata,sint la cafea,e prea cald afara ca sa poti dormi,asa ca fac ture pe internet.Nu am pus aerul conditionat,pentru ca polueaza,chiar mai mult decit dieselul.

In privinta mediului ambient,si a celor care sustin masina electrica contra celorlalte,nu vi se pare ca in realitate,de vina este faptul ca ne-am cam inmultit,am ajuns la 8 miliarde,si toti vrem telefoane mobile si televizoare color,frigidere,aer conditionat,ventilatoare,si alte inventii ca sa nu mai vorbim de masini?

Ca sa ajungi la servici,cu masina electrica,se pare ca trebuie sa folosesti o sosea,construita din produse derivate din petrol,sau alte medii poluante,ca si cauciucurile masinilor,si restul componentelor din plastic,de la intrerupatorul incarcatorului de baterie,pina la vopseaua cu care se marcheaza trecerea de pietoni,exagerez un pic,desigur,sau poate nu,oare tastele astea de la calculator,cum se fabrica,ce implica tot acest proces?

Sint curios,citi de pe forum au masina electrica, pe ce pret au cumparat masina,de cit timp o detin,si cit costa mantenanta?

de asemenea mi-ar placea sa mai stam de vorba peste 5 ani,si sa ne spuna cum le-a fost cu electrica?

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata, la mine e super, conditii de lux. Aer conditonat, odihnit dupa un somn linistit, net de mare viteza, savurez o cola din pet. Ma bucur de tot ce-mi permit si mi se potriveste, caci sunt la vanzare.  Marile companii le produc pentru noi. Se pare ca nu sunt interesate sa salveze pamantul, dar sunt suficient de puternice sa linisteasca cu bani pe oricine le acuza de poluare. 

Masinile electrice merita, cumparati. In cinci ani o sa iau si eu , sh, dar nu dau mai mult de 1000 de euro. Vorbim atunci!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult decat atat: multi nu si le permit desi le-ar dori... 
pt ca ....situatia economica a tarii o impune: mergi cu ce iti permiti. Masini SH, vechi, ieftine, reparate cu piese sh (si nu ma refer aici la ceva pompe tandem SH, injectoare SH, etc)  ci la faptul ca unii cumpara inclusiv discuri si placute de frana SH. :( 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, Emy D said:

multi nu si le permit desi le-ar dori... 

Nu doar  multi ,ci majoritatea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se stia inclusiv de catre cei care au facut reclama pozitiva masinilor electrice

Plus ca pasiunea pentru TDI nu se poate stinge

Ieri pe Dealul Negru cobora in fata mea un Tesla ( cred , nu prea l;e stiu dupa forme pe toate electrice ) colorat ca un curcubeu cu numere verzi de B si care avea emblema TDI pusa pe spate in drapta

Am si poze daca nu ma crede cineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Pasiune" e mult spus, mai degraba obisnuinta. Si sunt destul de sigur ca ala avea TDI acolo in mod sarcastic, nu ca ar fi vreun pasionat :)). Dupa ce mergi cu o electrica de calibru Tesla, iti trece repede "pasiunea" pentru TDI, poate sa ramai cel mult cu o nostalgie dupa autonomie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glumeam , sigur a gasit emblema prin sertar si a pus-o sa completeze kitsch-ul

Probabil ati vazut deja masina prin Bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era un model S. Sigla e doar un trolling pt h8eri :))

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitaraMasina e a unui vloger auto destul de cunoscut in mediul online autohton, Andy Popescu il cheama. Acel TDI e un pamflet, trollat etc cum a mentionat si @Silviu_7. Desi omul are masini termice puternice printre care si un Lambo Aventador S, si-a luat o Tesla Model S pt brutalitatea acceleratiei. Cat despre cum e colantata masina, tine de gusturi, dar si aia e o exagerare pt a fii vizibila, sa-l identifice lumea prin trafic.

 

Cat despre succesdul sau esecul masinilor electrice ar fi cateva chestii de mentonat:

- discutam de un tip de propulsie care a devenit disponibila pt publicul larg de 13 ani aproximativ.

- comparam propulsia electrica, cu varsta de 13 ani si randament de 98% (85-90% intregul sistem) cu una care are 120 de ani de evolutie, care in toata perioada asta nu a trecut de randament mecanic de 30% (50% au sistemele de propulsie ale masinilor de F1 cu tot cu partea electrica)

- e normal ca marea majoritate sa nu si-le doreasca ca trebuie sa schimbe ceva in modul lor de viata, pt moment. In 10 ani vor evolua semnificativ si range anxiety va deveni doar o scuza

- poluarea generata de productia/reciclarea masinilor electrice (incl. a acumulatorilor), productia de curent verde este mult mai usor de controlat decat milioane de masini cu DPF off si functie de camoflaj in mers (a se citi fum). Nu mai zic de poluarea fonica si de caldura emanata de motoarele termice.

- aruncati un ochi la prodcuatorii de top din industria auto sa vedeti ce solutii tehnice electrificate au ales si incercati sa intelegeti de ce isi bat capul cu ele (hint: ieri s-a prezentat oficial Koenigsegg Gemera)

- Telsa e la ora actuala cea mai evoluata masina electrica si a aruncat o masusa grea producatorilor europeni in ceea ce priveste pretul pe care trebuie sa il aiba o masina electrica. Da ca si "metal" e sub cele europene, dar pretul si tehnologia o recomanda.

 - intrebarea ce se intempla cu masina electrica dupa 5 ani sau mai vedem peste 5 ani e nefondata. Exista destule exemple si raspunsul e in mare aceelasi. Face f bine si are costuri infime de exploatare. worst case scenario undeva dupa 200k Km, ai de ales daca dai 10k euro pe o baterie noua sau iti iei alta masina (cam greu cu 10k euro sa iei alta noua). Sa nu incepeti ca la termice e mai ieftin sa repari motorul ca alea sunt povesti de la serviceul din colt si se numesc carpeli. Mai mult de atat dupa 2008 procentul masini termice care sa mearga fara probleme peste 2-300k Km este in cadere libera.

 

Realitatea, chit ca va place sau nu este ca viitorul este al propulsiei electrice, are mult mai multe avantaje decat dejavantaje. In prezent singurul dejavantaj major este accumulatorul Li-Ion. Deja exista alternative, care cel putin pe hartie sunt extrem de promitatoare (LMPF).

 

Pentru cei care sunteti asa proniti impotriva electrificarii: incercati sa va raspundeti voua, sincer, de ce sunteti impotriva

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, gigelm5m3 said:

 

 - intrebarea ce se intempla cu masina electrica dupa 5 ani sau mai vedem peste 5 ani e nefondata. Exista destule exemple si raspunsul e in mare aceelasi. Face f bine si are costuri infime de exploatare. worst case scenario undeva dupa 200k Km, ai de ales daca dai 10k euro pe o baterie noua sau iti iei alta masina (cam greu cu 10k euro sa iei alta noua). Sa nu incepeti ca la termice e mai ieftin sa repari motorul ca alea sunt povesti de la serviceul din colt si se numesc carpeli. Mai mult de atat dupa 2008 procentul masini termice care sa mearga fara probleme peste 2-300k Km este in cadere libera.

 

Realitatea, chit ca va place sau nu este ca viitorul este al propulsiei electrice, are mult mai multe avantaje decat dejavantaje. In prezent singurul dejavantaj major este accumulatorul Li-Ion. Deja exista alternative, care cel putin pe hartie sunt extrem de promitatoare (LMPF).

 

Pentru cei care sunteti asa proniti impotriva electrificarii: incercati sa va raspundeti voua, sincer, de ce sunteti impotriva

 

Procentul masinilor care nu mai merg fara probleme tine si de mentenanta si intretinere, ca mai nou intervalele sunt tot mai mari 30-50k km ulei, 60-90k filtre... 

Viitorul este al electricelor, dar nu inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o Tesla e lovita in spate, asigurarile o considera dauna totala, atat de scumpa e reparatia.

Totul e bine cat masina e intreaga, apoi constati ca e de unica folosinta.

Ma-ntreb cat o fi un CASCO la o Tesla. Sau, mai rau, cat poti fi despagubit pe RCA.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, gigelm5m3 said:

In 10 ani vor evolua semnificativ si range anxiety va deveni doar o scuza

Si pretul tot inacesibil pt 70-80% din populatiile tarilor estice  (RO inclusiv)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt unii ,acceleratia brutala si costurile de alimentare mici nu sunt suficiente pt a considera o masina potrivita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!