Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

8 hours ago, vp44 said:

trebuie sa stai la rind intre 45min si 3 ore,adica pina pleaca un nesimtit care a venit sa cumpere floricele la copii si sa isi incarce bateria neavind acasa posibilitatea.

Eu asta nu cred. Singura explicatie poate fi daca incarcarea este gratis si este incarcare de destinatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, tavitara a scris:

Daca renunti la tigari poti sa mai dai mancare la inca 50 de pisici

 

Nu vreau sa renunt la tigari,psihiatrul mi-a spus ca este un calmant nemaipomenit pentru nervi,si stau destul de rau cu nervii.Scrie si in cartile de specialite despre beneficiile care ni le ofera nicotina si substantele continute in tigari,menite sa te faca dependent.Nu vad de ce as contrazice specialistul,doar pentru ca spun unii ca tigara este daunatoare?

La fel si cu masinile,eu cred ce spun specialistii,nu mai iau dupa toata lumea.Sper sa cititi printre rinduri.😄

@Silviu_7   Nici eu nu cred in ce spune popa,cred insa in existenta extraterestrilor.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut nicaieri in Ro pana acum loc unde sa astepte lumea 3 ore sa incarce masina. Si din ce ai detaliat, ma astept sa stai in ceva tara in care electricele sunt mai dese deci si mai multe statii rapide. Exista huburi de incarcare cu peste 10/15/20++ statii de incarcare de 200+kW. Despre ce vorbim aici? Iar unele marketuri au zeci de statii AC. Sunt 80% sigur ca acel exemplu a fost cherry picked si nu reprezinta norma. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu,in RO inca isi mai permite omul sa faca un gratar in fata blocului,sau la padure,vad destul de des asta pe televiziunea prin satelit,si cine are un cablu lung isi incarca si bateria la masina,iar duminica in fata blocului sau in vreo parcare poate sa isi schimbe uleiul de motor.

Prin tarile astea care se pretind superioare,dar nu sint,astfel de fapte se pedepsesc cu amenzi de la 600 la 60.000 eur.

Folosirea garajului personal,intr-o zona cu multe locuri de parcare,sa zicem la subsolul unui bloc de locuinte,pentru reparatii mecanice este la fel de aspru pedepsita.

Acuma,daca despicam firul in patru,si de dragul discutiei,siguranta cu care afirmi ca nu exista asa ceva in RO,si ca esti sigur 80%,ma face sa cred ca ori este adevarat ce spui,si eu in ignoranta mea dau dreptate informatiei provenite de la familia din RO si de la TV,ori ca tu exagerezi.

In orice caz,eu personal nu voi cadea vreodata in capcana arhicunoscuta de a cumpara un produs,doar ca sa ma conving ca am dreptate,sau viceversa,cine vrea si isi permite acest lux,mult succes.

Prefer sa invat din greselile altora,asa ma costa mai putin.Sint un pic mai pragmatic,niciodata nu caut sa cumpar un produs nou,si foarte laudat,doar ca sa fiu printre primii care il detin,am trecut prin faza aceasta cind aveam virsta copiilor mei,30...35 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44fara a dori sa iti contrazic punctul de vedere, fiecare avem drpetul la unul, o sa adaug is eu un esantion la ce a zis @Silviu_7mai sus: in 67k Km facuti in 2 ani jumate cu masina electrica n Romania nu am stat niciodata sa astept la incarcat mai mult de 60 de min (fiind o valoare maxima atinsa f rar, si asta se intampla pe vremea cand exista posibilitatea sa incarc gratuit, deci o alegere personala nu o necesitate).

Din Ianuarie 2023 pana in prezent timpul maxim de asteptare sa imi vina randul la incarcat a fost de maxim 10 min si asta in 2 ocazii. In rest am gasit staiile libere.

 

Restul argumenteleor aduse de tine, desigur sunt bune pt tine pe plan personal si pot si intelese. Nu se aplica neaprat la mine sau alte persoane. Dar e f bine ca suntem diferiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta este ideia,fiecare dupa posibilitati,apoi urmarit statisticile,care nu prea sint in favoarea masinilor electrice,cel putin de moment.Pe de alta parte,in RO,nu neaparat ca regula generala,vorbesc din amintiri,te duci la servici,la 4..5km distanta,repet nu ca regula generala,iar prin Europa faci 200...300 zilnic,uneori mai putin,alteori mai mult,de asemenea nu ca regula generala.

Personal vorbind,drumuri lungi fac doar in vacanta si cind ma duc la pescuit sau la vinatoare,dar nu as risca sa intru in padure cu o masina electrica.Intr-un final,si ca ne place si ca nu,masinile vor termice nu vor mai fi,gazul va disparea ca optiune,vor fi doar electrice,numai ca nu vor fi ca cele din ziua de azi,cu baterii de lanterna.

Eu nu voi apuca acele zile,nu imi fac iluzii,asa ca pledez pentru motorina pina la final.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru
On 6/15/2023 at 9:21 AM, vp44 said:

 faci 200...300 zilnic,uneori

 astea deja sunt aberatii . cine face zilnic 300 km catre munca ? cate ore are ziua lui de lucru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a exagerat colegul, dar  150 km poti face lejer. Marile fabrici din Germania au angajati nu doar din orasul unde e fabrica, iar o ora de naveta dus-o ora intors reprezinta ceva normal.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt inclusiv pe acest forum useri care fac o naveta de 150-180Km (dus-intors, de acasa la serviciu/birou aflat in Bucuresti), in conditiile de trafic de la noi.

De altfel unii dintre ei stau mai putin in masina fata de unii colegi care strabat capitala in diagonala tot pentru a ajunge la birou. 

 

 

Mașinile electrice cu bateriile goale sunt blocate în ambuteiaje pe autostrăzile germane

Traducere aproximativa cu google, din germana.

Citat:

Din ce în ce mai multe mașini electrice sunt blocate pe autostrăzi cu bateria goală.


....Dacă mașinile electrice se opresc pe autostrăzi cu bateria goală, poate fi periculos pentru toată lumea. La urma urmei, un vehicul defect prezintă întotdeauna un risc de accident.
...odată cu creșterea numărului de astfel de vehicule, tot mai multe mașini electrice cu baterii goale ajung, de asemenea, pe banda de urgenta.
Cu toate acestea, este și mai rău atunci când șoferul nu mai poate reuși să pună mașina acolo.
...Acest lucru se poate întâmpla rapid, de exemplu, într-un blocaj de trafic.

...Pentru un motor cu ardere internă ... puteți ajunge pur și simplu la cea mai apropiată benzinărie. Acest lucru nu este posibil cu mașina electrică.
Prin urmare, ADAC recomandă să solicitați ajutor...
Clubul auto testează în prezent încărcătoare mobile pentru mașinile electrice atunci când utilizează asistența rutieră. Acestea se numesc e-boostere și urmează să fie testate într-un proiect pilot. Dispozitivul ar putea fi folosit pentru a încărca vehiculele electrice defecte într-o asemenea măsură încât să ajungă la cea mai apropiată stație de încărcare fără un camion de remorcare, spun ei.

În prezent, însă, se face doar remorcarea vehiculului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru

Si eu stau in sud si lucrez in nord . Dar vara cel putin, combinatia castigatoare e bicicleta plus metrou . 150 km sau 180 km, chiar in conditii de autostrada, sincer mi se pare mult. 

Adica eu nu cred ca as putea sa o duc pe termen lung . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfincu to respectul, daca nici in Germania nu sunt statii de incarcare....nu am ce sa mai comentez. Articolul acela e o gluma proasta, care sa dea apa la moaracelor care vad Atoturismul electric ca Sanatn pe Terra.

Problema este intre volan si scaun in conditiile in care  implica un calcul matematic simplu sa ii dai seama cat poti sa mergi cu un plin.

Da e socant, autoturismul electric nu poate fi folosit in aceelasi regim ca cel termic pe autorstrazile din Germania, dar deja multe din ele au tehnologie care calculeaza destul de precis autonomia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de mare e pericolul sa ia foc bateriile la o masina electrica?

Din clipurile cu masinile arzand, cred ca nu ai multe sanse sa scapi cu gleznele intregi cand te dai jos din masina care a luat foc. Ar trebui sa poti sari din masina mai mult de 1 metru, in lateral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult mai mica decat la cele termice. Conf unor statistici din Suedia din 2022, 0.004% din masinile electrice au ars vs 0.08% masini termice.

Conform USA 

"And while figures from an EV manufacturer might be regarded with some suspicion, a US insurer studied data from the National Transportation Safety Board and concluded that battery-powered EVs suffer only 25 fires per 100,000 sold, compared to 1,530 for petrol or diesel vehicles, and notably 3,475 for hybrids.Dec 9, 2022"

 

Nu i-au foc instant, sfaraie, iese fum etc, pana cand ajunge sa fie o reactie in lant, autoaprinderea si ce vedem pe internet in filmulele alea apocaliptice are loc dupa minute bune. Cum actionarea usilor si cea a geamurilor functioneaza pe sistemul de 12V care este localizat in fata masinii la multe modele, cred ca e timp suficient sa parsesti masina.

Fenomenele alea se intampla la defencituni din al unui modu lde baterii, defetiuni ale sistemului deracire, varsta inainta bateriei sau un producator care a vrut sa stoarca mai multa energie decat trebuie dintr-un Li-Ion cum s-a intamplat cu LG si Hyundai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, gigelm5m3 a scris:

only 25 fires per 100,000 sold, compared to 1,530 for petrol or diesel vehicles, and notably 3,475 for hybrids


sa continuam OT-ul: mi se pare o comparatie "corecta". 25 la 100K EV noi... (ca nu au ele prea multi ani) vs 1530 la 40 milioane de masini diesel si benzina. :))

Sau tot de 100K pentrol/Diesel noi vandute sunt cifrele astea? 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot la 100k, e aceeasi unitate de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.06.2023 at 7:05, halamadrid a scris:

Poate a exagerat colegul, dar  150 km poti face lejer. Marile fabrici din Germania au angajati nu doar din orasul unde e fabrica, iar o ora de naveta dus-o ora intors reprezinta ceva normal.

Nu am exagerat deloc,dar nu imi place sa intru in discutii puerile cu nimeni.Nu toata lumea traieste in RO.Apropo de cel caruia i se pare ca aberez,eu cred in extraterestri,nu in biserica,asa ca poti  face ce comentarii vrei la adresa altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/19/2023 at 2:54 PM, ionut.silivestru said:

 astea deja sunt aberatii . cine face zilnic 300 km catre munca ? cate ore are ziua lui de lucru ?

Eu fac zilnic 200km si petrec cam 2,5 ore in masina. Facand pana la 40k km/an e devalorizarea prea mare incat sa merite achizitionarea unui EV. Totusi trebuie sa acceptam ca lucrurile evolueaza si noi trebuie sa tinem pasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus putin pe hartie cifrele cu costul total pentru folosinta masinii? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dydu_kuf ai o referinta legata de devalorizarea masinilor electrice, daca tot ai mentionat-o?

La termince cu mici exceptii (masini de colectie) devalorizarea este undeva intre 46-48% dupa 3 ani (scadere care nu e liniara: 20-22% in primul an, 15-17% in al 2-lea si restul in al 3-lea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3fac naveta cu un A2 1,4tdi care a costat 1000 Euro si consuma 3,5l/100km. Devalorizare 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca facem o comparatie corecta. Adica 2 masini noi, clasa similara, dotari similare, siguranta similara, doar ca una ICE si una EV...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa zici ca o comparatie intre cele mai devalorizate masini electrice noi si o masina de 1000 de euro care nu prea mai are cum sa se devalorizeze nu e corecta?

Doar nu vrei sa zici ca e cumva offtopic cat consuma respectiva masina diesel veche!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul e daca merita sau nu. Pentru mine nu merita investitia deoarece la Nr de km facuti pierderea e prea mare comparative cu ce am. 

Raspunsul initial a venit la intrebarea:"Cine face naveta 2-300 de km". 

In toamna am fost avertizati sa economisim Energie,  posibile  pene de Energie electrica de pana la 2 saptamani, iar acum sa treaca deodata toata lumea la sistem de incalzire si masini electric. Doar mie mi se pare ciudat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!