Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Avem o electrica si mai multe termice. Electrica se incarca de la panouri, costurile de rulare sunt destul de mici.

In oras e o alegere buna. Dar la orice drum mai lung de 100km pe sens, pur si simplu nu merita sa iti bati capul cu ea. Trebuie neaparat sa pleci cu ea incarcata la maximum, iar daca ai chef sa mai mergi pe undeva trebuie sa te apuci sa cauti statii de incarcare, sa o incarci, o pierdere de timp si stress inutil. Si mai e ceva ce tine de modul in care se conduce o electrica: daca in linie dreapta acceleratia te poate pacali ca esti intr-o masina sportiva, pe viraje si la schimbarea de directie se simte greutatea mare. No fun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ITP pentru masinile de la EURO 6 in sus se face diagnoza cu interfata OBD, mai greu de ascuns acum DPF Off, trebuie facuta cum trebuie operatia.

 

Propulsia electrica va ramane in timp, cu siguranta, cum se va folosi, din baterii sau generare din termic...sau altfel, o sa vedem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, dercos said:

Electrica se incarca de la panouri, costurile de rulare sunt destul de mici.

Oricum am calcula ,ca sa faci economie trebuie sa cheltui mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut, de aceea am specificat costuri de rulare mici, pentru ca investitia in panouri si in masina electrica e mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe o masina noua pe combustie, similara cu una electrica nu trebuie sa cheltui multi bani ? Aici discutam de masini noi termice vs electrice, altfel daca te ghidezi doar dupa costuri mici si nimic altceva nu mai conteaza, iti iei Audi A2 diesel sau Logan pe gaz, eventual cat mai vechi si devalorizat la maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minute în urmă, adrian001 a scris:

iti iei Audi A2 diesel sau Logan pe gaz, eventual cat mai vechi si devalorizat la maxim. 

( Golf4, Passat, Renault, etC)
Pentru ca doar asta isi permit oamenii. 
Au bagat astia de la Biziday o stire ca Romania e printre tarile cu venituri mari. 15K pe an. Brut. Adica 7000 net ... vreo 580 Euro/luna. Daca 580 Euro venit net pe luna e in lista tarilor cu venituri mari... 

 

Cum am mai zis: cu exceptia catorva idioti ca mine care vor trage de ICE-uri muuult si bine pana chiar nu se mai poate circula cu ele, daca economia tarii ar fi la alt nivel, multi si-ar fi luat de mult masini noi. Sau chiar electrice. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si daca banii n-ar fi o problema, electricele tot nu sunt ceea ce trebuie sa fie pentru toata lumea, in Romania, in conditiile de la noi, cu blocuri, cu distante mari de parcurs, cu statii electrice de incarcare destul de rare, inca, samd.

 

Discutam despre adoptie in masa cand vin cu baterii solid state, 20 ani durata de viata, max 10% degradare iarna pe frig, 1000km autonomie in conditii optime, incarcare 10-80% in 5-10 minute si pret, plus minus, similar cu una termica.

Atunci discutam.

Pana atunci, cei care au curiozitatea, care au un scenariu specific, care au bani suficienti, vor plati costul R&D-ului cumparand masini electrice si le multumim pe aceasta cale.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeemannu sunt asa rare statiile de incarcare, dar da masina electrica nu e pt oricine azi, cum nici cea termica nu a fost pt oricine in primii 30-40 de ani de existenta.

Eu de ex stau la bloc, am o masina electrica cu baterie mica pt standardele de azi, am parcurs in 2 ani jumate 69k Km prin toata tara. Tocmai am facut un trip de 5 zile prin Romania (Moldova-Transilvania incl Transfagarasan) 1500 de Km in 5 zile si nu am avut emotii cu incarcatul in acesti 2 ani si jumatate. Trebuie o perioada de acomodare care depinde de la om la om.

 

Ce masina termica are 20 de ani perioada de viata din cele produse acum?

Media calculata de producatori a scazut sub 10 ani, daca nu sub 8, Tot ce e peste se numeste bonus sau "eroare de proiectare" in favoarea utilizatorului.

1 hour ago, yeeeeman said:

max 10% degradare iarna pe frig

aceea nu este degradare, este scadere de autonomie pt ca se consuma energie sa incalzesti habitaclul si bateria. Astea nu vor disparea, doar o sa ajunga bateriile cu suficient de multa energie stocata ca sa nu mai fie o problema.

 

1 hour ago, yeeeeman said:

1000km autonomie in conditii optime

asta e o necesitate falsa si care oricum va fi anulata de urmatorul punct, acela cu incarcarea de la 10-80% in 10 min (deja se aproprie de cifrele astea bateriile Solid State si LMPF).

Cat despre pret similar cu o termica e f relativ, s-au scumpit si termicele destul de mult.

Mai e si cazul meu particular in care am dat in 2020 pe E-Golf aceeasi bani cat am dat in 2017 pe un Golf 7 TSI aceleasi dotari, ambele masini noi.

1 hour ago, yeeeeman said:

Pana atunci, cei care au curiozitatea, care au un scenariu specific, care au bani suficienti, vor plati costul R&D-ului cumparand masini electrice si le multumim pe aceasta cale.

F adevarat si f bine punctat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În România, 18 mașini electrice se bat pe o stație de încărcare.

https://newsweek.ro/auto/27600-de-masini-electrice-se-bat-pe-1500-de-statii-in-romania-top-10-modele-inregistrate-in-2023

 

Dupa atatia ani …mult prea putine statii.

 

 

31 minutes ago, gigelm5m3 said:

Ce masina termica are 20 de ani perioada de viata din cele produse acum?

Cele din grupul VAG :D 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt suficiente statii pentru masinile existente acum. 

 Doar ca romanul inca mai suspina dupa incarcarea gratis de la Lidl si Kaufland. 

majoritatea prefera sa incarce acasa sau pe la serivici , pe unde pot sa scoata un prelungitor

 

5 hours ago, Dolfin said:

La ITP pentru masinile de la EURO 6 in sus se face diagnoza cu interfata OBD, mai greu de ascuns acum DPF Off, trebuie facuta cum trebuie operatia.

 

da sigur

hai sa fim seriosi... Doar se scoate un banal rapor fara erori....  cine sta sa verifice parametrii de functionare si toate cele

inspectorii ITP conecteaza testerul, sterg toate erorile, scot raportul fara erori.. si sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp , toata compasiunea pentru cei care sunt nevoiti sa suporte Bucurestiul , majoritatea masini termice , evident

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/bucurestiul-pe-locul-doi-in-lume-la-aglomeratia-de-pe-sosele-soferii-au-petrecut-in-trafic-anul-trecut-aproape-cinci-zile-2420827

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEdupă anul de gratie 2008 continuând cu 2012 nu prea mai țin și aici vorbim de Km nu de ani. Vopseaua nu prea mai sta pe ele ca trebuie sa fie eco, la motoarele diesel mai crapa un injector, un egr, etc. La benzina, un piston, o turbina. Nu or fi toate asa, mai sunt și excepții, dar nici nu mai sunt mașinile din anii 90-2008.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, gigelm5m3 said:

după anul de gratie 2008 continuând cu 2012 nu prea mai țin

Lucrezi in domeniu ? Eu da :D

Unele modele sunt chiar mai bune si mai bine facute ca cele din 2008.

Exemplu : passat B6 vs B8 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele ai zis bine si nu contrazice cu nimic ce am zis eu.

Hai sa dau niste exemple: 1.6 TDI (probleme cu injectoare si EGR, s-au intins pe o perioada mare de timp)

1.8 TSI (probleme cu turbina si consumul de ulei)

1.4 TSI twin charged si varianta doar cu turbo (pistoane topite, distributii cu lant cu probleme)

1.2 TSI (probleme cu distributia pe lant)

DSG DQ200 (probleme cu ambreiajele, Mecatronic, sincrtorn de a 5a) 

mai continui?

 

Sau avem doar Passat 2.0TDI euro6 pe strazi?

Tare rau agrumentul cu lucratul in domeniu.

 

@zidanne detaliaza putin...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSI - inlocuit cu 2.0 TSI - fara probleme

1.4 TSI inlocuit cu 1.5 TSI fara probleme

1.2 TSI inlocuit cu 1.0 TSI fara probleme

DSG DQ200 - cred ca nu le pasa, ca problema e prea veche. 

 

Concluzie - cel putin in 75% din cazuri, modele noi sunt mai fiabile decat cele din 2006-2008 Q.E.D. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimul 1.8tsi ea888 gen este este un motor genial. Il am personal pe Leon FR 5F si ajutat de cele 8 injectoare pe langa ca scoate consumuri si sub 6 (viteze sub 120km/h), ai si 180 cai care te ajuta in orice depasire, cu o plaja de putere foooarte mare. Motorul se simte foarte vioi chiar si in 2000 rpm, viteza urca (nu te omoara cuplul ca nu e diesel, dar are vlaga pana in 7000 rpm). Germania-Romania 6.3, Ploiesti-Oradea si retur 6.2, Bucuresti-Ploiesti si retur in fiecare zi 5.8-6.0 dimineta, 6.2-6.5 dupa ora 16.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si 7P lansat in 2010 e net superior la fiabilitate fata de 7L , deci a exista un progres vizibil si dupa 2008

Problemele la modelele din ultimii x ani este economia la orice si aici nu ne referim la motoare ci la toate celelalte care compun o masina - de la calitatea parbrizului la fiecare clema

Per total rezulta diverse probleme , chiar daca nu sunt majore , care apar mai rapid in timp la modelele noi decat au aparut la modelele mai vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/11/2023 at 2:04 PM, halamadrid said:

Ma-ntreb cat o fi un CASCO la o Tesla. Sau, mai rau, cat poti fi despagubit pe RCA.

Casco la electrice este la ~3% din valoarea de nou. Chiar putin sub as zice. 
 

 

23 hours ago, dercos said:

Dar la orice drum mai lung de 100km pe sens, pur si simplu nu merita sa iti bati capul cu ea.

Pana si cu Springul mergi mai mult de 100km. 
 

 

Si inca ceva. Masinile se incarca in majoritar acasa si/sau la destinatie. Statiile de putere pt tranzit sunt suficiente chiar.
Marea problema este dorinta omului de a nu plati si complica masiv lucrurile.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine nu isi permite o masina noua, electricele SH nu sunt din punctul meu de vedere o alternativa.

Am lucrat la hyundai, in momentul de fata, cele mai vandute electrice si hibride de pe la noi. Primul lucru la care se gandeste orice om, este cat de repede pica bateria, cat tine bateria in cat timp incarc bateria. Ei bine, fiind electrician acolo, bateriile erau ultima problema. Cine isi cumpara o masina pentru 2-3-5 ani isi pot permite sa fie cobai pentru ce apare acum pe piata, restul ramanem cu fosilele.

Modificat de DonDonel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pt informatii.

Si eu sunt de parere ca, cu mici exceptii care sunt deja cunoscute, masinile electrice nu au probleme cu bateria de tractiune/inalta tensiune. E mult mai probabil sa fie probleme datorate SW-ului.

La Hyundai a fost un recall masin acum 1-2 ani pt modelele cu baterii Panasonic, exsita risc mare de defectiune cu probabilitate mare de incendiu.

Ai informatii mai multe despre subiect?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revanzarea va fi adevaratul test pentru electrice. Mai ales ca peste 5 ani vor fi deja depasite tehnologic, in conditiile in care se pune din ce in ce mai mult accent pe tehnologie. Vom vedea, deocamdata suntem, oarecum, inca in faza de pionierat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar este un challenge, care se manifesta mai accentuat la electrice mai ales din cauza evolutiei bateriilor.

Pe de alta parte sunt destui care au ales sa faca battery swap la prima generatie de Nisan Leaf, prin US, desi masina e depasita tehnologic. Si zic destui pt ca au aparut service-uri/firme care cu asta se ocupa, deci a existat cererea la un moment dat.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am informatii, la hyndai pica reductoare, pica motoare, pica bms-uri. Da, se schimba in garantie, primesti masina la schimb, bla bla, dar ti se pune exact aceasi piesa, nu ceva actualizat, deci posibilitatea sa pice in viitor, exista,dar oare garantia mai exista?

 

Legat de costuri, o baterie de hybrid, nu plug-in, o panarama de 48v cu pana in 20ah daca imi aduc bine aminte, a fost vreo 10.000 euro. O baterie banala cu racire pe ventilatoare de calculator. Reductoarele si motoarele nu stiu cat costa, mai mult, cu siguranta. Defect mare de proiectare la tucson, asta hibrid simplu, nu plug-in. Daca ai scapat ceva lichide prin portbagaj, te-ai cam dus. Bateria nu prea e capsulata, iti intra toata apa prin gura de aer de aerisire racire a acesteia.

 

Legat de multimedia, vai de capul lor, nu poti sa faci nimic, o gramada de bug-uri.

 

Ai kona full electric, zboara masina aia, pana trebuie sa iei primul viraj unde acolo chiar zboara, de pe strada. De frane nu mai zic ca daca vrei sa faci o franare de urgenta de pe la 150 la ora, simti ca esti in cea mai jostnica masina, daca nu le ai cu volanul, pe romaneste, te cam duci dracu.

 

Daca iei toate lucrurile astea in calcul, folosirea pe termen lung, fiabilitate, pregatire profesionala tehnicieni (zero, inveti totul prin incercari, documentatia este o gluma, cei de la suport tehnic ne intrebau pe noi daca am reusit sa gasim o solutie sa scrie si ei in documentatie), marca asta nu e ieftina deloc! Decat impactul initial este mic.

 

In schimb am un vecin cu un id3, mai nou si un transporter ceva electric (nu cunosc modelul), astea sunt in alta liga, nu la fel de "ieftine" precum hyndai-urile, dar macar daca se strica ceva, masina ta nu devine experiment pentru reprezentanta.

 

Asa ca aveti mare grija in ce investiti.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!