Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Asa este intotdeauna

Cand te obinuiesti cu ceva mai evoluat e greu sa retrogradezi chiar daca ai si nemultumiri 

E ca trecerea la cutie manuala dupa ce conduci mult timp cu cutie automata

Totul se va aseza in timp asa cum vor permite vremurile , fiecare va avea masina pe care si-o va permite si care ii va fi potrivita lui

Nu vor disparea termicele prea curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vor disparea termicele foarte curand pentru ca EV-urile sunt nesustenabile din punct de vedere al productiei si uneori si al utilizarii.

Banuiesc ca ati vazut ca se intoarce narativul global, apare realitatea cruda in ceea ce le priveste.

Tiparirea de bani nu poate dura la nesfarsit, dolarul pierde teren pentru ca BRICS tranzactioneaza in monedele lor, ceea ce inseamna ca tot traiul pe datorie si subventie se va prabusi.

 

In ceea ce priveste "controlul", teza conspirationista protrivit careia promovarea EV se face pentru ca utilizatorii sunt foarte dependenti de "grid", deci pot fi controlati foarte usor...cred ca a fost depasita, daca a existat vreodata.

 

Stiti ca BMW ofera in unele tari posibilitatea de a cumpara un abonament pentru incalzire scaune, de la 18$/luna.

Acum vor sa limiteze functionarea AC daca clientul a intarzaiat cu ratele la credit/leasing.

 

 

In alta ordine de idei, dezvoltarea tractiunii electrice si progresele imense care s-au facut trebuie folosite cumva in viitor, ori apar alte metode de stocare ori hybridele capata cu adevarat avant.

Hybridele diesel, ca visul taximetristilor germani, Mercedes E300 Hybrid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hybridele diesel nu au nici un sens si oricum incet incet diesel-ul in ceea ce priveste masinile noi mici e cam la final, in principal din cauza complexitatii foarte mari a sistemelor de reducere a emisiilor. Poate nu stiti, dar ultima iteratia de diesel de la VW (EA288Evo) are pe evacuare 4 filtre (catalizator, filtru de particule + 2 x filtru NOx), 4 senzori de temperatura, 3 senzori NOx si 2 injectoare de AdBlue. Mi-e mila de cei care vor fi proprietari cand aceste masini vor fi batrane. In contiuare, benzina (hybrdizata din ce in ce mai mult) va fi la putere si usor-usor din ce in ce mai multe electrice pe masura ce devin mai accesibile. Vanzarile de diesel vor scadea progresiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taximetristii nemti si chiar francezi (cel putin pe riviera) apreciaza foarte mult sa ruleze cu viteze f mari cu un consum de 5-6%, adica Mercedes de care am spus, E300 Diesel Hybrid.

 

Fiecare cu unghiul sau de a privi lucrurile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Bolt’istii/Uber’istii din Cluj apreciaza sa isi faca plinul gratis la statiile ccs gratuite ale primariei platind doar 3 lei/ora parcarea/plinul ca apoi sa produca cateva sute/mii de lei/zi. Mno, acolo merita Electricele. Unii incarca si de 2 ori/zi.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce scriam despre prabusirea sistemului financiar actual si se pare ca lucrurile se precipita.

Odata cu venirea diminetii pe coasta de vest s-a aflat ca Silicon Valley Bank a fost inchisa de regulatorul FDIC pentru ca nu-si mai poate onora obligatiile financiare.

Regulatorul a promis ca de luni deponenti vor putea extrage cei 250.000$ garantati de autoritati, restul s-au pierdut.

 

SVB se vorbeste ca este inima creditarii Big Tech, mai ales ca este in San Francisco, o multime de investitori, firme, fonduri de investii au banii in SVB si ii considera pierduti.

Panica s-a intalat deja .

Cred ca ati vazut deja la stiri cozile care s-au format la sediile SVB, sunt foarte foarte multi clienti care erau obisnuiti sa plateasca cu mijloace electronice, orice, iar acum nu mai functioneaza nici un card, sunt fara acces la banii lor, cel putin pana luni.

Acum se vede puterea cash-ului si de ce acesta nu trebuie sa dispara niciodata.

Au invatat si urmeaza sa invete lectia si ceilalti clienti de banci care foloseau doar mijloace de plata electronice.

 

 

Nici Wells Fargo nu se simte bine, multi clienti reclama ca le-au disparut banii din cont.

Cum s-ar spune, stire in evolutie...

 

SVP este doar inceputul.

Clientii altor banci se vor grabi sa-si retraga banii pentru a face ceva, cumpara orice bun cu ei.

Este evident ca nu vor putea fi onorate toate platile si efectul va fi de contagiune, se vor prabusi una dupa alta.

Bancile mai mici, locale, probabil ca vor fi primele, sau vor fi preluate de altele mai mari, ulterior se vor prabusi si acestea.

Pe cale de consecinta va fi o lipsa de bani disponibili pentru credite.

Statele nu vor mai avea fonduri pentru a sustine aproape nici o subventie.

Primele o sa pice programele care oricum nu erau sustenabile; eoliene, foto-voltaice, EV, ONG-uri, etc, o sa urmeze banii pentru razboaie, iar ultimele se vor prabusi programele de asistenta sociala.

 

Vin vremuri complicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja apar probleme lombare la americanii care duc sacii in spate in care au doar 250.000 de dolari , ca pe restul i-au pierdut

Acum se vand din ce in ce mai mult saltelele care au spatiu de depozitare pentru bani

La fel se va intampla si la noi , mai ales cu cei care abia astepata prima de vacanta sa aiba cu ce se distra 7 zile rozand mici cu berea-n bot

Romania e cea mai fericita tara din lume pentru ca ultimul lucru care se va prabusi e si cel mai raspandit si profitabil aici - ajutorul social

Important e sa nu ramanem fara hartie ignienica ptr ca nu mai avem Scanteia , cotidianul care umplea locurile de relaxare din fundul curtii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/11/2023 at 3:01 AM, Dolfin said:

Tocmai ce scriam despre prabusirea sistemului financiar actual si se pare ca lucrurile se precipita.

 

[...] vehicles burning gas and diesel are unlikely to ever get back to the level reached in 2017 [...]

 

https://financialpost.com/pmn/business-pmn/carmakers-can-kiss-pre-pandemic-combustion-car-sales-goodbye

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cam asta e parcul auto din RO .

Vede cineva posibila inlocuirea rablelor cu electrice/hibride in urmatorii 50-100 ani ? 
Daca da ,cu banii cui ?

 

https://www.g4media.ro/215-milioane-de-masini-din-totalul-parcului-auto-national-de-76-milioane-sunt-mai-vechi-de-20-de-ani-crestere-cu-22-fata-de-anul-trecut.html

F0B854C6-3066-431F-B641-1E4B28A0D25B.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cadrul de gandire este deformat, pentru ca asa au vrut corporatiile si elita conducatoare, cresterea pietelor de desfacere, scurtarea ciclului de viata a produselor, etc.

 

Vechimea unei masini nu constitue o problema, ce trebuie sa ne preocupe este controlul starii tehnice a lor, cat timp sunt intretinute si functioneaza optim ele n-ar trebuie sa fie in discutie.

Aplicarea de taxe pentru a stimula inlocuirea lor este o distorsiune in piata.

Subventiile exagerate pentru EV este o alta mare distorsiune in piata.

 

 

Asteptam cu nerabdare ziua de maine, sa vedem ce primesc clientii SVB si ce o sa faca ceilalti clienti ale celorlate banci avand in vedere experienta de vineri a celor care erau la SVB.

Circula pe net articole despre banci care n-ar putea deschide luni.

Wells Fargo deja pare cu siguranta urmatoarea.

 

Incepe "bank run" de maine sau reuseste FDIC sa controleze situatia pentru inca 1-2 satamani...

 

 N-o sa mai fie bani pentru nici o extravaganta de asta de pana acum, EV, eoliene, de-carbonizare, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci planeta noastra nu mai are nicio sansa , poate un potop a la Noe sa ne rada complet si sa o ia de la zero singura cu ceva crocodili si balene

Sa se descurce astia mici cand ajung mari , noi ne-am facut datoria , le-am luat telefoane smart

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tranziția energetică: Unde poate fi raționalizată în curând energia electrică

Traducere pe scurt din articolul german.

 

Citat:

"Cablurile locale nu sunt întotdeauna proiectate pentru încărcare"


Pentru a nu supraîncărca rețelele, Klaus Müller, șeful Agenției Federale a Rețelelor, vrea să limiteze temporar energia consumata, din ianuarie. "Dacă ... exista o suprasarcină a rețelei, atunci este dreptul operatorului de sistem de distribuție de a diminua energia consumata".
....
Se preconizează că pompa de căldură va juca un rol major pe masura ce se va renunta la incalzirea cu petrol și gaze....
"Cablurile și transformatoarele locale nu sunt întotdeauna concepute pentru o astfel de încărcare" ... "Pentru a se asigura ca acestea pot folosi reteaua ... este necesar un instrument suplimentar de control de către operatorul de distribuție."
Controlul în acest caz înseamnă raționalizarea energiei electrice.
Așa-numita "last mile" a retelelor clădirilor este deosebit de problematică. Acolo, cablurile și transformatoarele nu sunt adesea proiectate pentru nevoile viitorului. Pentru a menține stabila rețeaua, operatorilor li se va permite să deconecteze pompele de căldură și mașinile electrice de la rețea în perioadele de vârf de sarcină. Agenția Federală a Rețelei lucrează în prezent la detalii.
...
cadrul juridic deja prevede în mod clar că raționalizarea energiei electrice se va face chiar și împotriva voinței clientului final incepand din 2024.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un scurt bilant dupa 2 ani si 40.000 km cu un ID3 Pure, baterie  45kwh.

 

Costuri pana acum:

  • 1100 lei cost incarcari cu plata (e-charge)
  • 1000 lei cost incarcari priza (acasa)
  • 0 lei cost incarcari oras/birou
  • 0 lei impozit
  • 1200 lei cost revizie (urmatoarea peste 2 ani)

~ 4000 euro economisiti pt costurile de deplasare

 

Alte cheltuieli:

  • 3500 lei/an rca+casco

+ nu m-a lasat niciodata in drum

+ nu am avut nevoie de vizite neprevazute in service 

+ nu au aparut greierasii

+ suficient de spatioasa pt nevoile mele, ideala pt oras si drumuri de 150-200km

+ ft placut de condus atat in oras cat si in afara, iar de cand am electrica nu ma deranjeaza deloc statul/mersul ocazional in trafic/coloana pt nu se uzeaza ambreiajul, motorul, e liniste, etc.

+ devalorizare zero (ma rog, nu fata de pretul intreg ce include bonusul de '10k euro' ci fata de cat am dat eu pe ea, drept urmare la 2 ani de la achizitie tot atat as primi  pe ea si la buy back si in caz de dauna).

 

- in loc sa incarc o data pe saptamana cum imi imaginam, incarc de 2-3 ori. 

- range declarat 350 km - real 280-300km vara, 200-220 km iarna.

- nu stiam daca sa trec asta la partile negative, poate mi se pare mie doar si se aplica preoponderent la vw id3 - a ajuns ft rapid sa fie vazuta ca o masina de taxi/bolt/uber, asta din cauza ca sunt ft multe.

 

Imi pare rau ca nu am luat bateria de 58 kwh? Da si Nu. Da, pentru ca in loc de 7.4 kwh pe Type 2 as fi putut incarca cu 11 kwh (asta nu stiam la momentul achizitiei si aspectul asta il regret mai mult decat cei 80-100 km in plus pe care i-as fi putut face). Nu, pt ca m-ar fi costat 2000 euro in plus la momentul respectiv si mi-ar fi redus poate cu 1 zi distanta intre incarcari. Atata timp cat am unde incarca, nu ma afecteaza ft tare.

 

Ca si sfat:

 

Daca nu poti incarca acasa/birou si te bazezi doar pe incarcarile din oras, nu-ti lua electrica pt ca cu timpul iti va pieri entuziasmul si te vei satura de ea.

Daca nu esti dispus sa platesti echivalentul unui consum pe benzina/diesel la statiile rapide cu plata, nu-ti lua electrica.  Va trebui sa platesti cu timpul tau, asteptand la statiile gratuite si vei ajunge tot la punctul de mai sus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, cj.Paul said:

4000 euro economisiti pt costurile de deplasare

Asta inseamna consum de 10%, la motor termic, ceea ce la diesel, mers similar cum mergi cu o electrica, nu ma astept sa treaca de 6%, dar fiecare face calculele lui.

 

Saptamana trecuta am avut nevoie de o masina pentru 3 zile prin Bulgaria (ca sa fie cat de cat similar cu noi:) si am selectat un ID3, care nu a fost disponibil, primind un E-Mokka 50kw. Am facut cam 450-500 km (Sofia Airport, prin Sofia, drum pana la Plovdiv si inapoi etc)

La o masina cu o baterie de genul, pentru drumuri pe autostrada, singurul beneficiu a fost lipsa zgomotului. 

Viteza de deplasare pe A1 in Bulgaria, unde limita este de 140 km/h a fost cam de 100 cu "spike-uri" de 120.

La hotel, aveau doar Superchargere, deci incarcat la statii publice.

Sunt destule pe la OMV-uri si benzinarii, in special Eldrive si Fines.

Costul total cu incarcarile (a trebuit sa las masina inapoi cu 80% charge) undeva la 55 de leva, aprox. 27 de eur (deci cum spune colegul mai sus, daca incarci doar in oras, cu plata, nu mai e super rentabil).

Incarcarile la Eldrive, care e cel mai des intalnit serviciu: 0,95 Leva, pornirea si 0,9 lev kw.

 

Concluzia mea: merge cu electrica, pentru ca sunt destule statii de incarcare pe drum (cel putin pe unele:)) dar nu mai e atat de rentabil daca incarci la chargere cu plata. Si obligatoriu, o bateria mare, cel putin pentru mine, cred ca minim un 77 kw :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cj.Paul , exemplu perfect de om care are nevoie de o electrica

Eu sunt exemplul perfect de om care nu are nevoie , nu indeplinesc niciun criteriu - lucrez peste drum de casa , nu am statii de incarcare pe langa mine gratuite , hypermarketul e langa mine , nu stau la casa sa pot incarca si nu ma apuc sa scot cablul pe geam la firma ca taranul , merg 90% extern si fac drumuri de 350-400 km + am nevoie de spatiu suficient in masina sa pot sa ma simt bine si sa incapa toti , unditele si alte jucarii

40.000 km ma costa 5000 euro combustibil , impozit anual 500 euro deci 1200 euro la km astia la cat merg eu , cam 2000 euro prin service fiind masina veche tot la km astia in medie - deci 8200 euro in 40.000 km ( ca tot ma ataca un coleg ca asa sunem noi romanii , vrem masini premium cu 100 lei )

Asa ca in 5 ani , 85.000 km , am dat pe ea 15.500 euro si am cheltuit putin mai mult

De aceea totul e subiectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice au potential, dar nu sunt inca ceea ce ar trebui sa fie pentru majoritatea, din cauza tehnologiei bateriilor.

Cand si daca or sa apara bateriile solid state, atunci se redeschide discutia dpmdv.

Cu exceptia unor cazuri particulare in care da, poti sa incarci acasa, da, faci drumuri scurte, da, ai rabdare sa-ti planifici o calatorie mai lunga pentru incarcare, samd, in rest, nimeni nu sta sa-si bata capul cu o masina cu o autonomie de 300-400km in zilele cele mai bune, care mai costa pe deasupra si cat o masina entry-premium, termica.

 

Tehnic sunt superioare, motorul electric, simplitatea mecanicii, e ce trebuie, dar inca nu e rezolvata problema principala si anume bateria si tehnologia de incarcare.

Cand ajunge si bateria la ceva mai durabil, 15-20 de ani, fara probleme mari la cald/rece, fara degradarea autonomiei atat de mari, cu autonomie de termica (un 700-800km in afara macar), 5-10 minute incarcare si preturi mai normale, atunci o sa se produca tranzitia. 

Pana atunci, o sa fie nevoie de persoane binevoitoare care sa plateasca prin achizitia lor costurile de R&D si dorinta de profit a marilor companii.

Chinezii pare ca vin puternic din urma si o sa fie probabil primii cu baterii solid state pe piata, dar ramane de vazut ce va fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi duc aminte de acum vreo 10 ani cand aveam un Samsung S5, cred ca ultimul din seria Galaxy la care aveai acces la acumulator doar scotand carcasa spate. Aveam un acumulator de rezerva incarcat, daca era nevoie, il puneam si rezolvam nevoia incarcarii urgente.

Apoi, la toate telefoanele care au urmat, e nitel de treaba sa schimbi un acumulator cand te lasa. SI stai cu telefonul la incarcat in masina, sau cu vreo baterie externa dupa tine.

 

Nu stiu daca va fi posibil sau daca se doreste, dar pe mine m-ar incanta  sa intru cu masina electrica intr-un spatiu de pe marginea drumului unde sa schimb bateria terminata de la masina cu una gata incarcata, sa platesc si sa-i dau pedala mai departe.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista deja o companie (NIO) care face eforturi in directia asta de ceva timp, dar nu cred ca va fi un succes. 

34 minutes ago, yeeeeman said:

Cand ajunge si bateria la ceva mai durabil, 15-20 de ani, fara probleme mari la cald/rece, fara degradarea autonomiei atat de mari, cu autonomie de termica (un 700-800km in afara macar), 5-10 minute incarcare si preturi mai normale, atunci o sa se produca tranzitia. 

 

Tranzitia se produce deja ... ce zici tu acolo, e momtenul la care o sa moara masina termica si probabil o sa se vanda doar electrice (exceptand ceva masini exotice termice care nu sunt pentru oamenii de rand).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadridexista deja tehnologia asta pe masinile Nio, in Europa...

LE: am vazut ca ti-a raspuns deja adrian001.

 

Eu ma refer la tranzitia adevarata, nu ca s-au cumparat 2000-10000 de masini electrice pe tara pe an in contextul in care in fiecare an se inmatriculeaza sute de mii de masini SH termice.

 

Da, tranzitia s-a produs prin tarile nordice, insa acolo este alta situatie financiara, in special.

Si chiar si la nivel global, procentul de electrice este infim deocamdata, din cauza minusurilor enumerate de mine mai sus.

 

Nu cred ca o sa moara masina termica, nici dupa ce se produce tranzitia catre electrice.

O sa ramana situatii particulare in care o masina termica e mai buna, o sa fie buna o alternativa.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Norvegia s-au eliminat subventiile si alte gratuitati gen scutire  taxa autostrada pentru masinile electrice si deja au scazut inmatricularile.

Totul e pana la bani, cand ai alternative.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca nu sunt intelese prea bine electricele. Masina electrica se incarca AC acasa si la destinatie. Intre ele, exista statii DC, unde intradevar este mai scump, dar se folosesc doar la tranzit. De exemplu Buc - TM ai nevoie de o oprire de 40 min sau 2 de 15 min pt incarcare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu locuiesc intro tara straina,Am centre comerciale la 2km unul de altul,iar astea au statii de incarcare pentru masinile electrice.Am curte si pot incarca linistit acasa,si nu fac mai mult de 5000 km pe an(5 mii,e scris corect).Cel mai lung traseu,exceptie cind plec in vacante,este de 5 km cind merg la cumparaturi la centrul comercial.

Chiar si asa cu statii de incarcare in centrele comerciale,ma costa 10 minute sa ajung,apoi 45 minute cumparaturile,e mult de mers pe jos,si ca sa incarci bateria,trebuie sa stai la rind intre 45min si 3 ore,adica pina pleaca un nesimtit care a venit sa cumpere floricele la copii si sa isi incarce bateria neavind acasa posibilitatea.

 

Tragem linie si adunam,pe jos fac 20 minute pina la centrul comercial,e la mai putin de 1 km,dar trebuie sa car sacosele si nu am chef,asa ca merg cu masina,si trebuie sa o iau pe sosea,apoi ca sa revin acasa merg 4 km,ca sa mai ung motorul,sa nu faca mucegai.

Costuri...pornit masina si incalzit motorul 1 eur combustibil,dus intors la magazin,50 centi combustibil,total...am si bicicleta dar sint comod,pentru 1,50 nu car in spinare cumparaturile,ca sa nu mai zic ca trebuie sa cumpar mincare pentru pisici,si o cutie de pateu are aproape 500 grame,si cumpar cite 24 minim,am familie mare,ingrijesc vreo 50 de pisici.

 

Pentru ce imi trebuie masina electrica de 15000....40000eur?

Cheltuieli lunare:

-motorina 50 eur aproximativ

-tigari 450 eur

-mincare pisici 350...450 eur

-curentul e gratis ca am panouri solare,aici cistiga electronu in detrimentul motorinei.

-alte cheltuieli x..y...z ca sa nu spalam rufele in familie.

Singurul lucru care il vad ca dezavantaj pentru masinile electrice...autonomia,scuzele,publicitatea,si conspiratiile le ignor.Al doilea ar fi ca ramin fara munca inainte de pensionare daca toata lumea isi cumpara electrice,si dieselul dispare.

Daca vreun fan electron,crede ca poate convinge pe toata lumea,se inseala.Nu este vorba doar de cit costa o cutie de tabla cu baterii,este vorba si despre alte aspecte,economice in cea mai mare parte,dar bineinteles,pentru cei care vor o electrica,au banii sa o cumpere,si nu-i deranjeaza restul,mie mi se pare foarte ok.

O persoana care isi permite pretul unei masini electrice,si are nevoie de ea doar ca sa mearga la servici,care apropo,este la coltul strazi,150 metri distanta,este o afacere buna.

Eu acum citiva ani,am cumparat o masina clasica,Mercedes 500SEL,benzina v8,blindata,era a unui bijutier,120.000km,fabricata in 1992 daca imi aduc aminte bine.Imi permiteam sa ma duc sa beau o cafea in oras,la vreo 2km distanta,ca sa ma vada si pe mine lumea...apoi incepeam sa tai de pe lista,bere,carne,cartofi,salata,etc,ca minca saraca 25 litri /100km.

Concluzia,cumpara ce iti permite buzunarul,toate sint bune,dar nu toti ne permitem astfel de lux.

Sper ca nu am dezamagit pe nimeni,criticile sint binevenite,oricum nu voi urca intro masina electrica vreodata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca renunti la tigari poti sa mai dai mancare la inca 50 de pisici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul asta pare sa merite banii: 760 ron, mai ales daca centrul comercial, si/sau locul de munca sunt la 1km departare.

 Pornire la buton

* Motor 2 x 30W

* Acumulator 6V 4,5AH

* Viteza 2,3 - 3,6 km/h

Masinuta-electrica-Mercedes-GLA45-AMG-cu-scaun-de-piele-Red-233632-11.jpg

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!