Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Orice-ar fi, nu poate fi mai toxic decat fumul de diesel din aglomerarile urbane si mai daunator decat efectele schimbarilor climatice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa ce face popa,nu ce zice!

@kolfleading inca nu sint lamurit cum polueaza fabricarea masinilor electrice,a bateriilor lor in special.De ce nimeni nu vorbeste despre asta?Fumul de la diesel si benzina il vad,si stiu ca este fum,insa nu stiu daca imi face rau la sanatate decit din ce spun unii la tv,dar nu am certitudinea ca nu sint platiti ca sa spuna asa ceva,chestie care sa mai intimplat,si care sa demonstrat.

Plastic toxic,mincare toxica,masini toxice,bauturi toxice,totul este toxic in jurul nostru,in functie de vinzarile care le fac cei interesati sa schimbe un produs cu altul,doar ca sa mai faca un ban in plus.

Va rog sa ma scuzati,dar prea sintem prosti!Nu fac aluzie la nimeni,ma includ,si ma resemnez,de moment!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, vp44 said:

Fumul de la diesel si benzina il vad,si stiu ca este fum,insa nu stiu daca imi face rau la sanatate decit din ce spun unii la tv,dar nu am certitudinea ca nu sint platiti ca sa spuna asa ceva,chestie care sa mai intimplat,si care sa demonstrat

Iti propun doua experimente extrem de simple:

 

1. Pune nasul la 3 cm de teava de esapament a masinii recent pornita, cu motorul rece, si inspira adanc timp de 5 minute. Apoi revino si spune-ne cum te simti.

 

2. Baga-te intr-un garaj inchis cu motorul pornit si stai acolo vreo ora - doua. . Apoi revino si spune-ne cum te simti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti propun alt experiment,ingroapa o baterie de masina in curte la tine,sau unde cultivi rosiile,ori in curtea cuiva de unde vei minca ceva din gradina respectiva,apoi maninca din ce se recolteaza,si la cite metale grele si minunatii exista in aceste baterii minune,daca nu mai revii sa ne spui cum te simti,vom intelege de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca bateriile masinilor electrice sunt mai mari, dar putem sa ne gandim si la sutele de baterii pe care le folosim in alte echipamente?

Cate telefoane/tablete/laptopuri si multe altele nici macar nu ne punem problema sa le reciclam?

 

@vp44 Ar merita updatat in profil motorizarea masinii cu una care chiar exista :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios oare cati dintre cei care comenteaza pe acest topic folosesc des mersul pe jos, cu trotineta sau bicicleta, evitand, pe cat posibil, deplasarile cu auto :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, vp44 said:

nu stiu daca imi face rau la sanatate decit din ce spun unii la tv,dar nu am certitudinea ca nu sint platiti ca sa spuna asa ceva

 

Daca-i vorba de "platit sa spuna asa ceva la tv", atunci rationamentul tau are o mare problema: cei mai multi bani sunt la companiile exploatatoare de petrol si cele mai mari pierderi tot ei le-ar avea daca lumea ar renunta la petrol.

 

Exemplu: https://edition.cnn.com/2022/05/12/investing/saudi-aramco-becomes-most-valuable-company-intl-hnk/index.html#:~:text=Saudi Aramco has overtaken Apple,according to data from Refinitiv.

 

 

 

11 hours ago, vp44 said:

Iti propun alt experiment,ingroapa o baterie de masina in curte la tine,sau unde cultivi rosiile,ori in curtea cuiva de unde vei minca ceva din gradina respectiva,apoi maninca din ce se recolteaza,si la cite metale grele si minunatii exista in aceste baterii minune,daca nu mai revii sa ne spui cum te simti,vom intelege de ce.

Acest citat este o eroare de logica de tip "om de paie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, razvancc a scris:

Sunt curios oare cati dintre cei care comenteaza pe acest topic folosesc des mersul pe jos, cu trotineta sau bicicleta, evitand, pe cat posibil, deplasarile cu auto :)

Eu fac 5000km pe an cu masina,din necesitate,locuind intro capitala si neavind alte posibilitati pentru a face cumparaturile cu bicicleta,si sint nevoit sa merg la centru comercial de 2..3 ori pe saptamina,iar pentru produse romanesti,cind vreau sa cumpar ceva,merg la 15 km distanta de casa,asta fiind drumul cel mai lung pe care il fac.

Nu o fac ca sa nu poluez,o fac ca sa economisesc banii,ca sa fac miscare,si din alte considerente.

 

La pescuit vara,merg cu masina pina aproape de balta,apoi in bicicleta inca citiva km,tot din placere,masina sint obligat sa o iau pina in zona,fiind interzis sa mergi in bicicleta pe sosea.

Toate iesirile,le fac impreuna cu sotia,si sintem trecuti de 50.

 

Cind merg in vacante,la mare,cu masina de asemenea,din necesitate,bicicletele merg cu mine,si odata ajunsi la destinatie uit de masina.

Am bicicleta de cind ma stiu,in copilarie aveam un Pegas,apoi un Tohan,mai tirziu o semicursiera ruseasca ca altceva nu se gasea in RO.

Repet,folosesc bicicleta pentru ca imi place sa vad lumea in viteza 1,nu ca sa nu mai poluez.

 

Celorlalti colegi de forum nu le raspund la comentarii,am invatat in decursul anilor ca nu are rost sa pierzi timpul incercind sa-l faci pe Papa mai catolic decit este.

Se presupune ca impartim pareri,nu insulte voalate,fiecare are o parere propie,interesata sau nu,inconstienta sau nu,si trebuie respectata asa cum este,iar in cazul in care se doreste schimbarea opiniei celorlati,cel mai intelept este sa o faci cu argumente,sau cu exemplul personal.

 

Revenind la subiectul topicului,motorina&benzina vs electrice.Pina acum am vazut cu totii ce face fiecare din motoarele termice....dar ce face o masina electrica nu a vazut si nu a demonstrat nimeni,ramin doar intrebarile incomode,la care adeptii masinii electrice nu vor sa raspunda direct,pur si simplu o iau pe cimp,si o ocolesc ca la Buftea,adica sustin acest tip de deplasare,fara a oferi nici macar un argument valabil,doar acela ca nu scoate fum.

Eu vinerea trecuta,am trimis la cimitirul de masini un Audi a6,si mai am inca in curte pentru cimitir cel putin o masina in afara de cea folosita la cumparaturi,si trebuie sa recunosc ca nu imi voi cumpara o masina electrica niciodata,prefer trenul sau metroul.

Daca forumul asta va mai exista peste 5...10 ani,sint curios ce vor mai spune detinatorii de masini electrice care fac publicitate pe aici,si mai curios sint sa vad cum vor cauta solutii pentru repararea sau imbunatatirea unor astfel de carute cu becuri.

Apropo....de ce sar arsi unii cind se vorbeste rau despre masinile electrice??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
23 hours ago, vp44 said:

Plastic toxic,mincare toxica,masini toxice,bauturi toxice,totul este toxic in jurul nostru,in functie de vinzarile care le fac cei interesati sa schimbe un produs cu altul,doar ca sa mai faca un ban in plus.

 

Ai uitat să spui și de oameni toxici. Avem mult prea mulți deja (din răutate, prostie sau alegere dar sunt toxici pentru tot ce înseamnă progres, civilizație, bun simț)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trenul si metroul sunt electrice, doar le lipsesc bateriile, doar asa ca nota cand ai in vedere aspectul de "niciodata nu voi cumpara o masina electrica".

Nu am inteles de ce pana acum nu a deranjat pe nimeni bateriile de tot soiul folosite in viata de zi cu zi, si sunt enorm de multe lucurui care au baterii in ele. Doar ca sunt mici nu a deranjat pana acum sau nu au poluat in aceeasi masura doar pentru ca sunt mai mici ca dimensiune? Si sunt pe piata de ceva ani buni ......

Da, bateriile de masina pe tehnologia actuala nu este cea mai fericita abordare daca o judecam strict din considerent al poluarii, dar bateriile respective in comparatie cu celelalte baterii amintite mai sus, se pot refolosi in sisteme fotovoltaice, deci durata de viata 10 ani la masina + inca 5 -10 ani pe sisteme, duce la o minimizare maxima a impactului asupra mediului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, vp44 said:

adeptii masinii electrice nu vor sa raspunda direct,pur si simplu o iau pe cimp

Acest citat reprezinta o denaturare tendentioasa a realitatii.

 

6 hours ago, vp44 said:

fara a oferi nici macar un argument valabil

Acest citat nu este adevarat.

 

6 hours ago, vp44 said:

doar acela ca nu scoate fum.

Suficient si atat...ca de asta avem nevoie acum.

 

 

6 hours ago, vp44 said:

Apropo....de ce sar arsi unii cind se vorbeste rau despre masinile electrice??

Pentru ca unii dintre cei anti-masini-electrice fac postari de tip "flame-bait", in care, in acelasi mesaj posteaza despre "comunicare fara insulte voalate", apoi se pun pe treaba si posteaza insulte voalate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi deja s-a anuntat = urmatoarele doua saptamani nu mai apare deloc soarele

Probabil e experimental sa ii invete minte pe cei care isi permit sa capteze lumina de la soare ca si cand ar fi a lor , nu a statului

La vara probabil il lasa doar pe litoral la cei care isi cumpara abonament de facut plaja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp s-au mai clarificat lucrurile, probabil ca la un moment dat o sa fie o taxa pentru prosumatori, care, strict tehnic vorbind, se justifica intr-o oarecare masura daca se inmulteste numarul lor sau creste productia.

 

 

In ultimele zile s-a discutat despre proiectul limitarii consumului de energie in Elvetia in cazul in care este necesara aplicarea scenariilor de black-out.

Etapa a 3-a (din 4) de masuri prevede:

Utilizarea privată a mașinilor electrice daca este strict necesară. Călătoriile sunt permise (de exemplu, practică profesională, cumpărături, vizite la medic, vizite de la evenimente religioase, participarea la ședințe de judecată).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Dolfin said:

taxa pentru prosumatori [...] se justifica intr-o oarecare masura daca se inmulteste numarul lor sau creste productia.

 

Cum se justifica?

 

15 hours ago, Dolfin said:

In ultimele zile s-a discutat despre proiectul limitarii consumului de energie in Elvetia in cazul in care este necesara aplicarea scenariilor de black-out.

 

Elvetia importa mare parte din electricitate si, spre deosebire de alte tari, face planuri.

Masina electrica este cea mai mica problema, daca te gandesti la incalzire, in primul rand.

 

Traim vremuri interesante. Prioritatea acum este asigurarea sigurantei energetice inaintea confortului.

 

https://www.biziday.ro/233250-2/

https://www.reuters.com/business/energy/hungary-government-scraps-price-cap-fuels-2022-12-06/

 

Quote

Ungaria. Cozi lungi de mașini s-au format la benzinării, pe fondul unei penurii de carburanți

Guvernul Viktor Orban a renunțat la plafonul impus în urmă cu un an.

 

[...]

 

Agențiile de presă din Ungaria mai transmit că importurile, care asigurau până acum aproximativ o treime din cantitatea de benzină și motorină vândută la nivel național, au scăzut considerabil, la un nivel aproape neglijabil.

 

[...]

 

În același timp, plafonul impus de UE pentru țițeiul rusesc, la un preț de 60 de dolari pe baril, intrat luni în vigoare, amenință să deterioreze și mai mult situația deja delicată a aprovizionării cu combustibil a Ungariei. Cea mai mare rafinărie a Ungariei, Száhahalombatta, capabilă să rafineze până la 165 de mii de barili de țiței pe zi, funcționează la capacitate redusă și nu poate acoperi cererea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu speranta ca ramanem totusi in limita topicului...

 

Daca se inmulteste numarul prosumatorilor, sau fiecare dintre ei depaseste un anumit prag de productie pe care o varsa in retea, trebuie avut in vedere ca aceasta contributie a lor este numai ziua, numai intre anumite ore si sezonier.

Marilor producatori de fotovoltaice sau turbine de vant li se impune o anumita energie in banda pe care sa o furnizeze, deci ei trebuie sa-si cumpere de pe bursa diferenta pe care nu o pot furniza in retea cand conditiile meteo nu le sunt propice.

Practic acelasi lucru ar trebui s-o faca si prosumatorii, numai ca nu au capacitatea financiara a marilor producatori.

 

In concluzie, de la un nivel incolo, mai mult incurca sistemul national si trebuie sa fie temperata contributia lor, ca sa nu mai vorbim de investitiile in reteaua de distributie pentru a fi capabila sa preia aceasta injectie in retea, investiii foarte foarte mari, cineva trebuie sa le plateasca.

 

 

Referitor la Ungaria, acolo este un santaj asupra lor pentru ca s-au opus celor 18miliarde ajutor catre Ukr, si poate si altor lucruri.

Petrolul din Rusia care vine prin conducta Drujba, petrol care este rafinat la ei in tara, nu acopera nevoile de consum ale tarii, iar producatorii externi de combustibili au fost constransi sa nu mai livreze catre Ungaria, nu este cum se spune la stiri ca "n-au mai avut interes".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Dolfin said:

In concluzie, de la un nivel incolo, mai mult incurca sistemul national si trebuie sa fie temperata contributia lor

1. Nu, nu trebuie facut asta ci exact opusul. Iar sistemul national trebuie sa se adapteze.

De putut se poate, tehnologiile exista, dar evident ca sunt interese financiare majore sa nu se faca nimic.

 

2. Am asa o banuiala ca n-ai nici cea mai vaga idee care este acel prag,  nici daca este posibil dpdv practic sa se ajunga la acel prag si nici unde suntem astazi fata de acel prag.

 

On 12/6/2022 at 5:11 PM, Dolfin said:

taxa pentru prosumatori [...] se justifica 

 

8 hours ago, Dolfin said:

investitiile in reteaua de distributie pentru a fi capabila sa preia aceasta injectie in retea

 

 

Prima problema:

In primul citat spui ca taxa se justifica. Dar taxa despre care se discuta este PE ENERGIA CONSUMATA LOCAL acolo unde a fost produsa si care NU INTRA IN RETEA.

In al doilea citat insa iti sustii opinia cu  referire la ... injectia in retea.

 

A doua problema: prosumatorii si injectia lor USUREAZA sarcina pe reteaua de transport prin faptul ca ofera productie gata distribuita. Ce bag eu in retea se consuma local, la casele si blocurile din jur si nu mai trebuie adus de la Portile de Fier II pe reteaua de transport (cu toate pierderile aferente care nu sunt neglijabile).

 

8 hours ago, Dolfin said:

producatorii externi de combustibili au fost constransi sa nu mai livreze catre Ungaria

Astea sunt speculatii.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform precizarilor ministrului energiei Ordonanta prevede impozitarea doar a prosumatorilor, nu a celor care isi produc energia pentru consumul propriu (ceea ce ar fi absurd).

Dupa publicare putem sa facem analiza de text.

 

Producatorii de energie mari conectati la sistemul national au, pe langa obligatia de a oferi energie in banda, obligatia de echilibrare, ceea ce inseamna ca energia introdusa trebuie consumata iar daca aceasta nu este consumata trebuie sa reduca injectia sau sa o consume cumva.

Partea de echilibrare este cea mai dificila tehnic si este o reala problema pentru cei din centrele de control.

 

Daca injectia de la prosumatori depaseste un anumit prag, cineva trebuie sa le compenseze lipsa de capacitate cand nu este soare sau noaptea, dar mai dificil este sa echilibreze retelele locale.

Din punct de vedere costuri este mult mai ieftin sa transporti energie pe liniile de foarte inalta tensiune fata de a face o echilibristica tehnica din centrele de control.

 

Va dau un ex., locomotivele electrice Co-Co, Bo-Bo produse la Electroputere au fost gandite initial ca in franarea electromagnetica energia produsa sa fie injectata in retea.

Insa, dupa fazele de testare extinse (si s-au facut foarte multe teste in anii aceia) s-a constatat ca pantografele nu rezista socului de tensiune si se topesc (fiind si foarte scumpe aliajele de la partea de contact), de asemenea se ardeau si transformatoare din statiile de medie.

Pe cale de consecinta s-a renuntat la injectia in retea pentru ca nu era fiabila si introducea costuri de exploatare foarte mari.

Energia generata se consuma intr-un bloc de rezistente aflate sub locomotiva ventilate fortat, de asemenea s-a limitat si capacitatea de franare electromagnetica pana la un prag in care se poate tine sub control disiparea caldurii sub locomotiva.

 

 

Reiterez, impozitarea celor care-si produc energie doar pentru consum propriu ar fi grava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Autoritățile administrației publice centrale și ANRE pot aplica taxe și tarife nediscriminatorii și proporționale prosumatorilor de energie din surse regenerabile, în legătură cu energia electrică din surse regenerabile autoprodusă de aceștia care rămâne în spațiile lor în unul sau mai multe din următoarele cazuri:

a) dacă energia electrică din surse regenerabile autoprodusă este sprijinită efectiv prin intermediul unor scheme de sprijin, numai în măsura în care nu sunt subminate viabilitatea economică a proiectului și efectul de stimulare a unui astfel de sprijin;

b) de la data de 1 decembrie 2026, dacă puterea instalată în centralele electrice ale prosumatorilor depășește 8% din puterea totală instalată în capacitățile de producție de energie electrică la nivel național și dacă se demonstrează, prin intermediul unei analize cost-beneficiu, efectuată de ANRE printr-un proces deschis, transparent și participativ, că dispoziția prevăzută la alin. (3) lit. b) fie a avut drept rezultat o sarcină disproporționată semnificativă pentru sustenabilitatea financiară pe termen lung a sistemului electric, fie creează un stimulent care depășește ceea ce este necesar în mod obiectiv pentru a obține o utilizare rentabilă a energiei din surse regenerabile, precum și că o astfel de sarcină sau un astfel de stimulent nu ar putea fi minimizat prin întreprinderea altor acțiuni rezonabile; sau

c) dacă energia electrică din surse regenerabile autoprodusă este produsă în instalații cu o putere totală instalată de energie electrică de peste 30 kW.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit textul ordonantei, asa cum a aparut in MO.

Din pacate a ramas posibilitatea aplicarii de impozit si celor care isi produc energie doar pentru consum propriu, in cazul celor care au beneficiat de scheme de sprijin.

Nu stim ce inseamna asta, probabil cei care au beneficiat de scheme sau ajutoare de stat pentru montat celule foto.

 

Mai sunt vizati si cei care-si produc peste 30kW, dar deja asta vizeaza IMM-urile.

 

In concluzie, cei interesati ar trebui sa-si puna fotovoltaice fara sa beneficieze de la stat de vreo schema de sprijin, cel putin in forma de acum a ordonantei, dar cel mai bine vedem cum se va modifica in parlament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care au beneficiat de scheme de sprijin sunt la pct (a) din Ordonanta.

Cei care au peste 30 kW sunt la pct (c) din Ordonanta.

Restul sunt acoperiti de pct (b) din Ordonanta.

 

16 hours ago, Dolfin said:

cei interesati ar trebui sa-si puna fotovoltaice fara sa beneficieze de la stat de vreo schema de sprijin

Atunci se vor incadra la pct (b) din Ordonanta.

 

Si da, Ordonanta se refera la energia consumata LOCAL, direct, nu la injectarea in retea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere NU se justifica nici o taxa de genul asta. In loc sa incurajeze ulitizarea de energii verzi, etc, ei se gandesc de unde sa ia niste taxe. 

Sa dea drumul la Cernavoda la maxim si sa faca export de energie electrica sub pretul pietei. Din banii castigati sa investeasca in ce vor ei (energii verzi)  + SEN  = treceam mult mai usor pe energie "Verde". 
Dar hai sa taxam pe prosumatori. Sau pe aia care consuma doar ei ce produc...
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut si Gymikhana electrica, adica Electrikhana, daca nu ati vazut-o pana acum...

Acelasi Ken Block, pacat ca lipseste sunetul de termic.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O postare deja virala pe net.

 

Exista si presupunerea ca masina avea un defect (service-ul n-a raspuns nici pentru serviciul remote), sau ca nu a asteptat suficient (pana la 1h), pentru a se incalzi bateria si a incepe incarcarea.

Tesla owner goes viral after his car would not charge in the cold

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E defecta. Uite un test aici:

 

 

Daca o folosesti corect, ajungi la punctul de incarcare cu bateria deja incalzita si pregatita de incarcare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!