Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

On 12/27/2022 at 11:30 PM, Dolfin said:

O postare deja virala pe net.

Am vazut si o gramada de masini diesel care n-au mai vrut sa porneasca iarna (le-au murit prea multe bujii incandescente). Si in unele cazuri a durat 2 saptamani pana a gasit loc liber pt programare in service.

Am vazut si o gramada de masini pe benzina care n-au mai vrut sa porneasca iarna (le-a murit subit bateria).

Asa ca promovarea acestor filme este flame bait. Din partea unui moderator...🙄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, kolfleading said:

le-au murit prea multe bujii incandescente

Din grupul vag ,99% din motoarele diesel pornesc cu toate bujiile arse

36 minutes ago, kolfleading said:

Si in unele cazuri a durat 2 saptamani pana a gasit loc liber pt programare in service.

La 99% din motoarele diesel poti schimba bujiile in fata blocului ,fara cunostinte de mecanica,la fel si bateria.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, kolfleading a scris:

Am vazut si o gramada de masini diesel care n-au mai vrut sa porneasca iarna (le-au murit prea multe bujii incandescente). Si in unele cazuri a durat 2 saptamani pana a gasit loc liber pt programare in service.

Am vazut si o gramada de masini pe benzina care n-au mai vrut sa porneasca iarna (le-a murit subit bateria).

Asa ca promovarea acestor filme este flame bait. Din partea unui moderator...🙄

meam...comparam masini diesel vechi si neintretinute cu masini electrice noi "care ar trebui" sa ofere confort maxim si ar trebui sa fie aproape "fara intretinere"... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de pornit, ci de alimentat masina, la termice chiar si cu clapeta de la rezervor actionata electric exista "work around".

 

Se pare ca de la 01 Ianurie 2023 incep sa fie taxate destul de dur si masinile EV in Norvegia.

Norvegia introduce taxa pe kg la masinile electrice plus un TVA de 25% care pana acum era ZERO

 

Iata deci ca nu asa zisa reducere a poluarii este telul, ci chiar agenda W.E ,F. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc masina electrica si iarna, desi are autonomie mai mica decat vara.

O foloseam si pe cea cu benzina, desi trebuia sa o dezghet manual.

 

Norvegia scoate din subventiile masinilor electrice. Taxele mentionate sunt pentru toate masinile, iar electricele sub 45000 de euro inca beneficiaza de anumite scutiri. Autolatest este anti-EV si prezinta lucrurile colorat: o masina electrica nu are in medie peste 2500 kg, nu a fost introdusa deja taxa pe soare, nu trebuie sa ne asteptam la anularea Rabla Plus (care nu e 11500 de euro), nu vor fi mai scump de folosit decat cele pe benzina decat daca incerci tare de tot.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autolatest nu este impotriva EV-urilor ci este cel mai varza blog din lumea asta, indiferent de topic sau tipul masinii.

 

scuze de OT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, EEXCALADE said:

La 99% din motoarele diesel poti schimba bujiile in fata blocului ,fara cunostinte de mecanica,la fel si bateria.

No vezi, fix la fel este si la EV-uri.

Daca stii ce faci, nu patesti ca personajul din postarea cea virala (si care nu e flame bait, chiar deloc).

 

2 hours ago, Dolfin said:

Nu era vorba de pornit, ci de alimentat masina, la termice chiar si cu clapeta de la rezervor actionata electric exista "work around".

Faptul ca poti s-o alimentezi nu-ti foloseste la absolut nimic daca nu porneste si nu stii sa schimbi bujiile incandescente in fata blocului pentru ca tu esti profesor de Istorie si nu mecanic de Duminica.

2 hours ago, Dolfin said:

Iata deci ca nu asa zisa reducere a poluarii este telul, ci chiar agenda W.E ,F. 

Faptul ca Norvegia renunta la scutirea de TVA a EV-urilor n-are absolut nici o legatura cu nici o agenda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minutes ago, kolfleading said:

No vezi, fix la fel este si la EV-uri.

Nu ,nu numai ca nu ai ce repara la ea in fata blocului ,sunt si reprezentante care nu au oameni specializati pe electrice/hibride.

Ca orice masina noua ,e calculata sa tina perioada garantiei ,4-5 ani.

Vedem dupa cat de convenabile/fiabile  mai sunt.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ihi ... ca nu discutam doar de cei care isi permit masina noua la fiecare 5 ani

Ei sunt exceptia si sunt putini , regula e clara = nu iti permiti masina noua la fiecare 5 ani ...si aici sunt cei multi

Eu ma bucur si pentru cei care isi iau electrice si pentru cei care nu isi iau

Adica e un fel de a spune ca nu ma intereseaza ce fac ceilalti , traim intr-o lume in care fiecare e pentru el , restul sunt texte

Degeaba iti iei masina electrica sa protejezi mediul daca iti arunci guma pe jos si tigara pe geam 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Sparkyson & @Luciosu autolatest e un fel de Realitatea-TV sau Libertatea al jurnalismului auto. Titluri de clickbait, știri create de dragul vizualizărilor. Nu aș da link de acolo nimanui drept știre nici dacă au tradus un comunicat de presă în română.  

Hai să rămânem on-topic aici la mod civilizat și să nu revenim la contre. EV vs ICE este similar clasicului Android vs iPhone. Cine înțelege le acceptă pe ambele în felul lor. Cine nu-și permite sau a făcut pasul spre celălalt tip de telefon e rău intenționat în loc să-și apere ce are doar încearcă să defăimeze partea cealaltă. Identic observ și între șoferi de pe aici că li se întâmplă. 

 

PS: Hai să îngropam securea războiului și dacă nu ne place ceva la termic sau EV să argumentam fără fanatism de ce. Eu încă am 4 automobile ICE sub fund și aș schimba una măcar cu EV (ceva in clasa mica sau crossover de oraș. Inca o caut).
EV nu am și am condus ~3000km cu așa ceva, modele diferite, mi-aș dori foarte mult una pentru cei ~12000km făcuți în fiecare an doar în traficul urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu voi (posesori de electrice), dar eu incet incet incep sa simt nevoia (inca) unei masini pe benzina/diesel. It was fun while it lasted, dar ar fi fain sa nu te mai gandesti daca gasesti liber la statie sau nu cand te pornesti la un drum mai lung.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de scenariul tau de utilizare, stilul tau si daca incerci statiile gratuite sau nu. Eu inca rezist dupa 55'000km, dar incarc acasa. Majoritatea drumurilor le fac cu autonomia masinii fara sa fiu nevoit sa incarc in deplasare. Restul drumurilor sunt batute bine incat pot sa incarc in tranzit la statiile cunoscute. Am fost si in Grecia azi vara si n.au fost probleme, asa ca ass putea sa o repet.

 

Nu stiu cum ar fi daca ar trebui sa fac drumuri dese la Viena...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frustrant este ca sunt multe statii instalate, functionale tehnic dar inchise... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo campanie pe Facebook contra masinilor electrice? Cam de 2 saptamani primesc numai articole despre cat de multe probleme sunt cu ele si ca x sau y renunta, taxeaza, apocalipsa ce mai. Urmaresc doar grupul BMW electrice din RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva post-uri mai sus au fost opinii impotriva link-ului pe care l-am pus de la un site/blog de auto care inteleg ca posteaza in general controversat pentru a le creste audienta.

Probabil ca aveti dreptate, insa toti ati ales sa ignorati informatia de acolo, informatie pe care am si vazut-o in mai multe articole intre timp (taxare/impozitare masini EV in Norvegia).

 

In ultimele luni realitatea a luat-o mult inaintea faptelor prezentate de presa mainstream care era cointeresata puternic sa prezinte doar o anumita imagine, inclusiv in nisa de auto.

Presa mainstream nu mai reuseste sa impuna directia (si-a pierdut credibilitatea) iar realitatea vine peste ei implacabil, astfel sunt nevoiti sa publice si lucruri din realitatea cotidiana a posesorilor de EV.

 

Acum si site-uri prestigioase publica lucruri din experienta unori utilizatori de EV.

A brother and sister say they had to stop 6 times in one day to charge their rented Tesla in cold weather after the battery drained quickly

Citat:

Xaviar Steavenson told Insider it got to the point that the "battery would drain faster than it would charge."

 

Mai adaugam ca actiunile Tesla au scazut cu 12% la inceput de 2023 pentru ca vanzarile in 2022 au scazut semnificativ (mai ales sfarsit de an si Decembrie), fabrica din Shanghai are productia oprita pana pe 19 Ianuarie, deocamdata, din cauza lipsei de cerere.

Scaderea de pret operata de Tesla in China, intre 13-24% fata de septembrie, in speranta ca va creste cererea a dus la un scandal care este inca in evolutie.

Tesla owners in China protest surprise price cuts, demand refunds

 

Mai adaugam ca nici Tesla la mana a doua nu-si mai gasesc asa usor cumparatori.

Used Tesla prices drop nearly 20% as flippers can’t find buyers

 

Si inca nu s-a instalat adevarata criza economica...

 

LE: sa mai adaug si optiunea de "kill switch" pe care producatorii auto care vor sa vanda in USA vor trebui sa-l implementeze in viitor, astfel incat masina sa poata fi indisponibilizata de autoritati cand au chef (asemanator cu Tesla inchiriate care nu permit intrarea in anumite zone rau famate in USA).

Deja enerveaza interconectarea atat de adanca a masinilor cu reteaua astfel incat au inceput sa se caute solutii pentru dezactivare permanenta a tuturor acestor gadget-uri (se testeaza cu sigurante scoase, disable controllere, root-are, etc, aici cred ca o sa fie o buna piata de extindere a tunerilor) din toata gama de masini, de la EV la termice.

Cosumatorii incep sa devina constienti si nervosi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interconectarea mașinilor și tot ce ține de digitalizare nu va putea fi oprită. Ne aflăm în mijlocul unei revoluții digitale, iar la fel cum a fost și la revoluția industrială sunt anumite categorii care se văd amenințate si protestează sau încearcă să saboteze. Sunt actori puternici cărora nu le convine să se renunțe la combustibilii fosili și încearcă prin toate mijloacele să împiedice ruperea dependenței față de ei. Dar dacă ne uităm de-a lungul timpului, vedem că evoluția nu poate fi oprită. Nu există niciun moment în istorie în care omenirea să fi regresat tehnologic.

Din punctul meu de vedere, mașinile electrice actuale sunt undeva la nivelul motorului cu abur și există un potențial uriaș de dezvoltare, dar momentan mașina electrică este doar un produs de nișă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/10/2023 at 10:59 PM, Dolfin said:

insa toti ati ales sa ignorati informatia de acolo, informatie pe care am si vazut-o in mai multe articole intre timp (taxare/impozitare masini EV in Norvegia).

 

E important cum prezinti informatiile. Oricum lumea citeste doar titlurile.

Adevarul: masinile electrice sunt taxate precum cele termice, cu TVA si taxa pe greutate, cu exceptie de la TVA pentru cele sub 500.000 NOK (46.500 euro).

 

On 1/10/2023 at 10:59 PM, Dolfin said:

Presa mainstream nu mai reuseste sa impuna directia (si-a pierdut credibilitatea) iar realitatea vine peste ei implacabil, astfel sunt nevoiti sa publice si lucruri din realitatea cotidiana a posesorilor de EV.

 

Acum si site-uri prestigioase publica lucruri din experienta unori utilizatori de EV.

A brother and sister say they had to stop 6 times in one day to charge their rented Tesla in cold weather after the battery drained quickly

 

Zero detalii in acel articol. Copiat pe mai multe site-uri verbatim, listand ca sursa un site de calatorii (badex.life) pe care nu apare informatia.

Cine stie ce au facut oamenii aia? Daca faci pana prostului cu masina zici ca masina termica nu e fiabila?

 

Vorbeam la masa cu colegii, printre care si un norvegian. Fix discutia asta: ca pe frig nu poti sa folosesti masina electrica. Omul a explicat ca el merge doar cu masina electrica mii de km (Norvegia e o tara lunga), inclusiv cateva drumuri lungi de sarbatori si nu a avut probleme nici cu timpul de incarcare, nici cu frigul, nici cu cozile. Ca nu ingheata cat incarca? Nu sta nimeni langa masina sa incarce, ci asta faci la termice. 

 

Multe sunt prejudecati ale oamenilor care nu au folosit masini electrice dar si-au format opinii de pe internet si si le valideaza continuu tot pe internet.

 

Quote

Xaviar Steavenson told Insider it got to the point that the "battery would drain faster than it would charge."

 

Cred ca trebuie sa fii cu adevarat determinat sa reusesti asta. Ma inclin.

 

On 1/10/2023 at 10:59 PM, Dolfin said:

Mai adaugam ca nici Tesla la mana a doua nu-si mai gasesc asa usor cumparatori.

Used Tesla prices drop nearly 20% as flippers can’t find buyers

 

Si inca nu s-a instalat adevarata criza economica...

 

Piata second hand scade pentru ca au inceput sa se livreze masini noi.

Stii de ce crescuse atat de mult? Pentru ca este cerere foarte mare.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Vorbeam la masa cu colegii, printre care si un norvegian. Fix discutia asta: ca pe frig nu poti sa folosesti masina electrica. Omul a explicat ca el merge doar cu masina electrica mii de km (Norvegia e o tara lunga), inclusiv cateva drumuri lungi de sarbatori si nu a avut probleme nici cu timpul de incarcare, nici cu frigul, nici cu cozile. Ca nu ingheata cat incarca? Nu sta nimeni langa masina sa incarce, ci asta faci la termice. 

Dar la termica macar faci plinul in maxim 5min :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt avantaj al electricei: nu ingheti cand faci plinul. Of, of, mai, mai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Norwegian shipping company to ban transport of electrified vehicles

 

Citat:

Norwegian shipping company, Havila Krystruten, has imposed a ban on transporting electrified vehicles following a risk analysis which highlights the dangers of a fire breaking out on board.


The company will no longer ship hybrid, hydrogen, or fully electric vehicles between the cities of Bergen and Kierkenes in which it operates.

It’s reasoning is that their ships don’t have the capabilities to extinguish battery fires due to their faster and hotter burn.

However, vehicles with internal combustion engines will still be able to be transported on the ships even though they catch fire more frequently than electrified vehicles.
...
However, rival shipping company, Hurtigruten, operates on the same route and says that it will continue to provide transport for all vehicles no matter how they’re powered.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Belgia și Olanda vor să interzică parcarea mașinilor electrice în subsoluri

 

Citat:

... în Brașov este și o fabrică Varta, cu care avem un protocol, de unde mai învățăm anumite chestii. Municipiul are cel mai mare parc de autobuze electrice și am avut în vară o problemă cu un autobuz electric care a luat foc și cred că a fost singurul care a fost salvat. Am avut și noroc pentru că acumulatorii au putut fi scoși foarte repede. În momentul de față, la nivel internațional nu există o rețetă corectă de intervenție la astfel de incendii. Și noi ne specializăm acum”, ne-a declarat col. Lucian Marciu, inspector șef al ISU Brașov.


Gaze periculoase
...”Inclusiv cei de la Varta ne-au pus la dispoziție niște materiale, mai ales pe partea de fabricație a acestor baterii, și ne-au explicat cam care ar fi riscurile. Pericolele vin de la temperaturile foarte mari, existând risc de explozie, plus gazele care se emană, care sunt foarte periculoase pentru sănătate și atunci trebuie să știm ce măsuri să ne luăm înainte să începem intervenția, pe timpul intervenției și după intervenție, pentru că sunt foarte poluatoare. De fapt asta este discuția în ziua de astăzi, ce se întâmplă după incendiu, nu numai pe timpul intervenției. Acești acumulatori, inclusiv mașina, trebuie ținute în imersie, în apă, pentru răcire, pe o perioadă mai lungă, pentru că poate reizbucni incendiul. Noi avem un fel de prelată care învelește mașina pe dedesubt și poate sta în apă. Colegii noștri de la Timișoara au niște containere specializate în care pot băga mașini mici, problema noastră este însă ce facem cu autobuzele sau cu camioanele”

...La un incendiu izbucnit la autoturismul electric, .... dacă incendiul nu este plecat de la baterie, se poate folosi un stingător. Dacă se aud niște pocnituri și fâsâituri, atunci sigur este de la baterie, spun pompierii. ”Dacă mașina este într-un garaj, pericolul este foarte mare. ... În parcările blocurilor și instituțiilor este și mai problematic. În Belgia o mașină electrică a luat foc într-un garaj subteran și, din cauza temperaturii, s-a ajuns la concluzia că blocul nu mai este sigur pentru locuit. Atât Belgia, cât și Olanda studiază interzicerea mașinilor electrice în parcările subterane”.

 

Foarte multe cladiri de birouri si chiar mall-uri au statii de incarcare pentru EV la subsol.

Deocamdata nimeni de la noi nu pare sa invete din experientele altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/3/2023 at 4:19 PM, cj.Paul said:

Nu stiu voi (posesori de electrice), dar eu incet incet incep sa simt nevoia (inca) unei masini pe benzina/diesel. It was fun while it lasted, dar ar fi fain sa nu te mai gandesti daca gasesti liber la statie sau nu cand te pornesti la un drum mai lung.

 

Nevermind. Am condus cateva zile o termica si nu m-am putut reacomoda. Zgomotul, vibratiile, lipsa de 'vlaga' in utilizarea zilnica ->fara sa ofensez pe nimeni, ma simteam de parca m-am intors in timp. O sa fie mare problema cand va trebui sa iau o alta masina. M-a 'stricat' electrica. Nevoia unei masini pe benzina/diesel a disparut. A ramas in schimb nevoia unei baterii mai mari. Dar asta doar din cauza ca infrastructura nu e suficient de dezvoltata. Daca ar fi statii rapide peste tot, n-as avea nevoie de o baterie mai mare. Deci nu masina e de vina, inftrastructura e.

 

Concluzia la care am ajuns e ca pt oras orice electrica e ok daca poti sa o incarci si acasa/la birou. Daca te bazezi pe statii publice, o sa ajungi sa urasti electrica foarte rapid. Pentru extern doar Tesla as cumpara, pentru ca au reteaua lor de superchargere. Si asta e marele avantaj al lor. Cred ca e singura masina electrica cu care poti sa pleci la drum lung fara stres prin Europa. Altfel degeaba ai Taycan, EQS, E-tron, etc, tot la 'Kaufland' (vorba vine) stai sa incarci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.03.2023 at 19:38, Dolfin a scris:

Belgia și Olanda vor să interzică parcarea mașinilor electrice în subsoluri

 

 

Foarte multe cladiri de birouri si chiar mall-uri au statii de incarcare pentru EV la subsol.

Deocamdata nimeni de la noi nu pare sa invete din experientele altora.

 

La mine la birou atat le trebuie: primul incendiu la o masina electrica si toate electricele vor fi scoase afara din parcarea subterana.x
 

în urmă cu 1 oră, cj.Paul a scris:

Daca ar fi statii rapide peste tot, n-as avea nevoie de o baterie mai mare. Deci nu masina e de vina, inftrastructura e.

 

Cat de rapide ar trebui sa fie incat, intr-o lume in care totul e pe graba (ajung repede acasa, sa iau familia si sa plec mai departe, etc) sa merite sa astepti la o statie de incarcare... ? 
Si masina stie sa incarce atat de rapid? sau se pot face upgrade? (1000 Euro sa ai incarcare intre X si Y KWh? 1500 Euro  pt Y si Z Kwh, etc)? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • AndreiSergiu1991
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!