Jump to content

ID.3 - baterie, întreținere și probleme


mandelu
 Share

Postare recomandată

Ce vrea sa zica @Bogdan_wrc este ca in testul din clipul de mai sus, masina cu pompa de caldura a consumat mai mult decat cea fara pompa de caldura, ceea ce e fix contrar ideii generale ca pompa de caldura reduce consumul iarna...

 

Untitled.thumb.png.dbcf07a4ce26f8159b8e9c8b16b27e58.png

 

Nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de caldura ofera 2 servicii care nu pot functiona simultan.

 

Poate face racire. Racirea asta are ca efect colateral dezumidificarea interiorului. Asta este foarte utila pe vreme rece si umeda pentru ca dezabureste geamurile foarte bine.

La majoritatea masinilor de 20 de ani incoace, cel putin in anumite intervale de temperaturi, se poate porni simultan racirea prin A/C SI incalzirea. Radiatorul de incalzit aerul este dupa radiatorul de racit, asa ca se re-incalzeste aerul racit si dezumidificat. Asa se dezaburesc geamurile cel mai rapid.

 

Sau poate face caldura.

 

Ori racire, ori caldura. Sensul de curgere al refrigerantului prin compresor este opus in cele 2 cazuri, deci nu le poate face pe amandoua simultan.

 

ID3 are probabil ceva algoritmi si parametri in functie de care decide daca PDC va fi folosita in modul racire (dezumidificare) sau in modul incalzire.

 

E posibil ca acei algorimti sa nu fie ... in cea mai buna forma...

E posibil ca masina sa fi pornit agregatul pentru dezumidificare.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

avand in vedere ca nu folosesc masina cateva saptamani, e ok sa mai pornesc incalzairea din aplicatie o data la cateva zile pt intretinrere/incalzirea bateriilor (atat cea de tractiune, cat si cea de 12V)? sau face rau diferenta de temperatura pt bateria mare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, bateriile incarcate la 40-50% se pot conserva pe termen lung in frig.
Ce nu mi-e clar este cat de frig. Am gasit niste informatii cum ca nu e bine sa fie mai putin de -20º C, dar acolo vorbesc despre baterii de aparate, nu despre baterii auto, care sunt cu siguranta gandite (mai bine) pentru extereme de termperatura.

Doar ca mai exista si self-discharge din cauza masinii (consumatori activi), așa ca nu e bine nici sa o lasi foarte descarcata. Tesla zice ca are o rata de descarcare in repaos de 1% pe zi si, desi Tesla are mai multe sisteme active fata de ID.3, putem sa o luam ca o referinta.

 

Ce as face eu: as lasa masina conectata la priza, cu limita de incarcare de 40-50%, iar orice incarcare si descarcare ar fi minuscula, deci nu ar afecta bateria printr-un curent mare de incarcare/descarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am lasat-o cu 75%. la 50% am fost si am mai incarcat-o. s-a consumat ce m-am mai jucat cu incalzirea. acum are iar 75.

temperatura..cea de afara. undeva la -10 noaptea. 

nu am priza gata montata..inca dureaza pt ca idiotii de la electrica au shcimbat ceva sistem de facturare si nu pot termina bransamentul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria de tractiune nu are nici o problema ca sta, nu are nevoie de incalzire periodica, poti s-o lasi asa pana la primavara.

 

Bateria de 12V insa e mai problematica. Are probleme si cu frigul, si cu auto-descarcarea specifica bateriilor plumb - acid, si cu eventual consum al masinii...

Cel mai bine ar fi sa deconectezi bateria de 12V.

Iti trebuie 2 minute si o cheie tubulara de 10 mm...preferabil una cu cu un maner tip surubelnita...gasesti la Dedeman sau Hornbach...

Deconectezi borna (-), cea mai "din fund", mai aproape de volan. Sistemul de prindere e foarte bine gandit si piulita nu se poate extrage, nu se poate pierde din gresala, e suficient s-o destrangi 2 rotatii si poti sa ridici borna s-o scoti de pe baterie.

Cablul de legatura iarasi e suficient de flexibil si se poate misca usor.

 

Cu incalzirea din aplicatie e foarte mare risipa de energie, la fiecare pornire masina incalzeste si habitaclul si bateria de tractiune (400 Kg).

 

In plus te poti trezi ca nu-ti mai merge comanda de la distanta din aplicatie. Eu am patit de mai multe ori sa se blocheze modulul GSM si SOS, am rezolvat prin deconectarea bornei de la bateria de 12V pentru cateva minute. Sau mai pica serverele astora de la Volkswagen. Sau mai fac un update la aplicatie si nu mai comunica cum trebuie cu masini cu soft mai vechi de 0783...sunt multe chestii care se pot strica...

 

Daca lasi masina conectata la priza de incarcare, incarca o data dar apoi nu mai re-porneste incarcarea. Si tot asa, te poti trezi ca "sughite" statia de incarcare, masina intra in eroare si n-ai cum sa o resetezi de la distanta decat daca merge cineva sa scoata si sa reintroduca cablul.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt f linistit cu deconectarea bateriei de 12V. se reseteaza tot si am vazut ca pe alocuri nu se recomanda asta, decat daca ai probleme. tu cand ai reconectat-o a dat vreo eroare? 

 

sa fac risipa de energie pt incalzirea masinii si a bateriei nu ma deranjeaza, daca asta ajuta. deocamdata nu platesc energia, si chiar daca ar fi, costul e mai mic decat sa am probleme ulterior. 

 

comanda din aplicatie f rar da erori (in 4 luni cred ca de 2 ori mi-a dat aia cu technical error), si am observat ca odata pornita, se opreste incalzirea fie cand ajunge la temperatura (cred), fie dupa 20-30 min. cand re-intru in aplicatie e deja oprita. 

 

ultimele 2 saptamani am procedat asa: baterie 75%,  la cateva zile porneam incalzirea din aplicatie pt 30min, o data la 5-6-7zile o miscam cateva sute de metri, si dupa 14 zile am dus-o la incarcat, de la 50% cat avea la 80%, dar ajungeam acasa cu 75%. si voiam sa stiu pe viitor ce fac. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa o lasi linistit in pace sa stea, nu e nicio problema.

Poti sa cauti daca scrie in carte ceva despre depozitarea pe termen lung dar in linii mari e cam asa: nu se lasa cu bateria goala, nu se lasa cu bateria plina, atat.

Singura buba ar putea sa apara doar daca mai e prezent bug-ul cu descarcarea bateriei de 12V dar, cum acela aparent a fost rezolvat, ar trebui sa fie ok si acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am update facut, abia vineri ma duc. deci sunt cu softul de fabrica (primul cu care a iesit masina), si desi vad ca bateria de 12V nu a dat niciun semn ca e consumata stand asa, nu vreau sa risc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci poti sa scoti borna de la bateria de 12V dar daca lasi masina doar vreo 2 saptamani nu cred ca e cazul. e-Up!-ul meu a stat si mai mult de o luna nemiscat in parcare, vara ce-i drept, si n-am observat nicio modificare a SOC, nu una considerabila, si a pornit fara probleme.

Si atata timp cat o termica poate sta nemiscata o luna fara probleme cu bateria de 12V, daca aceasta este in stare buna, atunci nici EV-urile nu vor avea probleme cu ea. Cel putin nu daca nu o freci in fiecare zi din WeConnect sa o verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3 nu e e-up. E altceva. Cu bune si cu rele. Una dintre cele rele este consumul neobisnuit de mare din bateria de 12V.

 

N-are absolut nici o problema daca deconectezi bateria de 12V.

 

Apar multe avertizari cu galben dupa reconectare si dispar dupa aproximativ 5 metri de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie avut grija cu cea de 12V.

Sambata am facut in jur de 100 de km, iar duminica dimineata mi-a aparut warning cu mesajul "12V battery low. Charge by driving". Am mers fara probleme toata ziua si nu a mai semnalizat nimic. O tin sub observatie. Ma gandeam la update dar parca as astepta 2.1 sa nu fac 2 drumuri la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va atasez cateva grafice cu tensiunea pe bateria de 12 V.

Pe axa orizontala este ora de pe ceas.

Se vede ca periodic masina se trezeste si consuma din bateria de 12V pentru aproximativ 15 minute.

NU am folosit aplicatia WeConnect ID la ora 1 noaptea sau 5 noaptea cand s-a activat masina...eu dormeam la ora aia...

Screenshot_20210118-171358_JMP BattMon II.jpg

Screenshot_20210118-171409_JMP BattMon II.jpg

Screenshot_20210118-171423_JMP BattMon II.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu are cum sa fie asta sursa problemei, avand in vedere ca masina a stat ~14 ore dupa ce am mers mult cu ea. Au fost alte perioade cand a stat chiar si 4/5 zile neatinsa si nu au fost probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Nu am reușit să mă uit la tot video-ul, dar am verificat SOH după 33000km, din care 61% încărcări DC și a ieșit 92% capacitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu e ENORM sa pierzi 8% dupa 33.000km? Adica... aproape 3 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare degradare a celulelor Li-Po are loc în "prima parte a vieții", ulterior degradarea se face într-un ritm mai lent. Și de asta am precizat și procentul incarcarii DC, pentru că modul de încărcare și de exploatare al mașinii/bateriei influențează comportamentul celulelor in timp (respectiv capacitatea lor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi modul ideal de incarcare?

Recomandat in intervalul 20%-80%, dar raportul intre AC si DC care ar fi?

 

Am citit un articol cu un studiu facut in Spania unde majoritar au incarcat AC si au la fel un procentaj mare de degradare

 

Aveti vreo recomandare in aceasta directie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, redflame said:

Aveti vreo recomandare in aceasta directie? 

Recomandarea mea este sa nu va bazati pe valoarea afisata de aplicatia Car Scanner.

NU STIM ce afiseaza, cum calculeaza, cum masoara, nu stim cat e de incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@redflameLa un moment dat citisem undeva de raport 1DC/5AC, dar nu știu dacă e oficial sau nu. 

@kolfleading nu pot să mă pronunț legat de aplicație, cert e că testul făcut de către cei de la vw pare destul de simplu, descărcare completă a bateriei, încărcare AC=monitorizare a curentului încărcat-pierderile (%) specifice încărcătorului AC.

Genul de test pe care l-ai putea face și acasă cu un dispozitiv de măsurat curentul. Poate nu la fel de precis, dar ca hobby e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca testul este facut intr-o temperatura controlata, este ok. Dar asta inseamna ca temperatura ar trebui sa fie constanta si ideala cateva zile la rand, nu masina luata de la 5 grade afara, mers 30 de minute cu ea sa creasca temperatura bateriei si apoi masurata; si cu atat mai putin masurata masina cu bateria rece.

Aceeasi masina, chiar daca nu se merge deloc cu ea(adica nu exista degradare posibila), o sa dea rezultate diferite la temperaturi diferite sau masurata in anotimpuri diferite. Asa functioneaza bateriile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am gasit pe facebook ceva noutati despre incalzirea bateriei.
La masinile cu 2.3 instalat din fabrica, s-a schimbat comportamentul.

battery-heating-news.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!