Jump to content

ID.3 - baterie, întreținere și probleme


Recommended Posts

mandelu

pentru cine e interesat de tips pentru mentinerea bateriei lui id.3

 mi se pare foarte interesant, dar devine pain in the ass daca te tii de toate si stai mereu stresat ca nu ai reusit sa le respecti.

Link to post
Share on other sites
detinator
On 7/2/2020 at 2:50 PM, mandelu said:

pentru cine e interesat de tips pentru mentinerea bateriei lui id.3

 mi se pare foarte interesant, dar devine pain in the ass daca te tii de toate si stai mereu stresat ca nu ai reusit sa le respecti.

se pare ca acelea sint extrade din manualul ID3-ului.

Pare aproape imposibil sa stai sa urmaresti atatea restrictii... si daca incarci doar 80% cum spun ei, atunci la ce mai spunem ca avem baterie de X kwh si autonomie Y, pare mai logic sa le scadem direct cu 20%

Ca viitor posesor de electrica, sint un pic dezamagit... astept si eu livrarea curand.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Pai pt asta exista aplicatia si managementul bateriei. Oricum garantia de 8 ani sau 160.000km...e suficienta

Link to post
Share on other sites
detinator

garantia la baterie e condionata de "utilizarea conforma". Daca nu ma insel colegul cu eUp a spus ca a vazut prin contract ceva legat de garantie si incarcarile rapide succesive. Va exista un loc cu absolut toate incarcarile, asta e sigur, probabil va contine data pornirii si opririi incarcarii, puterea, temperatura, timpul plecarii dupa incarcare etc.

Am vazut ca si regimul de exploatare conteaza, mersul cu viteza de ex incalzeste bateria. Mai studiem

Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Dupa parerea mea exista o fisura logica : Daca masina a fost proiectata cu acest sistem de protectie  al bateriei si nu permite descarcarea completa si nici incarcarea la valoarea de 100% ce rost mai are sa iti sugereze sa nu incarci bateria la 100% (user mode) daca ea oricum nu ajunge niciodata la 100% hardware? De ce doar pana la 80% (user mode) care de fapt in realitate asta ar insemna undeva la 60-70%? ..Suna a logica de "noaptea mintii":scratch:

Eu nu am tinut niciodata cont de acest aspect si am incarcat intodeauna pana la 100% user mode. In schimb am avut grija sa incarc la curent cat mai mic (5A) cand nu a fost nicio graba. Mi se pare mult mai important acest aspect pentru durata de  viata bateriilor. Este adevarat ca avand si motor termic la dispozitie, timpul de incarcare al bateriilor nu este foarte important in ceea ce ma priveste.

Link to post
Share on other sites
kolfleading
Posted (edited)

Bateriile sufera de doua forme de degradare: calendar aging si cycle aging.

In urma degradarii, ramane mai putina capacitate utilizabila.

Exista mai multe studii stiintifice conform carora uzura de tip calendar aging (invechirea) este cu atat mai pronuntata cu cat valoarea medie a nivelului de incarcare este mai mare. O baterie care are media nivelului de incarcare 50% pe durata a 5 ani va fi mai putin uzata decat una care are media nivelului 80% pe aceiasi 5 ani.

De ce doar pana la 80% (user mode) care de fapt in realitate asta ar insemna undeva la 60-70%? ..Suna a logica de "noaptea mintii"

:scratch:

Un alt lucru interesant care s-a descoperit, la peste 60% - 70% nivel mediu de incarcare apare o accelerare a degradarii. Curba cu "sanatatea" bateriei are o frantura in jur de 60% - 70% si o ia puternic in jos.

Eu am citit studiul din care am extras poza atasata, dar acum nu-l mai gasesc.

Tesla foloseste NCA pe autoturisme. Restul producatorilor, cam toti folosesc NMC.

 

calendar-aging-jpg.jpg

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
kolfleading

Am gasit asta pe Facebook:

 

LiIon.jpg

Link to post
Share on other sites

Mi-amintesc ca ne-ai zis de asta in trecut :) Eu am tinut cont.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • edi10000
      By edi10000
      Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.
       
       
      Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.
       

       
      Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.
       

       
      Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.
       

       
      Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.
       

       
      Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.
       

       
      Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.
       

       
      Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.
      Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
       

       
      Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.
       

       
      În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.
       
      Informatii luate de aici(click!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri