Jump to content

ID.3 - jante și cauciucuri


IRONICK
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Jockanu said:

Scuzati ignoranta dar .. De ce cumpara toata lumea anvelope cu tot jante? e chiar asa rau sa inlocuiesti anvelope pe jante existente? 

Pentru ca jantele si anvelopele de vara sunt de 19 iar pentru iarna am ales anvelope pe 18 fiind si jante originale de tabla pe 18.

Si motivul 2 ewste ca anvelopele pe 18 sunt mai ieftine

Si motivul 3: sa nu-mi f.... jantele de aliaj la vulcanizare.

Link to comment
Share on other sites

Johnny Bravo

Eu am de 20", cele de vara 🤑

Cat as fi dat pe 4 anvelope de 20" am dat pe 4 anvelope si jante de 18".

Deci, si in cazul meu, motivele ar fi:

- pret 20" vs 18"

- nu vreau sa imi stric jantele in gropile care apar iarna sau sa le patez cu solutiile de deszapezire

- doresc sa minimizez interventiile lui Dorel

- nu vreau sa stau dupa Dorel, mai ales cand incepe si baga in fata cate un borbandier cu bemveu care i-a bagat 5 lei in buzunar

Link to comment
Share on other sites

Mai este si costul de scos/pus cauciucul pe janta. La dimensiuni mari, daca faceti un calcul pe 5-6 ani, 2 ori pe an = ~2400 RON, oarecum aproape de costul unor jante aditionale. Eu am folosit combinatia asta in primii ani la alta masina, si jantele de aliaj au aratat ca noi pana acum vrei 3 ani cand am vandut rotile de tabla( fiind pe 15). Un dorel mi le-a zgariat simetric, la rotund ...:)

 

Edited by giony82
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, VickEnd said:

Eu le schimb acasa ca sa nu trebuiasca sa astept pe la vulcanizare, asa ca ma pot lasa pe ultima suta de metri. In plus sa tot schimbi doua randuri de cauciucuri pe aceleasi jante poate duce si la deteriorarea jantelor si a cauciucurilor. Cu siguranta Dorel de la vulcanizare reuseste sa zgarie jantele mai devreme sau mai tarziu.

Ok, dar dacă e nevoie de o echilibrare?

Link to comment
Share on other sites

Johnny Bravo

Echilibrarea presupune doar scoaterea de pe masina si pus pe bancul de echilibrat.

Poti face chestia asta inainte de schimb. Tot reduci costurile si riscul sa fie stricate.

Eu le-am lasat pe cele de vara la pastrat la AutoSoft. Cand le iau inapoi, am sa cer sa le si echilibreze iar.

Link to comment
Share on other sites

Echilibrarea se poate face si in miezul iernii sau al verii, cand nu sunt cozi mari la vulcanizari.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Al Bundy said:

Pentru ca jantele si anvelopele de vara sunt de 19 iar pentru iarna am ales anvelope pe 18 fiind si jante originale de tabla pe 18.

Si motivul 2 ewste ca anvelopele pe 18 sunt mai ieftine

Si motivul 3: sa nu-mi f.... jantele de aliaj la vulcanizare.

Masina mea a venit cu jante de 18 si ma gandesc sa pun all season (am mai folosit cu succes la alte masini, inclusiv un SUV) pe care le schimb .. cand vor imbatrani sau cand va fi cazul. Mai ales la clima din Buc - Ilfov. Stie cineva cum / daca / ce si cum cu all season pt electrice? 

Multumesc tuturor pt raspunsuri si sugestii!

Link to comment
Share on other sites

Sanya 20” vara si Loen 18” iarna:

- Nu as merge cu jante cu finisaj diamond cut iarna

- Nu exista la momentul acela anvelope Seal Inside de iarna pe 20”

- Obisnuiesc sa le schimb singur acasa

- Se depoziteaza mai bine o anvelopa montata pe janta si roata depozitata in suport vertical

- Nu am incredere foarte mare in atentia celor de la vulcanizare. 

 

P.S. Pentru cei care schimba rotile acasa, va recomand asa ceva https://www.hornbach.ro/shop/Cap-cheie-tubulara-WGB-1-2-17mm-lunga-6-canturi-albastra/5637346/produs.html

Link to comment
Share on other sites

Cei care aveti rotile de 20" de fabrica, puteti masura cat profil mai au? Ale mele pare ca dupa ~7k km mai au ~5mm. 

Link to comment
Share on other sites

YellowRider17

@Silviu_7 după 12100 am în jur de 5-6 mm 

Link to comment
Share on other sites

Johnny Bravo

Cam atat mai am si eu, dupa ~8000 km. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am Bridgestone. Tu? 
Ma mira ca sunt uzate uniform. Ma duce cu gandul ca au avut putin de fabrica

Link to comment
Share on other sites

Johnny Bravo

Bridgestone Turanza Eco

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar Bridgestone-urile au foarte putin din fabrica.

Le-am masurat pe ale mele pe 18 dupa ce am ridicat masina si aveau 5.3 mm.

Acum am trecut la cele de iarna si le-am masurat din nou: dupa 1200 km mai au 5 mm pe fata si 4.8 mm pe spate, mers normal mai mult prin oras.

Ei zic ca desi vin cu profil mai mic din fabrica, durata de viata ar trebui sa fie aceeasi din cauza materialelor folosite. 

La cum s-au comportat pana acum nu cred ca e adevarat.

La alta masina am Continental si dupa 57000 km mai au inca 3 mm profil (in cel mai rau loc), Bridgestone-urile nu cred ca apuca 20000 de km.

 

Nu sunt sigur daca e permis sa postez link-uri externe, dar am tot cautat anvelope de iarna si am gasit zic eu o oferta buna pe 18, poate va ajuta si pe voi in cazul in care sunteti in cautare:

https://www.anvelino.ro/iarna/5103513-anvelopa-iarna-goodyear-ug-performance-g1-215-55r18-95t.html

Au marcajul + (specificatie Volkswagen) si sunt productie foarte recenta, din Octombrie 2021.

In alte parti unde am intrebat aveau fie mai vechi (de anii trecuti, nu am gasit 2021), fie nu aveau deloc modelul acesta, iar altele din cele aprobate mi s-au parut foarte scumpe (de ex. 1000 RON/buc pentru Continental).

Goodyear are si o promotie in perioada asta si mai ofera vouchere de 200 RON.

Ieri le-am montat, par OK deocamdata.

 

La sugestia voastra am mers pe jantele de tabla de pe ahw.

Capace bicolore am luat direct de la dealer.

Daca e interesat cineva de capacele argintii va rog imi dati un mesaj. Sunt nefolosite, masina am ridicat-o direct cu cele bicolore.

Link to comment
Share on other sites

On 10/22/2021 at 12:42 PM, Jockanu said:

Scuzati ignoranta dar .. De ce cumpara toata lumea anvelope cu tot jante? e chiar asa rau sa inlocuiesti anvelope pe jante existente? 

Eu pana la urma nu am mai luat al doilea set de jante si am pus anvelopele pe jantele de aliaj cu care a venit masina, din urmatoarele motive:

 

1. oricum ajungeam la vulcanizare pentru echilibrat rotile pentru orice eventualitate

2. daca faci programare din timp la o vulcanizare serioasa nu trebuie sa stai la coada

3. daca e sa iti zgarie janta vreun ‘Dorel’ la vulcanizare, se poate intampla asta si cand faci o pana si trebuie sa iti puna un petec. (sigur, mergand mai rar reduci riscurile, dar daca e sa se intample, tot se intampla).

4. masina arata mai bine cu jantele de aliaj 

5. peste 4 ani (sau cand se vor uza actualele anvelope de vara/iarna) iau in considerare sa pun niste anvelope all season, caz in care al doilea set de jante ar fi fost in plus.

6. nu in ultimul rand, 2500 lei mi s-a parut cam mult pentru un set de jante de tabla si capace. 


Chiar daca iarna apar mai multe gropi decat vara, drumurile pe care le parcurg de obicei sunt in stare buna si nici id.3 nu e masina de mers pe coclauri. Daca totusi se va intampla sa dau in vreo groapa in asa fel incat sa imi para rau ca nu am luat jante de tabla, o sa se ocupe Casco de asta.


100% daca masina ar venit cu jante de 19 sau 20, as fi luat al doilea set de jante de tabla pe 18 de pe awh pentru ca ar fi avut sens (pt mine) dpdv financiar.


Pana la urma fiecare alege in functie de ce i se potriveste.
 

 

24FC606E-436A-4001-9BC8-BDC4B9A8AD83.jpeg

Edited by cj.Paul
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca optiunea cauciucurilor e la posesori.

 

Personal nu m.as baza pe cauciucuri all-season la ce (contra) performante au. Am facut un studiu de piata acum vreo doi ani si cele mai bune cauciucuri all-season erau departe de performantele celor de iarna dar si de vara. Cauciucurile sunt singurele piese ale masinii in contact cu solul.

 

La masinile electrice ai frana puternica de motor daca alegi sa mergi cu regenerare. Totusi, e de ajuns sa ai nevoie o singura data de distanta scurta de franare cand trebuie sa opresti brusc. Asta poate face diferenta intre a lovi ceva sau a opri in siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Știți valoarea cuplului pentru strângerea suruburilor? Ma duc maine sa schimb rotile, și vreau sa cer folosirea cheii dinamometrice. Am o bănuiala ca nu vor ști valoarea recomandata de fabrica, pentru ca nici eu nu am găsit net.

Link to comment
Share on other sites

120 Nm

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Las si eu niste poze cu noile roti, poate ajuta pe cineva in luarea deciziei: am luat anvelope Ultra Grip Performance G1, cu jante Denzent. La "mana", am simtit ca o roata are cam aceeasi greutate comparativ cu cea originala. Stiu ca jantele astea expun destul de mult "internele", nu sunt aerodinamice, insa pentru oras si drumuri scurte sunt ok (plus ca va sta in garaj masina).

Cost total : 6000 RON 

Arata OKeish, in poza nu par cine stie ce, insa in realitate imi cam plac ...

Cu ocazia asta am vazut si eu mai bine ce se ascunde in spatele rotilor: Daca in fata totu e normal, in spate sunt o multime de bucse si brate. Nici nu vreau sa ma gandesc la momentul in care vor trebui schimbate ... :)

 

8c8e1c4c-1547-48ef-bbce-c81a4252ca7a.jpg

f89b5346-8c00-4bc5-ac88-1bebdb43d601.jpg

WhatsApp Image 2021-11-02 at 9.36.23 AM.jpeg

Link to comment
Share on other sites

On 10/31/2021 at 9:56 PM, VickEnd said:

Bineinteles ca optiunea cauciucurilor e la posesori.

 

Personal nu m.as baza pe cauciucuri all-season la ce (contra) performante au. Am facut un studiu de piata acum vreo doi ani si cele mai bune cauciucuri all-season erau departe de performantele celor de iarna dar si de vara. Cauciucurile sunt singurele piese ale masinii in contact cu solul.

 

La masinile electrice ai frana puternica de motor daca alegi sa mergi cu regenerare. Totusi, e de ajuns sa ai nevoie o singura data de distanta scurta de franare cand trebuie sa opresti brusc. Asta poate face diferenta intre a lovi ceva sau a opri in siguranta.

Total de acord. Din aceleasi motive nu am mers pe all-season, ci am ales anvelope de iarna cu indice de franare A pe carosabil ud.

 

Singurele anvelope all season pe care le-as lua in considerare ar fi proaspat lansatele Michellin Cross Climate 2 care par a fi 'altceva'. Dar nu acum. Ci peste 4-5 ani. Pe cand ID3-ul ar deveni cel mai probabil a doua masina, exclusiv de oras, iar performanta anvelopelor mai sus mentionate va fi confirmata sau nu de alti utilizatori.

Link to comment
Share on other sites

Jante LOEN 18" - aprox 3860 RON
Anvelope GRIPMAX 215/55 R18 STATURE M/S XL 99V - aprox 1230 RON

am trecut deja o iarna cu ele , sunt ok 

IMG_20211103_145638.jpg

IMG_20211103_145620.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Salutare! Acum 2-3 luni în urmă, am rămas fără baterie! Am dus-o la tester și mi-au spus ca-i bună doar trebuie încărcată, am încărcat-o și am plecat! Luni pe 22.03 am dat sa pornesc și nu mai aveam baterie! Am luat-o am dus-o la meseriaș, la fel descărcată, baterie bună, necesita încărcate! Am încărcat-o, am pus-o joi pe mașină, azi sâmbăta, moartă! Am pornit-o cu cabluri, am plecat mi-am luat un multimetru sa testez consumatorii și pe minusul de la baterie l-am inseriat! Îmi dădea 0,88 A consum! Deci am ceva care mănâncă, dar ce? După 20 de minute de stat și așteptat, poate se închide ceva, nimic, la fel! Am început sa scot siguranțele una câte una, și la poziția 37 când scoteam se ducea în 0,31A, am continuat cu scosul și la poziția 15 când am scos, a scăzut la 0,25A! Din ce am bajbait eu am zis ca e casetofonul! Am pus siguranța și am scos casetofonul! După ce l-am scos pe el a rămas în 0,31A cu siguranța de la poziția 15 pusă! Nu știu ce este poziția 15 dar din poza îmi dau seama ca ar fi ceasurile, care și ele au o problema și anume, partea de sus a display-ului unde afișează radio, când se aprinde, când se stinge cu toate ca radio funcționează, deci cred ca e o problemă și acolo, dar nu știu ce!
      De ce radio fura curent și pana acum nu? Și de ce la ceasuri dispare partea de sus și reapare?
      Dacă am scos toate siguranțele din bord din partea stângă și tot mi-au rămas consumatori de 0,25A, unde sa mai verific? 
      Skoda Superb 1, 1.8t AWT DSG și cu trapă fotovoltaica 





    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Nu am gasit un topic corespunzator pentru problema asta dar zic sa incerc aici.
       
      In legatura cu vinieta de parcare in B, a trecut cineva recent prin procesul acesta? Stiti de hartie trebuie ceruta de la leasing?
    • Mike8
      By Mike8
      Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana.
      Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum
      (merge cu iOS/Alexa/Android).
       
      PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3
       
      Teste in terminal:

       
      Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri

       
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept