Jump to content

ID.3 - jante și cauciucuri


IRONICK
 Share

Postare recomandată

3 hours ago, Jockanu said:

Scuzati ignoranta dar .. De ce cumpara toata lumea anvelope cu tot jante? e chiar asa rau sa inlocuiesti anvelope pe jante existente? 

Pentru ca jantele si anvelopele de vara sunt de 19 iar pentru iarna am ales anvelope pe 18 fiind si jante originale de tabla pe 18.

Si motivul 2 ewste ca anvelopele pe 18 sunt mai ieftine

Si motivul 3: sa nu-mi f.... jantele de aliaj la vulcanizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am de 20", cele de vara 🤑

Cat as fi dat pe 4 anvelope de 20" am dat pe 4 anvelope si jante de 18".

Deci, si in cazul meu, motivele ar fi:

- pret 20" vs 18"

- nu vreau sa imi stric jantele in gropile care apar iarna sau sa le patez cu solutiile de deszapezire

- doresc sa minimizez interventiile lui Dorel

- nu vreau sa stau dupa Dorel, mai ales cand incepe si baga in fata cate un borbandier cu bemveu care i-a bagat 5 lei in buzunar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este si costul de scos/pus cauciucul pe janta. La dimensiuni mari, daca faceti un calcul pe 5-6 ani, 2 ori pe an = ~2400 RON, oarecum aproape de costul unor jante aditionale. Eu am folosit combinatia asta in primii ani la alta masina, si jantele de aliaj au aratat ca noi pana acum vrei 3 ani cand am vandut rotile de tabla( fiind pe 15). Un dorel mi le-a zgariat simetric, la rotund ...:)

 

Modificat de giony82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, VickEnd said:

Eu le schimb acasa ca sa nu trebuiasca sa astept pe la vulcanizare, asa ca ma pot lasa pe ultima suta de metri. In plus sa tot schimbi doua randuri de cauciucuri pe aceleasi jante poate duce si la deteriorarea jantelor si a cauciucurilor. Cu siguranta Dorel de la vulcanizare reuseste sa zgarie jantele mai devreme sau mai tarziu.

Ok, dar dacă e nevoie de o echilibrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echilibrarea presupune doar scoaterea de pe masina si pus pe bancul de echilibrat.

Poti face chestia asta inainte de schimb. Tot reduci costurile si riscul sa fie stricate.

Eu le-am lasat pe cele de vara la pastrat la AutoSoft. Cand le iau inapoi, am sa cer sa le si echilibreze iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echilibrarea se poate face si in miezul iernii sau al verii, cand nu sunt cozi mari la vulcanizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Al Bundy said:

Pentru ca jantele si anvelopele de vara sunt de 19 iar pentru iarna am ales anvelope pe 18 fiind si jante originale de tabla pe 18.

Si motivul 2 ewste ca anvelopele pe 18 sunt mai ieftine

Si motivul 3: sa nu-mi f.... jantele de aliaj la vulcanizare.

Masina mea a venit cu jante de 18 si ma gandesc sa pun all season (am mai folosit cu succes la alte masini, inclusiv un SUV) pe care le schimb .. cand vor imbatrani sau cand va fi cazul. Mai ales la clima din Buc - Ilfov. Stie cineva cum / daca / ce si cum cu all season pt electrice? 

Multumesc tuturor pt raspunsuri si sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sanya 20” vara si Loen 18” iarna:

- Nu as merge cu jante cu finisaj diamond cut iarna

- Nu exista la momentul acela anvelope Seal Inside de iarna pe 20”

- Obisnuiesc sa le schimb singur acasa

- Se depoziteaza mai bine o anvelopa montata pe janta si roata depozitata in suport vertical

- Nu am incredere foarte mare in atentia celor de la vulcanizare. 

 

P.S. Pentru cei care schimba rotile acasa, va recomand asa ceva https://www.hornbach.ro/shop/Cap-cheie-tubulara-WGB-1-2-17mm-lunga-6-canturi-albastra/5637346/produs.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aveti rotile de 20" de fabrica, puteti masura cat profil mai au? Ale mele pare ca dupa ~7k km mai au ~5mm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Bridgestone. Tu? 
Ma mira ca sunt uzate uniform. Ma duce cu gandul ca au avut putin de fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar Bridgestone-urile au foarte putin din fabrica.

Le-am masurat pe ale mele pe 18 dupa ce am ridicat masina si aveau 5.3 mm.

Acum am trecut la cele de iarna si le-am masurat din nou: dupa 1200 km mai au 5 mm pe fata si 4.8 mm pe spate, mers normal mai mult prin oras.

Ei zic ca desi vin cu profil mai mic din fabrica, durata de viata ar trebui sa fie aceeasi din cauza materialelor folosite. 

La cum s-au comportat pana acum nu cred ca e adevarat.

La alta masina am Continental si dupa 57000 km mai au inca 3 mm profil (in cel mai rau loc), Bridgestone-urile nu cred ca apuca 20000 de km.

 

Nu sunt sigur daca e permis sa postez link-uri externe, dar am tot cautat anvelope de iarna si am gasit zic eu o oferta buna pe 18, poate va ajuta si pe voi in cazul in care sunteti in cautare:

https://www.anvelino.ro/iarna/5103513-anvelopa-iarna-goodyear-ug-performance-g1-215-55r18-95t.html

Au marcajul + (specificatie Volkswagen) si sunt productie foarte recenta, din Octombrie 2021.

In alte parti unde am intrebat aveau fie mai vechi (de anii trecuti, nu am gasit 2021), fie nu aveau deloc modelul acesta, iar altele din cele aprobate mi s-au parut foarte scumpe (de ex. 1000 RON/buc pentru Continental).

Goodyear are si o promotie in perioada asta si mai ofera vouchere de 200 RON.

Ieri le-am montat, par OK deocamdata.

 

La sugestia voastra am mers pe jantele de tabla de pe ahw.

Capace bicolore am luat direct de la dealer.

Daca e interesat cineva de capacele argintii va rog imi dati un mesaj. Sunt nefolosite, masina am ridicat-o direct cu cele bicolore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/22/2021 at 12:42 PM, Jockanu said:

Scuzati ignoranta dar .. De ce cumpara toata lumea anvelope cu tot jante? e chiar asa rau sa inlocuiesti anvelope pe jante existente? 

Eu pana la urma nu am mai luat al doilea set de jante si am pus anvelopele pe jantele de aliaj cu care a venit masina, din urmatoarele motive:

 

1. oricum ajungeam la vulcanizare pentru echilibrat rotile pentru orice eventualitate

2. daca faci programare din timp la o vulcanizare serioasa nu trebuie sa stai la coada

3. daca e sa iti zgarie janta vreun ‘Dorel’ la vulcanizare, se poate intampla asta si cand faci o pana si trebuie sa iti puna un petec. (sigur, mergand mai rar reduci riscurile, dar daca e sa se intample, tot se intampla).

4. masina arata mai bine cu jantele de aliaj 

5. peste 4 ani (sau cand se vor uza actualele anvelope de vara/iarna) iau in considerare sa pun niste anvelope all season, caz in care al doilea set de jante ar fi fost in plus.

6. nu in ultimul rand, 2500 lei mi s-a parut cam mult pentru un set de jante de tabla si capace. 


Chiar daca iarna apar mai multe gropi decat vara, drumurile pe care le parcurg de obicei sunt in stare buna si nici id.3 nu e masina de mers pe coclauri. Daca totusi se va intampla sa dau in vreo groapa in asa fel incat sa imi para rau ca nu am luat jante de tabla, o sa se ocupe Casco de asta.


100% daca masina ar venit cu jante de 19 sau 20, as fi luat al doilea set de jante de tabla pe 18 de pe awh pentru ca ar fi avut sens (pt mine) dpdv financiar.


Pana la urma fiecare alege in functie de ce i se potriveste.
 

 

24FC606E-436A-4001-9BC8-BDC4B9A8AD83.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca optiunea cauciucurilor e la posesori.

 

Personal nu m.as baza pe cauciucuri all-season la ce (contra) performante au. Am facut un studiu de piata acum vreo doi ani si cele mai bune cauciucuri all-season erau departe de performantele celor de iarna dar si de vara. Cauciucurile sunt singurele piese ale masinii in contact cu solul.

 

La masinile electrice ai frana puternica de motor daca alegi sa mergi cu regenerare. Totusi, e de ajuns sa ai nevoie o singura data de distanta scurta de franare cand trebuie sa opresti brusc. Asta poate face diferenta intre a lovi ceva sau a opri in siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știți valoarea cuplului pentru strângerea suruburilor? Ma duc maine sa schimb rotile, și vreau sa cer folosirea cheii dinamometrice. Am o bănuiala ca nu vor ști valoarea recomandata de fabrica, pentru ca nici eu nu am găsit net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las si eu niste poze cu noile roti, poate ajuta pe cineva in luarea deciziei: am luat anvelope Ultra Grip Performance G1, cu jante Denzent. La "mana", am simtit ca o roata are cam aceeasi greutate comparativ cu cea originala. Stiu ca jantele astea expun destul de mult "internele", nu sunt aerodinamice, insa pentru oras si drumuri scurte sunt ok (plus ca va sta in garaj masina).

Cost total : 6000 RON 

Arata OKeish, in poza nu par cine stie ce, insa in realitate imi cam plac ...

Cu ocazia asta am vazut si eu mai bine ce se ascunde in spatele rotilor: Daca in fata totu e normal, in spate sunt o multime de bucse si brate. Nici nu vreau sa ma gandesc la momentul in care vor trebui schimbate ... :)

 

8c8e1c4c-1547-48ef-bbce-c81a4252ca7a.jpg

f89b5346-8c00-4bc5-ac88-1bebdb43d601.jpg

WhatsApp Image 2021-11-02 at 9.36.23 AM.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/31/2021 at 9:56 PM, VickEnd said:

Bineinteles ca optiunea cauciucurilor e la posesori.

 

Personal nu m.as baza pe cauciucuri all-season la ce (contra) performante au. Am facut un studiu de piata acum vreo doi ani si cele mai bune cauciucuri all-season erau departe de performantele celor de iarna dar si de vara. Cauciucurile sunt singurele piese ale masinii in contact cu solul.

 

La masinile electrice ai frana puternica de motor daca alegi sa mergi cu regenerare. Totusi, e de ajuns sa ai nevoie o singura data de distanta scurta de franare cand trebuie sa opresti brusc. Asta poate face diferenta intre a lovi ceva sau a opri in siguranta.

Total de acord. Din aceleasi motive nu am mers pe all-season, ci am ales anvelope de iarna cu indice de franare A pe carosabil ud.

 

Singurele anvelope all season pe care le-as lua in considerare ar fi proaspat lansatele Michellin Cross Climate 2 care par a fi 'altceva'. Dar nu acum. Ci peste 4-5 ani. Pe cand ID3-ul ar deveni cel mai probabil a doua masina, exclusiv de oras, iar performanta anvelopelor mai sus mentionate va fi confirmata sau nu de alti utilizatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jante LOEN 18" - aprox 3860 RON
Anvelope GRIPMAX 215/55 R18 STATURE M/S XL 99V - aprox 1230 RON

am trecut deja o iarna cu ele , sunt ok 

IMG_20211103_145638.jpg

IMG_20211103_145620.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

O data cu schimbul de roti iarna cu vara, am cantarit rotile, in ideea de a determina si eventuale influente de consum

 

Iarna, 21,1 kilograme: Firestone Winterhawk 215/55 R18 XL (extra load), Made in Italy cu jante Anzio Split Gloss Black

 

Vara: 23,5 kilograme, Continental EcoContact 6, 215/50 R19 93 T, SelfSeal (ContiSeal) cu jantele originale

 

Interesant a fost si sa constat ca diametrul rotilor de vara este mai mare cu vreo 2 cm! Asta inseamna ca tocmai iarna am o masina mai joasa, garda la sol mai mica. Acesti 2 cm sint determinati empiric, nu prin calcule. Am proptit rotile de un perete si cu o scandura am incercat sa vad diferenta.

 

Ca si calcule, diferite calculatoare online dau diferite rezultate, unul spune ca diametrul e cu 6mm mai mare, altul zice ca e cu 4mm mai mare. Dar in practica diferenta e de vreo 2 cm.

 

Pot zice ca cele de vara, cu 93 indice incarcare, par cam dezumflate tot timpul. Cele de iarna cu indice 95 si marcaj XL pareau umflate tot timpul :) 

 

Eu sint adeptul gardei la sol cat mai inalte, dar ma gandeam sa trec pe roti de 18 pt ca nu imi plac jantele inutil de mari, mai ales in Ro, insa aceste masuratori mi-au dat de gandit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA rugamintea unui coleg am cantarit azi o janta de tabla pe 18 echipata cu o anvelopa Nokian WR suv 4 . are in jur de 23.6 - 23.8 cantarita cu un cantar de baie ea singura pe cantar si tot atat cantarita la mine in brate pe cantar si facand diferenta cu greutatea mea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aflandu-ma la incarcare langa un ID3 cu roti de 18 (originale), am scos ruleta si am masurat, 67 v 69 cm diametru. 

Tot mi se par cam mari diferentele... Dar clar exista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Masina mea a venit din fabrica cu Bridgestone Turanza Eco Enliten 215 55 18, o anvelopa de vara (teoretic cel putin) dedicata masinilor electrice. Din totalul de 50k km facuti cu masina, vreo 30-35k au fost facuti cu ele, iar acum s-au uzat. Ma asteptam sa tina mai mult, dar probabil greutatea mare, cuplul si tractiunea spate (pe puntea spate sunt sensibil mai uzate decat pe puntea fata) le-a dovedit. Mi se par si mai sensibile decat anvelopele pe care le-am avut la fostele masini (am facut de 3 ori pana, dar poate am fost eu ghinionist).

 

 

La primavara le voi schimba, acum nu are sens pt inca 1 luna pana cand pun anvelopele de iarna si am zis sa imi fac temele din timp, asa ca va intreb: ce alt model recomandati pt id3 ca anvelopa de vara?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!