Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Aha... deci costurile de exploatare pentru o electrica ar fi mai mici cam cu 50% fata de un 2.0 TDI, daca ne referim la utilizarea ca mijloc de transport domiciliu - job.

Daca mai sunt costuri suplimentare, specifice unui ID.3, si care nu exista la un Caddy cu motor Diesel si cutie manuala, v-as ruga sa ma atentionati :)

Multumesc, @Rave! Din ce spui tu, ar fi un punct forte pentru electrice acest aspect. (Numai ca depind cam mult de reteaua electrica publica. Daca vine ceva gen Texas si la noi... Oare nu pot sa o incarc cu vreun panou solar, cat timp sta in parcare la serviciu?)

 

Acum, mai trebuie sa compar costurile pt intretinerea periodica (Inspectiile de service) intre cele 2 variante... (Dar aici poate ma rezolva baietii de la VW)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu date de consum (in modul D, condus apasat, cum conduc eu de obicei):

- de dimineata, la temperatura de 2-3º C, preincalzita de la statie, consum 29 kWh/100 km pe 14 km; devine clar ca incalzirea bateriei consuma destul de mult, așa ca astept feature-ul in care sa se preincalzeasca si bateria

- la intoarcere, 12-14º C, consum 17.7 kWh/100 km pe 11 km, ceea ce deja incepe sa arate a consum acceptabil pentru o masina electrica

 

Acum, bomba: totalul de la ultima incarcare imi arata 24 kWh/100 km pe 25 km, ceea ce inseamna 6 kWh total, iar statia, dupa ce am incarcat pana la nivelul precedent al bateriei, arata 8.43 kWh. Posibile explicatii: statia nu e precisa (dar diferenta de 40% e exagerata), masina zice ca a incarcat pana la +1% fata de nivelul anterior (pentru ca motive, nu stiu, dar asta ar veni 0.58 kWh, nu 2.43).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa fie preincalzirea interiorului? Am observat si eu ca desi masina e setata la 80%, tot timpul o gasesc cu 81%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preincalzirea interiorului nu este luata in calcul de masina la consumul mediu, pentru ca nu are contactul pus, asa ca cel mai probabil de acolo este diferenta. 

 

Eu cand stau la incarcat cu contactul pus, ca sa funcționeze clima, vad cum creste consumul mediu. Daca stau la incarcat aceeasi perioada dar cu caldura pornita din aplicatie nu apare nicio modificare la consumul mediu din bord. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preincalzirea interiorului la ID3 conectat la statie mi-a luat cam 2 kWh in fiecare dimineata in zilele astea.

Fac preincalzire la ora programata si am observat ca porneste cu 30 de minute inainte de ora stabilita de plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pun date:

- de dimineata, intre -1º C si 2º C, consum 28 kWh/100 km

- la ora 11, 10º C, consum 19 kWh/100 km

 

Mor de consumul de dimineata. Trebuie sa rezolve cu incalzirea bateriei inainte de a pleca de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cu softul nou va fi mai bine. Dar probabil va veni simultan cu vara si va fi greu de testat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mor de consumul de dimineata." ... dar de ce mori? Intrebare sincera.

 

30 kWh costa 20 de lei ... adica echivalent aproximativ 4 litri de benzina la 100 Km...nu cred ca exista vreo fosila de clasa compacta care pornita de la -1 C sa consume 4 litri la 100 Km si sa dea caldura in habitaclu cum baga ID3-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de autonomie mai mult decat de costuri.

Sunt curios si cum ar fi cu pompa de caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul acela mare dispare dupa ce se incalzeste bateria, vreo 10 - 15 minute la inceputul calatoriei, in functie de cat e de rece.

Scade pe la un 18 - 20 kWh / 100 Km urban, in functie de cum conduci si ce temperatura pui la clima.

Deci pana la urma autonomia nu e chiar asa de tare afectata precum pare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un drum Bucuresti-Campulung-Bucuresti si revin cu impresii:

- am incarcat la 100% si am preincalzit masina

- temperatura dus: intre 3.5º C si 4.5º C, soare

- 11 km pana la autostrada, cu viteza mica, consum: 28 kWh/100 km; a consumat 5% din baterie doar ca sa o preincalzeasca

- 100 km/h la dus, pana la Pitesti, cu consum de 21.5 kWh/100 km

- intre Pitesti si Campulung, mers apasat, 20 kWh/100 km

 

La intoarcere:

- temperatura: intre 8.5 ºC si 11 ºC, soare

- Campulung-Pitesti, mers relaxat, viteza legala: 11.5 kWh/100 km

- Pitesti-Bucuresti, 120-130 km/h pe cruise control, 22 kWh/100 km

 

Consum mediu: ~20 kWh/100 km.

Distanta totala: 340 km. 

 

Comparativ, am mers apoi putin prin Bucuresti, bara la bara, cu un consum 24 kWh/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modest range-ul in condtiile astea, practic la o utilizare normala a bateriei sa zicem intre 90% si 10 %, ca nu merge nimeni de la 100% la 0%, ai avea o autonomie de 230 km. Si ca sa pun si eu putina motorina pe foc, chiar azi am alimentat atelajul din dotare, 3 minute pentru 1000 de km. Mai e de lucrat la electrice din punctul asta de vedere. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- am incarcat la 100% si am preincalzit masina

- temperatura dus: intre 3.5º C si 4.5º C, soare

- 11 km pana la autostrada, cu viteza mica, consum: 28 kWh/100 km; a consumat 5% din baterie doar ca sa o preincalzeasca

 

Nu se intelege, 5% sa preincalzeasca bateria, sau masina?

 

adrian001, nu inteleg calculul tau, colegul spune ca a parcurs 340km, cum ai ajuns 230?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict pentru acest topic nu intereseaza pe nimeni cat consuma un 1.5 TSI ACT, 2.0 TDI, Model 3 Performance sau e-Up!

Topicul este despre consumul ID.3-ului si o sa va rog sa ne limitam la discutii despre acesta fara versus-uri cu alte masini, fie ele electrice sau termice. 

 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinatorHai ca e simpla matematica, ID3 are baterie de 58 KWh, o utilizare de la 90%->10% inseamna 80% din baterie adica 58 * 0,8 = 46,4 KWh. La un consum mediu de 20 KWh/100 km cum a avut colegul asta inseamna o autonomie de 46,4/20 * 100 = 232 Km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3 areo baterie de 62kw, dar se pot folosi doar 58.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Am plecat cu bateria incarcata la 100%, masina incalzita, doar ca ID.3 nu preincalzeste si bateria.

A folosit 5% din baterie, in 11 km de mers cu viteza mica, pana sa intru pe autostrada.

Am facut 340 de km in total, dar am incarcat o data pe traseu. 

 

Am verificat si in dimineata asta, prin oras: 

- temperatura exterioara -3 ºC

- masina preincalzita

- consum stationar: 7 kW, din care banuiesc ca majoritatea e pentru a incalzi bateria

- consum mediu: 30 kWh/100 km

- dupa 40 de minute de mers, bateria inca nu era la 100% utillizare (segmentul indicatorului de regenerare era inca mai scurt).


IMG_8244.thumb.jpeg.29201233c26bd7a9b96d2dedc38416b8.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Sparkyson said:

dupa 40 de minute de mers, bateria inca nu era la 100% utillizare (segmentul indicatorului de regenerare era inca mai scurt).

Asta se intampla fiindca e prea incarcata bateria si nu are capacitate de regenerare. Eu o tin la 80% si am regenerare maxima in ~10 min. TInuta afara masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte mica autonomia si asta e un motiv esential pentru care multa lume sta departe de aceste masini electrice. Iar comparatiile cu alte modele si alte surse de energie sunt cat se poate de elocvente, pentru ca arata un impediment real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatiile sunt elocvente si discutiile pe aceasta tema sunt binevenite, da, dar nu in acest topic!

 

Cine este interesat de consumul unui ID.3 nu cred ca vrea sa stie cat consuma un 2.0 TDI, si poate lua aceasta informatie din alta parte, daca chiar are nevoie de ea.

 

Daca merita sau nu o masina electrica, in functie de range-ul ei, putem discuta aici:

 

 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi-dimineata am schimbat ceva: fiindca incarcasem masina prea mult ieri (la 100%, in loc de 70% cum fac de obicei), nu am mai conectat-o la statie.

Masina s-a preincalzit pentru a pleca la ora 7, pe baterie, iar, surpriza, bateria s-a preincalzit si ea. S-a incalzit ori de la consumul de curent, ori ca protectie ca sa nu consume din bateria rece.

 

Drept consecinta, unde ieri am avut un consum de 30 kWh/100 km (putin peste media de 28 pe care am tot vazut-o la temperaturile astea), azi am avut 23.5 kWh/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preincalzirea o faci din aplicatie sau o setezi din meniul de bord in ziua anterioara ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o am programata, pentru ca plec in fiecare zi la 7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce statie ai?

deci cand nu e conectata la statie preincalzirea din aplicatie sau meniu ajuta si bateria sa fie calda?

eu mereu o pre-incalzesc si cand ma sui in ea, bara albastra e 100%. sa inteleg ca daca ar fi fost legata la priza, nu ar fi fost la fel? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil corect ar fi sa consideram si cat din baterie a consumat preincalzirea si vazut daca e inclus consumul in calculul mediei. Eu nu urmaresc consumul sau detaliile de genul, mi se par irelevante. Cand ajung acasa cu sub 60%, pun masina in priza pana la 80% si repeat. ABC - "Always be charging"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!