Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Tocmai am zis mai sus ca autonomia se păstrează. Nu am măsurat pana la 0.  Dar am mers peste 250km plecat de la 80% si mai aveam sa trec de 350 lejer. De aia am zis ca matematic se păstrează pana la 420. 

Nu am avut și nu am de gând sa o masor pana la 0 de la 100%  sunt alții care fac asta.  

E treaba ta sa numești fanteziste. 

Tu când vb de alții, vorbim de e golf sau de id3? Ca aici e topic de id3 stiu..

Ca pe FB grup nu se plânge nimeni de autonomie. Sau ca ar fi diferențe mari. Tocmai de aia si pozele de mai sus. Oricum esti liber sa crezi de vrei. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt curios de autonomii in regim de stress pentru electrice si asta se va intampla in iarna ce urmeaza. Ma gandesc la temperaturi de -5..-10 grade cu toti consumatorii porniti si caldura la maximum, dar sunt curios si de cat de rau va fi cu tractiunea spate pe zapada, aici cuplul mare si cutia automata vor putea crea probleme. Imi aduc aminte de BMW-ul avut, care era destul de greu (118d nou si anvelope de iarna Continental) si cu care am ramas impotmolit in conditii banale si aveam nevoie de 3-4 oameni sa ma impinga serios, iar urcarile pe serpentine le faceam in forta, mai mult de-a latul, pentru ca altfel ramaneam impotmolit. Chiar voi urmari acest subiect si sper ca utilizatorii nu vor face frigul la iarna pentru a nu afecta autonomia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga Bogdan, prea esti agresiv cand se posteaza orice care nu pare a nu se mula perfect pe modul tau de a gandi.

 

Sa admitem ca ai dreptate tu, dar chiar si asa, nu ar fi mai simplu/relevant sa postam autonomiile obtinute de la incarcare, adica km parcursi efectiv, decat autonomia previzionata de computer INAINTE de a parcurge efectiv macar 1 km? 

 

Si indiferent cum ar fi, de ce atata suparare... avem timp sa masuram autonomii luni de zile cat o sa tot detinem masinile si o sa ne tot plimbam cu ele, important e sa fim sanatosi si sa avem drumuri fara incidente neplacute de nici un fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu astept sa vad iarna. Mai ales ca variantele pentru Ro nu au pompa de caldura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o mașină electrica, adică o sa piardă cam 20-30% din autonomie iarna, în funcție de temperatura, asa fac toate.

Și pompa de căldură nu face foarte multe... este cu pana la 30% mai eficienta decât rezistența clasica, ceea ce înseamnă că te ajuta sa păstrezi 30% din ce pierzi, adică undeva la maxim 10% range total. Pentru ca și bateria suferă din cauza temperaturilor scăzute și capacitatea totala scade puțin, pierderea de autonomie nu este generata doar de consumul crescut. 

 

Dar na... și termicele au consum crescut iarna, e normal, măcar electrice baga căldură instant, nu după 10 minute de înghețat. Asa ca pana la urma e adevărat ce se spune, iarna nu-i ca vara :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna electricele dau testul suprem ,am vazut asta in Norvegia-70km/h pe autostrada,ajungeau cetatenii la munca le bagau la incarcat,mai mult ca sigur le incarcau si acasa ,pe langa mall uri era bataie pe locurile de incarcare iar aia chiar au parcari de incarcare nu ca la noi.In zona unde locuiesc eu stiu doar doua locuri de incarcare la un kaufland,in NO locurile de incarcare erau zeci pe langa mall uri si benzinarii,am vazut statie Tesla de incarcare pe langa Moss cu 50 locuri de incarcare si era full :) .Parerea mea e ca suntem departe de adevar in ceea ce priveste solutiile de incarcare,eu locuind la bloc chiar nu am nici o solutie,cred ca am sa cumpar full electrica ultimul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F buna postarea lui Rave, si as mai adauga ca au trecut deja destule ierni peste masinile electrice, se cunosc toate aceste detalii, Tesla vinde si ea de ani buni masini fara pompa de caldura in Norvegia  etc.

 

La termice scade un pic consumul fata de vara din cauza ca nu mai trebuie sa functioneze ACul, si au si ele PTC (element electric de incalzire) in general, cel putin la Passat aveam, baga instant caldura, sau cine plateste poate  lua in plus si sistem webasto etc. 

 

Iarna va fi cu siguranta mai trista pt noi electrificatii, ramane de vazut. 

 

@vali zak sintem cativa care stam la bloc ca si tine si avem electrice. Nu-i dracu atat de negru. Pana la urma in cat timp faci 200 de km? cati fac in romania aceste navete lungi din alte tari? Mai ales de cand se generalizeaza lucrul de acasa...

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toti putem lucra de acasa,in plus fac zilnic 44 km doar naveta fara alte drumuri din care 24 in Bucuresti .Cu alte cuvinte cei 200 km autonomie se pot transforma in mai putini pe timpul iernii si mult mai putini dupa ce masina implineste o varsta-bateriile slabesc considerabil dupa 5 ani,am vazut asta in No,daca nu am o solutie de incarcare facila atunci eu consider ca am o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca faci 24 in Buc sint un avantaj, o electrica consuma mai putin in aglomeratie decat la viteze mari pe autostrazi/nationale.

 

Esti pe topicul de ID3, autonomia nu e de 200, poate spre 400... daca cauti probleme/motive le poti gasi, sau poti cauta solutii. De ex, la servici aproape sigur ai o priza oarecare unde sa te poti incarca... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator, In posturile de consum nu este vorba de mine. Este vorba de masina. Dar nu pot spune ca imi place cand discuția este deturnata de teorii, fără sa aibă legatura cu masina id3.  Si se pare ca doar tu faci Asta. Am postat și autonomii si cifre. 

Ne pierdem timpul degeaba atunci dacă doar ne dam cu părerea cei care nu au masina, nu au tangenta cu ea, si doar cautam puncte slabe și comentarii negativiste bazate pe alte mașinii.  

Și sunt satul de comentările făcute de tine fără sa fi avut masina..   Tind sa cred ca id3 este o evoluție fata de e golf in ceea ce privește autonomia si management bateriei.  Dar se pare ca dacă ai e golf crezi ca stii tot ce înseamnă vw si baterii. 

Poți face un topic separat despre părere ta pe baza experienței cu golful. Aici nu e despre asta. 

 

Cred ca pe oameni ii interesează cifrele de la posesori,  nu părerile tale personale despre o masina pe care nu o deții.  

 

O sa ma opresc aici pentru ca topicul asta nu e despre noi.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Poate nu a fost clar. Prima e poza cu km parcurși. 471. 

On 10/9/2020 at 11:48 PM, Bogdan_wrc said:

Aparent ala e slab :))

sunt alții..eroi. 

aceeași baterie

FB_IMG_1602276458852.jpg

 

Alt user. 

275km parcurși. Range 235. Baterie undeva la 50% 

Oricum ai da o, range tot se apropie de estimat 420, chiar și când ești...negativist.  dacă si astea sunt teorii fanteziste...

FB_IMG_1602399077982.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne limitam la discuții legate de consum, da?! Nu suntem pe un topic în care discutam dacă merita sau nu achiziția unei mașini electrice...

 

Și da, autonomia mașinii este direct legata de consum. Un consum mai mic, în oraș de exemplu, nu va însemna că masina o sa atingă aceeași autonomie la mers pe autostrada, unde consumul este mai mare. 

Nu contează cât range arata masina după incarcare, contează ce consum va avea după acea incarcare.

Dacă mergi prin oraș, cu 11 kWh/100Km consum, încarci și apoi mergi pe autostrada cu 15 kWh/100Km este absolut normal ca mașina sa nu mai aibă range-ul calculat la consumul de 11 kWh/100Km. Dar dacă o sa continui sa mergi cu 11 kWh/100Km consum, atunci mașina își va păstra range-ul declarat. Simplu! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un rezultat excelent pentru ID3. Insa pe mine ma uimeste cum o Tesla, care are 450CP, 2 motoare, e mai mare si mai grea, are un demaraj de masina sport si reuseste un consum chiar mai mic. Incredibil ce fac inginerii aia de la Tesla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerodinamica face minuni. Tesla are coeficientul aerodinamic 0.23, pe cand ID.3 are 0.26.

Dar, intr-adevar, Tesla se descurca de minune, avand in vedere ca Bjorn testeaz in Norvegia, pe frig, iar acolo ID.3 vine cu pompa de caldura, pe cand Model 3 are rezistente electrice, mai ineficiente energetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuși, sa nu comparam Tesla cu Vw. Una este pionier în domeniu, cealaltă a făcut o mașină pe repede înainte ca să prindă cota de piață. Am înțeles ca intra și Tesla în programul Rabla Plus și de la anul vin oficial și în România. Vesti bune, se ascute concurenta și o sa avem toți de câștigat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee cum este posibil să am un consum mediu negativ după 11 km? Adică înțeleg că fac economie, coasting, regenerare, dar în timp ce mergeam autonomia scădea, deci se consuma energie din baterie.

20201021_023110.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai fost într-o continua coborâre e normal sa ai consum negativ, și eu am coborât dinspre Poiana Brașov către Brașov și am ajuns acolo cu medie negativa de consum. Dar mi se pare totuși cam mare consumul și faptul ca autonomia scădea în loc sa crească ma face sa ma gândesc ca e un bug undeva, probabil de software. 

Ceva mai multe detalii despre drum poate ne-ar ajuta sa clarificam situația. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Rave said:

Ceva mai multe detalii despre drum poate ne-ar ajuta sa clarificam situația.

Am plecat din Valenii de Munte către București.. Poți spune că o mică coborâre ar fi existat pe aceea porțiune de 11 km, dar nicidecum coborârea de la Poiana Brașov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum dupa un drum dus-intors pana intr-un sat la 55 Km de Timisoara, mers doar pe DN-uri.

Am mers normal, in ritm cu traficul, am mai si depasit camioane, etc...

consum.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51km/h este o medie extrem de mica de viteza, e ca si cand ai face 3 ore de la Brasov la Sibiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa se circula pe aici pe DN-uri care trec prin multe sate.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mers ceva km de cand ai luat-o ?

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!