Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

26 minutes ago, detinator said:

de fiecare cand repeti "e fizica pura" ma simt un pic atacat, tinand cont ca nu stii nimic despre pregatirea mea in domeniul fizicii... :)

nu o lua personal. nici tu nu stii ce pregatire am si nu prea conteaza. scopul disuctiei nu e sa atacam, ci sa ne concentram pe pareri, nu pe persoane.

34 minutes ago, detinator said:

poate la masina ta, nu generaliza, la mine nu a fost niciodata asa ceva. Passatul trece la o afisare de litri/ora de ex

da, la toate cele 3 masini pe care le am, sau altele pe care le-am avut, consumul instant era l/h, dar cel mediu in l/km crestea. eu nu ma refer ce arata BCul in momentul opririi. ci cum se modifica consumul mediu (cel pe ultimii 2000km).   

37 minutes ago, detinator said:

Nu comparam, tu tii neaparat sa demonstrezi ceva, nu stiu de ce. 

Cand esti in modul B, pierzi energie la absolut orice ridicare de pedala de acceleratie, dar tu nu vrei sa franezi poate decat in 10% din cazuri. Sau 50%, nu conteaza, ideea e aceeasi.

Baterie 100% nu exista, din ce am constatat, oricat incarc bateria ramane la 92-94%. 

Nu, nu poti avea 100% baterie si sa ai in fata o coborare de 10km, pt ca a trebuit sa urci acolo, ma rog... nu am ajuns inca in acest scenariu in 2000km, te anunt cand ajung si discutam dupa. 

eu incerc doar sa demontrez ca nu ai expus corect anumite date.

daca nu ai inteles exemplu, ia cazul in care ai o priza in varful dealului inainte de coborare. credeam ca putem face un exercitiu de imaginatie pt a intelege puterea exemplului. si incarci masina fix inainte de cobori. 

vezi poate ai setat din meniu sa nu incarce peste 93-94%. eu stiu ca pe bord arata ca se poate incarca 100% (care de fapt nu reprezinta 100% din capacitatea bateriei). dar nu am e-golf sa pot testa. se poate seta maximul incarcarii dar exista si optiunea de 100%. 

34 minutes ago, detinator said:

De unde ai tras concluzia ca a ramas bateria pe 0? Am incarcat-o imediat. 

de aici: 

19 hours ago, detinator said:

Evident pt toate am banuieli, si am facut tot felul de experimente, am dus bateria pana la 0 autonomie 

  chiar daca bateria a fost incarcata imediat, ea a ajuns la 0. eu doar am citat ce ai zis tu. 

36 minutes ago, detinator said:

ok, tu evita-le. Eu fac experimentele ca tu sa nu trebuiasca sa le mai faci. 

nu o lua personal. era doar parerea mea pe forum. am si spus: "eu as evita" . dar aceste teste sunt demne de luat in considerare cand sunt facute profesionist cu unitati de masura si detalii specificate. pt tine sunt bune, dar nu le pot aduce ca argument. nu stim drum, greutate, durata, temperaturi, etc...nu stim 99% din date. sunt firme si testeri /ingineri profesionisti care fac aceste teste, tocmai ca sa nu le facem noi. eu nu voi face aceste teste pt ca nu ma intereseaza exact range la ultimul km. conduc din 98, si am depasit acest interes. 

38 minutes ago, detinator said:

Atat spuneam. Sa nu ducem discutia inutil spre altceva. 

eu de asta ziceam

19 hours ago, detinator said:

Incorect, dupa parerea mea. 

 

46 minutes ago, detinator said:

nu, nu sint elocvente. Dar deloc. Iti spune un om de 2000 de km cu ochii pe aceste cifre.

Si acum am mers vreo 40 de km si am in continuare afisata 250km autonomia, am avut afisata si 313km autonomie, desi asa cum spuneam, peste 230km nu poti scoate... 

BC ul imi afiseaza acum un consum mediu egal sau mai mare cu consumul mediu obtinut pe ultimele intervale dintre incarcari.

Deci daca el stie deja ca am avut deja acest consum inainte si autonomia reala a fost 230km sa zicem, e ilogic sa imi afiseze 300km cu insistenta cu acelasi consum mediu.

Tu vorbesti despre ce ti se pare tie logic, nu despre o realitate neaparat. 

tu te uiti de 2000km pe cifre, eu iti recomand sa te bucuri de masina. nu este prima masina electrica pe care o conduc, dar nu am nici 2000km. dar fizica nu este inventata de masina electrica. 

1 hour ago, detinator said:

"e fizica pura", cu placutele ai mai multa energie de recuperat (franezi mai brusc, deci mai multa energie e disponibila). Modul B are o franare f moderata.

 tocmai. ai avea de recuperat doar ca nu se poate recupera. eu asta spun. tot ce franezi cu placute, este energie pierduta (a se citi nerecuperata in baterie).

BCul calculeaza range in functie de stilul de mers pe ultimii km. de asta poate varia/creste. 

In rest sunt de acord cu ce ai spus in posturile de mai sus. 

20 hours ago, detinator said:

De unde ai scos-o pe asta? Cand franezi cu placute se duce peste cap acul de la regenerare, pana la -99,9kw, ca mai mult nu poate sa afiseze.

reciteste doar de unde am plecat. ai aici legatura. franarea pe placute are sistem separat, fata de regenerare.

tind sa cred ca amandoi spunem acelasi lucru, dar cu cuvinte diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Bogdan_wrc said:

La e-golf are diferite stagii B-ul sau D-ul? 

e-Golf are D, D1, D2, D3 și B(care ar fi D4). Asa e și e-Up! - ul și surioarele lui. E o chestie oarecum deșteaptă, am reușit sa cobor de la Bușteni pe DN1 în D1, parca, și sa mențin o viteza constanta în timp ce mașina arata ca se incarca. Zic oarecum deșteapta pentru ca sunt destul de multe și nu știu pe nimeni care sa le folosească cu cap. Eu merg doar în B, chiar și la drum lung setez Cruise Control și las mașina în B, pentru ca nu am observat diferențe la consum și oricum nu frânează, și foarte rar în D. Restul sunt asa, de joaca... 

Uite ca nu știam ca ID.3-ul nu mai are D1-D3. Dacă B-ul este "inteligent" nu este o mare pierdere lipsa treptelor intermediare pentru ca un Auto făcut cu cap ar trebui sa fie mai ok decât un utilizator obișnuit care nu sta sa verifice (nu mai zic sa știe) ce treapta de regenerare se potrivește mai bine în ce situație. 

Și cu asta sper ca am încheiat și războiul quote-urilor, da?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2020 at 2:30 PM, Bogdan_wrc said:

eu incerc doar sa demontrez ca nu ai expus corect anumite date.

asta e clar ca incerci, desi te-am invitat pe PM la drive-test, continui sa speculezi aici doar ca sa demonstrezi diverse, contrazicand cumva ceea ce a spus si omul ala care a obtinut 531km cu ID3, ca a folosit coasting... Ti-am zis, si mie mi-a rezultat acelasi lucru, din testele facute de mine, regenerarea nu e un panaceu si nu creste autonomia comparat cu condusul in modul fara regenerare. Evident daca ai urcat muntele, la coborare sa fii fraier sa nu activezi B-ul, dar in alte scenarii, lucrurile nu sint asa alb si negru

On 8/28/2020 at 2:30 PM, Bogdan_wrc said:

  chiar daca bateria a fost incarcata imediat, ea a ajuns la 0. eu doar am citat ce ai zis tu. 

nu o lua personal. era doar parerea mea pe forum. am si spus: "eu as evita" . dar aceste teste sunt demne de luat in considerare cand sunt facute profesionist cu unitati de masura si detalii specificate. pt tine sunt bune, dar nu le pot aduce ca argument. nu stim drum, greutate, durata, temperaturi, etc...nu stim 99% din date. sunt firme si testeri /ingineri profesionisti care fac aceste teste, tocmai ca sa nu le facem noi. eu nu voi face aceste teste pt ca nu ma intereseaza exact range la ultimul km. conduc din 98, si am depasit acest interes. 

mai sa fie, deci testele mele cu cifre clare si pe distante lungi nu sint de luat in considerare, dar drive-testul tau de 10km este :)

Le poti aduce clar pe ale mele ca argument, doar ca nu vrei.

Asadar: 

- ca orice baterie Li-Ion din lumea asta, o poti descarca fara probleme, sint sigur ca si la telefon ti s-a inchis telefonul macar o data, si la laptop si peste tot. De altfel de vreme ce masina inca se deplasa, e clar ca nu vorbim de un 0 real.

- La momentul la care indicatorul de baterie de la eGolf indica 0, bateria mai are 8%. Eu am mai mers pana am dus-o la 6%. Am mai postat in alt topic ca citesc aceste date cu o interfata bluetooth si o aplicatie.

- nu stii ce te va interesa cand vei avea o electrica. Si nici nu e vorba de ce te intereseaza pe tine, nu asta discutam aici, tot duci totul spre persoana ta. E vorba de experimente, curiozitate, comunitate si sharuire de informatii. 

- eu de ex am fost f interesat sa vad cati kwh pot accesa cu adevarat din bateria mea, asta putand sa o aflu doar descarcand-o "la 0" si incarcand-o "la 100%". O sa vedem daca nu o sa fii interesat de asta si tu, dar nu discutam asta...

- chiar intereseaza sau are legatura cu discutia noastra ce vei face ca teste tu in viitor candva, sau ce nu vei face? ce rost au aceste precizari? incerci cumva sa tot distrugi relevanta oricaror date care te contrazic, din cate vad...

On 8/28/2020 at 2:30 PM, Bogdan_wrc said:

BCul calculeaza range in functie de stilul de mers pe ultimii km. de asta poate varia/creste. 

serios?? nu ne-am fi gandit la asta niciodata... evident stim toti asta. dar chiar toti.

Am explicat insa ca de vreme ce computerul de bord stie ca tocmai am incheiat un ciclu de la ultima incarcare, in care am parcurs XXX km si am avut un consum mediu YYY kw, si mai stie si consumul mediu pe termen lung, nu e normal sa am si azi afisat in bord autonomie 260km cand am parcurs deja 50, ca nu se pupa cu nimic din cifrele deja cunoscute si de BC si de mine.

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Efectul estimat al prezentei heat-pump functie de temperatura aerului:

image.thumb.png.3b2c9475bf5f3a97373a8f6acc307839.png

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna bine! Undeva pe la -20 - -25 de grade avantajul pompei de căldură dispare dar cum noi nu prea vedem astfel de temperaturi, nu pe termen lung oricum, nu ne afectează foarte mult. 

Pana la urma este sau nu disponibila pompa de căldură pe ID.3 la noi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as dori sa stiu daca vine cu cablu de incarcare AC la priza casnica. Stiu ca la Peugeot nu se livreaza standard pe motiv ca ar dura oricum mult prea mult sa incarci o baterie cu o capacitate peste 50kWh la doar 10A si sunt curios cum e la ID3 care are bateria si mai mare ca e-208/e-2008.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In configuratorul din Germania scrie ca atat cablul Type 2 16A cat si cel de incarcare la priza casnica sunt standard. Poate ne poate spune @Bogdan_wrc daca a primit ambele cabluri de incarcare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan_wrc mi-a spus mie inainte de a pleca in turneu prin tara ca a primit si incarcator pentru priza casnica standard.

 

Exista unele tari in care masina s-a livrat fara incarcatorul casnic.

Analizand lista de dotari anexata la contract, noi am avut suspiciunea ca si Romania este printre acele tari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a spus ca 1st-urile pentru Romania nu vin cu pompa de caldura.

 

Graficul e interesant si pentru ca arata cat e autonomia estimata la diferite temperaturi ale mediului ambiant. Autonomia maxima e cand sunt afara 20C, potrivit graficului. La 0C autonomia WLTP e cu 70 km mai mica, iar la -10C cu 120 km.

 

Alte date de autonomie, luate din testele tipului de la ElectricLife si Bjorn de pe Youtube, in urma testelor de 1000km:

- 170km@160km/h@30C BatteryLife
- 270km@120km/h@13C Bjorn
- 280km@130 km/h@30C BatteryLife
- 400km@90km/h@13C Bjorn
- 1000 km 10h48m Bjorn
- 1000 km 10h34m BatteryLife
 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de căldură va fi opțiune pentru id3 de serie. Undeva la 1800e daca tin bine minte. 

 

Da. Am primit 2 încărcătoare. Cel type 2 si cel la 230V.  

Inca nu am plecat in tara. Am venit sa ma bucur de lupo fosil pe circuit.  Probabil printre ultimele dati.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de caldura e 1100 EUR pe Enyaq. Sa speram ca pretul pe ID3 va fi mai aproape de valoarea asta. Kona EV vine din standard cu pompa de caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"15. Does the performance of the battery decrease in cold weather?
The performance of the battery is reduced in cold weather. The optimal operating range of the high-voltage battery is between 20 and 40 degrees celsius. To ensure this optimal efficiency, the battery provides a heating and a ventilation.
The aim is to operate the battery at the optimum operating point by using suitable controls.
In addition, customers can precondition the battery by programming the battery heating / ventilation (in accordance with the heating and ventilation of the passenger compartment)."
 

Exista un grup Facebook al celor care sunt 1st Movers in Irlanda, si au un FAQ cu intrebari si raspunsuri de la VW. Accesul nu e posibil decat pentru cei care au primit prin email codul de acces insa.

 

Asta este una din intrebarile raspunse acolo, si se refera la posibilitatea de a pre-incalzi bateria, pentru ca atunci cand incepi sa o incarci, sa se incarce cu viteza mare. Bateriile reci nu se pot incarca la viteza normala. Raspunsul sugereaza faptul ca exista un circuit de incalzire al bateriei, si acesta se porneste atunci cand pornesti incalzirea habitaclului.

 

Later edit: ID.3 are un circuit separat de incalzire a bateriei, conform descrierii de aici.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are o bucla, nu circuit separat. Ma indoiesc ca poate functiona independent de incalzirea/racirea in masina.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mâine va fi primul test de autonomie la varianta de 77

 

.

 

@Rave

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pro Performance nu are motorul + bateria de pe 1st?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da. 58kwh. poza e luata de pe un grup de FB al unui user neamt. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare f bun range. Având în vedere ca o folosesc normal. Si nu am cel mai light picior.  Nu e nevoie acum de aer dar ventilația, muzica..chestii normale le folosesc non stop. 

20201009_201412.jpg

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent ala e slab :))

sunt alții..eroi. 

aceeași baterie

FB_IMG_1602276458852.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens ? Sa scadă mult când mergi?  

Vad ca lumea nu se plânge de asta. Iar la mine trecea de 300km real.. Si o incarc pana la 90% doar înainte de drum lung. De obicei 80%. Deci matematic as ajunge pe la 380.  Dar mers normal spre sport. Si cu funcții active la interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autonomia specificata de 420 km pentru ID.3 cu bateria de 58 kWh este in conditiile de test WLTP. Nu este autonomia maxima posibila a masinii, ci e autonomia rezultata din testul de traseu mixt citadin/autostrada. Testul WLTP favorizeaza mersul prin oras, adica acorda o pondere mai mare portiunii de traseu citadin. Iar testul de autostrada e limitat la 90 km/h.

 

Din acest motiv:

- autonomia reala la mers mai mult in oras este mai mare decat cea oficiala WLTP

- autonomia doar pe autostrada e mai mica decat cea oficiala WLTP

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite consum un drum Ploiești Pitești. Mers normal. 

Eu sunt f mulțumit 

 

Scuze amprentele;)

20201010_134434.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doar eu am descoperit, au mai postat si altii poze sau au mentionat ca imediat dupa incarcare, masina arata autonomii fanteziste.

A posta poze cu cat arata masina dupa incarcare nu are nici o relevanta, importante sint pozele cu cat AI MERS EFECTIV, cel mai relevant fiind ecranul cu km parcursi de la incarcare (Since Charging). 

 

Ca idee, am avut pe eGolf si 337 autonomie afisata dupa incarcare... evident e de ras mai mult.

 

"Nu e nevoie acum de aer dar ventilația, muzica..chestii normale le folosesc non stop. " 

Acuma doar nu o sa zicem ca si muzica conteaza la consum? Sa nu ajungem sa numaram de cate ori semnalizam... nici ventilatia nu as zice ca e relevanta in vreun fel masurabil.

 

Nici macar ACul nu influenteaza semnificativ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!