Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave

Recommended Posts

E greu de spus cat consuma pe incarcare si cat consuma pe baterie atata timp cat incarcarea este data in km/h.

Dar, la o aproximare, avem asa:

la 44kw in DC masina incarca cu 4km/min, adica 240km/h

in Ac la 11kw, imi arata cam 55km/h, asta se apropie de aprox de sus, ar fi trebuit sa fie 60kmh

cu incalzirea pornita a scazut incarcarea la 38kmh, asta insemna 7.6kw, restul pana la 11 ar fi folositi la incalzire, adica vreo 3.4kw.

 

De la Brasov incoace, la -12grade acolo, plecat la 100%, am ajus in BUC cu 25% baterie, si cu un consum de 22kw/100km

Link to post
Share on other sites
  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    41

  • Rave

    21

  • detinator

    17

  • Sparkyson

    17

Top Posters In This Topic

Popular Posts

draga Bogdan, prea esti agresiv cand se posteaza orice care nu pare a nu se mula perfect pe modul tau de a gandi.   Sa admitem ca ai dreptate tu, dar chiar si asa, nu ar fi mai simplu/releva

Nope, se refera la altceva. Situatiile tranzitorii in care ridicarea piciorului de pe accelareatie te franeaza prea mult si trebuie sa consumi sa ajungi la aceeasi viteza ca inainte. Nu este situ

Pana nu vad un consum la o medie de viteza de 65-70km/h la drum lung (200-300km), adică o valoare normala în condiții de trafic normale, eu nu pot sa cred ca masina are autonomie reala mai mare de 300

Posted Images

Este vreun coleg cu ID3 tinut in garaj sa ne spuna ce consum are la drumuri scurte iarna in oras?

Edited by VickEnd
Link to post
Share on other sites

Masina sta in garaj la 15 grade. Dimineata, la plecarea spre serviciu, pe o distanta de 6 km, consumul e in medie 13 kWh/100 km.

Dupa 8 ore, parcata in aer liber, la intorcere conumul e de 19 - 20 kWh/100 km. Nu e ID3, e e-up, dar cred ca se aplica.

Link to post
Share on other sites

O sa fac si eu un experiment, o sa bag masina in garaj peste noapte ( nu stiu ce o sa fac cu pisica din garaj, ca acolo e casa ei, mi-e ca se urca pe masina si o zgaraie) sa vad si eu cat este consumul cu masinacalda.

Link to post
Share on other sites
detinator

Temperatura celulelor e importanta la orice baterie. La 20 grade Celsius se simt cel mai bine. La frig pierd din performante cel mai mult.

 

Experimentul colegului cu e-up e f clar

 

la id3 insa exista un management termic al bateriei. posibil deci sa fie mai mici diferentele

Link to post
Share on other sites

Nu au de ce sa fie mai mici, ba din contra. Daca bateria este rece, masina va incerca sa o incalzeasca si sa o aduca la temperatura optima, ceea ce consuma curent, pe langa consumul normal al motorului si incalzirii habitaclului. Si daca masina este preincalzita fara sa fie bagata in priza este acelasi lucru, consum in plus.

Ori de cate ori este posibil, masina ar trebui pre-incalzita atat pentru confortul pasagerilor cat si pentru un consum scazut si, mai ales, pentru longevitatea bateriei.

Link to post
Share on other sites
detinator

pai pt ca incalzirea bateriei, ca si a habitaclului, reprezinta doar un (mic) procent din consumul total

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...
Sparkyson

Azi am condus prima data in oras in modul D si consumul mi-a scazut de la 25-26 la 20 kWh/100 km.

O sa continui observatiile sa vad daca o sa obtin acelasi consum si restul saptamanii.

 

Explicatii posibile (optiuni multiple):

  • faptul ca masina merge pe liber, in loc sa franeze, la ridicarea piciorului de pe acceleratie este clar mai eficient
  • apasarea pedalei de frana activeaza franarea regenerativa, deci recuperezi energie si in D
  • modul D este implementat inteligent si activeaza franarea regenerativa inainte de intersectii si la franarea masinii din fata, deci regenereaza destul oricum
  • in modul B, la fiecare ridicare a piciorului de pe pedala de acceleratie pierzi energie, pentru ca incepe sa regenereze, iar regenerarea nu este 100% eficienta

Cu toate acestea, mi se pare mare diferenta. Probabil ca mai pot optimiza diferite lucruri.

 

Voi ce consum aveti in perioada aceasta?

Link to post
Share on other sites

Revin. Lucrurile s-au schimbat azi.

Am condus tot in D si am obtinut 32 kWh/100 km de dimineata, la -4.5º C si 22 kWh/100 km la pranz, la 4º C.

De dimineata masina a fost preincalzita de la priza si am plecat cu ea calda.

La pranz, am plecat cu ea rece, dar nu apucase sa se raceasca atat de mult.

Am condus mai apasat la intoarcere si drumul a fost si nitel mai lung.

 

Deci, toate concluziile de mai sus au fost invalidate.

32 kWh/100 km mi se pare enorm, pentru o masina incalzita, cu bateria incalzita.

Tot ce pot sa presupun este ca este vreun problema la sistemul de incalzire al bateriei si nu o incalzeste suficient si de aceea a fost atat de ineficienta.

Link to post
Share on other sites

32kWh/100km este enorm la -5 grade, inseamna ca la -10 grade autonomia reala e sub 150km. Chiar ma mir ca nu a pus nimeni un exemplu de consum la temperaturi apropiate de ger (-10 grade) in aceasta iarna.

Link to post
Share on other sites

Si eu am un id3 plus, il conduc de cateva luni si tot consum de 30 am avut pana acum. Nu prea conteaza daca incalzesc bateria sau nu.

Link to post
Share on other sites

@Sparkyson: treaba cu frana in B vs D si cu toata discutia de pe internet cum ca D e mai economic ca B e valabila daca conduci masina electrica ca pe una termica. Adica daca ridici de tot piciorul de pe acceleratie cand vrei sa rulezi cu viteza constantat sau nu ai o nevoie sa franzezi.

Personal m-am invatat sa modulez pedala de acceleratie (in modul B) astfel incat sa incetinesc strict cat am nevoie. Am gasit si pozitia unde acul de putere sta la 0. Deci rulez ca si cand as fi in N. Sunt convins ca si la ID3 se aplica.

Link to post
Share on other sites

Din ce am urmarit si din ce am vazut si pe net, masina consuma cel mai mult pana cand temperatura bateriei ajunge la 13 grade. Consumul instant e ~7 KWh doar pentru incalzirea bateriei.

Link to post
Share on other sites

@gigelm5m3 Eu pana acum am mers in B si cred ca descoperisem cum sa o modulez. Inclusiv sa ridic piciorul de pe acceleratie inainte de intersectie, ca sa regenereze cat mai mult.

Imi iesea 25 kWh/100 km.

In D conduc mai prost, ca nu am practica, si, pana acum, 3 din 4 ori a fost mai economic in D decat in B, ceea ce pare gresit.

 

@Silviu_7 De aceea zic eu ca poate fi o problema de soft. Eu incalzesc masina la priza (11 kW) si bateria tot nu e incalzita (liniile de consum si regenerare sunt mai scurte).

Link to post
Share on other sites

Preincalzirea sau departure time in acest moment, cu ME 2.0, are treaba doar cu climatizarea interiorului.

Link to post
Share on other sites

Incalzirea bateriei porneste doar cand pui masina in D sau B si o deplasezi vreo 5 metri.

 

Am vazut asta urmarind "Battery PTC Heater Current" cu OBDEleven. Se vede clar momentul cand curentul acesta incepe sa creasca treptat pana la 11.250 A si se vede clar cum scade cand temperatura cea mai mare masurata in baterie ajunge la 13 grade C.

 

Are mai multi senzori de temperatura iar in OBDEleven poti sa vezi Highest si Lowest battery temperature.

 

Daca o preincalzesti din aplicatie sau din Departure Times, incalzeste doar habitaclul.

Daca te pui la volan si apesi pedala de frana dar o lasi in (P), nu porneste incalzirea bateriei.

 

Zicea cineva mai sus: "inseamna ca la -10 grade autonomia reala e sub 150km."

Asta este doar daca faci multe drumuri scurte de mai putin de aproximativ 15 minute, cat dureaza incalzirea bateriei.
Daca te pui sa faci o singura calatorie lunga, fara oprire, de la 100 % pana la 0%, o sa faci intre 230 - 280 Km.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Cred ca marea majoritate care au luat electrice, in spata ID3, le folosesc majoritar in oras, pe distante de genul 5-20km maxim pe sens... :)

Link to post
Share on other sites

Daca nu incalzeste bateria inainte de plecare, mi-as dori sa am optiunea asta.

Pentru longevitatea bateriei si pentru autonomie mi se pare o scapare.

Link to post
Share on other sites

Am inteles ca va urma. Nu stiu daca in softul final, despre care am citit ca ar avea estimare 10 Martie. Vedem cum o sa fie. 

Link to post
Share on other sites

Folosesc "OBDeleven NextGen"...asta am comandat de pe site...

 

"Cred ca marea majoritate care au luat electrice, in spata ID3, le folosesc majoritar in oras, pe distante de genul 5-20km maxim pe sens.."

 

Da, si eu fac la fel...dar dupa o calatorie de 20 km, ma intorc acasa si o pun la incarcat. Consumul mai mare nu ma afecteaza.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

In termeni financiari, poate cineva sa-mi spuna cam cati bani trebuie sa scot din buzunar lunar, in conditiile in care as utiliza un ID.3 pentru un rulaj de 2500 km / luna?

 

(Regim mixt, nu reusesc sa scot o viteza medie peste 60 km/h - consum mediu 5 l/100 km - cu un Caddy 2.0 TDI, decat daca merg cu > 80 km/h in localitati).

 

Ma gandeam sa-mi vand Caddy-ul si sa imi iau ID.3, ca folosesc ditamai fieratania 90% pt naveta domiciliu - loc de munca (distanta 60 km). Actualmente cheltuiesc cam 700 lei lunar doar pe combustibil...

Link to post
Share on other sites

@laurchim Redus la extrem dar na...

 

Daca luam in calcul un consum mediu de 20kWh/100 Km, o sa fie mai mic de atat dar exageram putin numerele sa fie calculele mai usoare si sa luam in calcul cea mai rea varianta, inseamna ca ai avea nevoie de 500kWh pentru a parcurge cei 2500Km. Acum... in functie de unde vrei sa incarci, vezi cat costa 1kWh si inmultesti cu 500... Eu, pe ultima factura, am avut 0.3 lei / 1 kWh, fara TVA, asa ca ar iesi un total de 180 de lei daca ai unde sa incarci acasa.

Evident, trebuie sa refaci calculele in functie de preturile tale...

Link to post
Share on other sites

Putin offtopic: @Rave Ce abonament ai de platesti doar 0,357 RON/KWh (TVA inclus) ? Tot e acum nebunia cu piata concurentiala si energia electrica iar in Bucuresti pe comparatorul de la ANRE pretul final pentru 1 KWh variaza intre 0,61 RON - 1,14 RON. 

Link to post
Share on other sites

@adrian001 mda, scuze, m-am uitat in locul gresit pe factura... adica aici:

 

Untitled.thumb.jpg.9d71b763dc677275b9cb66f0098443ba.jpg

 

Niciodata n-am stiut sa ma uit pe factura asta si ce inseamna toate alea...

 

giphy.gif

 

Calculat iese la 0.6 lei/kWh, deci un total de 300 de lei pentru 2500Km.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept