Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Am vrut dar nu s-a potrivit cu programul.

Am parcat in Brasov la parcarea de la spital, tocmai in idea ca au statii de incarcare insa ori cea la cara m-am bagat eu era defecta ori baga extrem de putin.

Cred ca daca o bagam in priza la 220 incarca mai mult.

Pana sa trec de Comarnic nu aveam nici un dubiu ca ma voi opri sa incarc insa, cand am ajuns la Ploiesti, aveam 30Km autonomie peste ce aveam nevoie.

Pana acasa insa, s-a dus bufferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statiile din parcarea de la spital sunt de 3.6kW si sunt 4, functionand simultat doar 2. Interesant ca ti-a ajuns bateria dus-intors. La intoarcere pana la Ploiesti esti in coborare (cu E-Golf-ul regenerez aproape 9kW la drumul acesta) si consumul mediu e in scadere de aici si optimism-ul GOM-ului. Dupa Ploiesti mergi de drum drept si incepe sa ii scada optimismul. Oricum interesanta informatia.

Pt siguranta ai tot timpul varianta cu reprezentanta VW (Darius) din Ploiesti, e langa centura. Au statie de 75kWh. incarci 7-10kW, maxim 10 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu mi-am propus sa ajung asa.

La Predeal aveam autonomie mult sub ce distanta aveam de mers. Pe coborare, evident, a crescut dar am zis sa vad la Ploiesti, ca pana acolo se stabilizeaza.

La Ploiesti aveam 30Km peste ce aveam nevoie insa pana acasa s-a dus.

Aveam in vedere statia de la Hornbach Corbeanca si cea de la Baneasa Shopping, in caz de nevoie.

Ma si pusesem in asteptare la Baneasa dar cand am ajuns in zona mai aveam 20Km autonomie si nu am mai oprit.

Am mers undeva la 370Km cu incarcarea respectiva.

Zic eu ca e OK, avand in vedere ca am mers 4 persoane, am tinut caldura pornita mereu, am avut si de urcat, stat si la coada la intrarea in Comarnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai puteai sa o iei pe A3 si sa iesi la Snagov, e un Lidl f aproape de autostrada. Asta pt viitor, daca mai e cazul. Oricum e buna ca experienta si pt tine si pt noi. Si eu zic ca e ok 370 Km in conditiile date. E o abatere de 12% fata de range-ul oficial de 420Km care sti mca e obtinut pe plan drept mers cu 90 Km/h, 1 persoana, etc....

Chiar, s-a activat "turtle mode"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-a activat insa eram deja in aglomeratie si nu s-a simtit nasol. 
Oricum, fata de e-up, asta nu devine chiar atat de lenesa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-au dus vremurile cand vedeam 11-12kwh/100 km.

 

Consumul pe distante scurte in oras (5-10 km) la prima ora a diminetii se situeaza undeva intre 25kwh-30kwh (baterie rece, temperatura exterioara ~0 grade). Dupa ce se incalzeste bateria consumul scade pe la 20kwh.

 

Extraurban (fara autostrada) intre 14-18 kwh, temperaturi intre 0-10 grade.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu citeva incercari acum ca a venit vremea rece. 
Se pare ca avind programata plecarea si incalzirea interiorului consumul este acceptabil dimineata la -4-5 grade 18kWh  in comparatie la intoarcere acasa desi temperatura exterioara a fost intre 5-10 grade consumul a fost pe la 20-21 kWh.

 

 

 

7212D1D6-6CC6-45EF-A34E-DC6080FC2618.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un drum mai lung azi, modul confort, temperatura setata pe 20 grade.  Plecat cu SOC 90% ajuns cu 37%. Cred ca este multumitor
 

Si un la multi ani Români! 🇹🇩gasit pe drum

47044BC7-50CB-45A3-BDE1-0CDE6BCB7C91.jpeg

D39C7EA5-15A2-47E8-ABA8-50B1DDAE9FE3.jpeg

DD855DA7-6BBB-4B6C-AA3E-40F20DDD5110.jpeg

Modificat de redflame
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cluj - Buscat (Baisoara) - Cluj

 

Temperatura 0-4 grade

Diferenta altitudine ~1100 m. 

La dus am avut un consum de 29,4 kwh, la intors a recuperat cam 4% din baterie si am ajuns cu 17,5 kwh per total.

 

Anvelopele Bridgestone s-au descurcat ft bine pe zapada, nu am avut nici o emotie cu tractiunea spate.

 

 

 

649AB797-52C1-43AA-B6E2-6274D4C47989.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o tura de Cluj-Buscat-Cluj. 


Din ce vad la @VickEnd pe topicul de consum id.4, id.3 consuma pe acelasi traseu 1-2 kwh mai putin, in conditii asemanatoare.

 

5910C5AD-F35E-4AD4-81B9-C738BD404296.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cluj-Bistrita-Cluj 


0 grade temperatura exterioara

clima pe 20 grade, mod confort, traversat ambele orase.

 

Vara obtineam 12-13 kwh/100km pe acelasi traseu. 

2AF2F320-0D16-4B29-80F6-374CE638028D.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Clima pe 20? Mai bine nu o mai porneai, mai mult baga frig :))

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha. Funny. Not. Nu asa functioneaza :))Masina a fost pre-setata pe 20 grade cand am ajuns la ea, nu am simtit nevoia de mai mult. Si daca as fi pus-o la 22 de grade nu ar fi influentat consumul cu mult, mai greu e sa ajunga de la cateva grade la 20, decat de la 20 la 22. Ce sa zic, cum unii nu pot sta in casa daca nu sunt minim 26 de grade, altii stau foarte bine si la mai putin. 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca pe Confort masina da caldura puternica, diferit fata de Eco, acolo unde tinzi sa mai cresti putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum de iarna în oraș (baterie 90% la 7%), temperatura exterioara între -8° și 2°

20211224_091108_compress78.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la conditiile meteo de mai sus si atasez un consum

Daca am calcat-o putin si lasat in modul B, pe cind am ajuns la statie s-a mai incalzit bateria incarca cu 5km/min. 

 

0CFF2A6D-1261-4655-A289-8FD2F5ABC018.thumb.jpeg.9031a1a2cc785c6ba824b9410ae9b68d.jpeg3856EBC0-C1B3-4BE8-B756-F582C2EA0D14.thumb.jpeg.927b5c19bba81b2198fe1572e42a35c4.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca pompa de caldura (pe langa incalzirea habitaclului) e folosita si la incalzirea bateriei in perioada rece? Sau bateria e incalzita folosind o rezistenta chiar daca masina are pompa de caldura?

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbătorul de căldură pentru răcirea/încălzirea bateriei e integrat in sistemul pompei de căldură. In schimb nu știu să îți spun eficiența reală, pentru că nu e capabil sa cupleze direct după plecare. Exista un timp inițial (ce nu e menționat) in care încălzirea bateriei și a habitaclului se face cu încălzitor electric, după care se face "cuplarea pompei de căldură"

Modificat de Dementor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Consumul pe termen lung (~7 luni/10k km) => 16.9 kwh/100km. Preconizez ca acesta va creste la 18-19 kwh/100km pana la sfarsitul iernii. 68ED6A1B-67F5-43CC-9663-2ACE4BDBACEA.thumb.jpeg.e0e6877957793ddb62e4da73f2bbcdd4.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum urban de 49 kwh/100 km, temperatura  exterioara -2 grade, caldura setata la 21 grade + scaune si volan incalzite, fara preincalzirea bateriei. Dupa cei 4 km bateria a ajuns la temperatura optima, dar la ce folos daca nu mai misti masina in urmatoarele ore? 

C6B3E393-B63C-47C5-91B2-13810A1F9379.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza gasita pe un alt forum pe unde activez.
PS: E valabil si pt ID4.

 

incalzire-baterie.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca graficul ne arata ce se intampla cu temperatura bateriei la diferite modele de masini atunci cand pornesc de la o temperatura initiala intre -10C si -7.5C

 

ID3 incalzeste cel mai mult, pana la 15 C, consumand 2.5 kWh. Consumul pentru incalzirea bateriei ajunge sa aiba o pondere de 40.7% din energia totala consumata intr-o calatorie de aproximativ 30 de minute, in care s-a mers cu viteze pana la 50 Km/h la inceput, atingand chiar 130 Km/h spre final.

 

In aceeasi calatorie, Polestar incalzeste bateria pana pe la -1C, consumand 0.91 kWh, 13.4% din consumul total pe acea calatorie.

 

Restul modelelor nu incalzesc bateria. Se incalzeste putin spre finalul calatoriei din cauza consumului mare de la mersul pe autostrada.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!