Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

oricat de eco ai merge, nu cred ca poti obtine 8.3 consum decat in coborare pante lungi :)

 

Azi am reusit un 12 cu AC pe off, insa si conditiile de temp au fost oarecum ideale. Masina pe ECO (acceleratia e fulminanta si pe ECO)

 

Era bine daca aveam ca la eGolf toate consumurile din toata istoria masinii disponibile in aplicatie, era mai simplu.

 

Consumul pe termen lung cat e la voi, @Nordica si @kolfleading ?

 

Consumul instant iar nu l-am vazut niciodata sub 0.3, 0.4 chiar cu farurile aprinse (Matrix). La tine vad 0.2... 

WhatsApp Image 2022-04-13 at 21.40.41.jpeg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de 8.3 a fost obtinut pe un "circuit" (am ajuns de unde am plecat).

Am plecat de-acasa, am fost dupa un pepene verde la piata si m-am intros acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauciucuri de vara la voi? eu sint inca cu cele de iarna. Azi am cam 15 consum, desi ma tot chinui cu AC off... ce e diferit acum fata de aseara cand am scos 12 nu imi dau seama exact. Oricum departe de consumuri de 8 sau chiar si de 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 18.7 kwh/km pe ultimii 8900 km, incepand cu iarna trecuta.

masina are acum 128xx km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14.3 kwh/100km

267 km parcursi cu 91% consumati din bateria de 45 kwh


74.8 viteza de incarcare la statie CCS de 75

 

~15.5k km mai tarziu: in continuare ft multumit :)

172F94DE-8CA0-4369-956D-8B61A7854A85.jpeg

CAD2E34E-0ABA-42DA-A3B1-F8659EB01456.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am experimentat si eu aseara pt prima oara incalzirea bateriei... temp exterioara aprox 8 grade, am vrut sa fac o calatorie foarte scurta (cam 2 km dus), am vazut consumul instant la 7.5kwh/h, masina fiind in ECO (mai mult asa merg, pt ca putere e destula si in ECO)

 

Am oprit de tot ventilatia, consumul instant a scazut la 5.5 (tot enorm)

 

Am deschis EVNotify, Inlet Temp era 32! in scurt timp temp bateriei a ajuns la 13 grade si s-a oprit.

 

Interesant este altceva, dimineata erau 5 grade si de data asta totusi masina a hotarat ca nu are nevoie sa incalzeasca bateria. Sau poate este din cauza ca dimineata ventilatia era total oprita, inca de aseara? A se vedea atasat, VW pare sa spuna ca exista o legatura intre a tine pornit ACul si managementul termic al bateriei.

 

Am plecat la drum dupa o incarcare la 95% a bateriei, deci bateria calda (pe la 24 grade) si am ajuns cu un consum de aprox 19 la valenii de munte (pe DN1, nu pe autostrada). Mi se pare din nou un consum mare, tinand cont ca nu am pornit deloc caldura (sau AC sau ventilatia). Masina pare mai bine izolata decat eGolful ca nu am inghetat pe piciorul stang. 

 

id3BatteryAndAC.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumva ai plecat din Bucuresti pana la Valenii de Munte sa te gandesti ca ai urcat de la altitudinea de 75m la 350m la aprox 100kmp, ceea ce afecteaza consumul enorm. Eu am un drum cu diferenta de nivel de 120m la 90km si am diferenta de consum intre 2 si 4kWh la 100km depinzand de conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca afara erau 5 grade, asta nu inseamna ca bateria ar fi avut tot atat. Poate fiind incalzita de seara, nu a apucat sa scada sub 8 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Incalzirea bateriei nu a pornit deoarece nivelul de incarcare era sub 10%. De aceea a aparut si mesajul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Johnny Bravobateria era pe la 30%. Mesajul nu mi-a aparut mie, este luat de pe net, mie nu mi-a aparut inca acest mesaj vreodata. Problema de dezbatut ar fi daca exista o legatura intre AC si managementul termic al bateriei, acel mesaj asa pare sa spuna.

 

@VickEnd e un drum pe care il fac f des cu eGolful de aproape 2 ani incoace, stiu ce presupune. Si la intoarcere am avut un consum mare (desi din nou am tinut AC off tot timpul, doar incalzirea in scaune care nu pare sa afecteze consumul instant absolut deloc pe prima treapta).

 

Ramane sa mai studiez in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, detinator said:

de dezbatut ar fi daca exista o legatura intre AC si managementul termic al bateriei

Nu exista.

 

3 hours ago, detinator said:

acel mesaj asa pare sa spuna.

Nu spune.

Spune doar ca la nevoie, bateria este incalzita sau racita activ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in continuare mi se pare deplasat cum postezi (pare ca emiti doar postulate)

 

Mesajul zice asa: "A cold battery emits less power. We recommend charging and using air conditioning as needed."

 

Ar fi f random asocierea intre cold battery si air conditioning. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel de random ar fi si asocierea dintre baterie si incarcare, nu? Incarcarea, pana la urma, incalzeste bateria si, desi este ideal ca bateria sa fie la temperatura optima pentru incarcare, cat timp masina nu stie ca te indrepti spre un punct de incarcare, nu poate sa incalzeasca bateria si sa o pregateasca pentru incarcare.

 

Bateria este incalzita pentru a fi adusa, mereu, la temperatura optima de functionare; de cele mai multe ori foarte agresiv. AC-ul nu consuma suficient de mult cat sa puna un stres extrem pe baterie si sa fie necesara incalzirea bateriei pentru a sustine curentul tras de el asa ca nu are ce legatura sa aibe cu incalzirea bateriei.

 

Daca am avea 2 masini lasate cateva zile afara, in conditii similare, am putea vedea la pornire daca AC-ul On sau Off are vreun efect dar ma astept sa fie 0. Cine se ofera sa masoare? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exprimarea din acel mesaj te poate duce cu gandul si la o asociere.

 

Totusi, ziua urmatoare AC era off, si am patit iar, consum instant 5.5 (wow) si incalzire baterie, desi afara era destul de cald si soare, bateria insa era pe la 8-9 grade (EVnotify, recomand aplicatia)

 

Am avut tot un drum f scurt din pacate. Iar consumuri monstru, desi tin masina pe ECO, desi merg cu AC off si izmene: ON ca sa nu fie nevoie de incalzire...

 

Un pic enervant dar ce sa facem... as vedea ca f utile butoane de oprit incalzirea habitaclu si incalzire baterie. Stiu ca Hyundai/Kia au ceva pt oprire incalzire habitaclu. 

 

Vad ca batterylife a testat un ID3 cu soft 3.0 dar nu am vazut sa zica ca are autonomie mai buna asa cum speram noi... imi imaginez ca si in Germania a mai prins niste dimineti f reci perioada asta in care a testat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Hyundai/Kia au buton de "Driver only" care, ca si Eco la eGolf-ul, trimite aer doar pe partea soferului. Cat despre ID-uri, toata lumea s-a plans de consumul mare al masinii, datorat incalzirii agresive a bateriei, si se pare ca se va mai calma odata cu 3.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la ID-uri baga aer doar la sofer, daca scaunul pasagerului nu e ocupat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, detinator said:

Vad ca batterylife a testat un ID3 cu soft 3.0 dar nu am vazut sa zica ca are autonomie mai buna asa cum speram noi... 

Autonomia cu versiunea actuala 2.3 - depinde la ce te referi.

 

(1) Daca te referi la multe calatorii mai scurte de 30 minute si cu pauze mari intre ele, consumul va fi mare pentru ca porneste incalzirea bateriei la fiecare pornire. Consumul in scenariul acesta se poate reduce daca se schimba strategia de incalzire a bateriei.

 

(2) Daca te referi la o singura calatorie lunga, autonomia va fi mai mare decat in cazul anterior, pentru ca intra o singura incalzire a bateriei. In scenariul acesta nu prea mai ai ce sa imbunatatesti. Ba din contra, modificarea strategiei de incalzire pentru a scadea consumul in cazul (1) va avea ca efect SCADEREA autonomiei in cazul (2).

 

Autonomia cu versiunea 3.0

BatteryLife a explicat de mai multe ori ca incalzirea bateriei nu va mai porni sub +8 gr. C ci va porni sub 0 C (temperatura bateriei) si va incalzi "in trepte" si cu putere mai mica.

Dupa parerea mea, modificarea asta va avea ca efect scaderea consumului in scenariul (1) si scaderea autonomiei in scenariul (2) pentru ca bateria rece are rezistenta interna mare (vezi poza din atasament, graficul este determinat experimental pe o baterie de ID3 58 kWh).

 

A spus de mai multe ori ca a incercat sa obtina detalii tehnice de la VW, dar n-au vrut sa-i raspunda.

rezistenta-interna-ID3.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer la asta:

 

VW, however, speaks of the E.30 update of up to 50 kilometers more range, which should also be possible in winter temperatures.

https://www.electrive.com/2022/02/25/skoda-integrates-charging-upgrade-into-the-enyaq/

 

Daca avea efectul scontat, ma gandesc ca s-ar fi vazut imediat in teste. Nu am urmarit atent tot ce a concluzionat batterylife din teste, insa ma asteptam ca asta sa fie principalul obiectiv de teste, nu stiu pt cati sint importante capabilitatile de parcare automata... 

 

Am constatat ca am si presiunea in pneuri cam mica, pe usa vad ca recomanda 2.5 (36psi), mai putin decat la eGolf.. interesant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca asa face toate, capacitatea utila reala e undeva mai spre 52-54 din fabrica, un test interesant aici:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limenas-Potos-Limenas, ~22 grade afara, soare, fara clima pornita, 11.7 kwh/100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se stie de mult timp ca intre 0% si 100% pe bord nu este 58 kWh ci in jur de 55 kWh. Cei 3 kWh lipsa sunt bufferul de la 0%, masina mai merge si dupa ce s-a descarcat la 0% pe bord.

In rest, baietii aia mesteca numerele alea de le zapacesc de tot ... fara sa stie nici ei exact ce reprezinta valorile citite ... dar le potrivesc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci avem capacitate bruta, neta si una si mai neta? parca la egolf ma apropiam de netul declarat, dar sincer nu mai retin, la cate teste am facut la nceput, ar trebui sa recitesc ce am scris pe aici ca am cam uitat.

 

Cifrele baietilor mi se pare ca sint in linie/confirma ce au zis toti ceilalti... inclusiv testele mele. Oarecum m-am mai linistit ca @asa face toate@ si nu e masina mea speciala.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima oara anul acesta cand imi arata 400km autonomie. 

FDF59CC8-E02B-4EA7-A2E6-DFE57B2F75FE.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Frumoasa primavara😀

79BD280A-A67E-4716-A52F-72BE4C3C8535.png

C633E738-4E1C-4355-80DB-D5D1596B145F.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!