Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

Nu poti. Numerele provizorii pot fi valabile maxim 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nasol

credeam ca pot sa iau numere pe cel putin un an si apoi vedeam ce faceam eu cu masina :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi zice si mie cineva un sfat?:( in legatura cu ce am scris putin mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest topic sigur nu iti poate oferi nimeni ajutor cu privire la intrebarea ta. Mai degraba fa un topic nou in aria Versus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt . Cipri

Din Germania poti sa-ti iei numere de export (Ausfuhrkennzeichen) pe o perioada de max. 1 an , cu 2 conditii : sa ai si o asigurare valabila pentru perioada respectiva , si TUV-ul masinii sa nu expire in acea perioada .

Nu stiu exact cat costa pentru un an , dar pentru 6 luni stiu ca este in jur de 600 de Euro (asigurarea inclusa).

Modificat de Sigi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum depinde si de ce masina iei .

Daca iei o masina mai noua , de capacitate mica - medie , si cu euro 4 nu merita , pentru ca taxa de inmatriculare este de vreo 2 - 300 de Euro.

Dar sa luam cazul meu . Eu am masina inmatriculata in Germania . Masina (diesel , non-euro , din 1988) a costat cateva sute de Euro (nu multe), impozitul si asigurarea costa aproximativ 1200 Euro pe an . Decat sa dau statului Roman (care , sincer , nu ma ajuta cu nimic) peste 4000 de Euro taxa de prima inmatriculare , prefer sa circul aproape patru ani cu numere germane cu aceleasi costuri . Lucru valabil si pentru numerele de export , doar ca acelea nu se pot prelungi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc mult pentru sfaturi.

In tot cazul se pare ca e ceva mai rentabil pentru masini mai vechi dar trebuie facute inainte niste calcule sa vezi daca merita, daca nu cumva aceeasi masina poti sa o iei si de aici cu mai putini bani decat cei care ii dai pe ea + asigurare si numere in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O prezentare de situatie aruncata asa pentru informare:

Masina din semnatura a fost cumparata din Germania in septembrie.

Am luat-o dupa ce am prospectat site-ul autohus.de (are si varianta in limba romana). o sa spuneti ca sunt cam scumpi... stiu... dar e a treia masina pe care am luat-o in familie de la ei ... prima un volvo s60... a doua un polo din 2005 si touran-ul pe care il am in posesie. toate sunt foarte bune... drept si adevarat ca am stat ceva in parc sa testez ceva mai multe unitati. locatia de unde am luat este Buch... veti vedea pe site ca sunt trei sau patru locatii. distanta de Munchen aprox 200km... de la granita aprox 1000km, intr-o padure superba.

M-a avantajat faptul ca am luat-o pe firma... in concluzie am platit doar pretul net... dupa cum stiti nu se plateste TVA din motive de UE.

Am avut la mine de fiecare data copie dupa certificat de inmatriculare a firmei si musai un certificat fiscal din care reiesea ca firma nu are datorii la stat. atentie!!! certificatul fiscal are valabilitate limitata... daca imi aduc aminte doar trei zile... dar nu mai stiu sigur.

In felul asta nemtii de la DAT autohaus (asa se numeste firma) fac actele de vanzare in maxim jumatate de ora.

Super corecti nemtii, iti arata tot ce stiu ei ca are masina in neregula.... autohausul super dotat cu sala pentru fumat si automate de cafea... cataloage electronice... dar asta e alta discutie.

Numerele le-am facut la Neu-Ulm... inca 32km pe autostrada... intocmirea actelor a durat cu tot cu numere stantate maximum 15min. la primaria din localitate.

Neamtul negociaza doar contravaloarea numerelor de inmatriculare... adica la sume peste 9000 de euro lasa cam 100 sau 150 discount... e singurul lucru pe care-l obtii.

Oricum avantajul faptului ca am achizitionat masina pe firma e clar. nu am avut nevoie de TVA la mine... taxa de prima inmatriculare a fost mai mica (la categoria acestui auto) decat TVA-ul masinii deci am salvat ceva banuti.

Sa nu uit... daca vi se pune "pata" pe vreo masina de pe site puteti cere relatii si veti primii un mail cu mai multe poze si o descriere amanuntita a masinii... inclusiv eventuale scratch-uri sau table indoite daca are asa ceva..

Una peste alta ca o constatare... nu am achizitionat niciodata masina care o urmarisem pe site... de fiecare data am luat alta... stiti cum e... sunetul motorului spune multe... esapamentul... aspectul general...etc.

Ca ultima concluzie... servicii super... nemtii...nemti!

Am adaugat acest post poate mai ajuta si pe altii.

P.S. voi intnreba contabila daca am avut in dosar si alte acte.. daca da... voi revenii cu un alt post.

Spor la cumparaturi!!!

P.P. S. primele doua masini le-am adus cu numere rosii valabile doua saptamani... numere ce includ asigurare de raspundere civila auto pe teritoriul UE.

A treia masina, a avut o mica ciupitura pe parbriz, fapt pentru care nemtii nu i-au putut pune TUV iar eu nu am avut nici chef si nici timp sa schimb parbrizul la ei. In concluzie am avut numere galbene... care dupa cum stiti sau daca nu stiti aflati ca sunt valabile cu asigurare RCA numai pe teritoriul Germaniei. Am plecat cu ea asa pe raspunderea mea si credeti-ma ca nu a intrebat nimeni nimic nici la granita cu Austria nici la cea cu Ungaria... nu garantez ca daca ma oprea politia rutiera in oricare dintre statele tranzitate, sau chiar in Romania nu as fi patit nimic... din folclor stiu ca la astfel de numere in afara Germaniei... pana la granita cu Romania amenda este de 500 euro si te pune sa o ridici pe rampa sa o poti transporta pana in romania... sau sa-i faci reparatia necesara si evident sa obtii TUV.

AM TERMINAT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai are cineva vreo recomandare de autohus de unde ati cumparat masini si ati fost multumiti?

Dar despre acest autohus?

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre numere galbene...

Acuma poti sa faci carte verde cu ~10 euro pe 5 zile pe acele numere si fiind in UE poti sa le scoti pe numele tau cu cartea de identitate romaneasca sau pasaport.

Specificul lor este ca nu sunt date pentru o masina ca si cele rosii, ci pentru o persoana si de aici decurg avantajele. Adica mergi la numere, platesti cam 90 de euro (fara carte verde) si iti dau tablele cu numere si certificatul in care apare doar numele tau. Mergi, gasesti masina si dupa ce o cumperi ,pe spatele certificatului (care este de fapt o bucata de carton) iti completezi de mana datele masinii (marca tipul si seria de sasiu). Le-ai pus pe masina si ai pornit la drum. Este f. avantajos in cazul in care cumperi masina de la privat sau ajungi la masina dupa amiaza cand nu mai ai sanse sa faci numerele rosii de 15 sau 30 de zile (fiind inchis) pt. ca nu mai pierzi inca o noapte si o jumate de zi ci poti sa pornesti imediat spre casa.

Un alt avantaj este faptul ca daca masina are TUV-ul expirat sau nu e masina din Germania nu mai trebuie sa-l refaci, numerele rosii nu se dau fara TUV valabil. Cei care aduc masini pentru vanzare cumpara din Nurnberg (numere de Nurnberg sau Amberg) numere galbene cu 75 de euro. DImineata cumpara numarul si au 4-5 zile sa ajunga la masina si cu ea in tara. In tara mai scoti cu ~30 de euro numere rosii romanesti si ai la 100 de euro numere pe 35 de zile fata de 150 de euro numere pe 15 zile de la nemti.

Austriecii chiar nu au treaba de loc cu numere galbene (m-au oprit odata cand veneam cu 3 masini , una inmatriculata in Ro, alta cu numere rosii pe 15 zile si una cu numere galbene si doar au verificat daca masinile nu sunt furate (cei de la jandarmerie) si vignetele (cei de la autostrada) ). Politistii ungurii iarasi nu au probleme (poate gasesti ceva spagari care vor ciocolata si suc) dar la vama la intrarea in Romania sunt mari sanse ca vamesii unguri impreuna cu romanii sa-si ceara partea lor (suc, ciocolata, 10 euro... depinde) daca nu ai carte verde. Sa daca ai carte verde dar nu e pe numele tau (daca cumperi numerele gata facute din Nurnberg)

Partea cu amenda de 500 de euro e legenda. Se aduc sute de masini cu numere galbene (Kurzzeitkennzeichen) si nu am auzit nici un caz de asta. In Austria e foarte mare problema daca tractezi platforma cu o masina mica si depasesti masa maxima remorcabila. Sau daca depasesti gabaritul. Indiferent ca masa e mai mare cu 5kg sau 500kg amenda e aceiasi. Pentru 5cm depasiti la gabarit se confisca masina pana la plata amenzii. Si nu e deloc mica.

Despre autohaus-uri. Mie cei din Baden-W

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca ne-ai dat informatii actualizate despre numerele galbene, e adevarat ca atunci cand am trecut granitele erau multe masini cu numere galbene.

In ceea ce priveste TVA-ul e adevarat ca achizitionarea fara nu implica deducere... dar... dupa doi... trei ani...platesti TVA-ul la stat, faci amortizarea pe perioada cat a stat masina la firma, platesti impozit pe suma care ramane diferenta de la amortizare.... gasesti client care sa accepte factura numai pe valoare la care ramane masina in contabilitate.... o vinzi cu pretul care vrei tu iar diferenta iti ramane curat in buzunar.... dupa care o iei de la capat... pleci in Germania... cumperi masina... tralala.... adica te inoiesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate exprimarea mea nu a fost cea mai fericita. Vroiam sa spun ca daca nu poti sa o cumperi de acolo fara TVA (adica daca nu o iei pe pers. juridica) nu ai facut nici o afacere. Daca o iei pe firma, e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect prietene... de aia am mentionat in primul post ca e vorba de achizitii pe firma...asa ca ATENTIE PENTRU TOTI... referirile mele anterioare sunt pentru cei care au o varianta de achizitii pentru firma.

Oricum r&d... observatiile tale sunt bine venite... multumim..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian2cu, masinile le-ai cumparat pe firma cu plata cash? sau virament bancar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucianwwl cu plata cash... am folosit si cash in sine si card bancar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Cum pot verifica daca o masina a fost accidentata si reparata inainte sa o cumpar eu ? Spre exemplu un autohaus oarecare sau chiar o reprezentanta ce are aria "SH" ptr marca respectiva .. daca as lua masina (din DE) de la un dealer ce vinde si noi si sh, as putea cere o diagnoza la ei sau un istoric ? Dar daca iau de la autohaus .. ma lasa aia sa verific masina cu vag-com.ul inainte sa dau banii pe ea ? Daca pe site-ul unde ei pun anuntul : mobile/webmobil24/etc .. nu e specificat "unfallfrei" asta implica faptul ca a suferit accidente ?

Mersi !

Modificat de Raz_Van_YkE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pe site-ul unde ei pun anuntul : mobile/webmobil24/etc .. nu e specificat "unfallfrei" asta implica faptul ca a suferit accidente ?

Nu. In anuntul masinii pe care o am (si pe care am cumparat-o anul asta din Germania) nu era specificat "unfallfrei". Am fost cu masina la test (ulterior, in RO) si este neatinsa. Cu mai mult nu pot sa te ajut...

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce poti sa faci, e o inspectie vizuala... Nu cred ca scrie nimeni in cartea de service ca masina a fost lovita si reparata...;) Urmareste atent linile aripilor, usile capota, toate imbinarile sa fie la aceeasi distanta... Daca au fost revopsite usile, fara a da chederele jos, se vede daca tragi putin de cheder. Geamurile au o serie si niste puncte care indica anul si luna fabricatiei ( ..... = luna mai , 0 = anul 2000 daca nu ma insel) Daca un geam e cu 2 ani mai nou decat data fabricatiei masinii, e clar ca a fost ceva... Vorbeste cu un tinichigiu/vopsitor sa iti spuna mai multe trucuri...

Volanul, daca are capacul de alta culoare, adica e mai intensa decat restul, e clar ca a fost schimbat airbag-ul.

E bine sa ai la tine un laptop cu Vag-com, dar trebuie sa discuti cu ei daca te lasa sau nu sa faci test. Sa pleci cu masina la un service e mai greu... Daca e un parc "aglomerat" nu se deranjeaza nimeni sa scoata 4-5 masini, pana sa ajunga la a ta, ca sa ti-o dea la proba...

Daca o cumperi de la o reprezentanta (sistemul buy-back), ei fac o inspectie a masini inainte de a o vinde, dar nu iti da nimeni garantie daca aud ca o aduci in Romania... Poate o scoti mai iefti daca le spui ca nu vrei garatie...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare mie sau au cam sarit preturile in Germania la masini;plus ca sint parca mai putine masini la vinzare. Pe mobile sau pe autoscout abia daca mai sint 20 la suta din totalul anunturilor(ca nr.)de acum un an, sa zicem. Am intrat pe autoscout (Italia) si am gasit niste preturi mai mici decit in Germania la G4 de exemplu.Foarte curios.Imi imaginam ca trebuie sa fie cam invers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din Italia masinile se exporta mult mai greu (acte, numere de export, posibilitati de frauda mai mari). Plus ca o masina rulata in Italia arata cam la fel ca una rulata in Romania. Jegoasa, zgariata, prost intretinuta.

Preturile in Germania au saltat pentru ca este cerere mare. Se inscriu si la ei din ce in ce mai putine masini noi dupa primirea in EU in doua etape a tarilor estice fiindca se traieste ceva mai greu. Apoi cererea de masini SH este in continua crestere de la polonia, romania, bulgaria etc.

Iar daca se scoate taxa de prima inmatriculare din Ro, preturile o sa creasca din nou si dincolo... pana la urma asta e schimbul liber de marfuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Poti sa-l obti cand vrei, pe baza unei cereri trimise catre firma constructoare. Este un certificat care atesta ca masina a fost fabricata in Europa. Actul are relevanta doar in vama. Daca nu-l ai, platesti vama! Eu l-am obtinut dupa vanzare, am un prieten care la obtinut inainte de vanzare (a conditionat vanzarea de existenta EUR1). Pe certificatul EUR1 se trece doar seria masinii si tara de provenienta, deci nu este legata de vanzarea sau cumpararea ei.

2. Eu l-am obtinut printr-un tert. Intreaba la autoritatea vamala de unde vrei sa-l obti (din Germania).

3. Eu am trimis un fax la VAG (la numarul 05361-922927, nu uita prefixul tarii), cu brieful masinii si rugamintea sa trimita raspunsul la amicul meu pe fax. Cu faxul sa dus la o firma de expeditii si apoi, cu certificatul EUR1 scris de aia, a fost la biroul vamal de unde e el la stamilat si gata.

Am un prieten foarte bun care a cumparat anul asta un Q7 din USA. Masina este produsa in europa dar are nevoie de acest certificat E1 sau Eur1 ca sa o inmatriculeze fara sa plateasca 10% taxe.

De vreo 3 luni tot incearca sa obtina acest certificat de la dealerii nostrii... fara succes insa.

Intrebarea mea este: Mai e valabil acest numar de fax? sau care este acum procedura de a obtine acest certificat?

Va multumesc anticipat pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pai nici n-o sa-l obtina vreodata de la DEALERI din rromanica !

Certificatul EUR 1 se obtine de la un comisionar vamal ( sau dealer care are aprobare vamala sa faca si comisionariat vamal ) din tara de unde a fost cumparata masina .

Comisionarul vamal ( sau dealerul respectiv ) elibereaza certificat EUR 1 DOAR in baza unei hartii primite de la fabrica , in care se specifica toate datele de identificare ale autoturismului si locul unde a fost produs .

Cu acest certificat EUR 1 se merge la biroul vamal din orasul ( regiunea ) de unde s-a cumparat masina si acolo trebuie sa primesca pe el o stampila vamala pentru ca fara ea nu este valabil .

Asta e procedura legala de obtinere a certificatului EUR 1 . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!