Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, johnydriver said:

Dar nu prea as vrea sa las masina pe mana straina, ca is patit si nu prea am incredere :)

 

Detaliaza ce vrei sa spui. 

Firmele de înmatriculare iau banii buni din treburi dinastea, plus ca vor sa le faci si la notariat imputerniciri. Costa foarte mult. 

Stiu ce vroia sa imi faca unii, ca imi pierdusem civ-ul, nu il mai gaseam.

Pana la urma l-am găsit dupa lungi cautari. 

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa spun ca nu am incredere ca cineva sa-mi conduca masina, ca nu stiu cum o conduce, daca fumeaza sau nu si asa mai departe...

firmele cer cam 400-600 lei pentru serviciile de inmatriculare...

Dar eu am hotarat sa trec singur tot procesul.

Edited by johnydriver
Link to comment
Share on other sites

La mine in luna ianuarie 2020, cu tot cu imputernicire cereau 750 lei doar pentru ca sa scoată ei duplicat CIV + sa ducă ei masina mea la Rar. Normal ca nu am acceptat. 

Edited by rafa6
Link to comment
Share on other sites

Constantincatalin

Salut !! Pentru inmatricularea unui autovehicul de provenienta Germania venit pe roti cu nr de tol am luat nr rosii , am facut rar-ul si m-am programat la nr negre !! De ce acte mai am nevoie pentru a ma prezenta la data programarii pentru inmatriculare nr negre ? Este adevarat ca trebuie sa merg si la anaf pentru nu stiu ce hartie ? 

Link to comment
Share on other sites

Da, trebuie dovada ca nu esti platitor de tva.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Bună ziua, vreau sa achiziționez o masina fabricație 2012 care a fost adusa din Germania pe platforma și as avea câteva intrebari:

1.Am citit un articol cum ca daca mașina a fost radiata din Germania nu se poate inmatricula în România.Daca mașina nu mai are numere insemna ca a fost radiata nu?Trebuie sa fie radiata sau neradiata pentru înmatricularea în RO?Pot vedea acest lucru pe breifuri?

2.Pentru obtinere numere provizorii din Romania am nevoie de TUV valabil?(în anunțul pe mobile.de scria ca se poate obține TUV nou dacă se dorește,  deci mai mult ca sigur mașina are TUV expirat)

3.Unde pot vedea valabilitatea TUV?este vreun document separat sau valabilitatea lui este trecuta pe brief ul mic ca și în România?

4.Daca mașina a fost adusa pe platforma pt înmatricularea în RO este de ajuns copie C.I și copie talon  platforma care a adus o în tara?

 

Edited by aysmen
Link to comment
Share on other sites

1. Daca masina nu are brief-ul mare (CIV-ul in varianta romana) nu o sa o poti inmatricula, la fel daca nu a fost radiata, pe brief exista ceva scris cum ca masina a fost radiata si nu are un nou proprietar. Asta e brief-ul mare:
DTR7SMMW0AEr1rn.thumb.jpg.f70562c6f67eb65b50efcea3b5a378c3.jpg

2. Ptr numere provizorii ai nevoie de verificare tehnica insa aici ceva nu se potriveste la povestea ta, ai spus ca masina a fost adusa pe platforma si apoi zici ca pe mobile.de zice ca se poate face TÜV la cerere. Verificarea o poti face daca duci masina pe platforma la RAR chiar daca nu are TÜV valabil.

3. Valabilitatea se poate vedea pe brief-ul mic (talonul masinii varianta germana).

4. Nu stiu sa-ti raspund.

Link to comment
Share on other sites

2.Eu ma refeream dacă am nevoie de TUV valabil pt numere provizorii din Romania și nu din Germania.Din câte am înțeles pt numerele provizorii scoase din România nu am nevoie de TUV valabil.

Da , masina a fost adusa pe platforma iar vânzătorul din Germania a scris probabil ca se poate face TUV dacă persoana care dorește sa o cumpere din Germania vrea sa o ia pe roti și nu pe platforma atunci ar fi nevoie de TUV din ce am inteles.

 

Nu am luat masina încă,  deocamdată ma interesez pt a știi exact ce acte sa cer și ce demersuri trebuie făcute.

Edited by aysmen
Link to comment
Share on other sites

traffictours

Pt numere provizorii in Ro iti trebuie omologarea RAR in vederea inmatricularii definitive, n-ai nicio treaba cu TUV-ul la noi... Cel mai bine te interesezi acolo unde o inmatriculezi, deoarece relativ la adusul pe platforma erau mai multe variante posibile: declaratie notariala pe proprie raspundere ca ai adus tu masina pe platforma, alta varianta ar mai fi copie CI si dupa talonul platformei sau chiar CMR-ul aferent in cazul in care o firma transportatoare aduce respectiva masina.

Cel mai bine informeaza-te acolo unde o vei inmatricula, sa ai informatiile la zi.

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

Asa voi face, nu am înțeles ceva din ce ai scris tu"Pt numere provizorii in Ro iti trebuie omologarea RAR" pai dacă trebuie omologare RAR cum ajungi la RAR daca nu poți lua numere roșii provizorii.Din ce am inteles nu trebuie...

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Ca sa obtii numere provizorii, adica ca sa circuli pe drumurile publice din Ro trebuie sa ai pe langa numere de inmatriculare, o verificare tehnica si o asigurare rca. Cred ca va trebui sa o duci pe platforma la RAR pt verificare tehnica si abia dupa aceea vei obtine numere provizorii. Asa zic eu. Tu trebuie sa verifici asta la serviciul inmatriculari. Daca nu am dreptate, cu atat mai bine pt tine.

 

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

@aysmenatat TÜV-ul cat si daca masina e radiata sau nu, se pot vedea pe verso-ul Brief-ului mic. TÜV-ul e o stampila cu data viitoarei inspectii sau pe partea din fata, daca masina e inmatriculata recent(maxim 2 ani), iar radierea e o casuta(Außerbetrieb Datum) care e bifata si in continuare e trecuta data radierii si unde s-a efectuat.

@Aerofanti-ai luat Porsche si nu zici nimic? ntz, ntz, ntz....😀

Edited by dydu_kuf
Link to comment
Share on other sites

@aysmen pentru a scoate numere rosii nu este nevoie sa mergi cu masina la RAR, numere rosii se obtin dupa ce depui o serie de acte la biroul de inmatriculari(gasesti pe google actele necesare) + iti faci RCA.

 

 

de ce nu alegi varianta mai simpla, mergi sa o cumperi personal, scoti numere pe 30 zile direct din DE si ai timp destul cand te intorci in tara sa faci si RAR, sa o inmatriculezi sau dupa preferinte sa iti scoti numere rosii :).

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Asa este, am vazut pe net ca nu mai e nevoie de verificare tehnica pt a obtine numere provizorii... Deci vine cineva cu masina pe platforma, masina cu deficiente la frane sau fara frane si are omu dreptu sa circule si sa omoare lumea pe strada... Nu stiu daca asiguratorul nu cere ca autovehiculul sa fie verificat tehnic... Ar trebui...  Oricum e riscant pt toata lumea, isi ia omu numere provizorii de 3 ori cate 3 luni, nici nu stie ce masina are si sunt sanse sa faca vreun eveniment daca masina nu e in stare buna tehnic...

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

asa se scot nr rosii de cel putin 10 ani, imi aduc aminte ca si eu am trecut prin acest proces cu o masina.

De acord cu tine, unele masini pot fii un real pericol in trafic dpdv tehnic, nu stiu care este logica lor dar asa se procedeaza, probabil se uite pe brief, daca TUV nu este expirat considera ca este ok dpdv tehnic....este doar o presupunere :)

 

Oricum la cum se face ITP pe la noi....doamne fereste.

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Nu se uita pe brief pt ca e in limba germana, sau alta limba, nu face nimeni vreun efort de genu asta, iar traducerile nu se fac cu mentiuni TUV, sunt modele tipizate... Niciodata nu s-au cerut mentiuni despre TUV pe vreo traducere in ultimii 20 de ani... Cel putin in zona unde ma ocup eu de asa ceva. Si nici nu se cer traducerile la numere provizorii. La inmatriculare definitiva exista documentul RAR. Nu compara ITP de la noi cu o masina ajunsa pe platforma, statuta prin vreun parc cu lunile sau cu anii... E un real pericol, eu chiar ma mir ca exista aceasta scapare legata tocmai de siguranta rutiera...

Probabil exista obligatia celui care o vinde sa o vanda in stare tehnica buna, chiar si la export.

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Va salut! 

 

Vin cu o intrebare: in weekend in Germania, tot nu se pot obtine numere zoll de export? Doar in timpul saptamanii?  Daca sunt firme, mi-ar fi de ajutor niste nume (zona Dusseldorf/Koln/Dortmund) 

 

Locuiesc in Olanda si de cateva saptamani ma tot chinui sa gasesc ceva conform criteriilor mele si.. Se pare ca in Germania ar fi. 

 

In Olanda e mult mai simplu. Omu isi radiaza masina intr-un magazin gen librarie. Iar apoi eu imi 'printez' numerele de export si fac asigurarea in orice service ce are acest serviciu. 

Link to comment
Share on other sites

@Silviu91 in Germania nu poti scoate numere decat in cursul saptamanii, indiferent daca esti firma sau persoana fizica.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Si eu vreau sa imi aduc o masina din Germania, dar am auzit ca s-au modificat conditiile... trebuie sa iti faci programare inainte pentru numerele zoll? Aveti idee cu cat timp inainte (cat dureaza pana te programeaza?), daca mai intai trebuie sa cumperi masina si apoi te programezi sau poti si invers, daca te poti programa din Romania pe vreun site? Sau daca esti acolo, gasesti masina si o cumperi, rezolvi treburile in 1-2 zile cum era inainte? Mi se pare super nasol asa..... e obligatorie programarea sau merge si metoda clasica veche, te duci fizic direct la birourile de inmatriculari?

 

Scuze ca pun asa multe intrebari dar mi se pare imposibil acum sa te duci singur sa iti aduci pe roti masina din Germania.... care ar fi variantele?

 

Multumesc frumos de raspunsuri, daca are cineva rabdare si cunostinte sa imi raspuna la toate intrebarile, ii raman dator! :)))  msss

Link to comment
Share on other sites

johnydriver

daca cumperi de la un parc auto / dealer, fac ei tot si iti dau masina pe numere. Daca de la privat te ajuta vanzatorul cu un sunet la biroul de inmatriculari si te programeaza... mai greu e sa gasesti o masina buna, fara accidente si probleme tehnice. Succese 

Link to comment
Share on other sites

@golf777 in functie de Landul/localitatea  unde vrei scoti numerele de inmatriculare poate dura. De exemplu: in München poti primi programare in aceeasi zi, in Dingolfing merge fara programare, iar in  Ulm (Baden-Württemberg) imi spunea cineva ca are programare intr-o saptamana. 

De regula se rezolva, important e sa nu intri in panica. Daca ajungi in DE si ai nevoie sa intelegi ceva anume, da-mi PM.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut,

Ma gandesc sa fac un drum pana in Germania ca sa achizitionez o masina care costa in jur de 13.000 euro. Masina vreau sa o cumpar de la un parc auto din apropiere de granita cu Elvetia. Vreau sa merg cu avionul pana aeroportul din Basel si de acolo cu trenul aproximativ 50 km pana in localitatea din Germania.

 

Cum ar fi mai potrivit sa fac plata catre vanzator ? Cash sau prin trasfer bancar ? Cel mai simplu ar fi cu cash, ca as rezolva totul pe loc. Transferul bancar de euro dureaza 1 zi si asta inseamna ca trebuie sa stau 1 zi in plus la o cazare pana pot ridica masina de la vanzator. Pe de alta parte din cate stiu, daca scoti din tara sume de peste 10.000 euro, acestea trebuie declarate, dar din ce am citit pe internet, trebuie sa declari doar daca iesi sau intri in UE:  https://taxation-customs.ec.europa.eu/customs-4/prohibitions-and-restrictions/eu-cash-controls_ro Nu stiu daca plecarea de pe un aeroport romanesc inseamna ca iesi din UE. Pe de alta parte cand ajung pe aeroportul din Basel, practic voi intra in Elvetia care nu este in UE si pe urma din nou in Germania. Din ce am citit la intrarea in Elvetia nu esti obligat sa declari cash-ul, doar in cazul in care esti intrebat in legatura cu acest lucru.

 

Am un prieten care a fost de mai multe ori dupa masini in Germania si a mers cu sume peste 10.000 euro cash la el, cu avionul din Romania - Germania si nu a declarat nimic, nu l-a intrebat nimeni nimic, asa ca poate sunt eu prea paranoic :) 

Cine a fost mai recent in Germania dupa masini, cum ati procedat cu plata ? Multumesc !

Edited by xfg8
Link to comment
Share on other sites

Putini accepta cash (in general turcii ,romanii....etc de la care nu vrei sa cumperi)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Exact cum zice @EEXCALADE

Iar transfer EUR->EUR azi se face instant la cateva bănci din Romania. Te interesezi care are asa ceva, faci un cont, depui banii, faci OP din telefon acolo si in 10secunde e la ei pe cont. Doar ei sa fie suficient de avansati sa poata verifica in banca lor tranzactia. Poti da si cu cardul suma de doar 13.000.  Am dat eu 15.000 cu cardul cand am luat GOLF 6 Cabrio. Eventual daca ai limita pe plata POS o ridici si doi la mana faci din 3 tranzactii plata celor 13.000 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!