Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

În Karlsruhe mi-am făcut programare online la înmatriculări, (încă înainte să plec din țară) ba mai mult mi-au si rezervat numere de zoll. Totul pe mail.

Ajuns acolo, într-o oră era totul rezolvat -pentru că se pare și acolo sunt unii incompetenți angajați cu pile și relații- (tanti mi-a spus că nu aici se face ci în cealaltă parte a orașului. -m-a făcut să mă simt ca acasă-. După ce a întrebat-o pe colega ei și-a dat seama subit că totuși aici se face).

Dacă nu ai domiciliu acolo, trebuie să împuternicești pe cineva să-ți preia poșta, dacă cei de la înmatriculări îți trimit ceva.(Au avut formular acolo, l-am completat pe loc cu vânzătoare).Mi-au acceptat contul bancar și nu au cerut cont de Germania (deși eram cu el pregătit în dosar). Probleme nu sunt, doar cu programările e cam nasol.

Modificat de pyngi83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am achizitionat o masina din Germania prin intermediul unei firme ce a facut import si are cod caen ca se ocupa cu import de autovehicule.

Firma respectiva, mi-a emis factura fiscala cu mentiunea "masina achizitionata in scopul revanzarii, regim special tva, conform art 152 alin.2" , iar pe factura nu apare TVA, si suma este fix pretul net platit de ei in Germania, iar eu am vazut acasa suma, facand conversia lei euro, ei nu au platit TVA nici in Germania pe ea.

Este posibil sa fi primit teapa, si sa fiu obligat la plata TVA eu?

Deoarece, pe factura de germania, apare suma cu VAT 0% = pretul masinii in euro, iar la vat 20% = 0 euro.

Ah, si firma care a cumparat-o in Germania este diferita de cea ce mi-a emis factura, o sa am probleme la inmatriculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerci sa mai explici inca o data? Te-ai contrazis cu firma care ti-a facturat tie masina. 

Firma care a luat masina din Germania (F1, sa o numim) o poate cumpara fara TVA (doar in cazul in care este firma cu cod de TVA), insa daca o vinde catre oricine altcineva in Romania este obligata sa calculeze si sa adauge pe factura de vanzare TVA. Asadar, masina este vanduta de catre F1 catre o alta firma (F2, de exemplu) care ulterior ti-a vandut-o tie?

In concluzie, TVA-ul e in sarcina firmei care a cumparat masina din Germania, nu e problema ta. Hartia poate suporta orice, chiar si omiterea TVA-ului (ca sa ma exprim ceva mai plastic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pe scurt, TVA se aplica clientului final, chiar daca un bun ( in cazul de fata un autoturism) a fost achizitionat de o firma neplatitoare de TVA, a fost achizitionat de la un furnizor ce emite factura cu TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kicker Adica mi se aplica mie mai pe inteles?

@b94uri Am cumparat de la X SRL care mi-a dat factura cu mentiunea aia.

Dar in acte mi-au dat si factura din germania, pe care apare Z SRL care au cumparat masina din germania, fara tva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce pot face acum, cand faptul e consumat? Cum o sa platesc eu TVA-ul daca nici nu am stiut aceste lucruri?

Aici: http://www.servicii-inmatriculare.ro/tva-achizitii-intracomunitare-autovehicule/ am gasit ca de fapt nu s-ar plati deloc, decat ar trebui ei sa plateasca pe profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret, masina a fost achitata integral in baza unei facturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kicker Da, eu am achitat cash masina, ei mi-au dat factura cu mentiunea respectiva, "masina achizitionata in scopul revanzarii, regim special tva, conform art 152 alin.2". Si pe factura nu apare TVA.

Doar ca eu nu am vazut pretul in lei si nefacand un calcul pe loc, am facut acasa si am descoperit ca desi eu le-am dat o suma mai mare, ei au trecut o suma mai mica, suma care e fix pretul fara tva ce l-au dat ei in germania.

Dar totodata, firma ce mi-a vandut mie masina difera de firma ce a adus-o din germania, firma care apare pe factura in limba germana. In germania a fost cumparata de X SRL, sa zicem, eu am factura pe Z SRL, si niste declaratii de la ei ca au importat-o pe platforma etc, iar in acte au lasat si factura din germania unde firma e alta, sa zicem X SRL, care a scos si numere rosii.

Eu pt inmatriculare, desi masina are nr rosii pe X SRL, am factura de la Z SRL care sustin ca mi-au vandut mie masina + brief-uri si alte chestii.

Modificat de laduncaag
Quote la postul anterior este interzis de Regulamentul forumului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De inmatriculat se poate, mergeti la un birou de acte auto cu toate doc. primite,  le pun ei in ordine si asa mai departe.

Adica factura catre dvs. are un pret mai mic fata de cel achitat in relaitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, iar eu am observat abia acasa, ei au scos factura in lei si pe moment fiind o suma mai mare nu am facut conversia ron euro, iar acasa am descoperit in acte si factura din germania, care e pe alta firma, firma care a scos si nr rosii ce le am pe masina, iar firma aia a achitat fix pretul care e in lei pe factura mea.

Ambele firme sunt platitoare de TVA, de aici ma gandesc ca daca e regula ai cu TVA pe profit fiind masina second hand, ei au incercat s-o vanda la pretul care au luat-o sa nu aiba practic profit si sa nu plateasca TVA pe ea.

Totodata, daca firma ce a luat-o din germania, nu are un contract de vanzare intre firma ce mi-a vandut-o mie, o pot inmatricula? Firma ce mi-a vandut-o are declaratie stampilata ca ei au importat masina, desi factura in germana ii contrazice.

Modificat de laduncaag
Quote la postul anterior este interzis de Regulamentul forumului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles se pare ca au vrut sa o factureze la un pret mai mic pentru a plati impozit mai mic pe profit.

Din moment ce exista o continuitate intre achizitia din Germania pana la a fi adus in Romania si scos numere rosii nu ar exista problema de neinmatriculare, actele in Germania trebuie traduse , de regula la un birou de acte auto.

Cele mai bune si sigure informatii le puteti obtine de la un birou de acte auto, v-am relatat din ce stiu, am achizionat o masina din Franta ce a fost adusa de o firma din Romania ce a fost cumparata la licitatie, o situatie similara a fost si la mine numai ca nu a trecut prin atatea firme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc pentru raspunsuri.

La mine singura problema (pe langa cea cu tva-ul) e ca la achizitia din Germania figureaza alta firma fata de cea care mi-a vandut-o, adica ei mi-au vandut un bun dar ei nu apar pe factura in limba germana, sau pe asigurare, ori pe autorizatia provizorie, acolo e alta. Dar, dupa cum am spus, ei declara stampilat ca ei au facut importul pe platforma.

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • laduncaag a deschis acest topic
  • 3 weeks later...

În cele din urma, au refăcut factura pe firma ce a adus-o în tara, mi-au dat alta cu stampila de la primarie cum ca a fost scoasa, un fel de fiscal.

Pe lângă, am primit și certificat de atestare fiscala, cu seria de sașiu și mențiunea ca este eliberat pentru radiere, se refera presupun la radierea fiscala, dat fiind faptul ca nu e înscrisă înca :))

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu info.

Masina s-a inmatriculat fara probleme. Aparent daca firma se ocupa cu comert auto nu ai nevoie de alte acte decat factura de la ei si brief-uri traduse, restul din germania sau tara de origine nu se cer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti cumva ceva informatii mai recente referitor la achizitia unei masini din Germania?

Ma refer la partea de Covid... am caut pe net dar n am gasit foarte multe informatii...

Se poate merge fara test covid? La intoarcere in tara trebuie stat in autoizolare 14 zile? Informatii de genul ma intereseaza, daca stie cineva ceva mai actualizat. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii despre accesul in Germania: https://www.mae.ro/node/51913

La intoarcere fin Germania nu se intra in carantina/izolare-cel putin pana acum, tara respectiva nefiind inclusa pe Lista galbena a statelor cu risc epidemiologic ridicat. Lista se actualizeaza periodic, statusul actual putand fi consultat pe site-ul INSP: http://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19

Spor la...cumparaturi. Ia in calcul insa si statele de tranzit, ca banuiesc ca chiar daca te duci cu avionul, te intorci "by road".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pt info! Pt tranzit nu e o pb, ca doar Ungaria si Austria vor fi pe lista. Ungaria stiu sigur ca are culoare de tranzit si se suprapun pe drumul dorit. Pe Austria inca nu stiu, mai studiez problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din DE catre Ro poti circula fara nici o pb. atata timp cat doar tranzitezi. Saptamana trecuta a venit cineva cu avionul in DE si a plecat cu Masina inapoi acasa. Nu a intampinat nici o problema. Acum intrebarea e din ce zona a tarii vii tu, deoarece sunt cateva Zone din Ro trecute ca "Zone rosii" in DE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns, va rog? 

 

Dupa ce cumpar masina in DE si vin pe numere rosii in RO. Care-s urmatorii pasi pentru a inmatricula masina in Romania? (persoana fizica)

Adica chiar pas cu pas, 1 2 3 4 5. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu an înțeles cum adică,, vin pe numere roșii în românia? Dacă te referi la numerele cu banda roșie provizorii  din Germania atunci mai trebuie asa :

Nr rosii luate în ro dacă ti au expirat cele din Germania........ Identificare rar de unde obții cartea mașinii de România..... Înscrierea la primărie.....traducere acte, întocmire asigurare.....apoi cu tot dosarul la înmatriculări, mai plătești contravaloarea certificatului, numere preferențiale dacă vrei, faci o cerere și mai multe copii la acte, ca să le afli exact pe care consulta pe net sau mergi la înmatriculări o sa scrie acolo ce trebuie mai exact....... Sau poți sa te duci la o firma care se ocupa cu înmatriculări și pentru o suma de bani fac ei toate astea, tu te prezinți doar cu dosarul la inmatriculare la ghișeu. Bafta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut!

Multumesc pentru raspuns.

Da, am avut in vedere numere rosii din Germania (provizorii).

Firma care se ocupa de toate acestea au nevoie de sa umble cu masina mea? sau doar cu actele?

Cer scuze daca intrebarea suna straniu, dar n-am experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da este obligatoriu ca mașina sa meargă la RAR, în mod normal trebuie sa se prezinte proprietarul adică tu, dar de obicei firmele au,, cunoștințe,, asa ca merg ei în locul tău, acesta este singurul loc în care se merge cu mașina, în rest totul se face la nivel de acte...... Încă un lucru, dacă masina ajunge în românia cu numere provizorii de Germania, acestea se predau la inmatriculare, dacă mașina vine pe platforma TIR trebuie copie după CMR, în care sa apară seria de sașiu, dacă vine pe platforma privata, trebuie copie talon platforma plus declaratie pe proprie răspundere a celui care a adus mașina în tara..... Am înțeles ca în unele județe nu se cere, însă la noi la Dolj este necesara. 

Modificat de xez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns!

Vreau sa vin eu cu masina din Germania. Dar nu prea as vrea sa las masina pe mana straina, ca is patit si nu prea am incredere :)

Cred ca o sa trec singur procesul de inmatriculare, pentru experienta.

 

Deci dupa ce ajung in Romania (singur la volan, cu nimere rosii provizorii din Germania) > ma duc la RAR si acolo primesc numere temporare? intre timp traduc contractul de vanzare cumparare si brieful mic si mare. Si fac asigurarea... Apoi cu actele traduse, asigurarea si cartea masinii ma duc la inmatriculari? ITP-ul trebuie sa-l trec in Romania daca masina are TUV nou facut in Germania?

 

Multumesc prealabil :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta face mult mai mult decat minimul confort de a ti face altu treaba. La RAR mai intai te programezi telefonic, apoi te duci acolo. Dupa ce masina trece RARu, te duci la tradus, la fisc si la asigurari. Numere temporare primesti de la politie, daca insa te misti repede ca sa nu ti expire temporarele de germania, iei direct numere definitive. TUV germania e pt exportul masinii, RARul iti va da primul ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!