Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

49 minutes ago, zidanne said:

@Gabriel*77 am diesel manual si, cand sunt fortat, il mai conduc in Bucuresti. Munca de Sisif. 

Nu m-as mai intoarce la manuala decat pentru ceva special ca un Cayman T sau GT4.

Pentru un daily - o masina care se doreste practica -  muanuela nu mai e de mult o optiune. 

Ce iti doresc e sa-ti pina 'mnezeu mana in cap si sa primesti de la munca o automata. Dupa o luna, maxim, o intelegi ce vreau sa zic. 

Pe GT4 manuala era prea lunga, la un moment dat. Am mers cu un GT4 RS, pacat ca nu au pus manuala, insa automata e altceva fata de cele obisnuite, masina e o simfonie pe roti, demential cum raspunde un motor aspirat de cilindree mare si turatie foarte mare. Am mers cu manuala insa pe un CS , iar brutalitatea cu care raspunde la comenzi este fenomenala.

Revenind la Skoda, o manuala iti permite un control mai bun, automata e doar mai comoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator du-te si ia la DT un DQ381+2.0 TDI. Si ne zici cu e cu ezitarea.  

 

@dercos vezi ca inca exista modul manual daca vrei tu sa controlezi totul. Cutiile astea mai noi (eu vb de DQ381-7F ca asta am ca daily) se adapteaza destul de repede la modul (stilul) tau de condus. Practic, in 200km, devine extensia piciorului drept.

Stiu asta ca, pana sa isi ia 2.9-le, o mai conducea si sotia. Si, bineinteles, am schimbat cheile... Am crezut ca s-a stricat masina.   

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu stricam topicul cu un versus pueril ... fiecare conduce ce vrea/poate și nu trebuie sa justifice nimănui alegerea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, zidanne said:

du-te si ia la DT un DQ381+2.0 TDI. Si ne zici cu e cu ezitarea.  

Am eu de 4 ani pe Superb si are ditai lag-ul.  Mi-am format deja reflexul, cand ma urc in masina, opres SS si pun cutia in Sport. Si asa tot are lag, in special cand ti-e lumea mai draga, gen vrei sa te bagi din scurt intr-un sens giratoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSGul e recunoscuta ca fiind o cutie setata mai pentru comfort/autostrazi decat pentru un mod sportiv de a conduce. Schimba repede cand e in kickdown, dar ii trebuie ceva timp sa gandeasca cand treci brusc de la cruise la blana.

Eu am avut DQ500 pe BITDI ( resoftat ), dar in conditiile mele de putere/cuplu, cu DSG pe sport, cu un motor care trage si din ture mai joasa, nu am avut absolut nicio problema in sensul asta. Eu am fost multumit. Dar da, la un stil sportiv, obligatoriu cutia in S.

Cand am trecut la ZF 8HP75, acolo am inceput sa-mi dau seama ce inseamna o cutie automata defapt :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Gabriel*77 said:

Dar pe cei care conduc diesel zilnic în oraș îi înțelegi? 

Putin offtopic doar... Conduc diesel in oras aproape zilnic de aproape 10 ani, fara absolut nici o problema (infundat DPF sau ce mai zice lumea din era dieselurilor - putin - mai vechi). Offtopic incheiat.

 

Eu am DQ381 pe Octavia, da, fata de un ZF este mai putin sportiv, dar sincer in oras nici nu simt nevoia sa o pun in S. Iar inafara orasului imi ajunge modul S lejer. (si ca sa flexez uMpic cutia, ma iau "la tranta" cu orice BMW de putere similara oricand) Tine de preferinte chestia asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

👍  +1
Si eu diesel manual (Euro 4) de 15 ani fara FAP - daily driver in oras, fara probleme la ~300.000 km
Si mie mi s-a parut ca DQ381 functioneaza excelent impreuna cu 2.0 TDI - n-am avut nimic de reprosat. Iar daca vrei "manual" (din varii motive) ai manual oricand si schimba mai rapid oricum decat ai face-o cu o manuala conventionala... 
 

Deci nu, nu mi-e lene sa schimb viteze, nici nu-mi displace, insa nu mi-e rusine (sau orgoliile barbatesti nu ma impiedica) sa admit ca ceva e mai comod/confortabil cand este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-ar fi greu sa aleg intre DSG si manuala. Merg alternativ cu ambele si nu pot sa zic ca DSG-ul ma da pe spate, chiar din contra uneori. DSG-ului ii lipsete rafinamentul unei cutii automate, mai ales in oras la viteze mici - contrar lui @acidone77, eu o vad ca fiind o cutie mai sportiva care se comporta bine cand ii dai blana, dar care nu e foarte rafinata cand mergi incet, calm. Sa nu uitam totusi ca la baza DSG-ul e de fapt o cutie manuala (doua cutii intr-una mai exact) automatizata.  

 

Chiar ma gandeam ca daca urmatoarea masina (daca va fi dinozaur) va fi automata, nu cred ca voi mai alege o cutie dublu-ambreiaj. ZF-ul e cam rege pe segmentul asta ca si rafinament si fiabilitate. Acum depinde de fiecare ce cauta la o masina si ce conteaza mai mult pentru el. 

 

LE: Uitsem si de faptul ca la franare, ea retorgradand trepte si fiind in frana de motor pana te opresti pe loc, nu poti sa franezi lin/progresiv ca la o manuala, te obisnuiesti in timp si poti cumva sa compensezi, dar pentru mine inca e oarecum enervant chiar si dupa 5 ani de DSG. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 rafinamentul nu e punctul forte al DSG-ului, e recunoscut acest aspect, da avand in vedere tendinta de a tina masina cat mai jos in ture, si pentru faptul ca intotdeauna este presetata treapta superioara, pentru un schimb mai rapid doar in sus a treptelor, la retrogradare are acel lag specific, de aceea marea majoritate a cutiilor DSG isi cauta resoftare pentru a o tine mai sus in ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mai bine îți iei manuala ca să schimbi cum vrei tu. Bănuiesc ca resoftatul îl faci după 4 ani la ieșirea din garanție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi pare ca DSG-ul merge mai bine pe motoare diesel, adica DSG-urile cu ambreiaje umede (am condus doar 1.0 tsi cu DSG - nu am condus 2.0TSI cu DSG asta avand tot umed), da, exista o curba de invatare dar apoi merge de 100 de ori mai bine ca manuala. Am avut recent inchiriat E-class 2022 cu 9g tronic, si cand m-am intors la passat mi-am dat seama ce mult imi place sa schimbe treapta instant. 

Nu mai zic ca pe 9g tronic singurul avantaj era ca mergeai cu 200 (am fost in DE, nu aveam limita de viteza) la 1900 de ture dar cand dadeai kickdown si trebuia sa scada in a 6-a dura o gramada. 

Eu personal prefer DSG-ul la drum intins dar da, in oras cutia de pe mercedes era foarte lina. E si normal, ea avand convertizor de cuplu, poate prelua toate socurile care apar. 

Daca teoretic as putea alege pe o masina identica intre  DSG versus cutie clasica cu convertizor as alege DSG oricand (nu ma leg de fiabilitate, aici e alta mancare de peste, nu o sa tina DSG-ul veci cat tine o cutie clasica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred că o mașină cu cutie automată consumă cu 20-50% mai mult decât una manuală. Adică manuala mea dacă are 6 consum, extraurban, o automată identica vine cu 9? Nu are cum. E absurd.

 

Nu vreau să dezvolt subiectul pe tema cutiilor, e offtopic și nu e cazul, dar o singură nelămurire am, dilemă mai exact, dacă cu automata poți face balans pentru a ieși dintr-un șant plin cu noroi sau zăpadă. 

Dacă da, cum mai exact?

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea poti. 

doar daca au ele tehnologii gen Crawl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automata (DSG) este mai economica la drum lung si mers constant (are mai multe trepte si, implicit turatia redusa), manuala in rest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si nu

viteza specifica va fi identica intre cele  2 cutii dsg si manuala. Manuala in tr 6 , la 2000 rot/ min, va avea fix aceeasi viteza cu DSG , in tr 7, tot la 2000 rot/ min

Dar avand mai multe trepte, DSG accelereaza mai usor , tine motorul mai subturat- economie combustibil, bla bla bla

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochiometric nu as fi de acord... Un DSG7 la 130km/h cred ca e pe la 2000 ture. O manuala la viteza aia as zice ca are 2400-2500 ture. La drumuri lungi un DSG7 as tinde sa cred ca are o economie de carburant de 0.5l/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu vorbesc ochiometric ci pe fapte. 

 

motorul fiind acelasi, are aceleasi caracteristici de cuplu si putere, deci va avea aceeasi turatie pentru o viteza data in treapta maxima, ca e DSG sau manuala. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, andrei_221 said:

deci va avea aceeasi turatie pentru o viteza data in treapta maxima, ca e DSG sau manuala. 

Turatia la viteza X e data de demultiplicarea treptelor cutiei nu de motor.

Daca ai mai multe trepte poti avea o turatie mai mica la aceeasi viteza - cum ziceau si colegii mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, Xman_ghio said:

Ochiometric nu as fi de acord... Un DSG7 la 130km/h cred ca e pe la 2000 ture. O manuala la viteza aia as zice ca are 2400-2500 ture. La drumuri lungi un DSG7 as tinde sa cred ca are o economie de carburant de 0.5l/100km

 

2800 la a manuala mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@Cristi_V  la benzina asa are 1.5 si 1.0 , rapoartele sunt cam aceleasi, eu am DSG 7 pe 1.0 tsi 110 cai si la 130 km / ora are 2800 rot/ min

15 hours ago, vvede said:

Turatia la viteza X e data de demultiplicarea treptelor cutiei nu de motor.

Daca ai mai multe trepte poti avea o turatie mai mica la aceeasi viteza - cum ziceau si colegii mai sus

 

vorbeam de viteza la treapta maxima, care e aceeasi si la manuala 6 si la DSG 7, pentru acelasi tip de motor, la aceeasi turatie data. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Știe cineva care e garda la sol finala după adăugarea pachetului de drumuri grele? Am găsit doar informația ca e crescuta cu 15mm dar nu și la ce valoare ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aici PDF cu detaliile tehnice: https://cdn.skoda-storyboard.com/2020/11/TD-OCTAVIA-en.pdf?_gl=1*gxmmtp*GA4_ga*bHZxbnk0aHMtd3dyai15aHI3LThteGktNTZoZW9pYmlocWRs*GA4_ga_CR52PEW89M*MTY5NTcyNDI5NS4xOC4xLjE2OTU3MjQzMDQuMC4wLjA.

 

143mm este valoarea scrisă pentru majoritatea variantelor (cauți Clearance). Cel mai probabil este valoarea standard, fără adăugarea pachetului.

Modificat de BFlamer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ShMan  atasat este specificatia skoda pentru octavia 4 pentru toate tipurile de motorizari si variante de sasiu .   Garda este intre 141 si 143 mm pentru modelele standard si 161 si 163 mm pentru modelele scout. 

 

 

TD-OCTAVIA-en.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!