Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc frumos pentru informații! 

 

Sincer să fiu nu mă aștept să mă contacteze dealerul pentru status C mai devreme de octombrie-noiembrie, dar vom vedea.

 

Comandă dată pe 04.04.2023 cu culoare alb candy și schimbată culoarea în configurator pe 24.04.2023, adică după 3 săptămâni. Cred că și acum după o lună jumate de la comandă pot schimba configurarea. Înclin să cred că pot face asta și prin august. 😀

 

Mie mi-a confirmat cel cu care am făcut hârtiile că e posibil să vină mai devreme cu o lună sau două, deși mi s-a spus ca termen de livrare 50 săptămâni. Și în cazul ăsta rămâne de văzut.

 

Nu mai sunt nerăbdător ca la actuala pe care am luat-o în 2016 și pentru care am așteptat 3 luni. Acum... asta e! Deja a trecut o lună jumate. Mai sunt 10. 🤣

 

Întrebarea a fost adresată în contextul în care se zvonea că se construiesc relativ repede de la primirea comenzii, dar nu în totalitate și din lipsa unor piese erau depozitate mult timp în anumite locuri pentru completare și finalizare. Ori, am înțeles că nu mai e așa.

 

Și ca să fiu și mai sincer nu aș vrea să intru în posesia ei iarna, ci în primăvară când e vremea relativ frumoasă și ai pe unde merge cu ea. Din acest motiv chiar vreau ca termenul de livrare să fie 50 săptămâni. 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Ce înseamnă status D - producție confirmată și ce presupune asta?

 

A vrut soția să modifice ceva la comandă și dealerul i-a comunicat acest aspect, că nu se mai pot face modificări, și că așteaptă seria de șasiu. Nu a insistat soția pe subiect și nici nu a stat la telefon să-l dezvolte.

 

Sunt convins că mașina nu vine mai devreme de sfârșitul anului, însă eram curios ce presupune acest status.

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte am citit pe alte forumuri: comanda confirmata nemodificabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ar trebui sa vina mai devreme de sfarsitul anului daca acum asteapta seria de sasiu. Dealerul ar trebui sa aiba chiar si o saptamana preliminara de productie. La mine la Golf 8 a durat 3 luni de la confirmarea in productie pana la livrare, din care aproape o luna si jumatate a fost o restrictie legata de infotainment.

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzuicomicinaAșa mă gândesc și eu pentru că dealerul i-a transmis soției a doua oară că mașina s-ar putea să vină mai devreme de data stabilită în contract, dar probabil că momentan nu are informații exacte în ceea ce mă privește, ci bănuiesc că face aceste afirmații ca urmare a primirii mai devreme a mașinilor comandate.

Plus că, tot din spusele reprezentantului Skoda, lucrurile au început să se miște în bine.

Dacă nu voiam să adaug ceva la comandă nu știu când m-ar fi contactat să-mi spună de acest status D, însă mă bucur că am aflat cu această ocazie.

 

Mulțumesc pentru răspuns.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,  
Intentionez sa achizitionez o Octavia 4 , cu motorizarea de 2.0 TDI.
De aici insa apar incertitudinile. In prezent O4 2.0 TDI vine pe 3 configuratii de putere si transimisie:

1.   2.0 TDI de 115 CP , transmisie manuala.

2.  2.0 TDI de 115 CP, transmisie automata.

3.  2.0 TDI de 150 CP , (doar) transmisie automata.

 

Intrucat conduc in prezent un Octavia 3, 2.0 TDI cu 150CP cutie manuala mi-as fi dorit la fel, inclusiv din cauza diferentei de pret dintre manuala si automata.

Aparent  nu se mai furnizeaza aceasta configuratie iar de la dealer am subinteles ca motivele sunt comericale nu neaparat tehnice.

Neavand masini disponibile la drive test pe asa ceva (in Bucuresti cel putin), intrebarile ar fi:

- exista diferente semnificative intre motorizarile 2.0TDI cu 115 CP si respectiv 150CP?

- se poate chip tuna (undeva post garantie) motorul de 115 CP ca sa ajunga la 150 CP ?

 

multumesc.

 

Modificat de rastan777
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

Eu am o Octavia automata 2.0 de 115cp. 

Eu merg peste 90% din timp pe Autostrada(Austria), masina se prezinta foarte ok, are si consum in jur de 5, probabil pe nationale as scadea sub 5. 

 

In Germania pe Autostrada fara limita, am pus tempomatul pe 170km/h si iar nu am simtit ca ar avea putini cp. 

 

Daca as conduce constat in Romania, mi-as lua totusi motorul cu 150cp. 

Poate te poate da un coleg o tura cu masina sa vezi tu singur diferentele. 

 

Eu am avut Skoda Octabia 3 115cp manuala. Cutia automata mi se pare un upgrade necesar, pt mine e un mare plus.

Modificat de GinelSB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rastan777 Salut!

Diferența dintre o mașină cu cutie automată și cutie manuală este de câteva sute de euro, dacă nu chiar peste 1500/2000.

 

Acum... tu știi ce îți dorești și ce nu.

 

Eu mi-am comandat O4 în aprilie. Încă nu a sosit. Mi-am dorit varianta Style, la fel cum am și O3, însă în varianta asta ești condiționat doar de DSG și mild, ceea ce nu am vrut și am ales varianta de compromis, Ambition, 1.5 tsi, manuală neapărat, cu câteva opționale să o aduc către Style.

Deci... știu ce dilemă și nemulțumire ai.

Personal nu văd mare confort în faptul că nu mai apăs ambreiajul, dar asta ține de gusturi și se pare că e trendul.

Mă gândesc și la o întreținere mai scumpă și la o eventuală reparație care cu siguranță va fi mai ridicată decât la manuală, dar repet, e o chestiune de optică și gusturi 

 

Și diferență între 115 și 150 este, dar asta nu știu dacă o poți simți pe autostradă, deși s-ar putea să da, ci atunci când mașina e mai încărcată și trebuie să urci niște serpentine către munte.

 

Eu nu sunt fan diesel, dar dacă asta iți dorești, îți recomand motorul de 150 cp. Nu are cum să tragă la fel ca cel de 115 cp.

 

Deci... trebuie să faci un compromis și să dai mai mult pe DSG dacă vrei tdi, sau poți configura un Ambition 1.5 tsi care are tot 150 cp și costul de achiziție pleacă de la 26.800.

 

De diferența de preț poți bifa alte opționale. 

 

Și nu recomand cipuială la mașina nouă.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si o diferenta de cuplu care se observa destul de bine la accelerare (8.7 vs. 10.3).

image.png.d938833558f3d8073a5ce6d1e3112414.png

image.png.6d7ec7163c18c1d1a791f53832b501dc.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as crede ca cele doua variante de putere 115cp si 150cp sunt identice din punct de vedere fizic, diferenta fiind din soft, deci cel mai probabil de la 115cp o sa ajunga la 180-190cp dupa chiptuning.
La 300Nm ar trebui sa se miste decent si varianta de 115cp. Acum 20 ani Passaturile si Audi-urile cu 131cp mergeau excelent si scoteau 9,9s pana la 100km/h cu un cuplu de 310Nm. 
Daca circuli mult in oras as merge pe 1.5tsi. Cauta la testdrive Seat Leon sau Golfuri cu acest motor ca sa-ti faci o idee cum se misca.

Observ limitarea de cuplu la 250Nm pentru 2.0/85kW TDI. E cutia cu ambreiajele uscate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Cristi_V a scris:

E si o diferenta de cuplu care se observa destul de bine la accelerare (8.7 vs. 10.3).

image.png.d938833558f3d8073a5ce6d1e3112414.png

image.png.6d7ec7163c18c1d1a791f53832b501dc.png

 

Octavia 3 (fabricatie 2015) pe care o am acum are 320 NM la 150 CP.     Nu vad mare diferenta intre 320 si 300 Nm dar ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Cel de 115 cp are cuplu mai mare la manuală și cel de 150 cp la DSG.

100-110 Nm diferență e ceva. Mă refer la cele cu DSG.

La manuală diferența ar fi de 40 Nm între 115 cp și 150 cp. Mai puțin decât jumătate. Chiar nu îmi pot da seama dacă e semnificativ sau nu însă mai e și diferența de 35 cp.

 

Părerea mea ar fi să solicite un drive test și cu un 1.5 tsi pentru a-și forma o părere. Are și el tot 150 cp, adevărat că cu 250 Nm din câte știu eu, dar totuși îi are, și merită testat.

 

E păcat dacă tot vrea să facă o achiziție să nu meargă până la capăt cu documentarea ca apoi să regrete alegerea făcută. 

Cei de la reprezentanță, prin experiența pe care o au, îi pot ușura cu mult alegerile. Mă refer la un reprezentant cu experiență.

 

Baftă și înțelepciune în alegere!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Adi_vw said:

Observ limitarea de cuplu la 250Nm pentru 2.0/85kW TDI. E cutia cu ambreiajele uscate?

 

Da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele diesel de la VW sunt făcute pentru mersul preponderent extra urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca poti sa iti iei octavia 2.0 TDI 115 CP, dar sa ii faci un tuning dupa aceea. La TCM ti-l vor duce direct in 185 CP si 320 NM, deci merita. Daca nu esti adeptul tuningului, mai bine mergi pe varianta 1.5 TSI cu cutie manuala. Combinatia 2.0 TDI si cutie DSG mie unul nu mi-a placut pentru ca schimba vitezele prea jos si mereu aveam lag la acceleratie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 4 1,5 TSI in productia curenta sta un pic mai bine la acceleratie dar sta mai prost la Vmax:

 

image.thumb.png.662fa0e2dfa982b599bdf5c2abd5f5cc.png

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Gabriel*77 a scris:

 

Cel de 115 cp are cuplu mai mare la manuală și cel de 150 cp la DSG.

100-110 Nm diferență e ceva. Mă refer la cele cu DSG.

La manuală diferența ar fi de 40 Nm între 115 cp și 150 cp. Mai puțin decât jumătate. Chiar nu îmi pot da seama dacă e semnificativ sau nu însă mai e și diferența de 35 cp.

 

Părerea mea ar fi să solicite un drive test și cu un 1.5 tsi pentru a-și forma o părere. Are și el tot 150 cp, adevărat că cu 250 Nm din câte știu eu, dar totuși îi are, și merită testat.

 

E păcat dacă tot vrea să facă o achiziție să nu meargă până la capăt cu documentarea ca apoi să regrete alegerea făcută. 

Cei de la reprezentanță, prin experiența pe care o au, îi pot ușura cu mult alegerile. Mă refer la un reprezentant cu experiență.

 

Baftă și înțelepciune în alegere!

 


Nu am mentionat in post-ul initial dar am facut deja drive test cu O4 motor 1.5 TSI, cutie manuala.  S-a miscat binishor nu zic nu,

desi un drive test la margine de Bucuresti, fara intrat pe autostrada sau macar pe un drum intins este relevant si nu prea. 

De asemeni diferenta de pret intre 2.0 TDI 115CP si 2.0 TDI 150CP este de aproximativ 4000 de euro pe aceeasi configuratie de optionale.
Imi este greu sa spun cat din ea este din manuala vs DSG si cat din diferenta de CP...

Modificat de rastan777
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata DSG costa cam 2200 euro, inseamna ca restul de 1800 euro era datorat diferentei de cai putere (150 CP vs 115 CP). Eu zic ca nu merita banii...mai bine alegi intre 2.0 TDI 115 CP tunabili la 150 CP sau 1.5 TSI 150 CP. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi aici https://zeperfs.com/en/duel8639-8640.htm Nu stiu exact etajarea cutiilor, dar sa nu uiti ca e manuala vs dsg si 60-90 in treapta a 4-a cred ca ar fi trebuit sa fie intr-a 3-a pentru benzinara, deci o treapta inferioara pentru benzinara.
2.0tdi 115cp e mancat de tsi-ul de 150 cp https://zeperfs.com/en/duel8639-9841.htm 

LE: daca vrei neaparat diesel, eu l-as tuna la peste 400Nm si apoi ar fi cu totul alta masina. De 4000eur cred ca ai putea repara orice s-ar strica la motor.
De la ce varianta de putere primesti suspensie independenta pe spate?

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Skoda si Seat suspensia independenta pe puntea spate se monteaza pe masinile cu motorizari de peste 150 CP, exclusiv 150 CP.  La Audi se monteaza de la 150 CP in sus, incluzand si 150 CP. Deci motorizarile 1.5 TSI 150 CP si 2.0 TDI 150 CP, daca sunt puse pe Skoda si Seat, nu vor avea suspensie independenta pe spate, iar daca sunt puse pe Audi, vor avea suspensie independenta pe puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rastan777Adevărat, drivetest-ul care se face la noi nu e relevant pentru că nu se întinde pe distanțe mai lungi să-ți poți forma o părere. Doar dacă vii de pe Logan de 0.9 poți spune că în 2 km realizezi diferența. 

 

Nu ai precizat de ce vrei neapărat 2.0 tdi.

Unde îl folosești cu preponderență?

 

Eu unul dețin din 2016 O3, 1.4 tsi, 150 cp achiziționată de nouă și în cei 7 ani de exploatare, majoritatea urban, nu am avut și nici nu am vreo problemă la grupul propulsor. Absolut niciuna. 

Fac precizarea că alimentez doar cu benzină premium 100+ și schimburile de ulei le fac anual.

Eu unul nu prea forjez motorul. Adică vede rar 3000/ 3500 r/m la schimbarea treptelor. Acum nu știu dacă ăsta este motivul, dar așa îmi e stilul.

 

Ce vreau să scot în evidență e faptul că pentru zona urbană e ideal un 1.5 tsi care exploatat și servisat corespunzător, nu-ți va face probleme.

 

Dacă îl folosești foarte mult extraurban, atunci TDI, deși nici tsi-urile nu consumă mult comparativ cu dieselul.

 

Posibilitatea de a alege este acum limitată de marketing. Adică ori iei așa, ori așa, altfel... nu există. Vrei sau nu, e treaba ta.

 

În aceiași dilemă am fost pus și eu când a trebuit să aleg modelul.

Mi-am dorit Style, dar nu o puteam configura decât cu DSG și mild hybrid.

Nefiind fan automată și nici nu-mi doresc una pentru că, repet, nu văd niciun confort în faptul că nu apăs ambreiajul (și să merite câteva mii de euro în plus) am făcut un compromis și am comandat versiunea Ambition cu ceva dotări suplimentare. Matrix Led, vopsea Phoenix Orange printre ele.

Adevărat că la mine a fost mai ușor pentru că voiam tsi-ul de 1.5 litri.

 

Dacă tu crezi că merită să îți fie băgate pe gât lucruri pe care nu le dorești și pe care plătești 4000 € în plus doar pentru un bonus de 35 cp... atunci fă pasul.

De banii ăștia îi faci casco 4 ani la rând, alimentezi la fel, câțiva ani buni, ori bifezi mai multe opționale.

 

Ideea cu chiptuning-ul nu știu ce să zic.

Îl poți face după 4 ani când iese din garanție, ori tu îți dorești cei 150 cp acum, când iei mașina. Atunci nu ți-i vei mai dori sau cine știe ce mai apare.

 

Analizează bine cum folosești mașina, oraș sau extraurban, și fă alegeri înțelepte. 

Cei de pe forum te vor sfătui să iei benzină pentru oraș și diesel pentru afară.

Și cei de la Skoda îți vor spune la fel cum și mie în 2016 tot așa mi-au spus. 

 

Alege cu inima, dar fă-o și cu mintea.

 

 

 

 

 

 

 

Dar dacă ești fan diesel... atunci eu unul te înțeleg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitatorNu știu de ce cei de la Vw s-au ... pe ei și nu au pus și pe Skoda și Seat, pe versiunea de 150 cp, suspensie independentă pe spate.

Probabil din considerente de costuri, nu știu, dar era ceva. Măcar pune-o ca opțiune, cu un preț, dacă nu o oferi standard, dar măcar ofer-o.

Audi are și prețul mai piperat și... cum să-l justifice altfel?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda si Seat sunt diviziile mai ,,necajite" din grupul VAG, au vrut sa le diferentieze in sens negativ fata de Audi si Volkswagen, de aceea nu mai monteaza punte independenta pe spate ptr motorizarile mai mici sau egale cu 150 CP. De fapt totul este o problema de costuri, in realitate fac economii de milioane de euro anual prin montarea unei punti spate rigide pe masinile Skoda si Seat, Asa cum ai spus, partea proasta este ca nu o poti pune nici macar optional. 

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vii de pe diesel si nu ai mai condus niciodata un motor pe benzina ori daca esti obisnuit de multi ani cu diesel, motorizarea pe benzina, fie ea si turbo de aceeasi putere o sa ti se para slabuta.

De ce? Fiindca motorul pe benzina nu are acest "impins" puternic, acel sut la ture mai joase, la fel de prompt si livrat in acelasi fel ca la diesel.

Asta nu inseamna ca motorul pe benzina nu iti ofera acelasi cuplu, ci doar ca il livreaza mai gradual din cauza particularitatilor de functionare la benzina vs diesel.

Ca perceptie pare slab, ca dinamica, e tot cam pe acolo.

 

Totodata, cand vii de pe diesel, esti invatat sa conduci intr-un fel, ture joase, 3000RPM putere maxima, plafonare la 3500.

La benzina, la 3000-3500 incepe distractia si trebuie sa iti adaptezi stilul de condus. 

 

Oricum, daca vrei sa faci o depasire sau daca vrei sa faci o plecare mai in forta, oricum o sa turezi motorul, fie el diesel sau benzina.

 

Ca idee si mie mi s-a parut slabut motorul meu de 1.8 cand am trecut de pe 1.9 TDI ALH. Da, mi se parea slabut fiindca nu avea acelasi caracter la ture joase.

Insa dupa ce am invatat sa ii exploatez potentialul...am vazut ca e mult mult peste.

 

In fine, eu as merge pe 1.5 TSI, cu exceptia cazului in care faci foarte multi km, extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ușor-ușor nu îți vei mai putea configura o mașină așa cum ți-ai dori-o pentru că vei fi condiționat de opționale deja alese de producător sau modele configurate doar într-un anumit fel din considerente strict de costuri.

 

Ori îți permiți să arunci cu banii pe modele super echipate standard, cu care unii chiar nu au ce face, ori mergi pe varianta sh.

 

Eu unul am mai făcut precizarea aici pe forum că nu tot ce e nou și în trend este util tuturor sau accesibil și din păcate această posibilitate de a opta pentru ce îți dorești și ce ți-ai putea permite devine o problemă. 

 

Personal nu sunt fan cutie automată, sper să am posibilitatea și în viitor de a alege acest tip de transmisie, dar mira-m-aș după cum evoluează lucrurile. Din aceste motive ești impulsionat să îngrijești mașina pe care o ai în scopul de a o utiliza cât mai mult timp posibil.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!