Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

de curand am schimbat :

-bara de directie

-cap de bara

-pivot

-bucse bascula 

-bieleta antiruliu

-flansa + rulment amortizor

toate pe ambele parti  iar apoi am facut geometria. problema e ca la fiecare denivelare/groapa din asfalt se misca volanul daca nu tin de el (parca se misca in sensul in care se inclina masina sau catre roata care loveste groapa).am fost la mecanic si nu a gasit probleme la caseta sau planetare .

aveti idee care e problema ? stima 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caseta prezinta jocuri? acesta poate fi provocat de axul casetei de directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la 3 mecanici diferiti si au spus ca nu are joc... insa cand dau intr o gropa imi lasa impresia ca masina nu e "legata"  cu toate ca am schimbat tot!

Modificat de allboy1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

acum cateva zile a inceput sa mi se miste volanul spre stanga si sa se auda o mica bataie...am tras p dreapta am schimbat roata crezand, d-abia imi pusesem cauc d iarna si am crezut k e ceva la roata...am continuat drumul 20 d km nici o pb dupa care a inceput iar sa am joc in volan spre stanga...se aude de asemenea un scartaiat metalic sau cauciuc nu stiu exact..am venit la bucuresti p platforma pt ca se auzea f urat si se misca volanul groaznic, am ajuns am dat jos masina iar nu mai facea nimic...am mers 2 zile prin buc nici o pb, acum a inceput iar..mentionez ca cand am suit-o p elevetor nu avea joc nicaieri, bielete capete d bara, pivoti, bucse totul este nou..acum cand am lasat masina parcata, fiind p loc, cu motorul pornit, am luat d volan spre dreapta, se duce toata cursa pana in capat...iau spre stanga nu se duce, ramane roata undeva p la 10-20 d grade mai mult nu se duce...in mers merge sa virez si spre stanga..ce poate fi? caseta de directie?? ce anume?

acum cateva zile a inceput sa mi se miste volanul spre stanga si sa se auda o mica bataie...am tras p dreapta am schimbat roata crezand, d-abia imi pusesem cauc d iarna si am crezut k e ceva la roata...am continuat drumul 20 d km nici o pb dupa care a inceput iar sa am joc in volan spre stanga...se aude de asemenea un scartaiat metalic sau cauciuc nu stiu exact..am venit la bucuresti p platforma pt ca se auzea f urat si se misca volanul groaznic, am ajuns am dat jos masina iar nu mai facea nimic...am mers 2 zile prin buc nici o pb, acum a inceput iar..mentionez ca cand am suit-o p elevetor nu avea joc nicaieri, bielete capete d bara, pivoti, bucse totul este nou..acum cand am lasat masina parcata, fiind p loc, cu motorul pornit, am luat d volan spre dreapta, se duce toata cursa pana in capat...iau spre stanga nu se duce, ramane roata undeva p la 10-20 d grade mai mult nu se duce...in mers merge sa virez si spre stanga..ce poate fi? caseta de directie?? ce anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu sunt niste valve in caseta pt fiecare directie in parte,tie ti s-au blocat pt partea stanga. Faptul ca iti merge in mers se datoreaza faptului ca e mai mare presiunea in instalatie insa si sarcina ce o depune caseta e mai mica in mers.

Ulei in instalatie ai destul? Cand a fost schimbat ultima oara?

Din ce stiu, acele valve nu se pot repara, se inlocuieste intreaga caseta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sau posibil pompa de servo semiblocata sau pe duca.

De regula pompa face zgomot metalic pentru ca in caseta nu sunt elementa care sa faca zgomot metalic(scartaiat sau huruit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Gabi, de acord cu tine insa daca era pompa trebuia sa se manifeste nu doar pe stanga.

Dar pun pariu ca are uleiul varza in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! De cateva zile am un troncanit si nu stiu de la ce sa fie...Am zis ca este caseta de directie dar nu curge ulei, nu am joc in volan nu trage dreapta sau stanga .......Nu am joc in nimic la roti ....Ma puteti ajuta cu un sfat ceva ...... Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bucsele, flansele amortizoarelor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepand de asta-vara am remarcat un scartait cu tonalitate subtire atunci cand viram strans la stanga, de egz in giratorii. Initial am crezut ca, din cauza jantelor de 18" se suprasolicita caseta de directie sau ca imi freaca roata in contraaripa. La schimbul pe cauciucuri de iarna cu jante de 15" problema a ramas. Am inspectat contraaripile cand s-a facut schimbul, nicio urma de contact cauciuc-contraaripa. La service s-a descoperit cauza: lichid de servo curs pe la obertainerul senzorului de servo, abia atingea varful jojei. In plus, lichidul pus de fostul proprietar(un italian trist) era de culoare rosie, deci nepotrivit, si arata jalnic: subtire si rosu-maroniu, cum e cola. Am pus lichid FEBI de culoare verde si am strans mai bine senzorul. Rezultat: niciun scartait in viraje, volanul mult mai ferm. Inainte se invartea ca la masinutele electrice de la balci :) Inainte de orice interventie la caseta de directie sau elemente de directie, recomand verificarea lichidului de servo. Costa 40 ron si la masinile vechi e responsabil de multe probleme. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Postez aici problema mea. Mai bine zis supararea mea...

 

Se da Bora din semnatura - masina in stare buna, 234000km reali, tratata cu destul de mare grija, neomorata pe macadamuri, gropi, etc.

 

Acum un an jumate a cedat un simering de la caseta directie - dreapta - fara sa "anunte" - pur si simplu timp de cativa km a inceput sa se auda pompa la actionarea volanului, sfarsind prin a pierde servo - balta, improscat lichid prin burduf.

Remediat prin schimbarea cremalierei - vizibil afectata de rugina, si a simeringurilor. Pus lichid OEM.

A rezistat fix un an si jumatate si undeva la 28000km... Acelas simering, cedat la fel, fara avertizare.

 

Discutat cu mecanicul - si bineinteles, garantia a fost un an... deci, prostul plateste...

Urmeaza sa mai am o discutie ... dar pana atunci:

 

Este normal sa tina doar atata o reparatie? in conditiile in care masina nu a fst chinuita, nu a suferit socuri in caseta, nu a mers cu lichid prost?

Care sa fie cauza sa cedeze fix in acelas mod? Cremaliera noua de proasta calitate? Simering prost sau prost pus?

Are sens sa o repar din nou? ce incredere pot avea ca va tine mai mult decat atat? Are mai bine sens sa iau una noua? (caseta, nu masina) Cum imi dau seama ca nu mi se baga pe gat o caseta "reconditionata" ca si noua?

 

Si nu in ultimul rand - as vrea recomandari - unde sa o fac - dar musai din Bucuresti - nu am unde sa tin masina cateva zile cu caseta scoasa...

 

multumesc anticipat, si sper ca postul meu lung nu a plictisit...

 

edit:

nu stiu daca conteaza, sau asa e normal sa faca - insa din vara am remarcat, cand am avut nevoie sa misc de cateva ori volanul cu motorul oprit, ca atunci cand se actioneaza volanul cu motorul oprit, dadea pe afara rau din vas...

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sa fie cauza sa cedeze fix in acelas mod? Cremaliera noua de proasta calitate? Simering prost sau prost pus?

 

Simeringul n-a fost prost pus, altfel n-ar fi tinut un an si jumatate.

Cremaliera noua poate rugini in doua luni daca nu pui burdufuri noi bine etansate sau poate tine zece ani daca schimbi burdufurile ori de cate ori este nevoie (verificare periodica). Vreau sa spun ca nu schimbi caseta si apoi uiti de ea.

Ai inteles? Problema vine de la burduful prost pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca am banuit treaba asta - de degradare in aceeasi cauza ca prima data... Ma bucur de o parere din partea cuiva avizat.

Verificare am facut personal la fiecare schimb de ulei, si cand am pus scutul asta vara - tras de ele sa nu fie slabite pe fiecare capat, la coliere, si daca nu sunt impuscate. Si erau ok...

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca si eu experimentez ceva simptome, din nou, cu a mea caseta de directie. In urma cu doi ani am schimbat caseta cu una reconditionata, asta dupa ce am incercat sa o repar pe cea veche si a tinut exact o saptamana.

Cam de 3 saptamani aud un scartait in momentul in care virez de volan in partea dreapta. Acum o saptamana am facut revizia si am schimbat bieletele de directie si capetele de bara.

Cand am dat jos burdufele am observat rugina pe cremaliera si am identificat cu ocazia asta de unde vine scârțâitul. Burdufele sunt in stare excelenta fara fisuri sau simptome de cauciuc îmbătrânit.

Am lasat asa cremaliera. Acum astept sa vad daca se agraveaza situația.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exista caseta NOUA pentru golf sau bora...indiferent de fabricant...TOATE casetele sunt RECONDITIONATE.

Mai sunt casete noi noute doar cele chinezesti....care ies din discutie.

Toti fabricantii reconditioneaza casetele (inclusiv volkswagen) dar difera locul unde sunt reconditionate...de regula producatorii buni reconditioneaza casetele in fabricile lor (ZF,SPIDAN,TRW...etc).

 

In consecinta cumperi... caseta reconditionata si predai caseta veche la schimb cu conditia sa nu fie sparta sau sa aiba urechile de prindere rupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Asa este. Din pacate trebuie sa ma pregatesc si eu pentru una. Acum sa vedem cat mai tine asta de pe masina. Sincer nu mi se pare inregula sa tina doar 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este aiurea rau.

Incep sa tin partea fanilor directiei electrice... Pe accent am caseta mecanica si asistarea se face elecric pe coloana. Ce crapa este un senzor, care se poate curata sau schimba cu 100e doar. Fara bataie de cap si manopera absurd de scumpa...

Downside-ul este feelingul de volan genius force feedback :( ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita toti banii un drum pana la CASA AUTO TARGOVISTE. Acolo exista un om cum rar mai intalnesti. Suna si verifica 0751014183--0745203521. Eu sunt din Slobozia si am caseta reconditionata acolo de ani buni, l-am dus si pe varu, aceeasi poveste, de ani buni nu avem probleme (adica vreo 6 ani). Este singura persoana pe care o recomand cu mana pe inima. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE curios, la prinderea burdufurilor ti-a montat coliere metalice oetiker sau soricei?

 

Mai am un mk4 din familie, masina de 80mii km(in 2005 avea 29mii la reprezentanta DE), a picat caseta tocmai pt ca erau prinse cu soareci.Era mancata de rugina cremaliera. Masina a fost lovita(fapt confirmat de vanzator la cumparare) si cred ca s-a schimbat bieleta de directie si s-a optat pt soricei.

 

Eu am ales sa pun o alta caseta OEM SH, de pe o masina rulata cam 100mii, dar neumblat la caseta. Merge ok, dar nici nu se umbla mult cu masina, max 5 km pe zi in medie si deloc extraurban.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este aiurea rau.

Incep sa tin partea fanilor directiei electrice... Pe accent am caseta mecanica si asistarea se face elecric pe coloana. Ce crapa este un senzor, care se poate curata sau schimba cu 100e doar. Fara bataie de cap si manopera absurd de scumpa...

Downside-ul este feelingul de volan genius force feedback :( ....

Stai mai nenicule potolit ca acolo vorbim de 2500-3000 lei ...si cad si casetele alea..nu sunt scutite de probleme. :lol:

Vorbeste cu Roby cu Scirocco sa vezi la cati km a cazut caseta lui si cum a scos din buzunar 3000 lei(caseta adusa de mine) si la service aveau caseta la 4500 lei (parca).

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scirocco nu are electrohidraulica?

Ca asta de care zic eu e ca la dacie, si asistarea se face cu un motor electric pe coloana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Opel si la Fiat ai tampenia aia de sistem....la care de regula cade un [cenzurat] de rotita de la esp si...iar este deranj mare pentru ca trebuie achizitionata toata coloana volanului.

La vag-uri ai mecanismul electromagnetic pe caseta de directie.

post-64586-0-50570800-1422359770_thumb.j

post-64586-0-75495800-1422359828_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, asa am pe accent. Si coloana noo e intre 18 si 30mil depinde unde intrebi :)

DAR s-a "descoperit" producatorul senzorului ce se strica (un amarat de potentiometru multitura) si din fericire costa doar vreo suta de euro.

Dar oricand as prefera o hidraulica, numai sa mearga :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge hidralulica ok. Mecanicii cauzeaza multe defectiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta nu doar in materie de sisteme de directie. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!