Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

Va salut

 

Poate sa-mi explice cineva, de ce mi se defecteaza caseta de directie la o Bora ALH din 203 si trebuie schimbata ( cu una reconditionata) cam la 1 an?

Am schimbat caseta in ultimii 3 ani de 3 ori....

Este un coleg de forum din Targoviste (eu sunt din Gaesti) care se pricepe la casete. Un contact va rog....

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... stie cineva un service bun de reconditionat o caseta de directie pt motor 1.4 axp din 2001?imi pierde ulei de servo pe la un burduf si toti mecanicii au zis ca trebuie ori schimbata ori reconditionata :(

am si eu exact aceiasi problema la aceiasi masina cum ai rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni ! Cititi si voi 2 -3-7  pagini de pe topicul asta. E in interesul vostru!!! Raspunsul e cu 1 pagina in urma! #814

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In primul rand problema poate sa vina din faptul ca service unde o schimbati nu schimba burdufele iar simplu si usor scoate  bride, desfileteaza brate, inlocuieste caseta, infileteaza brate si pune bride noi.

Burdufele originale sunt facute din material termoplastic si nu mai etanseaza bine daca nu sunt capsate cu bride potrivite. Mai ales ca in interiorul lor poate sa fie ramasa niste apa care va vor rugini inca o data axul.

Mai bine sa cumparati bride din cauciuc si puneti service sa le schimba impreuna cu caseta, SI DACA VA ZICE CA NU TREBUIE DECE BURDUFELE VECHIE DIN PLASTIC SUNT BUNE. Doua burdufele bune cat vret ca va costa, 8/10 euro maxim.

Doi la rand poate ca cei care va a reconditionat caseta nu au schimbat axul iar l-au tocmai rectificat. Daca ati platit in jur de 500 de lei fost rectificat.

Care e problema cu rectificatul de axe? Ca o cremaliera noua este protejata in potriva ruginei de un strat de crom, care se va a duce in timp.

Una "rectificata" nu mai are aceast strat dece cei care o rectifica reduce diametru de 0,5/1mm pana cand scoate toata parte ruginita.

Dar facand asa scoate si stratul de protectie din crom si axul nu mai va a tine ani fara sa se rugineasca.

E cum daca D-vs luati polizorul si lustruiti caroserie cu el. Pe un scurt timp va a fi bine, dupa ce incepe sa rugineasca. 

Ultima chestie poate sa vina din semeringuri folositi la reparatie: sunt pe piata zece de fabricanti, de la Corteco la Freudenberg-Nok pana la turcisme sau clar la chinezisme.

Acuma nu vreau sa ma fac dusmani pe chinezi ca intr-o zi ne vor stapani pe toti dar semeringurile lor (si cele turcesti) nu se regasesc pe original. De niste ori lipsesc de inel din teflon, alte ori au o singura buza in loc de doua, alte ori material cu care sunt facuti nu e corect... Sunt copie, asta este. Cele facute de firme seriose sunt mai bune, alte clar de doi bani. Si de doi bani tine.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima chestie poate sa vina din semeringuri folositi la reparatie: sunt pe piata zece de fabricanti, de la Corteco la Freudenberg-Nok pana la turcisme sau clar la chinezisme.

Acuma nu vreau sa ma fac dusmani pe chinezi ca intr-o zi ne vor stapani pe toti dar semeringurile lor (si cele turcesti) nu se regasesc pe original.

 

Multe salutari Dl. Malpezzi, bine punctata asta cu chinezii care ne vor stapani intr-o zi.

Treaba este insa ca Corteco sau Nok sunt tot in acelasi concern  mentionat de dv. (Freudenberg Group) asa cum se poate citi si pe cutiile Corteco. Chiar saptamana trecuta am primit marfa de la Corteco (Italy) iar AWB-urile lipite pe cutiile cu care a ajuns transportul in Italia erau din China  si in limba chineza deci chiar nu poti spune la modul general ca, chinezismele sunt nasoale toate tinand cont ca mai toate marile branduri din aproape orice domeniu fac productie in China. In cazul de fata de exemplu ZF (producatorul casetelor aflate in discutie pe acest forum) si TRW-ul (unul din producatorii de casete ce echipeaza multe masini ce circula in Romania)  au fabrici in China http://www.zf.com/corporate/en/company/locations_worldwide/asia_pacific/china_locations/china.jsp      http://www.trw.com/AboutTRW/locations    sau aici despre Corteco in China: http://www.corteco.cn/en/the-company/nok-and-freudenberg-group/     si toti se mandresc cu asta!

 Sa nu mai spunem ca in marea majoritate a casetelor cu care sunt echipate masinile asiatice (Mando, Toyoda/Koyo acum membri Jtekt, Saginaw,  se gasesc simeringuri facute in China sau Taiwan echipand original sau de catre Kaco in Brazilia sau .....ghici unde mai are fabrica Kaco???....ei DA, ati ghicit CHINA.

 Nu iau apararea chinezilor dar din pacate chiar sunt intr-o expansiune greu de ajuns din urma! Si eu daca as face productie, ori cat de patriot as fi as alege ca la un moment dat sa-mi mut fabrica in China!

  P.S.: Apropos de simeringuri avand in vedere ca pentru reparatia casetei de Golf IV vindem simeringuri si din Japonia si din Italia si din Taiwan, Brazilia si din Turcia la cererea unui reconditionator din Bucuresti am facut pe bancul lui de proba (un sim ster de la chiarlone) o testare a simeringurilor la presiune. Din pacate bancul lui nu poate (pompa de tractor indian in acest banc din italia :)) masura o presiune mai mare de 150 de bari. Rezultat:

1) Simeringuri Corteco 87 bar a fost intoarsa buza simeringului din dreapta;

2) Simeringuri Nok -acelasi concern cum spuneam mai devreme- dar pe cutii scrie made in japan - 96 bar a cedat simeringul din mijloc;

3) Kaco (brazilia scrie pe cutie dar pentru nici unul nu garantez cu adevarat provenienta desi luam de 4 luni de la fabrica) - 76 bar;

4) Nak - taiwan simeringuri modificate din NBR (material original) in HNBR - 112 bar;

5) CWT - o fabrica din Turcia ce produce vreo 30 de modele de simeringuri de directie - 71 bar.

  Distractie mare a fost acolo!!!

  Una peste alta eu consider ca pentru a repara o caseta de directie pe langa materialele de calitate folosite este necesara maiestria reconditionatorului care prin cunostintele combinate de mecanica si hidraulica poate face din "tantar" brici!

  Daca imi este permis (am deja niste puncte de warn ptr ca ma mananca buricele degetelor si nu ma pot abtine sa nu ajut pe cei aflati la ananghie) prin experienta dobandita de-a lungul timpului in care am vandut kit-uri de reparatie casete directie si simeringuri si avand parte de feed-back-ul din piata al consumatorilor finali Recomand in Romania mai multe service-uri:

Trami - Targoviste,

Medes- Calan,

Gego Atilla - Sighisoara,

Jovi Prest - Satu mare,

MHS - Bucuresti,

Service PST - Bucuresti,

Sermecon - Iasi,

etc.

si mai sunt si altii ateliere mai mici sau mai mari, autorizate RAR sau nu care repara cu succes casete de directie (in fiecare judet din tara exista ateliere de profil si va pot directiona pe privat) si consider ca banii ar trebui sa ramana in tara si sa educam clientii / consumatorii sa nu mai cumpere casete reconditionate in strainatate pe care platesc suplimentar cand si la noi in tara pot obtine aceeasi calitate si o garantie reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D_ul Dorel buna ziua,

 

nu vreau sa mai primiti warn-uri din cauza mea, asa ca incercam sa pastram discutie intr-un fel general de ajutor pentru toti cei care au problema care o a descris D_ul Lilonavi mai sus, adica ca a schimbat (reconditionat?) caseta Lui de 3 ori in ultime 3 ani.

Trecem peste problema cel mai des intalnit, cel ca service nu schimba burdufele si mergem direct la cel care stiim noi mai bine, la semeringuri.

Ati dreptate, Corteco este membru al Freudenberg Group dar, sa nu ma contraziceti, semeringuri care vin marcate Corteco nu sunt facute pe aceasa linia de productie de cei care vin marcate FN.

Chiar in zilele asta am receptionat 3386 semeringuri (casete reconditionate nu vin doar din extern catre Romania, mii pleaca in fiecare an catre extern si, prin deosebire, multe se intorc la dublu de pret  :censur:  ) de toate marcile, de la Kaco pana la FN pana la Bendix pana la Corteco etc etc etc si fiecare fabricant, clar daca apartine la acelas grup, foloseste matrite lui.

Luam in considerare doar semeringul 23x34,2/38x7,5 si doar de la Group Freudenberg (cei care ii am eu pe stoc, cel putin)

1) cel Corteco (12051) are buza dubla in spate si este raiat. inel antiextrudare este alb
2) cel FN (532355) are tot buza dubla dar cu un desen diferit si corp nu e raiat. inel antiextrudare este galben inchis
3) cel FN MEX (de la Mexico) (533337) semena cu cel de asupra dar e facut cu un alt material. inel antiextrudare este galben viu
4) cel NOK (BP1501G) are buza simpla si corp ?stanzat? in spate cu inel antiextrudare transparent.

Noi folosim #1 doar la Fiat-uri, dece presiune in instalatie de la Tipo-Punto-Marea-... ajunge, varful a la pompa, 82 de Bar.

Pentru toate celealalte modele de servodirectie folosim al #2.

#3 ne fost propus ca alternativa pentru #2 de un furnizor, am primit niste mostre, le am testate pe banc (tot un Chiarlone, noi am fost primi care am adus unu in Romania) si am vazut ca din cauze neexplicabile cate un semering a scapat sin sediul lui, asa ca sa nu riscam garantii le am aruncate in "Cutia durerilor" clar daca coasta cam jumatate de pret fata de #2

#4 ne fost propus ca o alternativa pentru #1 si #2. Nici asta a trecut probele nostre cu succes si a urmarit sortea de #3

Cum puteti vedea 4 semeringuri cu identice dimensiuni nominale si produse de acelas Grup sunt foarte diferite intre ele.

Dupaia unde sunt fabricate, sunt sincer, clar nu stiu si nici am intrebat niciodata pe D_ul Jones (cred ca stit cine este) sau pe Seful lui, D_ul d'Agostino. Faptul ca sunt puse la vanzare din partea de un Grup furnizor OEM imi ajunge.

Alta chestie sunt semeringuri chinezesti facute de ipotetica firma "Gnagnugnitsu San" (sper ca nici unu a infintat vreodata o firma cu aceast nume si ma va a da in judecata): cu ele nu pot sa am incredere ca au trecut test de calitate ca cei de la firme furnizore OEM clar si daca firme furnizore OEM fabrica in China. Un semering de inalta presiune nu e ceva ca o poate face orcine: trebuie proiectat si matrita lui realizata conform anumite standarlele, altceva in cel mai bun caz va avea o viata scazuta iar in cel mai rau clar "pusca" imediat sau, cum am vazut eu personal, nu pierd cand sunt sub presiune dar cand pompa nu functioneaza!!!

Morala povestei (cum se zice in Italia)?

Un semering de doi bani de doi bani tine. Altceva noi vom fi cei mai prosti ca reconditionam peste 2500 intre pompe si casete aicia in Romania di peste 20.000 in Italia folosind cei mai scumpi semeringuri. Si credetima, D_ul Dorel, la nivelul nostru prostie clar te aduce la faliment in "No Time".

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor si bine v-am gasit! Astazi am fost la un service si mi-a schimbat bieleta de directie (golf 4) + flanse + bucse. O intrebare am: m-am uitat la bieleta de directie cea veche si nu vad mai nimic neinregula la ea? Cum se manifesta sau cum arata una stricata/defecta? Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Deobicei se schimba o bieleta de directie dece e stramba sau are joc in articulatie.

 

Joc se manifesta (vorbim la nivel de bieleta) datorat uzura de la bucsa din teflon in articulatie sau, mai rar, din cauza unui shock ca largeste sediul unde lucreaza "bila".

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal.am un golf 4 1.6,16v din 2001 si am urmatoarea problema: cam la interval de 6 luni mi se scurge uleiul de la servo de tot  si mecanicul mi-a spus ca ar fi probleme la caseta.....ce imi recomanzi? s-o repar sau s-o inlocuiesc cu una reconditionata? care ar fi preturile? noua e cam scumpa.....din cate am vazut. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea asta e un probleama care trebuie rezolvat, dece nu ai cum sa stii cand din semeringul uzurat se vor rupe "pe bune" si instalatie se vor goli intr-o clipa, cu riscul ca se aduca si pompa.

O servodirectie la mana 2 buna sau una reconditionata sau una noua (dar ca sa fie noua pe bune, nu una reconditionata vanduta pe noua) sunt toate solutii bune.

Dar am vazut si multi oameni care completeaza ulei de ani de zile dece zic ca scapa mai ieftin. Singura grija care trebuie in aceast caz este de a golii, din cand in cand, burdufele servodirectiei in asa fel ca ulei care scapa din servodirectia sa nu le rupa, dece o servodirectia cu burdufele rupte sau prost etanjate in general "moare" intr-o iarna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acel tub unde am incercuit cu rosu e ceva tare.Sa fie o valvola sau ce?La voi cum este?

post-130029-0-25935100-1390811108_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog,va uitati la voi daca e tare in acel loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un banal furtun, are o intaritura in zona aceea 

daca avea valva sa presupunem..., avea alta constructie, exista la 1.6 SR o valva pt suprasolicitare (  cand brachezi la maxim) cand fortezi mai mult pompa,valva da semnal la ECU  pt a tura motorul mai mult

Modificat de kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!La mine e tare in acel loc si e un pic deformat adica in partea de jos a acelui loc are o crescatura ca si cum s-a umflat.Problema care mi-o da este cand misc volanul spre dreapta sau stanga (stand pe loc) relantiul scade se duce sub 600 si inainte nu facea asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de jumatate de an am problema asta.Am controlat cu vag-ul si nu-mi da nici o eroare.Am curatat clapeta si erg-ul distributia e facuta de doi ani.Singura problema care am vazut-o e acel furtum care e tare si deformat de aceia am intrebat cum e la voi.Luna viitoare il schimb si voi reveni cu poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Inainte de toate sa ma prezint ,ma numesc Nicu sunt din Sibiu si sunt posesorul a doua masini VW,un POLO 9N3 si un GOLF IV Variant(1,6,16V,105CP,AZD,2001).

Sunt nou pe acest forum in ceea ce priveste postarile,dar va citesc de aproape doi ani .Am sa va rog sa aveti intelegere, dumneavoastra si moderatorii daca mai fac unele greseli.

Dar sa incep cu problema  pe care o am cu GOLF-ul,comparand directiile celor doua masini,golful are o directie greoaie,volanul nu revine singur din capatul cursei ,respectiv de la viraj maxim stanga sau dreapta revine singur cam 75% din cursa restul trebuie ajutat,pe drum trage putin stanga(cu toate ca la solicitarea mea la service au verifcat daca este bine reglat unghiul de fuga,raspunsul fiind ca este OK).

Am verificat lichidul de servo,are o culoare galbuie dar clara,nu prezinta mizerie ,posibil sa fie uzat,nivelul lichidului la rece este putin peste minim,nu prezinta scurgeri pe la caseta,burdufele sunt uscate,zgomote suspecte nu se aud(doar pompa servo mai guraliva la capete de cursa).

 

Daca puteti sa-mi dati ceva sfaturi cu ce sau de unde sa incep sa verific ca sa pot identifica de ce merge greu directia si pe loc si in mers(poate ceva mai usor ),posibil sa fie dusa pompa de servo?

 

 

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima si prima oara schimba lichidul, cel galben e discontinuat demult, deci sanse foarte mari sa fie foarte vechi.

in general daca volanul nu revine poate sa fie si de la unghoul de cadere al rotii.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK,asa ma gandeam si eu,dar vroiam si opinia altora care au mai trecut prin asa ceva,am uitat sa mentionez ca masina a intrat in RO in 09.2013,deci nu stiu daca ce scrie in carte de service sau pe etichetele de la la motor este real,lichidul de servo parea a fi schimbat in 2011,iar ca Km vreo 30.000.

Multumesc pentru sfat Marius,si daca mai alte sugestii la primesc bucuros,oricum am sa va tin la curent cu rezolvarea problemei ,ca din cate am citit pe acest subiect nu am prea vazut astfel de probleme la G4,sau poate nu am fost prea atent.

O intrebare ,faptul ca lichidul este discontinuat poate afecta pompa de servo?Ma refer pe o perioada mai scurta de timp sau km parcursi,pana acum am facut vreo 300 Km cu ea,eu o am din 12.2013/

 

Sa ne auzim cu bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, ca cel galben e tot original, asta verde o fi varianta "facelift 3+1" :).oricum ,nici in 2011 nu mai era din ala. prin 2001-2002 parca nu se mai fabrica.

ai condus si alt golf sa vezi cum e?

cu adica 75%? adica iei o curba si cand lasi volanul nu revine pana aproape de pozitia de mijloc? cauciucurile au uzura uniforma?

ma gandesc daca e din caseta, ar pirde lichid deja...apropo, are coliere originale, metalice sau soricei?

da si tu o geana sub masina si vezi daca totul pare in regula, sau la servis daca nu te pricepi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De uitat m-am uitat,totul pare original,adica coliere metalice,burdufele sunt uscate si sunt elastice la pipait,urme de lichid nu se vad.Inca nu am avut ocazia sa ma urc la volanul altui golf ca sa pot face o comparatie,am comparat directia de la POLO cu cea de la golf,posibil sa nu fie cea mai fericita comparatie avand in vedere diferenta de greutate si de an de fabricatie(Golf 2001 si POLO 2007cu  servo directie electrica).

La curbele la care este nevoie sa iau volan maxim observ ca la revenirea volanului lucrurile decurg in pasi urmatori: la inceput opune putina rezistenta 1/2 tura - apoi merge singur - si ajutat cam 1/2 tura pana la pozitia de mijloc.Si eu suspectez ca lichidul este defapt cel din fabrica eventual sa fi fost complectat conform etichetei lipite la motor,pe care din pacate nu se mai vede codul lichidului cu care s-a facut schimbul sau complectarea.Cauciucurile nu le suspectez deoarece sunt noi de 1 saptamana.

 

Am apelat la experienta si cunostintele voastre pentru ca nu vreau sa muncesc aiurea fara a avea cat de cat  informatii mai la obiect,mi-ar parea rau sa ma apuc sa desfac caseta de directie ca prea bine arata burdufele si colierele(se vede lucrul facut de neamt).

 

Am sa schimb lichidul cum se mai indreapta vremea si o sa postez aici rezultatele.Apropo ce lichid imi recomandati,ca observ ca sunt controverse ba lichid verde ba rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosu e ulei de cutie automata, verde e cel original, fie iei FEBI sie OEM. febi banuiesc ca e fabricantul celui original, fiind flaconul identic si lichidul lafel.

cod original: G 004 000 M2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Marius.

Pentru Cata72Cata,daca te ajuta cu ceva ,si la mine exista acea deformare pe furtunul de servo,dar dupa parerea mea este ceva din fabrica pe acel furtun , nu pare la pipait sa fie ceva datorita uzurii,am sa incerc sa dau acea plasa de protectie deoparte si sa fac o poza .

 

Sa auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa o curba la maxim volanul nu revine pe linia dreapta dar (sper ca am inteles bine) are nevoie de ajutor sa roteasca prima 1/2 de tura, apoi roteste singur, apoi inca o data are nevoie de ajutor, s-ar putea ca cineva a umblat la registru care impinge cremaliera catre pinionul sa se scape ieftin de jocul casetei.

Sau cineva inainte de tine a cumparat o servodirectia reconditionata de cineva care nu a schimbat cremaliera ( cremaliere sunt costisitoare) ci o a "rectificata" iar, sa rezolva problema uzurei, a rotit de 180' pinionul (asa dinti mai buni de la pinionul ingraneaza catre dinti uzurati de la cremaliera) si a strans registrul pana cand caseta e aproape blocata.

 

Pot sa faci o proba: slabesti un pic registrul (3'-5') si vezi daca dupa o curba revine singura. 

Sau daca problema se prezinta clar cu simptomele "180' da-180 nu" se poate sa fie vina de la cruce cardanica de la coloana de directive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!