Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) - discutii generale


Cristian

Recommended Posts

Andrei2000

Nu incearca nimeni sa te convinga ca masina ta e proasta sau buna. Aducem doar argumente pro si contra nu traim intr-o "bula" si avem reactie de frustrare la oricine sau orice argument care poate sa fie contra.

Sunt pe forum si mai postez din cand in cand din dorinta de a impartasi cu alti pasionati inforrmatii din domeniul auto. Recunosc ca nu am citit regulamentul si nici nu o voi face din ratiuni de timp, dar atata timp cat nu am jignit pe nimeni sau nu am vorbit urat, nu vad ce am gresit asa tare.

In loc sa ma "urechezi" puteai sa imi vorbesti frumos si chiar sa deschizi un topic separat in care sa muti postarea de mai devreme ca sa nu fiu off topic. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    49

  • mandelu

    32

  • mihai.onu94

    21

  • optzeci

    13

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Din postarile de mai sus, se vede clar si concis motivul pentru care grupul VAG si nu numai se concentreaza mai nou pe brizbrizuri si fac downgrade la orice altceva mai tehnic, mai ales daca nici nu p

Eu conduc masina de 2 ani+ doar pe sport. Masina se descurca onorabil, doresti mai mult? cumperi amortizoare DCC, jante mai mari cu anvelope mai potente, si tii masina pe sport.

Posted Images

Cristian

Andrei, daca vrei sa discutam mai multe comparativ cu alte modele, te rog sa deschizi un topic in aria special deschisa pentru acest scop.

Am facut eu acest lucru pentru tine:

 

Acest mesaj si cele offtopic de mai sus vor disparea in cateva ore. Multumesc

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ca idee, nu toti care-si achizitioneaza o masina se gandesc la subvirari/supravirari si alte chestii de genu. Mai pe scurt nu ma intereseaza ca in serpentine se comporta intr-un anumit fel sau nu. Pana la urma, in situatiile astea, conteaza si soferul.

Eu am dat avansul pentru un Leon mk4 eTSI benzina, cutie automata, si sunt foarte multumit de alegerea facuta. Am ales varianta de echipare xcellence pentru ca nu-mi doresc suspensia rigida de la FR. Am avut masina de test drive 24h (avea suspensia adaptiva) si cu reglajul dat pe comfort la maxim, tot se simteau destul de tare limitatoarele de viteza.

Mie unu, imi place foarte mult cum arata masina(interior si exterior) mai ales farurile, stopurile si luminile ambientale. Imi plac la fel de mult si ecranele si nu ma deranjeaza deloc lipsa butoanelor, chiar este un plus din punctul meu de vedere (interior mult mai aerisit). Oricum ai pe volan toate comenzile de care ai nevoie. Acum sa fim seriosi, cine schimba temperatura/ventilatia din 2 in 2 minute?

Pretul la ce am ales eu + optionale a ajuns la 24.000euro(cu reduceri+rabla). Daca doream ceva mai sport(motor, suspensii,etc.) imi luam Civic Sport Plus la acelasi pret. Alte marci gen VW sau Audi nu incap in discutie, deja vorbim de alt buget. 

Initial am plecat de la Hyundai i30 la 18.000euro si am ajuns la Seat Leon 24.000. Asta dupa ce am fost la toate reprezentantele posibil si imposibile din Bucuresti.

Pana la urma e vorba de ce-si doreste fiecare. Pentru mine asta a fost cea mai buna varianta pentru o masina ce va fi condusa 70% in oras.

 

Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe vwforum, felicitari pentru alegere si pentru curaj! Din cate stiu, esti primul membru vwforum care a comandat un Leon mk4.

Poti da mai multe detalii despre configuratie, eventul sa si atasezi configuratia finala?

Link to post
Share on other sites
CristiALF

Foarte bine, felicitari! Vedeti, exista cerere si pt beculete!

Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Cristian said:

Bine ai venit pe vwforum, felicitari pentru alegere si pentru curaj! Din cate stiu, esti primul membru vwforum care a comandat un Leon mk4.

Poti da mai multe detalii despre configuratie, eventul sa si atasezi configuratia finala?

Multumesc!

Configuratia finala

Am vrut neaparat sa am:

  • full led
  • lumini ambientale
  • imitatia de lemn la interior
  • suspensii ceva mai moi fata de nivelul de echipare FR
  • navigatie mare (tipic romanesc :)) )
  • senzori fata|spate + camera marsarier

Am putut sa fac rabat la urmatoarele (nu-mi folosesc):

  • alarma
  • carlig
  • incarcare wireless telefon (nu am telefon cu incarcare wireless si nici nu ma deranjeaza un cablu in plus)
  • pachet dinamic (nu-i vad rostu pe xcellence, pe FR din punctul meu de vedere este obligatoriu)
  • pachetele de safety extra (Oricum le dezactivezi pentru ca devin enervante la mersul in oras.  Mi-am luat claxoane + injuraturi de 4-5 ori in 30 min pentru ca mergeam foarte incet, mai ales inaintea intersectiilor)
  • boxe Beats (nu sunt audiofil, boxele standard sunt foarte OK)
  • trapa
51 minutes ago, CristiALF said:

Foarte bine, felicitari! Vedeti, exista cerere si pt beculete!

Unul din motivele pentru care am ales masina, beculetele. De asta am pus optiunea de faruri Full LED si cea de lumini ambientale. Fiecare cu pasarelele lui :)).

 

Link to post
Share on other sites

Foarte bine configurata si foarte multe optionale. De curiozitate, la care din cei doi dealeri din Bucuresti ai fost, PBV sau PIA?

Link to post
Share on other sites

Am văzut un Seat cu colant azi pe Grossglockner, cred că era cupra, avea număr de Germania.

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 7 ore, sokola a scris:

Ca idee, nu toti care-si achizitioneaza o masina se gandesc la subvirari/supravirari si alte chestii de genu. Mai pe scurt nu ma intereseaza ca in serpentine se comporta intr-un anumit fel sau nu. Pana la urma, in situatiile astea, conteaza si soferul.

Tocmai ca sistemele active de protectie trebuie sa intervina astfel incat sa nu mai existe diferente intre soferi cand se ajunge in situatii limita. Faptul ca o masina se comporta mai bine pe drumuri virajate, nu inseamna ca vrei sa o folosesti sportiv. Este vorba de confort, oboseala la volan.

Link to post
Share on other sites

Asta este o discutie mai ampla, si asa cum ziceam, depinde ce-ti doresti de la masina. Daca vrei sa fie mai agera in viraje si mai stabila, atunci clar alegi echiparea FR si neaparat cu DCC. Am condus aprox. 100km varianta de test drive (60km pe autostrada) si pot sa zic ca masina a fost peste asteptarile mele. Nu pot sa zic ca sunt mare "pilot", am de 10 ani permisul si aprox. 500k Km condusi. Asta ca sa pun lucrurile in context. 

Pentru condusul de zi cu zi (urban si extern) nu vei simtii acea subvirare, descrisa in videoclipul celor de la km77.com. Cred ca pot sa numar pe degetele de la o mana situatiile in care a trebuit sa fac manevre de genul ala.

Pozitia la volan este foarte comoda, dupa 5 minute ma simteam de parca eram in masina mea. Pentru drum lung, mai ales cu ACC mi se pare super ok.

Singurul minus pe partea de comfort ar fi scaunele, ca nu sunt electrice, din piele si poate si cu masaj. Asta e singura bila neagra pe care as putea sa o dau acestui model, din ce am condus/testat pana acum.

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
în urmă cu 9 ore, sokola a scris:

Pentru condusul de zi cu zi (urban si extern) nu vei simtii acea subvirare, descrisa in videoclipul celor de la km77.com. Cred ca pot sa numar pe degetele de la o mana situatiile in care a trebuit sa fac manevre de genul ala.

La nici o masina nu vei simti comportamentul sub sau supravirator la mers normal. Cei de la 77km.com nu testeaza comportamentul sportiv al masinilor, ci comportamentul in caz de urgenta, asa zisul test al elanului, adica cum se comporta masina cand mergi cu 70-80 kmh si iti apare un obstacol in fata pe care il poti evita doar prin ocolire. Ideal e sa poti mentine controlul si un traiect controlabil al masinii. Daca supravireaza, te invarti, daca subvireaza intri in coliziune frontala cu cel de pe contrasens pentru ca nu reusesti sa intri la loc pe banda ta.

Link to post
Share on other sites

Haideti sa revenim la subiectul topicului, va rog. Multumesc!

Link to post
Share on other sites
cristi511

Eu tot nu inteleg de ce visati la BMW Audi sau Mercedes la preturi de Leon. :)

Hai sa revenim la subiect si anume la Leon mk4. Un model care niciodata nu a excelat la confort, la calitate sau la orice altceva. 

Atata timp cat vorbim de achiziție de vehicul NOU, din zona platformelor mici si compacte, asta e realitate: preturi mari calitate putina.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

a aparut leon hybrid in configurator. cred ca o sa fie primul hybrid care consuma... ulei 😆

Link to post
Share on other sites

29.582 EUR, v-am spus ca va fi sub 30.000.

Link to post
Share on other sites

Nici macar nu ai ledurile pe stock... mai trebuie sa adaugi cateva optionale (cel putin 2500-3000euro).

Link to post
Share on other sites

Scrie foarte clar in configurator, la dotari serie, Faruri LED "ECO". Da, nu are standard farurile Full LED "High", pe acelea trebuie sa le adaugi ca si optional.

 

image.thumb.png.a2817facfee1c110ad98e5f248496822.png

Link to post
Share on other sites

Dacă se scad 4125€ rabla+, plus 1500€ rabla, plus ceva discount, devine interesant în jur de 23.000.

Link to post
Share on other sites

Rabla Plus se acorda in functie de emisiile de CO2 ale masinii. Mai exact, masina trebuie sa emita sub 50 g/Km ca sa poata beneficia de tichet, daca nu se incadreaza nu exista acel discount.

 

LE: nvm, in configurator scrie 32 g/Km asa ca e ok

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

E același de pe Passat GTE și Superb la care mă uitasem înainte să iau Kodiaq.

Link to post
Share on other sites

stie cineva cu ce suspensie vine pe spate?

Link to post
Share on other sites

Salut, cei care aveti deja masina sau din ce ati testat, cum vi se pare insonorizarea pe Leon FR (mai exact). Am facut un test drive cu noua Octavia si e groaznica (si venisem sa fac testul cu un Rapid de 100 TSI cu anvelope Nexen). Dupa ce m-am ingrozit de Octavia mi-a atras atentia Seat-ul si sunt curios, Golful arata oribil si Seat-ul nu stiu, dar are ceva care te face sa te simti bine. Si astept cei 190 CP :) care la Octavia cel putin am inteles ca vor fi cu 4x4 dar abia in feb'21 s-ar putea comanda.

Link to post
Share on other sites

Facut test drive to Seat Leon FR... wow ce diferenta fata de noua Octavia... deci vreau sa conduc Seat, nu mai vreau sa ma sui in Octavia :)). Deci incomparabil. Mi-a placut masina, culmea cel mai mult cea cu directie progresiva + DCC si mai putin directie normala doar cu suspensie sport FR.

 

Pt mine DCC-ul ala nu prea face nimic, dar pe Leon chiar am simtit diferenta iar directia aia progresiva chiar isi face banii. plus masina in interior mi-a placut mult. Putea fi si mai bine insonorizata dar okish.

 

Pacat ca abia prin feb se va putea comanda 2.0 tsi 190, cel putin in cazul meu... mai atat de mult de asteptat pana o sa ma dau cu el... sanatosi sa fim.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri