Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) - discutii generale


Cristian
 Share

Postare recomandată

Si exact asa e și la Leon-ul asta. Toți vor sa pună pe el de toate și apoi se plâng ca e prea scump deși diferența nu e chiar atât de mare, ba chiar inexistenta ici și colo, fata de restul mașinilor din clasa (nu toate, evident; pana la urma totul în clasa asa este un compromis și ce câștigi undeva pierzi în alta șamd) 

Eu am configurat un FR cum l-aș vedea eu și a ieșit la 28.000 de euro (1.5, DSG, cu destule opționale). Avand în vedere ca prețul Megane-ului GT pe care îl conduc acum a fost tot de 28.000 de euro, de lista pentru ca am dat mai puțin pe el, nu mi se pare foarte exagerat având în vedere dotările și tehnologia (chiar și sistemul mi-l-hibrid de pe el). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat Leonul 5F in 2014, pentru 1.2 TSI 110 CP DSG Style, cu destul de multe optionale, pretul de lista a fost 21.600 Eur. Acum, pot estima, avand in vedere pretul pentru Reference 1.0 TSI manuala, ca un Reference 1.0 TSI MH DSG, cam cu aceleasi optionale va fi undeva la 21 - 22.000 Eur. Am ales Reference pentru ca 95% din ce oferea Style pe Leon 5F. De aceea, cred ca discutiile despre cresterea preturilor sunt fara obiect, avand in vedere evolutia pietei si dotarile incluse. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie Cristian mi se par fara obiect si din alt motiv: transformarile economice si sociale prin care trecem vor face masinile din ce in ce mai scumpe si probabil mai putine. De aceea discutiile despre pret mi se par relative si fara prea mare valoare adaugata, iti place, cumperi, nu-ti place, mergi mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, Rave said:

Si exact asa e și la Leon-ul asta. Toți vor sa pună pe el de toate și apoi se plâng ca e prea scump deși diferența nu e chiar atât de mare, ba chiar inexistenta ici și colo, fata de restul mașinilor din clasa (nu toate, evident; pana la urma totul în clasa asa este un compromis și ce câștigi undeva pierzi în alta șamd) 

Eu am configurat un FR cum l-aș vedea eu și a ieșit la 28.000 de euro (1.5, DSG, cu destule opționale). Avand în vedere ca prețul Megane-ului GT pe care îl conduc acum a fost tot de 28.000 de euro, de lista pentru ca am dat mai puțin pe el, nu mi se pare foarte exagerat având în vedere dotările și tehnologia (chiar și sistemul mi-l-hibrid de pe el). 

Pai si ti se pare putin 28k cu niste optionale (adica nu toate)? Civic are absolut tot ce vrei la 26k. Deci e full. Si nu mai zic ca are motor mai capabil, suspensie independenta, mai rafinata,  build quality mai bun in general. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii lui dar 28k pe un leon de 150 cai e exagerat. 

Modificat de tfe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tfe la honda vei primi maxim 400E discount si ala sub forma de vopsea gratis eventual. Cu discountul de la seat preturile celor doua masini vor fi apropiate. Nu stau sa fac o comparatie la dotari ca nu am timp dar sunt sigur ca raportul e cam acelasi cand discutam de pretul final la client.

Dar asta nu inseamna ca leonul actual nu este scump. Mie personal ca si fost si actual posesor de seat mi se pare exagerat de scump.

Nu sunt in situatia de a cumpara o masina dar daca ma uit la masinile personale e clar ca preturile au urcat mult.

Acum 12 ani dadeam pe reference 1.4mpi 13.000 euro, anul trecut am dat pe ateca xcellence 1.5tsi dsg 4drive dotata aproape full 31.000.

Acum am configurat un leon care nu are toate dotarile puse pe ateca si e si fwd si ajung la 28.000 pret de lista. Sa zicem ca obtii prin absurd 1500 discount.... tot sunt 26.500 pe o masina de 150cp fwd cu dotari peste medie(fara piele, fara trapa)

Dar e clar ca e o crestere de preturi la  nivelul tuturor producatorilor.

Referitor la diferenta cu honda...cand am luat leonul un civic costa cam cu 4000 mai mult , ambele in varianta de baza. Astfel reiese ca in timp vag a indexat preturile cu un procent mai mare decat ceilalti producatori.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Șocul e la pretul de baza. Cand analizezi un leon 3 mediu configurat cu un leon 4 cu o configuratie asemanatoare diferenta exista, dar nu mai e asa mare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e la mine socul, a ajuns seat mai scump decat honda. Daca pui pe leon tot ce are honda aia la 26k sari de 30k. Lol.

si 5k daca primesc discount de la seat, tot mai prost ies. nu merci, baieti, mai incercati

Modificat de tfe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tfe riscam sa o dam într-un versus dar putem sa mutam totul de aici în aria Versus, dacă este cazul. Pe scurt?! Nu mi se pare puțin dar nici foarte mult! 

Configurația mea este mai jos și singurul lucru pe care l-aș mai pune ar fi direcția progresiva dar vine la pachet cu DCC, care nu ma interesează, și la 700 de euro nu prea-mi vine să-l iau. În rest mi se pare o mașină mai mult decât decenta având în vedere și tot ce are standard. 

 

Leon FR 1.5 eTSI DSG7 - 24.421,18

 

Vopsea exterior

9M9M Rosu (Pure Red) 0,-

 

Dotari optionale 

Camera video pentru marsarier 254,66

Connectivity Box (sistem incarcare wireless pentru telefoanele mobile si amplificator semnal GSM) 189,21 

Faruri Full LED "HIGH" / Faza scurta & faza lunga cu tehnologie LED / Blocuri optice spate cu LED, cu lumini de semnalizare dinamice / Welcome Light 1.179,29 

Full Link / MirrorLink™ (compatibil cu smartphone cu sistem de operare Android, incepand cu MirrorLink 1.1) / Android Auto™ (compatibil cu smartphone cu sistem de operare incepand cu Android 5.0) / Apple CarPlay™ (compatibil incepand cu iPhone 5) (Aplicatii certificate pentru sistemele de operare corespunzatoare pot fi vizualizate si accesate pe ecranul sistemului audio) 160,65 

Kessy (sistem acces si pornire/oprire motor fara cheie) 234,43 

Lumini ambientale LED Wraparound 282,03 

Pachet Comfort Drive /Oglinda retrovizoare interioara cu reglaj automat antiorbire /Faruri cu functie Coming Home si Leaving Home /Senzor de lumina si ploaie 184,45 

Pachet Iarna Scaune fata incalzite cu control separat Volan incalzit Duze incalzite pentru spalare parbriz 371,28 

Pachet Safe & Driving XL /Cruise Control Adaptiv /Light Assist (sistem asistare faza lunga faruri) /Side & Exit Assist (monitorizare unghi mort + asistent marsarier) /Volan incalzit 504,56 

Pachet depozitare / Podea variabila portbagaj / Spatiu depozitare sub scaunele scaunul pasagerului 121,38 

Park Assist /Sistem de parcare automata /Senzori de parcare fata si spate cu afisare pe display 358,19 

Pret total 28.261,31 

 

Cât despre Civic... Am fost în situația de a-l vedea și eventual cumpăra (un Sport manual) dar automata e CVT, sistemul de infotainment e o mizerie chiar și la facelift, design-ul e subiectiv dar mie nu-mi place, nu are câteva dotări pe care Leon-ul le are (bordul digital e foarte bine implementat pe VAG-uri) și motorul e... cvasi-inutil având în vedere ca 99% din timp stau în oras (asta din partea cuiva care conduce un 1.6 TCE de 205cp). Da, când vine timpul sa schimb GT-ul, eu as prefera mașina de mai jos la care sper sa obțin un discont, mai ales ca mai trec vreo 2 ani pana atunci.

Și alte alternative... nu prea sunt dpmdv. Golf-ul e mai scump, Civic-ul e urat, Octavia e prea mare, i30-ul e urat, Megane-ul e o mașină ok dar sigla nu-i face dreptate, Peugeot/Citroen nu vreau sa iau, Mazda 3 e aspirata cu convertizor, Auris și Ceed ce ar mai fi ok. Și... cam atat! 

Dacă lipsește ceva util din configurație te rog să-mi spui. Nu vreau o mașină full, vreau una care să-mi ofere tot ce vreau la un preț decent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va atrag din nou atentia ca acest topic nu e unul de versus. Avem arie speciala pentru asa ceva, insa si acolo parerile obiective sunt apreciate, atacurile la persoana fiind sanctionat.

@tfe, te rog sa iei acest post ca pe un avertisment. La urmatorul post de felul celor ascunse de mine vei fi sanctionat cu warning. Multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/1/2020 at 3:31 PM, mihai.onu94 said:

Adevarat si nu prea. Nu doar parcurile cumparau masinile in echiparea de baza, ci si multi oameni de rand. Farurile led, echiparea fr oricat de frumoase erau si la generatia precedenta, tot nu le regasesti pe toate leon-urile vandute. Cand esti limitat de buget incepi sa reduci din dotari, in special cand vorbim de programul rabla care ii fac pe multi sa aleaga o masina noua in echipari de baza in detrimentul unui sh dotat.

Farurile led si stopurile led au devenit dotare standart pe orice masina lansata in ultimele cateva luni, deci probabil e vreo directiva UE la mijloc. 

Dpmdv, crearea unor echipari de baza mult mai bogate si mai scumpe e o masura menita sa faca brandurile vag mai premium, sa nu mai aiba preturi de pornire asemanatoare cu kia, renault, hyundai etc. 

Exact asta a fost si in cazul meu in 2015 septembrie cand cautam masina. Atunci pentru farurile LED cereau 1600 euro, atat era optiunea. SIncer am renuntat din primul moment la ele, considerand chiar si astazi in 2020 ca sunt si au fost enorm de scumpe pentru look si lumina un pic mai buna(ca nu erau oricum LED Matrix si alte SF-uri de pe Audi-Mercedes etc.) Ca si ciudatenie, un motor mai potent ca si un 1.8TSI sau un 2.0TDI de 184 CP costau doar 1500 respectiv 1300 euro in plus fata de ce am ales (mai putin ca cele doua faruri LED, whaaaat???) Nu mi se pare normal asa ceva. Ca dau mai bine? Este chestie de gust, umbland foarte putin noaptea(urasc condusul noaptea) nu imi erau asa importante, iar doar pentru look sa dea cine vrea banii pe asa ceva. Astazi introduc tot feluri de foste optionale in echiparile de baza si maresc cu varf si indesat preturile de pornire ale acelor nivele de echipare... Sincer am ajuns ca o masina de aceasi categorie in 10 ani sa fie cu 8-10 000 euro mai scumpa ca in 2010... si asta doar uitandu-ma la Octavia si Leon sau de ce nu Golf... Oare castigam cu atat mai mult de atunci? Unii da si altii nu... 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut astazi noul Leon echiparea FR.
La exterior arata bine, mai putin antena butucanoasa tip aripa de rechin. Puteau sa faca ceva mult mai finut.
La interior mi-au placut scaunele si cam atat ? . Bordul pare dintr-un material, care cel putin optic iti da senzatia de o masina din clasa cu Mii. Am fost destul de socat pentru ca in poze arata bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat cu placere la review, dar mi-a dat o lacrima cand am remarcat ca au renuntat la oglinzile de pe mk3. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu bune si cu rele.

Bune:

- mai High Tech (faruri si stopuri mai bune, infotainment mai bun, mai putine butoane fizice);

- mai spatioasa, primeste platforma cu ampatamentul Octaviei, spre deosebire de 5F care a primit platforma cu ampatamentul Golfului si e cam inghesuit la picioare;

- asamblare precisa;

- finisari moi pe usile din fata (la 5F sunt semidure pe fata si toc toc pe spate);

- design placut;

- mai putin impersonal decit Golful.

Rele:

- probabil mai plasticoasa in special la bord desi textura pare premium;

- fete de usa spate toc toc;

- aspect general mai putin sportiv in cauza ampatamentului marit;

- DSG tot cu ambreiaje uscate la motoarele mici;

- portbagaj basic cel putin la modelul asta si deci modularitate basic, nu tu magic seats, nu tu impartire inteligenta portbagaj samd;

- deocamdata fara 4WD;

- nu e nici breathtaking nici breakthrough la niciun capitol.

Overall nu pare, in afara de ampatament si poate luminile mai sofisticate, un mare salt inainte ci mai degraba o evolutie mai lenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94
31 minute în urmă, vdragos a scris:

DSG to cu ambreiaje uscate la motoarele mici;

Nu doar vag ofera asa ceva. DCT-urile de pe motoarele slabe de la Renault, hyundai, kia sunt la fel, cu ambreiaje uscate. Posibil si la altii. Sunt mai ieftine de produs iar ca avantaje pt soferi prezinta pierderi mai mici de putere deci consum mai mic si performante mai bune. Fiabilitate dupa noroc.

Interesant ca a primit varianta mai lunga de ampatament.

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contest si clientii s-au fript la toate marcile care au aplicat aceasta solutie tehnica. Posibil ca implementarea actuala sa fie mai buna, pentru unii cutia DSG nici nu conteaza, conduc manuale, aici a fost strict parerea mea subiectiva, asteptam de cind cu DQ 380 o evolutie la capitolul asta. Oricum la gama de motoare actuala si previzionata probabil ca actuala la mine va fi ultimul Seat :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Si din partea mea a fost tot o completare pt cei care compara diverse modele ca sa subliniez ideea ca acelasi tip de cutie este prezent si la alti producatori (impreuna cu defectele asociate) si ca nu e un dezavantaj specific vag.

Sunt curios daca vor introduce 4drive pe hatchback sau il vor lasa doar cu tractiune fata pt a nu fura din clientii vw si audi. Ar fi o combinatie buna impreuna cu ampatamentul crescut.

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie ce nu imi place deloc din reviewu ala e ce se intampla cu lane assist. cum sunt mare amator de tehnologii din astea, sper ca ce e in video e vreun bug ceva sau vina utilizatorului. masinile astea nu au manual chiar degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am vazut review-ul lui Thomas, pot sa comentez urmatoarele:

1. Textura bordului e asemanatoare cu ce am avut eu pe Leon 1p facelift, nu vad nimic cheap in asta, mai ales ca e si plastic moale.

2. Thomas spune ca 2.0 TDI 150 cp va putea fi comandat cu 4Drive.

3. Nu prea am inteles care e problema cu Lane Assist, insa daca va uitati la modul in care tine Thomas volanul cand conduce, cred ca senzorii capacitivi nu simt ca el tine mainile pe volan, de asta masina emite semnale auditive de avertizare, sistemul se dezactiveaza daca nu tii mainile pe volan.

Oricum, eu nu ma bazez neaparat pe ce zice el in review, saptamana viitoare merg sa vad masina la Avia Motors, sunt programat pentru inspectia anuala la Ateca. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce observ fata de un vecin de concern celebru e ca nu are bancheta spate incalzita ca optiune, si de asemenea volanul incalzit are un singur nivel pt asta, la "competitor" am vazut ca sunt 3. ce am mai vazut pe net, si aici e cam generala opinia, ca se simte mai sport in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

image.thumb.png.ecfbc90be2a4702c6d12e0f20dfe9649.png

Desi e prezentarea pt noua octavia, specifica ca leon-ul e singurul model din grupul vag care nu a primit faruri matrix. Are si prezentare detaliata pt leon ce a fost postata inaintea acestui video.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci s-a lamurit dilema, va avea dar nu inca. dar in cazul asta ce faruri sunt alea in configurator la 1200? un nivel intermediar? ca la g8 matrix led in configurator sunt cam 800.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Pe golf e asa: 

image.thumb.png.76d56ec8ab7b20a25f5f9a72d141eaa0.png

Pe cand la leon:

image.thumb.png.4faef1bb0365a543468e6e46f0ffceb1.png

Parerea mea e ca la leon e ceva intre high si matrix de la golf, adica probabil intensitatea e cea de matrix, mai stie de un asistent de faza lunga dar fara sa aiba propriu-zis matrix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce importanta are? Credeti voi ca cineva care vrea sa cumpere un leon, o sa renunte la el pentru ca farurile nu au tehnologia matrix? :))  Sunt faruri basic, halogen, sau full led high. Simplu.

 

Stiti voi pe cineva care  nu a luat masina X de noua pentru ca avea xenon si nu led pe faruri? cu siguranta nu. Discutiile astea interminabile, nu prea au sens, asa a facut producatorul, asta primesti. Sau ca sa o spun mai direct, de unde privesc eu postarile de mai sus, nu seamana a ceva ce ar discuta niste entuziasti de masini, pasionati, ci mai multi o disputa soft intre cine are dreptate. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!