Jump to content

Leon generatia 4 (MK4) - discutii generale


Cristian
 Share

Postare recomandată

Nu scrie de matrix pentru ca nu are functia asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegeti voi prin adaptive? Light asist exista inca de la generatia anterioara, adica functia care comuta automat intre faza scurta si faza lunga.

Ce vad eu diferit e ca varianta de faruri cu led optionala este cu lupa, generatia anterioara avea doar faruri cu led cu oglinda.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptive adica sa se miste in curbe, ca la xenon. Banuiesc ca la asta se refereau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna cornering, nu adaptiv, si nu, nu cred ca au functia cornering, nu am vazut nicaieri mentiunea asta. Functia e ok, am avut pe faruri cu bixenon si era super sa se miste lumina dupa cum invarti de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornering e la viteza mica, de regula foloseste o lampa suplimentara, intregrata in far sau nu, proiector, etc...adaptativ/dinamic este in timpul mersului....peste o anumita viteza, in functie de model,marca, difera.

Totul se face din grupul/grupurile de leduri acum,nu se mai misca blocul optic, in general.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian: adaptive nu inseamna doar cornering si nu inseamna nici doar faza scurta cu faza lunga. daca te uiti la filme e un adaptive lightning, in esenta as sintetiza asa:mergi mereu cu faza lunga, dar fara sa ai mereu 100% din acea putere, ci ai in functie de cum considera sistemul (si au si cornering, evident).

cel mai simplu e de aratat:

 

scuze ca pun cu audi, dar la asta ma uitam, incepe de pe la minutul 5:23. la masini cum am eu cu halogen exista o functie care schimba automat in faza lunga si inapoi si atat. la  astea noi cu led e super smecher sistemul, taie doar anumite led-uri, in functie de luminozitatea pe care o masoara (cred ca e mai mult decat doar luminozitatea, oricum filmul e foarte clar), astfle incat daca ai o masina in fata pe acelasi sens nu ii rupi ochii, dar totusi ledurile care bat spre lateral le lasa active. si da era si la anterioara, daca luai led+functia de adaptive light assist, cam era tot una cu matrix. in conditiile in care g8 are, octavia noua are (https://www.skoda.md/news/news-detail/noua_octavia_a4 ), nu pot sa cred ca leon nu are, parerea mea insa e ca nu i-au zis matrix led. sunt si mai scumpe cu vreo 300 euro ca la g8. asta in conditiile in care de regula cam aceleasi dotari sunt mai ieftine pe leon! (poate gresesc, ca nu am verificat la toate, ci doar la cele ce ma intereseaza pe mine).

 

de altfel si ziceau de ele: https://autoblog.md/video-premiera-mondiala-a-patra-generatie-seat-leon-mai-bun-decat-noul-vw-golf/

incercam doar sa ma lamuresc daca astea sunt, sau va mai fi vreo varianta. dar mai mult ca sigur astea sunt.

 

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu ce zici tu cu faza lunga care opreste unele leduri sa nu orbeasca e sistemul matrix si e disponibil doar pe farurile led care pot controla individual fiecare led. Adaptive e cum zice florin, fascilul de lumina se misca stanga dreapta dupa cum misti si volanul.

Golf 8 si octavia 4 au matrix si scrie asta peste tot. Daca avea si leonul matrix sigur se laudau in brosuri.

High beam assist poti sa ai si pe faruri halogen si se refera la comutarea automata a fazei lungi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e cornering nu adaptive, cand misti volanul.

si am pus link cu matrix led la leon din brosuri luat. citim si noi linkuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mandelu, eu nu gasesc nicaieri referire la Matrix Led in materialele oficiale publicate de Seat. Sunt sigur ca daca ar fi fost intr-adevar Matrix Led, s-ar fi laudat cu asta. Nu m-as baza pe informatia publicata de un site auto din Moldova.

Oricum, sunt sigur ca farurile cu led vor oferi suficienta lumina, nici cele de pe Leon mk3, lansat in 2012 nu erau rele, erau peste bixenon, iar de atunci le-au tot imbunatatit, pe Ateca au mai pus ceva leduri in plus si lumina a devenit si mai puternica si mai eficienta.

 

Later edit: si in articolele astea se face referire la Matrix Led, asa ca imi cer scuze daca nu am crezut informatia prezentata de tine:

https://drivetribe.com/p/the-2020-seat-leon-is-here-price-YaV_RYKFTxeq--7S-vwZCA?iid=TYUABJ3gSUyHb4JA7nJXcA

https://www.autogefuehl.de/2020/01/29/neuer-seat-leon-2020-premiere/amp/

https://www.google.com/amp/s/www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/seat-leon-2020-marktstart-daten-preis/amp/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, cred ca am lamurit ce era de lamurit, putem sa revenim la subiectul topicului?

Da, masina nu e ieftina, nici Golf si Octavia nu sunt, ciudata politica lor de preturi, insa asta e, sunt sigur ca au gandit ei ceva cand au ales politica asta de preturi. Un Passat devine mult mai atractiv, daca as avea nevoie de o berlina, insa hatchback-ul e masina perfecta pentru mine, nu am nevoie de mai mult spatiu.

Vad ca in Germania exista si nivelul de echipare Reference, insa doar cu 1.0 TSI, 90 sau 110 CP, manuala. Eu sunt limitat de DSG, deci am doar o singura optiune, deocamdata, 1.5 eTSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va aparea mai mult ca sigur si 1.0 tsi cu dsg, cererea pentru cutii automate a crescut foarte mult si daca nu oferi pierzi multi clienti. Probabil te va limita la reference sau style, iar motorizarile mai potente pe fr daca pastreaza ideile de la vechea generatie.

In schimb, vad ca diferenta de aspect intre FR si style/reference nu mai e asa mare ca la leon 3, unde arata destul de urat fara pachetul FR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveti chef, puteti merge la Porsche Bucuresti Nord sa vedeti Leonul:Screenshot_20200425_151430.thumb.jpg.60dfff7df4e071800eb9578881c4139c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/25/2020 at 3:16 PM, Cristian said:

Daca aveti chef, puteti merge la Porsche Bucuresti Nord sa vedeti Leonul:Screenshot_20200425_151430.thumb.jpg.60dfff7df4e071800eb9578881c4139c.jpg

Mie imi aduce a Focus, din pozele astea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au inceput sa apara filmulete cu masina la dealeri:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar avea farurile LED cu semnatura tipica si sigla producatorului, nimeni nu ar stii ce masina este. Pare generica, cu linii comune altor modele. Nu e vorba ca arata rau, insa nu iese in evidenta prin nimic. In spate, evacuarile false arata ciudat si par sa ingusteze masina, nu inteleg de ce nu se renunta la ele, iar acea linie LED e chestie de gusturi. Interiorul merita alta cromatica, e relativ fad si cu insertii de plastic ce vor sa imite aluminiu. Un FR 1.5 150CP manual e in jur de 22000 euro cu Tva, pret de lista, cu eventualele discount-uri va fi in jur de 20000 euro, ceea ce nu e rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ce e amuzant, masinile care au un design diferit si interesant nu se vand. Cand Leonul avea alt design, a se vedea modelul 1P, nu avea vanzarile pe care le-a avut 5F, model care a dus Seat pe profit. Cat despre modelul nou, mk4, cred ca se va vinde si mai bine decat modelul anterior, pentru ca arata cel putin la fel de bine, e o masina foarte moderna ca tehnica si nu mai are nici o limitare la dotari fata de fratii de platforma Golf si Octavia. Pentru mine, Leon e primul model care poate concura fara probleme cu Golf, atat la interior, cat si la exterior. Modelul anterior era mai frumos la exterior, insa interiorul era putin cam auster, la modelul actual nu mai e cazul, Golf mi se pare nereusit ca si exterior, iar interiorul e ciudat, cu multimedia unita cu ecranul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uit la Golf, care poate fi recunoscut oricand si de oricine, chiar daca se spune ca e banal, plictisitor. Ar trebui sa se inteleaga o identitate de marca, nu neaparat un design atipic sau indraznet. Dar, da acum Leon e mai aproape de Golf si are cateva elemente interioare desenate mai bine. Sunt niste repozitionari pe la unii, si niste reduceri de costuri pe la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Astazi am fost la reprezentanta Skoda-Seat din Cluj si spre marea mea mirare, au in showroom noul Leon 4, este un FR rosu 1.5TSI echipat aproape full. Ei au precizat ca este o masina de demo si ca ar avea echipare maxima. Cand am intrebat de pret am ramas cu gura cascata : 32 000 euro. Dar mi-au confirmat ca normal porneste de la 17 000 euro si undeva pe la 22 000 euro ajungi la o masina binisor configurata deja. Sincer masina mi-a facut o impresie buna ca si ergonomie, pozitia de cockpit este si mai accentuat fata de 5F, acel schimbator micut DSG care totusi iti vine foarte usor la degete(mi-am schimbat parerea despre acesta in bine desi la inceput am zis ca este o gluma prosta de 1 aprilie), displayurile chiar sunt frumoase, volanul OK... plasticele desi sunt mai aratoase ca si la leon 5f, calitativ fix acolo sunt si masina in general tot pe acolo se situeaza, nu am simtit o inbunatatire de calitate,  doar ca sistemul de enterntainment la prima vedere un pic iti ia ochii. Daca as fi avut 20 de ani, ziceam oaaaauuu, si asa mi-au placut dar cum ziceam... la 40 ani nu ma da asa pe spate, desi ma repet, arata bine, stie multe, se bisca bine in meniuri... Da, emana sportivitate, real imi place la fel de mult ca si din poze dar, dar, dar...Daca mi-a parut rau cand m-am bagat inapoi in leonul meu? SIncer nu, diferenta nu este asa de mare, mai mult pe aspect au mizat cei de la seat si grupul VAG. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am configurat una asemanator cu ce am acum pe 5F si a iesit cu 4-5k mai mult. sa zicem ca mai e si inflatie la mijloc dar totusi. aiurea preturile, eu zic ca nu va mai vinde asa bine pt ca deja intra pe niste teritorii de pret care nu-s de nasul masinilor lor. si o alta configuratie (de bun simt) cu ce mi-as lua daca ar fi sa mai aleg leon a iesit 29k (in conditiile in care nu mi-as lua oricum 1.5, as fi vrut mai mult de data asta). serios? cu banii astia chiar iti iei masina, nu una la care pacane plasticele in usi cand iesi cu ea noua de pe poarta de la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Tfe, de curiozitate, ce masina iti iei tu la 29.000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut in configurator si nivelul de echipare de baza, Reference, care se poate comanda doar in combinatie cu motorizarea 1.0 TSI 110 CP 6M, si ea nou aparuta in configurator, la pretul de 17.035 Eur. Mi se pare un pret ok, la generatia anterioara nu avea nici macar Style dotarile care sunt incluse acum in nivelul de echipare Reference: faruri si stopuri cu LED, climatronic (pe o singura zona, insa e climatronic), lane assist, front assist, multumedia cu ecran de 8.25', covorase textile fata/spate, pornire motor fara cheie, servodirectie cu asistare variabila in functie de viteza. E un pachet competitiv ca dotari si pret, acum cei care comentau ca masina e prea scumpa nu mai au argumente. Se poate configura o masina dotata foarte bine sub 20.000 Eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt dotari pe care cumparatorii oricum le adaugau. Avantajul unei echipari ieftine este doar pentru parcurile de firme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Adevarat si nu prea. Nu doar parcurile cumparau masinile in echiparea de baza, ci si multi oameni de rand. Farurile led, echiparea fr oricat de frumoase erau si la generatia precedenta, tot nu le regasesti pe toate leon-urile vandute. Cand esti limitat de buget incepi sa reduci din dotari, in special cand vorbim de programul rabla care ii fac pe multi sa aleaga o masina noua in echipari de baza in detrimentul unui sh dotat.

Farurile led si stopurile led au devenit dotare standart pe orice masina lansata in ultimele cateva luni, deci probabil e vreo directiva UE la mijloc. 

Dpmdv, crearea unor echipari de baza mult mai bogate si mai scumpe e o masura menita sa faca brandurile vag mai premium, sa nu mai aiba preturi de pornire asemanatoare cu kia, renault, hyundai etc. 

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa studiezi ce directiva este.

Dar judecand la rece, 'Farurile led si stopurile led' o sa ii impiedice pe multi acum sa isi mai monteze ''csenoane'. Echiparea unei masini nu se face dupa frumuseste, cel putin eu nu am auzit pe nimeni sa faca asta. De multi ani, chiar si masinile de la rent-car au inceput sa aiba dotarile pe care le-ai enumerat mai sus. Clientii sunt mai pretentiosi, siguranta mai mare, riscul de accident mai mic, asigurari mai mici etc

Ai o statistica a vanzarilor in functie de echipare?

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

La Leon 3 existau diferente vizuale mari intre FR si echiparea de baza. Iar pt frumusete se platesc bani multi pe pachete r-line, s-line, amg, jante mai mari de 16.

La renault megane 4 (e cam offtopic dar se vede dupa semnatura ca detin asa ceva) cam o treime din masinile care le vezi la noi pe sosele sunt in echiparea de baza, unde singurele optionale disponibile sunt culoarea si proiectoarele. Sunt usor de reperat in trafic dupa farurile care au led-uri doar la baza, nu au C-ul complet pt drl. Eu personal am fost in situatia asta si am ales un model de baza fara acc, lane assist si altele, fiind limitat de buget, in detrimentul unui sh dotat. Iar marea majoritate a megane-urilor 4 de pe soselele noastre sunt cumparate de noi din tara. 

Ideea e ca modele de baza sunt in continuare cautate. Toti vrem led, navigatie, cutie automata si altele pana te duci si vezi preturile si vezi pana unde te poti intinde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!