Jump to content

Alegere anvelope vara 2020


Ex member
 Share

Postare recomandată

@deenman: merci pentru detalii colegu' (si restul).

Greu cu alegerile astea de om normal dar care vrea totusi o anvelopa premium/performanta. Ca si alte optiuni m-am mai uitat pe la review-uri la Falken Azenis FK510, Hankook K125 (dar sunt mai vechiute ca si model) si Evo3 (care insa sunt scumpe si par a nu excela la confort - nu cred ca merita), precum si Vredestein Ultrac Vorti (dar nu sunt in fata celorlalte clar).

Am cam ignorat Conti pana acum pentru ca este stiut ca se uzeaza rapejor....

Bine ca m-ati lamurit si cu MO/AO, bla bla - orice voi lua va fi standard. A mea a venit cu Primacy 3 pe 17", normale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai orice iei e peste Primacy 3, indiferent daca e PS4 sau Asymmetric 5.  Nici una nu va tine cat Primacy care sunt niste anvelope care ajung pe masini usoare si la 80.000km.

 

Diferentele intre PS4 si alte anvelope high end le simti cand impingi masina la limita aderentei, gen la fiecare curba sa pierzi aderenta, sa scartaie. De cate ori ai pierdut aderenta in curbe cu Primacy 3? la plecarea de pe loc, sau apasarea pedalei la podea in treapta 2/3 e altceva. Oricum daca faci km, PS4 dupa 2 ani sunt cam gata, al 3 lea nu stiu daca il mai prinzi cu ele. Anvelopele de genul Primacy 3 tin cam cu 50% mai mult.

 

Ca sa-ti faci o idee, pe masini mai puternice (300CP+) PS4 tin in medie 25.000km . Pe masini mai puternice (RS6) sub 20.000km.  Eu am CSC5 XL MO R18(echipare fabrica mercedes C-klass) pe masina si sunt multumit de ele. Din cauza ca masina are doar 1200kg si nu circula incarcata ajung la peste 60.000km. Dar in acelasi timp anvelopele astea pe masini mai grele si puternice ajung la sub 30.000km.  Sunt aderente, peste medie, si nu flexeaza deloc la schimbari bruste de directie, doar ca sunt foarte foarte foarte rigide. La inceput controlam mereu presiunea pentru ca efectiv aveam impresia ca merg cu presiune gresita, ca am 3 bar + in roti, dar asa sunt ele, rigide. Ca sa fie confortabile trebuie sa le scazi la 2.2 bar, dar producatorul nu recomanda asta.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, sNaKeyy a scris:

... Daca anvelopa OEM cum ii spui tu, a venit cu indice AO, MO, *, VOL sau altele (fiecare producator are denumire diferita, insa nu toti au) ulterior vei putea cumpara aceeasi anvelopa muuuulti ani mai tarziu si va avea aceleasi proprietati...

Sunt de acord cu tine si asa este la producatorii mari, dar incearca sa gasesti Hankook la fel ca cele de prima echipare, pur si simplu nu exista pe piata si orice cumperi OEM dupa aceea nu sunt la fel...si n-o spun eu...

 

@CristiALF, daca ai avut Primacy 3 si ai fost multumit poti merge linistit tot pe acelea, sunt anvelope touring, tin mult spre foarte mult, cum ti-a spus si colegul mai sus.

Am pe cealalta masina Primacy 3, spre deosebire de PS4 sunt ca niste galosi, parca masina se intinde pe ei, sunt mai moi, etc.

In continuare, nu este corect sa compari marci premium cu marci medii sau mai jos, este ca si cum ti-ai fura singur caciula si ajungi sa crezi ca cele premium nu-si justifica banii pentru ca exista un Falken la fel...si nu este asa, mai ales in timp si in conditii extreme cand ai nevoie de un cauciuc bun.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca eu nu fac Km multi. Dupa aproape 4 ani de-abia am 42k, ca sa intelegeti. Deci fac undeva la 11-12k / an, si sigur nu o sa depasesc niciodata max 15k (desi suna fantastic si aceasta valoare - poate doar daca fac trip prin EU). Totusi as dori ca anvelopele sa le pot tine 4 ani macar, daca este posibil..

Am plecat de la ideea de a lua totusi o anvelopa premium, peformanta, daca tot imi pun jante pe 18. Totusi, aceasta trebuie sa fie si confortabila (pe cat posibil), ca da, eu merg cu masina cat de cat incarcata cand plec in concediu (2+1 si bagajele aferente). Primacy (4 e acum) nu mai vreau desi am fost foarte multimit de ele si da, uzura e minima. Testele zic ca F1 este mai putin confortabila decat PS4, desi nu cu mult. Asta e singura chestiune care ma face inca sa nu o declar castigatoare...

Oare toate F1 vin cu protectie janta ori ba? Unii specifica vad, altii nu..

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A incercat cineva Nexen N Fera SU4 (235/40/18)?

Pe tyrereviews au rating destul de mare (primele "de buget"), insa am vazut si persoane care se plang de aderenta la viteza mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inclin spre Asymm 5 la acest moment. Mai astept putin sa vedem daca apare vreo oferta buna..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci @Dudu, foarte util link-ul. Desi nu  ma incred 100% in nemti, la ei toate review-urile dau castigatori companii locale. E surprinzator cum Conti puncteaza la fel ca PS4 si Asym 5 la uzura, fiind arhicunoscut ca in realitate acest aspect nu este punctul forte pentru Conti.. Deci...eu ma uit cu rezervele aferente la testele nemtilor. 

Totusi, asa cum apare peste tot, diferenta dintre PS4 si Asym 5 este foarte mica. PS4 pare a avea un mic avantaj la capitolul zgomot (care m-ar interesa pe mine sa zicem..), altfel...cam la fel. Totusi, la noi cel putin, diferentele de pret par a fi mai mari (sa vedem daca apar noutati ..) decat in tabel, deci un raport pret/calitate mai bun pentru Asym 5.

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, C Catalin said:

A incercat cineva Nexen N Fera SU4 (235/40/18)?

Pe tyrereviews au rating destul de mare (primele "de buget"), insa am vazut si persoane care se plang de aderenta la viteza mai mare.

Eu am SU1 si sunt foarte multumit de ele. Le recomand cu incredere. 

*Atata timp cat se intelege ca nu sunt Michelin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minutes ago, CristiALF said:

Eu inclin spre Asymm 5 la acest moment. Mai astept putin sa vedem daca apare vreo oferta buna..

Am avut anii anteriori GY Assym 2 ( 225/45/17 ) si Assym 3 XL ( 235/45/18 ) si am fost foarte multumit ele.

As fi luat Assym 5, dar nu erau in dimensiunea mea, asa ca am fost nevoit sa merg pe PS4 ( sunt anvelope foarte bune si acestea ), dar daca zici ca diferenta de pret e cat de cat semnificativa, nu vei regreta alegerea anvelopelor GY. Diferentele in teste, sunt, asa cum au zis si colegii pe paginile anterioare, doar la "limita", iar acea limita nu o vei simti la o utilizare normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci @acidone77 de info, foarte utile.

Cum ti se pare diferenta de confort intre PS4 si fostele Asym 3? Bine ca e cineva pe aici cu o experienta cat de cat reala :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF

Mie personal GY mi s-au parut putin mai dure/tari ( e doar o parere subiectiva ) decat Michelin, dar nu atat de tari incat sa fi simtit ca-mi afecteaza comfortul la rulare. Dar si talonul era altul ( 45/18 la GY + suspensie sport, fata de 50/17 cu DCC la PS4 ) :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus trecerea de la anvelope 2-4-6 ani la anvelope noi, e și acolo o diferență.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, acidone77 said:

@CristiALF

Mie personal GY mi s-au parut putin mai dure/tari ( e doar o parere subiectiva ) decat Michelin, dar nu atat de tari incat sa fi simtit ca-mi afecteaza comfortul la rulare. Dar si talonul era altul ( 45/18 la GY + suspensie sport, fata de 50/17 cu DCC la PS4 ) :) 

Clar este o diferenta de dimensiuni...

@deenmanbine remarcat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pe MX5 (205.45.17), Michelin Primacy 3 ZP (run flat), nu mi-au placut, erau prea dure si le-am schimbat cu Assymetric 5. Am citit multe review-uri si am vazut ca sunt in top, alaturi de PS4. Diferenta de pret dintre ele, de aprox 160 lei/anvelope m-a facut sa aleg GY. Masina e RWD cu LSD si pur si simplu sta lipita de drum. Cu anvelopele de iarna, Conti 850P (noi si ele) fugea spatele destul de usor. Si pe ud, tin drumul excelent. Poate sunt putin galagioase.. Se simt mai dure ca anvelopele de iarna, dar nimic de speriat. Pata de contact pe drum, la aceeasi dimensiune, e cu aprox. 1 cm mai are decat la Continental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de review. Run flat-urile sunt oricum ceva mai dure.

Felicitari pentru MX-5, singura masina care imi place de la Mazda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a remarcat si colegul @Bebeee, cu GY parca anvelopele aveau un strat de lipici pe uscat, aderenta impecabila. Nici pe ud nu am simtit vreo pb, dar oricum cand ploua esti mai temperat :) Banuiesc ca GY 5 nu pot fi decat o evolutie, avand in vedere si reviewurile.

Primacy HP, 3, 4 sunt gama touring, si sunt mai "tari" pt ca sunt facute sa duca 60 80k km fara pb... afara, nu la noi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca este o abordare f gresita achizitionarea unor cauciucuri "premium" si pastrarea lor pe masina pt 4-5 ani, in ideea ca sunt superioare dupa cativa ani fata de altele considerate mid-range noi. 

Imi schimb caucicurile des si optez mereu pt modele diferite, in mare parte aparitii noi, din fericire am posibiliatea sa jonglez cu marci si dimensiuni.

Anul asta am schimbat PS4  din 2017 care mai aveau 5mm+ cu Debica presto uhp noi pt cateva zile fiind curios de comportamentul lor pana ajungeau cele pe care voi rula anul acesta, Nokian PowerProof. Atat Debica cat si Nokian s-au comportat mai bine decat PS4 in ceea ce priveste aderenta pe uscat si confort, pe ud fiind diferenta mare intre ele in favoarea celor noi. 

Cazul ideal e sa schimbati premium cu premium la 2, max 3 ani, alfel dc planuiti sa schimbati la mai mult de 3 ani consider ca e mai eficient sa schimbati mid range mai repede.

 

Cauciucurile au fost testate pe masina personala, 300cp, dimensiunea 225 40 18, in diverse regimuri de mers si sectoare de drum.

 

PS: Nesperat de placute la condus Debica(made in Germany), o surpriza f placuta. 

Modificat de VON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca Debica este peste Michelin PS4 la aderenta pe uscat?

Poti sa tii linistit o anvelopa premium 4, sau poate chiar 5 ani. Eu unul nu am apucat niciodata sa le tin mai mult de 3, pentru ca se uzau din cauza nr de km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune ca este peste Michelin PS4 anvelope folosite peste 3 ani cu uzura de 40%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, acidone77 a scris:

Vrei sa spui ca Debica este peste Michelin PS4 la aderenta pe uscat?

 

Exact asta spun, ca ps4 de 3 ani este sub Debica noi.

@CristiALF, nu inteleg postarea ta si scopul ei in topicul acesta.

Este evident ca fiecare face ce vrea...asta e doar punctul meu de vedere pe baza experientei mele la volan, nu trebuie nimeni sa fie de acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe viitor poate ne impartasesti (daca vrei) strict parerile despre anvelope (adica cum se comporta ele, anvelopele), dar tii arogantele pentru tine.

In alta ordine de idei, Primacy 4 de ex, pe dimensiunile mele, e cel putin (daca nu mai scump) decat un Asym 5. Deci de ce le-as alege? Ok, probabil ca sunt mai silentioase si tin mai mult (dar repet, eu nu fac multi km - si actualele Primacy 3 arata foarte bine acum, dupa aproape 4 ani si 43k Km), dar la restul capitolelor, clar nu sunt inaintea Asym 5, PS4. Deci daca e cineva care merge multi Km / an, poate fi un avantaj - exista cu siguranta anvelope foarte bune mid-range.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, VON said:

Anul asta am schimbat PS4  din 2017 care mai aveau 5mm+ cu Debica presto uhp noi pt cateva zile fiind curios de comportamentul lor pana ajungeau cele pe care voi rula anul acesta, Nokian PowerProof. Atat Debica cat si Nokian s-au comportat mai bine decat PS4 in ceea ce priveste aderenta pe uscat si confort, pe ud fiind diferenta mare intre ele in favoarea celor noi. 

Sa intelegem ca impresiile despre Debica vin dupa o utilizare de doar cateva zile?

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de cate zile si km (as indrazni sa zic si ce nr de posturi) e nevoie in acest forum sa pot emite o parere fara sa fie considerata aroganta ?

Totusi, ca sa fiu mai explicit, am avut ps4 pe o pereche de jante (18") si am schimbat jantele de iarna cu acestea. Am mers o scurta perioada dupa care am pus alta pereche de jante pe 18"(jante de vara a unei masini din familie) pe care am echipat-o cu Debica noi. Am facut cateva sute de km in care am tras concluziile exprimate in postul de mai sus. Fiind un timp scurt intre schimburi diferentele sunt mult mai evidente. Dupa ce au sosit Nokian urile pt care am asteptat mai mult ca sa ajunga in tara stocul cu DOT 2020 (in caz ca luati anvelope in aceasta perioada sansele sa luat 2019 sunt destul de mari pt ca majoritatea distribuitoritorilor inca nu au importat stocuri pe 2020 si vand ce a ramas din 2019, deci intrebati inainte mai ales la cele cu preturi mai mici decat in alta parte), am echipat jantele pe care erau PS4 cu acestea si le-am pus pe masina.

In cele cateva sute de km cu Nokian pot spune ca sunt o optiune de luat in seama la acest buget, foarte bune la aderenta pe uscat, chiar si dupa o perioada de abordat curbe la viteza (mai) mare si implicit crestere de temparatura isi pastreaza aderanta si sunt f previzibile. Pe ud se comporta bine, au santuri de evacuare extrem de mari(se obs in poza) si nu dau mari emotii la rulare si frana prin suprafete cu apa mai multa. Sunt confortabile si ruleaza "fin" dar cam zgomotoase pentru cei 69db declarati.

Comparatia Primacy 4 vs ASSY5 sau PS4 nu este corecta pt ca sunt game diferite, adica touring vs max perf/uhp si in conditiile astea atat Debica,Sava, Hankook UHP si alte marci mid range vor "da de pamant" cu ele din orice directie la performanta, atuul lor fiind durabiliatatea...

nokian.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, va amintesc de pasajul asta din regulament: "Pe acest forum se acceptă combaterea ideilor, nu și a persoanelor!"
Nu va certati ca nu are sens. Fiecare putina atentie la exprimare. Multumesc frumos :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!