Jump to content

Alegere anvelope vara 2020


Ex member

Recommended Posts

Gata... am pus la pastrare 2019!

Discutiile legate de noile anvelope de vara vor avea loc pe acest topic.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CristiALF

    34

  • acidone77

    30

  • Dolfin

    13

  • cristi511

    11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nimic spectaculos, doar 122 km/h pe autostradă în momentul delaminării așa cum arată camera de bord cu GPS. De reținut că sunt anvelope cu perete lateral ranforsat (94XL) la 450 lei / buc de la Anvelo

@vali zak sincer la cat costa o anvelopa pe 16 ai foarte multe variante de ales fie ele si premium....eu unul as alege Debica, am pe o alta masina pe 17 si sunt multumit de ele, raport pret-calitate f

Nu se simte daca ai muzica tare si nu te uiti in bord la avertizarea de pana

Posted Images

Buna ziua!

    Puteți sa-mi recomandați 2 anvelope 225/45/17? am găsit ceva de la GT Radial Sportactive XL 225/45 R17 91W 220buc..  Sunt bune ca și marca? Momentan am de la Nokian.

Edited by Georges92
Link to post
Share on other sites

Trebuie sa încalt de vară golful sotiei. Ce ati alege din cele 2 variante de mai jos? 

Screenshot_20200121-182054_eMAG.jpg

Link to post
Share on other sites

Bridgestone T005 sunt foarte bune, vin pe multe echipari originale din fabrica, au rating bun la rolling si zgomot. Asta ar fi alegerea mea dintre cele doua.

Personal merg intotdeauna pe continental.

Edited by ForceTurbo
Quote la postul anterior este sanctionat de regulament.
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Am avut Dunlop Sport Blue exact acele dimensiuni, pe un G5. Foarte multumit de ele. Sunt putin mai moi si se lipesc bine de asfalt. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

As fi interesat daca foloseste cineva Hankook Ventus Prime3 K125 XL 97W. As dori sa le pun pe un passat b6 170cp. Dimensiuni 234 45 17. 

Link to post
Share on other sites

Am achizitionat un set 4 anvelope 275 40 R20 106Y Vredestein Ultrac Vorti, din Germania ( ebay ), pentru una din masinile mele, foloseste cineva modelul acesta de anvelope ? cum se comporta ? am mai avut Vredestein Ultrac Sessanta de care am fost foarte multumit, cand le primesc am sa postez si poze reale ( poza postata e luata de pe net ), ms anticipat.

ultracvorti.jpg

Link to post
Share on other sites
On 2/22/2020 at 4:42 PM, alinbum said:

As fi interesat daca foloseste cineva Hankook Ventus Prime3 K125 XL 97W. As dori sa le pun pe un passat b6 170cp. Dimensiuni 234 45 17. 

DA, eu. Pe 2 masini. Multumit de ele. MAi bune decat Dunlop.

Link to post
Share on other sites

dorin_sb 

Am si eu modelul asta, sunt multumit de ele, mi se par mai ok decat Continental CSC5, sau CPC5.

Initial ma uitam la alta marca, dar le-am ales dupa ce am citit parerile posesorilor de aici.

20180830_174813.thumb.jpg.c002bda45fe0e695b010f168de5dfa8b.jpg

Edited by cristache31
Link to post
Share on other sites
On 2/22/2020 at 4:42 PM, alinbum said:

As fi interesat daca foloseste cineva Hankook Ventus Prime3 K125 XL 97W. As dori sa le pun pe un passat b6 170cp. Dimensiuni 234 45 17. 

Am avut acum cativa ani un set (+2 ) de anvelope modelul acesta,am fost super multumit de ele ca si aderenta, indiferent ca ploua sau erau spre 40 grade celsius.Trebuie sa ai grija la gropi,eu am taiat 2 anvelope dupa cateva zile de la  montare intr o gropita de 5 cm adancime cu o viteza de maxim 60km\h.Am mers pana in 40 k km cu ele in conditii de 40% urban, restul extraurban.

Link to post
Share on other sites

Incet incet vine primavara si trebuie sa imi iau anvelope noi pentru jantele pe 18" (225/45 XL 95W/Y)

In principiu cred ca vreau sa aleg intre:

- Michelin PS4

- Goodyear F1 Asym 5

Inca nu am foarte multe preturi de PS4, dar observ ca sunt muult mai scumpe decat Asym 5, desi in teste sunt cam la fel (ba chiar multa lume pare sa dea avantaj peste tot lui Asym 5). 

Masina o stiti, nu merg pe circuit cu ea, deci confortul trebuie sa fie un factor foarte important aici. Cum spuneam, preturile par...uauu...Asym 5 mai ieftine cu 250-300 RON/buc :eek: , deci cred ca la pret/calitate raspunsul este clar..

Ceva pareri, feedback-uri despre cele 2 ? Stiu ca Asym 5 sunt relativ noi (gen 1 an), dar poate stiti ceva si despre ele..

 

Link to post
Share on other sites

O singura solutie ai, PS4, ai mai intrebat cred, raspunsul este acelasi, pretul este un detaliu...

Link to post
Share on other sites

Am si eu o nelamurire....anvelopele XL din cate stiu eu suporta mai multa greutate si au marginea putin mai tare decat cele normale(SL parca se numesc).

Pretul de achizitie e mai mare,nu sunt atat de comfortabile,suspensia masinii e solicitata mai mult,anvelope mai grele(consum mai mare).

Pentru utilizare normala la un autoturism de dimensiuni medii care nu necesita folosirea unor anvelope XL,nu sunt  un dezavantaj?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

XL poate sa insemne extra load sau reinforced. Extra load o sa le gasesti pe cauciucuri de SUV cu inaltime mare, la restul o sa gasesti XL ce inseamna reinforced. Daca ai janta de 18 si inaltimea de 35 o sa vrei sa pui cauciucuri XL reinforced si cu protectie la janta. Cauciucurile reinforced merg cu presiune mai mare.

Eu am XL la jante de 17 si dimensiune de 225/45 si trebuie sa le umflu cu minim 2.5, la comfort si la zdruncinaturi nu am simtit nimic.
Daca ai 195/65/15 sau 205/55/16 nu merita sa iei reinforced ca ai destul material si joc cat sa reziste.

La SUV e alta poveste XL-ul.

Link to post
Share on other sites

Anvelopele care au inaltimea sub 40 sunt majoritatea XL sau runflat, de obicei sunt montate pe masini puternice,la care intr adevar se recomanda asa ceva,conteaza peretele lateral sa fie solid mai ales cand sunt folosite pe circuit.

La dimensiunea mentionata de tine 225/45/1x montate pe un sedan-combi de dimensiuni medii(gen Passat,seria 3,a4) merita oare XL?Cu 225/45/17 nu poti spune ca cedeaza anvelopa din balon in curbe.La suspensie sport cu runflat(dimensiunea mentionata anterior) e dezastru pe drum cu gropi fata de anvelope SL.

Dupa parerea mea nu are rost sa platesti in plus pentru o anvelopa XL(pentru runflat nici atat) la o masina care nu are nevoie de asa ceva ca sa te duca din punctul A in B.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dolfin said:

O singura solutie ai, PS4, ai mai intrebat cred, raspunsul este acelasi, pretul este un detaliu...

Da, stiu. Dar, repet, review-urile de Asym5 sunt peste (!) PS4. Iar pretul, este sensibil mai mic. Deci daca pot da mai putin pe o anvelopa mai buna (sau la fel cu PS4), de ce nu ? Asta e ideea.

Pentru XL - pe mine ma intereseaza din ratiuni de rezistenta a anvelopei la aventurile de zi cu zi. Si una XL este mai rezistenta, va zic din proprie experienta. Am Primacy-urile 3 normale pe 17 si Nokian-urile A4 XL tot pe 17. Cu Primacy am luat o caruta de cuie si am facut la pene de mi s-a acrit (de altfel am si una din avelope care rasufla si nu poate fi reparata nefiind vizibila gaura pe nicaieri, e cumva oblic prin structura..), inclusiv in partea laterala a anvelopei (partea tricky). Cu XL-urile cred ca nu am nici o pana la activ, si cu siguranta nimic pe partile laterale. Deci conteaza. La o avelopa scumpa - cu atat mai mult. 

Deci nu ma intereseaza XL ca sa car mobila cu masina daca la asta va gandeati :))

 

Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dolfin said:

O singura solutie ai, PS4, ai mai intrebat cred, raspunsul este acelasi, pretul este un detaliu...

De ce? PS4 nu sunt chiar cele mai "orientate catre confort" anvelope. Si fiind sport nici rolling resistance nu este senzational.

@CristiALF eu am GY Asym si sunt multumit. Tinand cont de faptul ca tu vb de asym5, in teste iese bine, pretul e mai bun, go for it. Ar fi si alegerea mea :) 

Link to post
Share on other sites

@CristiALF, asa cum ti-am mai spus, PS4 sunt pur si simplu altceva, dupa ce-o sa le ai iti dai seama.

Toate masinile noi performante vin acum cu PS4 (cu variante ale lui - sunt diferite pentru SUV) de la Tesla Model 3 Performance pana la X6M.

Recunosc, si Gy Asym trebuie sa fie foarte OK, am vazut 4, nu stiu 5 cum este.

 

Pentru achizitia de anvelope de vara inca nu este momentul, ofertele apar pe la sfarsitul lui Martie, inceput de Aprilie.

De ex. anul trecut Michelin oferea vouchere la 4 anvelope achizitionate, la fel ca si Dunlop/Goodyear.

 

Eu am luat Michelin de la Dinamic 92 distribuitorul din Neamt cu punct de prezenta pe soseaua de Centura.

Link to post
Share on other sites

Stiu ca "nu-i momentu' acum, nu-i momentu' acum !" :D , dar caldura e deja aici si sa merg inca 1-1.5 luni cu anvelopele de iarna - nu e o solutie buna. 

Am primit si eu o prima oferta, PS4 cu livrare pe 10.03  695 lei/buc (MO - Mercedes Original - habar n-am daca difera cu ceva de ver normala ?! ). Asym 5 ar fi pe stoc la 585 lei/buc

Deci pana acum ar fi o diferenta de 450 lei la set intre ele...multisor. Stiu ca ar fi bine sa astept sa am de unde alege, dar ...cu caldura asta..

 

Link to post
Share on other sites

Pe site-ul badrom ai PS4 la 670 ron, sau pe cauciucurijante la 668 ron.

 

Pe cauciucurijante ai Asymmetric 5 la 540 ron bucata.

Diferenta la 4 bucati este de maxim 500ron.

 

Si acum sa trecem la comparatia, teoretica. O anvelopa este mai aderenta cu cat are indicele de consum mai ridicat. De curand au scos din productie toate anvelopele care aveau F la consum din motive de ecologie si mediu, fas. Erau unele de la Toyo foarte bune dar din pacate nu mai exista.  Asa ca daca vrei, PS4 o sa fie mai aderente decat niste anvelope care au C la consum (Asymmetric 5).  Dar in acelasi timp, trebuie sa tii cont si de faptul ca unele anvelope sunt foarte foarte dure. Exemplu, continental SC5 XL M sunt extraload, si sunt extraordinar de dure, iti clantane dintii in gura cand treci peste un canal. Continental Premium contact sunt foarte moi, uniroyal rainsport 5 sunt foarte moi. PS4 sunt si ele dure.

Indicele de aderenta la franare la anvelope este redat in conditii de drum umed, si nu reflecta aderenta lor de zi cu zi pe uscat. Dejeaba are o anvelope A pe umed si una B, ca e foarte posibil pe uscat sa se inverseze clasamentul.

Asa ca daca te intereseaza confortul nu stiu daca PS4 o sa fie ce ai nevoie. Totodata nu stiu cat confort poti sa ai la jante pe 18 in Ro, cu tot cu DCC.

Eu as cumpara anvelopele care ofera pret/performanta mai buna si anume in acest caz Goodyear. Au fost cazuri cand la masini destul de grele (tu ai 4x4 si dsg si multe dotari, masina sigur are peste 1650kg) PS4 nu au tinut mai mult de 30.000km. Chiar aici pe forum spunea cineva ca nu se astepta ca anvelopele sa tina doar 2 veri, cam asta e dezavantajul anvelopelor cu indice la consum E/F. Asymmetric o sa tina mai mult si sunt si ele foarte aderente.  Limita aia de aderenta este cand impingi masina la extrem, ori eu nu cred ca tu faci asta pe drumurile publice, sa te dai pe Dn1a cu 120km/h in curbe, sa fim seriosi, mai ales ca toate drumurile extraurban le faci cu familia in masina.

Un amic are un Merc 320, cu propulsie, si prefera Continental premium contact 6 fata de PS4. A zis ca PS4 sunt prea dure si se uzeaza prea repede masina de 1800kg+.

 

Edited by deenman
Link to post
Share on other sites

Michelin adapteaza PS4 la producatorii de masini, de ex. pentru Tesla desi se pastreaza desenul se maresc suprafetele de cauciuc, se ingusteaza santurile (pentru a putea pune la sol puterea si cuplul), cu siguranta si pentru Mercedes face ceva asemanator.

Pneurile personalizate pentru producatorii de masini sunt intodeauna mai scumpe si sunt egale cu cele cu care a venit masina.

 

Asteapta niste pneuri PS4 nepersonalizate.

 

O mare diferenta intre Michelin si de ex. Hankook, este ca daca masina a venit cu Hankook si pneurile au fost foarte bune, chiar excelente, nu mai poti cumpara aceeasi calitate ca produs OEM (se si discuta despre asta pe forumuri afara).

La Michelin ce vine OE, cumperi aceeasi calitate si OEM, de aici si pretul si firma si faptul ca sunt constante, iar PS4 sunt din alta lume, nu se compara cu pneurile obisnuite OEM sau AM (trebuie sa le ai ca sa intelegi).

Edited by Dolfin
Link to post
Share on other sites
Quote

(MO - Mercedes Original - habar n-am daca difera cu ceva de ver normala ?! ).

Sunt diferente. Daca te vei uita la aceeasi anvelopa, pe aceleasi dimensiuni, cea standard, cu una MO, cu una AO [Audi Original] si cu una * [BMW Original] vei observa diferente la franare pe ud si consum. Chiar si producatorii anvelopelor spun ca dezvolta anvelope special pentru fiecare producator dupa cerintele acestuia. BMW au anvelope mai sportive (deci indice consum ridicat si dure), Mercedes mai mult spre confort. In fine, astea le poti verifica si tu rapid.

Quote

O mare diferenta intre Michelin si de ex. Hankook, este ca daca masina a venit cu Hankook si pneurile au fost foarte bune, chiar excelente, nu mai poti cumpara aceeasi calitate ca produs OEM (se si discuta despre asta pe forumuri afara).

Nu e chiar asa... Daca anvelopa OEM cum ii spui tu, a venit cu indice AO, MO, *, VOL sau altele (fiecare producator are denumire diferita, insa nu toti au) ulterior vei putea cumpara aceeasi anvelopa muuuulti ani mai tarziu si va avea aceleasi proprietati.

Ca sa iti dau un exemplu scurt si rapid, eu am GY Asym 1 AO de fabrica si am avut nevoie de o anvelopa vara trecuta si am cumparat-o cu DOT 2019 chiar daca intre timp au aparut GY5, pentru ca modelul a fost pus OEM pe masina, acesta se va fabrica multi ani dupa si cu aceleasi specificatii ca atunci cand masina a iesit din fabrica.

Tu sustii in continuare ca PS4 se pune pe masini din fabrica si ca sunt performante. Asta nu inseamna ca sunt bune pentru toata lumea. Si nu doar Michelin pune anvelope din fabrica pe masini, la fel o fac toti producatorii. De asemenea, nu toata lumea cauta performanta.

@deenman a spus foarte corect ce a spus mai sus. Daca vrei confort, PS4 n-o sa il ofere.

@CristiALF go for GY5 si sper ca vei fi multumit de alegere. Eu le consider cat de cat confortabile... atat cat se poate pe 19 :)) 

Edited by sNaKeyy
Link to post
Share on other sites

Stiti totusi pe cineva care are GY Assym 5? In reviewuri vad ca destui de multi se plang de zgomot pronuntat la rulaj. Eu sunt prins intre GY si Conti premium contact 6. Tind spre GY, dar sa vad cu zgomotul de rulare.

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept