Jump to content

Achizitie, configurare si timpi de asteptare (Golf VIII)


Doomy
 Share

Postare recomandată

Noutati:

 

„Toate unitatile de Golf si Golf Variant, echipate cu : Ready 2 Discover, Discover Merdia si Discover Pro, care vor fi produse intre saptamanile de productie 48/21 – 06/22 vor parasi fabrica dupa saptamana 6/2022.

Acest banking este datorat de lipsa comezilor in limba romana pentru sistemul de infotainment”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum o pun in engleza instant. de regula traducerea aia mai rau te deruteaza. mie mi-l pot da si fara romana. nu e bai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel le-am zis si eu in mail dar nu cred ca asta schimba cu ceva data de livrare. Tare mi-e ca de fapt nu aia e problema, ci deja eterna problema a lipsei componentelor de tot soiul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil incearca si ei sa mai spuna ceva diferit 🙂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata,

Am primit astazi vestea cea mare, cum ca miercuri mi s-ar livra golfuletul.   Comandat pe 10 februarie 2021 :)  si cum spuneam, nimic special, un "style" chel ca atat s-a putut. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit si mie masina. A durat 8,5 luni pentru un Style cu cateva optionale.

 

Ce pot sa recomand sunt farurile LED Matrix. Ofera o vizibilitate excelenta noaptea, insa trebuie oprita faza lunga manual pe autostrada, pentru ca orbeste soferii de TIR-uri.

 

Nu am DCC. Suspensiile normale (cele cu multi-link pe spate) mi se par suficiente pentru o utiliare obisnuita. Pentru drum lung nu simt nevoia de a schimba setarile suspensiilor.

 

Cine isi configureaza masina cu Discover Media va putea avea harta si in Virtual Cockpit, nu doar pe ecranul sistemului infotainment. Dar nu va putea afisa harta pe ambele ecrane in acelasi timp.

Navigatia masinii e decenta. Are asistenta vocala si in limba romana.

Insa comenzile vocale trebuie cumparate separat, din Shop-ul lor online.

Modificat de rrobertt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motorizare ai, intreb pentru ca vorbesti de multi-link pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Eu am 1.5 tsi 150 cai si are multi link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin, 2.0 TDI 150 CP.

 

La Golf tot ce are cel putin 150 CP are multi-link pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, vroiam sa-mi fie clar ca de la 150CP, inclusiv, este multi-link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut si eu, sper sa prind ca nu e masina in fabricatie. banuiesc ca de pe la 1.01.2022 gata cu hardware vechi, oricum nu aveau piese nici asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu Nu m-as bucura inainte sa fie niste feedback-uri referitoare la HW si SW nou.  

 

De exemplu, pentru o componenta, care continea 50 de piese, se incearca reducerea numarului acestuia si folosirea cat mai putinor chip-uri. Fara sa stiu exact cifrele, dar cu titlu de exemplu. Daca pana acum pe infoitainment foloseau sa zicem, 8 chipuri, companiile auto vor reduce numarul acestora (nu doar VW) si vor incerca sa foloseasca doar 2 chip-uri si mai putine componente. Sa vedem daca le iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa sper si eu , la fel e si la mine, inca nu am un termen clar de livrare. Acum parca nu ma mai deranjeaza asa tare ca trebuie sa astept atat de mult..😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, Luciosu said:

@mandelu Nu m-as bucura inainte sa fie niste feedback-uri referitoare la HW si SW nou.  

 

De exemplu, pentru o componenta, care continea 50 de piese, se incearca reducerea numarului acestuia si folosirea cat mai putinor chip-uri. Fara sa stiu exact cifrele, dar cu titlu de exemplu. Daca pana acum pe infoitainment foloseau sa zicem, 8 chipuri, companiile auto vor reduce numarul acestora (nu doar VW) si vor incerca sa foloseasca doar 2 chip-uri si mai putine componente. Sa vedem daca le iese.

nu conteaza cate folosesc. daca maine SoC-ul include mai multe piese, logic ca vor fi mai putine chipuri pt ca sunt deja incluse in SoC, dar asta nu inseamna ca pierzi la performanta ceva. iar daca ei zic ca va creste....va creste, ca in general in materie de chipuri performanta doar creste. nu ai cum sa folosesti mai putine piese, scazand performanta, si sa nu se vada la useri. iar dupa diesel-gate.....fac pariu cu tine pe oricat vrei tu ca nu se risca la alt scandal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, mandelu said:

iar daca ei zic ca va creste....va creste, ca in general in materie de chipuri performanta doar creste. nu ai cum sa folosesti mai putine piese, scazand performanta, si sa nu se vada la useri. iar dupa diesel-gate.....fac pariu cu tine pe oricat vrei tu ca nu se risca la alt scandal.

Cum consideri. Problema este ca chip-uri perfomante, nu prea se mai folosesc in industria auto, majoritatea fiind rezervate si achizitionate de alte industrii: electronice, telco, Home applliance cu IoT etc.  La BMW, vazusem un reportaj, ca vor folosi chip-urile vechi, incercand sa obtina maxim din ele si reducand numarul acestora, iar cunoscand grupul VAG (care de obicei achizitioneaza de la Tier 1 si Tier 2 cele mai ieftine produse) nu ma astept sa fie altfel. 

 

Referitor la ultima parte, sunt dispus sa fac acest pariu, dar dupa scandalul Diesel gate, tot in gard au dat-o : vezi 1.5 TSI, varianta manuala, cu kagaroo effect si update-urile necesare, vezi probleme de infotainment pe toata gama: VW, Skoda etc. Asta pentru ei, ca ar mai da o gherla, ar fi minora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, mandelu said:

nu conteaza cate folosesc. daca maine SoC-ul include mai multe piese, logic ca vor fi mai putine chipuri pt ca sunt deja incluse in SoC, dar asta nu inseamna ca pierzi la performanta ceva. iar daca ei zic ca va creste....va creste, ca in general in materie de chipuri performanta doar creste. nu ai cum sa folosesti mai putine piese, scazand performanta, si sa nu se vada la useri. iar dupa diesel-gate.....fac pariu cu tine pe oricat vrei tu ca nu se risca la alt scandal.

:D Da daa...pai ia sa punem problema asa:

- Daca 2 cipuri sunt suficiente acum, de ce se foloseau opt bucati inainte ? :icon_cheesygrin: Cred ca era pe bogatie toata treaba... :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuza-ma, dar esti sigur ca ai inteles ce spun eu???? ca nu cred. deci daca eu integrez ce faceau 2 chipuri intr-unul pentru ca mi-am imbunatatit procesul tehnologic, tu vii si spui ca va merge mai prost din cauza ca e unul, chit ca ala nou face ce faceau celelalte 2? esti sigur ca stii ce spui??? eu zic sa mai citesti o data ce am zis.

 

mi se pare halucinant ce aud, deci astia anunta ca vor creste performanta iar noi ne astepam SA SCADA!!!!! oau! asta da deductie. bazata pe .....rilu-rilu-crocodilu. adica, ok, poate scade, dar de unde ati tras concluzia asta, ce date ati pus cap la cap de ati ajuns la ideea asta? banuiesc ca asa faceti la orice smartfone, procesor etc. anunta aia cresteri, voi le vedeti scaderi.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Performanta hardware-ului din spatele sistemelor infotainment a fost si va fi in continua crestere pe viitor, asta nu cred ca incape indoiala.

Tendinta ultimilor ani este cost-reduction la maxim. La Golf 8 se vede foarte bine chestia asta, pornind de la interior si implicit la infotainment, unde cel mai probabil au schimbat firma furnizor. Cred ca majoritatea problemelor la infotainmentul actual provin de la sistemul de operare neoptimizat, cu buguri, fiind un proiect nou si nu o continuare a fostului proiect MIB. Nici MIB-urile de pe Golf 7 nu cred ca erau rachete cu core i9 si totusi, datorita software-ului optimizat, rulau foarte bine in ultimele iteratii. Totodata, nici durata mai scurta de dezvoltare a unui proiect, a unui model nu ajuta...ce se facea inainte in 4-5 ani, acum se vrea in 1-2, maxim 3. Bugetul total al unui automobil se imparte acum nu doar in interior, mecanica, exterior. Acum ai o tona de electronica in masini, conteaza foarte mult designul, conteaza normele de poluare, asa ca mai toate se fac cu un buget redus, cu timpi de dezvoltare mai scurti si cu o calitate finala aferenta mai slaba.

 

Cat despre numarul de chipuri, n-are nicio treaba cu fiasco-ul din Golf 8. De regula microcontrollerul sau SoC din spatele lor contine cam toate blocurile necesare responsabile de procesare, adica CPU, GPU, memorie, samd.

Modificat de yeeeeman
limba romana, am uitat sa apas tasta 1 :))
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee ce cutie manuala se pune pe masina: MQ250 sau noua MQ281?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as vrea sa introduc informatii false, dar eu citisem pe undeva ca MQ281 se pune doar de la Passat in sus.

 

 

Edit:  Aparent se pune si pe 1.5 TSI 130/150. 

Modificat de aroganta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, MQ281 va rămâne singura cutie manuală a grupului VAG. Eram curios dacă au început să o pună și pe alte mașini înafara de Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt consternat ,observ postarile anterioare si constat ca unii ce au depus avans inainte de 8 feb.au si ridicat masina.Eu nu am primit nici o înștiințare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu cand ai comandat ?
Eu sunt cel care a comandat pe 10 februarie si am facut ridicare pe 14 decembrie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Eu am depus avans in jurul lui 20 februarie, si am ridicat-o pe 3 septembrie (masina venise de la mijlocul lui august la dealer, am intarziat din cauza rabla). Golf Style 1.5 etsi 150cp + cateva optiuni. Ea a fost produsa fix in ultima sapt din Iulie, inainte de concediul fabricii.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!