Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salutare frati forumisti,

Am deschis acest topic pentru ca (desi sunt relativ un membru nou) am citit cateva zeci de pagini de discutii si nu prea am vazut in "semnaturile" voastre acest tip de motor.

Eu am pe masina acest motor (115 CP 280 Nm) si vroiam sa aflu pareri despre el (proprietar de curand).

De asemenea nu-mi este clara diferenta dintre cele doua tipuri de AJM-uri (respectiv dif de Nm, oare are legatura si cu numarul de trepte?)

Probleme intalnite, daca sepoate specifice (desi sunt sigur ca e ff greu) - de ex eu am o problema legata de piereri de ulei pe la turbina - trata in alt topic - pe care inca nu i-am dat de cap.

Sper sa nu fiu deplasat cu acest topic, si sper ca sa primesc ceva explicatii, pareri, invataturi de la "batrani"

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,si eu am AJM si ce pot sa-ti spun este ca am masina de 2 ani si nu am avut probleme grave,doar am curatat turbo si am schimbat debitmetrul.Din cate am inteles AJM este primul motor PD .Scurgeri de ulei am si eu pe la turbo dar este de la o garnitura(la mine).Eu am tot 280 sau 285Nm si am 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot AJM am si eu, dar varianta cu 310 Nm. Nu am avut niciodata probleme cu el, nu am curatat niciodata turbina, nu am avut limp mode niciodata, iar la logurile in mers valorile au iesit foarte bune de fiecare data. Sunt extrem de multumit de motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Si eu tot AJM cu varianta de 310 Nm am. Doar ca am un cip (~150cp si ~380Nm). Ce pot sa zic, il am de 3 luni aproape, si cam 4000 km, iar in acesti 4000km, nivelul ulei-ului este acelasi (mentionez ca este acelasi ulei de la vechiul propietar). Cat despre pierderea ulei-ului pe la TURBO, habar am unde sa ma uit ca sa vad scurgeri. Dar presupun ca nu pierde daca nivelul este acelasi. Probleme?? Aveam un zgomot ciudat la motor, era ca un "zdranganit" cand motor-ul era subturat, sau la relantii. Am rezolvat-o pana la urma. Era din cauza celor de la ARR cand am fost cu masina la ei, au scos capac-ul de plastic al motorului, si pe piciorusele de prindere era vasilina. Destepti au sters-o, si bineteles ca in Romania nu fac treaba cum trebuie, nici nu il pusesera bine. In rest e super Ok AJM-ul. Poate ma ajuta si pe mine cineva cu TURBO. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sti exact cati Nm am dar am vazut multe masini care de la 115 cp au fost duse pe la 150 cp. Mai este unul in oras aici cu cip la 150cp si il are de vreun an de zile. Nu i sa intamplat nimic. Oare daca am sub 350Nm inseamna ca sunt mai putini de 150cp? Stai, am gasit ca O2MA, este montata si pe ASZ, 000, 003, AGP, AUY, AWM si din cate stiu eu ASZ are 131cp. Am dreptate? Si TEKA de aici din Alexandria a dus-o pe la 160cp.

Modificat de bescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa scoti untul din motor, daca vrei. Dar daca vei depasi o data cuplul maxim suportat de ambreiaj, exista riscul sa-ti pice. La fel si cutia. Vorbim de cuplu maxim, si nu cred ca ati apelat la el pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa fiu mai clar. Eu am cumparat masina de la CT-87-ADY. Masina asa am cumparatat-o de la el. Cand l-am intrebat cati cai are, a zis ceva de genu, " are peste 130 cp". Eu m-am uitat pe un site de cip tuning si am vazut acolo la AJM 155cp si 380Nm si din cauza asta eu am zis cuplul acela. Singura modalitate de a afla este un test dyno. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri

Astept alti posesori de AJM sa-si dea cu parerea.

Tot nu am aflat de ce unele au 280 Nm si altele 310, e in functie de anul de fabricatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

In primul rand felicitari pentru inspiratia de a deschide un topic legat de motoarele AJM. Sunt tare bucuros ca pe un singur topic se pot discuta probleme, experiente legate de acest tip de motor

Asa cum vezi in semnatura sunt si eu posesor de AJM. Am masina din August 2006 si in afara de schimburile de ulei si filtre la fiecare 10.000 de km nu am avut probleme. Exceptand acel pacanit in climatronic care este ocazional si pe care inca nu am avut timp sa il rezolv nici cu acele teste repetate pe vag com. :icon_thumright:

Eu folosesc ulei Mobil 1 Synt S 5W-40 Special V.

Masina am luat-o cu 135.000 de km si acum am 160.000. Distributia a fost schimbata de 2 ori (la fiecare 60.000 de km). In atasament vei gasi un document care confirma acest lucru.

Legat de cuplu eu am 280 Nm si nu intentionez sa ii fac nici un cip tuning. Discutiile sunt impartite aici pe forum, dar concluzia personala pe care am tras-o este ca motorul nu va mai avea aceeasi viata dupa un cip tuning. In plus sunt multe masini noi care nu au acest cuplu nici macar acum in 2007. In plus ca si posesor de variant e tare faina senzatia cand lasi in urma tot felul de masini cu pretentii sportive :rolleyes:

Ulei imi papa cam 150 - 200 ml la fiecare 10.000 de km. Din cate am citit pe forum par sa fiu o exceptie fericita.

Nu stiu ce sa iti mai zic dar daca ai nevoie si de alte informatii da-mi un pm ca sa nu incarc site-ul inutil. Am citit destul de multe lucruri de pe acest site, sunt si eu un novice, astfel ca tot ce am considerat interesant am strans in diverse documente sau am salvat linkurile.

distributieriem_vw_interval.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu e tot AJM. Sa stiti ca 285 este cuplul, nu 280 :D . Masina merge bine, trage bine. fac imediat 1 an de la achizitie si nu am avut probleme cu motorul, i-am schimbat filtrele, uleiul si atat, deocamdata nimic altceva. vreau sa va spun ca acum cateva luni simteam cum dupa 3.000 rpm se ducea putin mai greu se cam taia putin elanul, dar acum a cam disparut, i-am mai dat niste pedale :D si cred ca e posibil sa mai fi curatat putin turbina.

Ziceti-mi si mie care este timpul 0-100 km/h dat de producator in cartea masinii la sectiunea de specificatii tehnice pentru ca eu nu am cartea din pacate si eventual si consumul in afara, urban si mext. Mixtul este 5.2 cred, dar vreau sa stiu exact ce zice in carte.

la aspad se duce cu chip la 145 CP si 338 NM, iar cel de 310 se duce la 389 parca. Oricum masina trage bine si asa, cu chip cred ca rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Nu cred, eu am 285 si 6 trepte; nu cred ca asta e diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul dat de producator pe 0-100km/h e de 10.3 s pentru hatchback, iar consumul mediu 5.1 pentru aceeasi varianta de caroserie. La variant valorile astea cresc un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot ati deschis un topic de motoarele AJM am si eu o intrebare si nu cred ca ar trebui sa deschid un nou topic. La cati KM se schimba uleiul la cutiile 02MA? Si mai am un prieten cu un Passat 2005 tiptronic. La aceele cutii tiptronice nu se schimba uleiul? Ca el asa sustine. Scuzati-ma de off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bescu, topicul e deja deschis pentru schimb ulei la cutii manuale: acolo scrie ca se schimba la 160.000 km sau 6 ani.

SAE 75W90, API GL4/5, VW 501.50.

Inapoi la topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate acum am intrat din nou pe oilshop pentru a vedea daca masina avea incalzire in scaune din fabrica dar mi-a sarit in ochii un lucru: eu am 285Nm......si nu inteleg de ce. Maine o sa ma uit pe talon sa vad. Eram 100% convins ca eu am 310Nm. Are cinva vreo idee de ce unele au 310 si unele 285? Si a mea este 2002. Chiar nu mai inteleg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul dat de producator pe 0-100km/h e de 10.3 s pentru hatchback, iar consumul mediu 5.1 pentru aceeasi varianta de caroserie. La variant valorile astea cresc un pic.

Multam Cata_B, eu aveam impresia ca 0-100 km/h e dat in jur de 10.8 sec, acum la 10.3 e la doar 0.4 sec de Passat TDI 131 CP, destul de aproape.

Iar legat de AJM-urile de 310 CP nu stiu daca exista, conform doppel-wobber sunt doar de 285 Nm :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta vroiam sa intreb si eu. Eu nu am gasit cu 310 Nm. Am cautat pe google. Si m-am uitat si pe talon si pe cartea masini si nu scrie nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in cartea tehnica a masinii, in tabelul cu motoarele, AJM-ul e trecut cu 310 NM. Eu de acolo am tras concluzia ca are atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot AJM si in talon sunt trecuti 285 nm, din cate am auzit ar exista de 310 nm dar ar fi puterea limitata din fabrica la 115 ( asa am auzit nu sunt sigur). Si daca ar avea 310 din fabrica ar trebui din start sa aibe si alt ambreiaj decat la cel de 285 nm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu aveam impresia ca 0-100 km/h e dat in jur de 10.8 sec, acum la 10.3 e la doar 0.4 sec de Passat TDI 131 CP, destul de aproape.

:blink:

Pai gandeste-te la masa caroseriei unui Passat si apoi uite-te la golf

@cata b. in ce rubrica scrie Nm?

Modificat de bescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele astea sunt trecute in cartea tehnica, intr-o "carticica" separata care se numeste "Golf Technische Daten". Sunt trecute acolo toate motoarele care echipeaza golful, iar la TDI-ul de 85KW (115 PS) cuplul e trecut cel de 310Nm/1900 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat! Am cartea in fata chiar acum.: 85kw.....285nm@1900rot\min. In schimb, la cel de 130cp are 310nm. cine ne scoate cu adevarat din ceata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!